Στα έργα, ύψους 515 εκατ. ευρώ, που έχουν δημοπρατηθεί τα δύο τελευταία δύο χρόνια, καθώς και στο μεγαλύτερο πρόγραμμα νέων σιδηροδρομικών έργων που βρίσκεται προ των πυλών, αξίας 3,3 δισ. ευρώ, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης μιλώντας στα Βουλή. Ειδικότερα, ο υφυπουργός ενημέρωση τα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για τη συμπληρωματική σύμβαση της ΕΡΓΟΣΕ, σχετικά με την κατασκευή διαφραγματικών τοίχων στήριξης της υπογειοποίησης (Cover&Cut) της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στην περιοχή των Σεπολίων.
«Προχωράμε το μεγαλύτερο πρόγραμμα νέων σιδηροδρομικών έργων που έχει υλοποιηθεί ποτέ στη χώρα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ» δήλωσε ο κ. Καραγιάννης και συμπλήρωσε ότι «στα 2 και πλέον έτη της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη με Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών τον Κώστα Καραμανλή, έχουμε δημοπρατήσει έργα ύψους 515 εκατομμυρίων ευρώ, περισσότερα από όσα δημοπρατήθηκαν τα τελευταία 6 χρόνια».
«Ήδη έχουμε εντάξει στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ένα μεγάλο ΣΔΙΤ ύψους 1,5 δισ. προκειμένου να μην αφήνουμε άλλο τη περιουσία του ελληνικού λαού να ρημάζει στην εγκατάλειψη και να ερχόμαστε με δεκάδες μικροεργολαβίες να μπαλώνουμε όπως – όπως τα προβλήματα που ανακύπτουν. Είναι σαφές πως το πλάνο που έχουμε τόσο για το υπάρχον δίκτυο με τις εργολαβίες αναβάθμισής του και το ΣΔΙΤ για τη συντήρησή του, όσο και το μεγάλο πλάνο νέων έργων αποτελούν τη πιο συστηματική και δουλεμένη παρέμβαση συνολικά στο σιδηρόδρομο τις τελευταίες δεκαετίες», τόνισε.
Σχετικά με την συμπληρωματική σύμβαση εξήγησε ότι πρόκειται για τη Συμπληρωματική Σύμβαση και αφορά στην κατασκευή διαφραγματικών τοίχων στήριξης του τεχνικού υπογειοποίησης Cover & Cut της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής (τετραπλός σιδηροδρομικός διάδρομος) στην περιοχή των Σεπολίων, με την χρήση υδροφρέζας. Όπως είπε, «η υδροφρέζα, είναι ένα εξειδικευμένο μηχάνημα που χρησιμοποιείται σε αυτή τη περίσταση για την διατήρηση των ορίων δονήσεων κατά την κατασκευή, όπως αυτά τέθηκαν στους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους».
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, η εργασία αυτή χαρακτηρίζεται «ως απρόβλεπτη καθώς προέκυψε το 2020, περίπου ενάμισι χρόνο μετά από την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του έργου και θα ήταν αδύνατο να έχει προβλεφθεί εξ αρχής και λόγω του μεγάλου του κόστους, δεν είναι επίσης δυνατό να καλυφθεί από το κονδύλι των απρόβλεπτων εργασιών του έργου».
«Για τον λόγο αυτόν και κατόπιν των σχετικών ενεργειών της ΕΡΓΟΣΕ ως αναθέτουσας αρχής του έργου», συνέχισε ο υφυπουργός Υποδομών, «επιτάσσεται η σύνταξη Νέας Τιμής και η σύναψη της Συμπληρωματικής Σύμβασης, ύψους 23,866,833.73 στη σύμβαση με τίτλο ‘‘Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (ΣΣΑ) – Τρεις Γέφυρες με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων’’».
Σε ερώτημα βουλευτών της αντιπολίτευσης για αναβάθμιση της περιοχής των Σεπολίων, ο κ. Καραγιάννης διαβεβαίωσε ότι θα γίνει σημαντική ανάπλαση της περιοχής προς όφελος των κατοίκων. Επίσης, τόνισε «ότι τα δημόσια έργα υποδομών δεν προσφέρονται για πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης, αφού όλοι γνωρίζουμε την ιδιαιτερότητά τους, αλλά και τη συνθετότητά τους, αφού συνήθως άλλος τα σχεδιάζει, άλλος τα δημοπρατεί, άλλος τα υλοποιεί και άλλος τα εγκαινιάζει».
Κλείνοντας ο υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι με τα νέα σιδηροδρομικά έργα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ, θα συνδεθούν όλα τα μεγάλα λιμάνια της χώρας με τον σιδηρόδρομο, αναβαθμίζοντας στην πράξη το δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών, εξασφαλίζοντας τη μεταφορά ανθρώπων και προϊόντων με ταχύτητα και ασφάλεια.
«Έτσι το τρένο καθίσταται ως ένα άκρως ανταγωνιστικό μέσο μεταφοράς όπως γίνεται παντού στο σύγχρονο κόσμο», κατέληξε ο κ. Γιώργος Καραγιάννης.
Latest News
Η Αθήνα την επόμενη 10ετία – Η νέα πόλη των 30.000 κατοίκων και η επέκταση του Μετρό στον Μητροπολιτικό Πόλο του Ελληνικού
Με επίκεντρο τον πόλο του Ελληνικού το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής
Daniel και Elias: Προχωράνε τα έργα αποκατάστασης 1,25 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα
Τις αποφάσεις για τα έργα αποκατάστασης των ζημιών σε οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias υπέγραψε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών
Από δράπανα μέχρι τόρνους – Στο σφυρί 110 παλιά μηχανήματα των ΕΑΣ
Το Υπερταμείο για τις ανάγκες ανάπτυξης του κυβερνητικού πάρκου στον Υμηττό βγάζει σε ηλεκτρονική δημοπρασία αποχαρακτηρισμένο εξοπλισμό των ΕΑΣ (πρώην ΠΥΡΚΑΛ)
Αυξήθηκε 1,4% η παραγωγή στις κατασκευές στην ευρωζώνη τον Νοέμβριο
Η παραγωγή στις κατασκευές αυξήθηκε κατά 1,6% για την κατασκευή κτιρίων και κατά 4,5% για τα έργα πολιτικού μηχανικού
Διαγωνισμός για την αποκατάσταση του περιβάλλοντος χώρου του ΟΑΚΑ
Ποιες παρεμβάσεις περιλαμβάνονται στο έργο - Ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών έχει οριστεί η Τρίτη, 25 Φεβρουαρίου 2025
Κι άλλα έργα 11,5 εκατ. για το λίφτινγκ στο ΟΑΚΑ – Ο νέος διαγωνισμός
Για το λίφτινγκ στο ΟΑΚΑ το ΤΑΙΠΕΔ προκήρυξε νέο διαγωνισμό που αφορά σε έργα στον περιβάλλοντα χώρο του «Σπύρος Λούης»
Πόσο θωρακισμένη είναι η Θεσσαλία από έναν νέο...Daniel - Πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα
Τι ανέφερε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Δημήτρης Κουρέτας για τα φράγματα σε Πύλη, Μουζάκι και τα έργα στη λίμνη Κάρλα
Το σχέδιο για την ανάκαμψη της Θεσσαλίας - Οι βασικές προτεραιότητες για το 2025
Κουρέτας: Περίπου το 70% των επιχειρήσεων και αγροτικών εκμεταλλεύσεων που επλήγησαν από την κακοκαιρία Daniel έχει λάβει επιχορηγήσεις
Πυρκαγιές και δασμοί - Η διπλή απειλή για τον κλάδο κατασκευών στην Καλιφόρνια
Οι μεγάλες φωτιές που κατακαίνε την Καλιφόρνια και το Λος Αντζελες θέτουν νέα δεδομένα στον κλάδο των κατασκευών
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν