Στα έργα, ύψους 515 εκατ. ευρώ, που έχουν δημοπρατηθεί τα δύο τελευταία δύο χρόνια, καθώς και στο μεγαλύτερο πρόγραμμα νέων σιδηροδρομικών έργων που βρίσκεται προ των πυλών, αξίας 3,3 δισ. ευρώ, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης μιλώντας στα Βουλή. Ειδικότερα, ο υφυπουργός ενημέρωση τα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για τη συμπληρωματική σύμβαση της ΕΡΓΟΣΕ, σχετικά με την κατασκευή διαφραγματικών τοίχων στήριξης της υπογειοποίησης (Cover&Cut) της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στην περιοχή των Σεπολίων.
«Προχωράμε το μεγαλύτερο πρόγραμμα νέων σιδηροδρομικών έργων που έχει υλοποιηθεί ποτέ στη χώρα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ» δήλωσε ο κ. Καραγιάννης και συμπλήρωσε ότι «στα 2 και πλέον έτη της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη με Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών τον Κώστα Καραμανλή, έχουμε δημοπρατήσει έργα ύψους 515 εκατομμυρίων ευρώ, περισσότερα από όσα δημοπρατήθηκαν τα τελευταία 6 χρόνια».
«Ήδη έχουμε εντάξει στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ένα μεγάλο ΣΔΙΤ ύψους 1,5 δισ. προκειμένου να μην αφήνουμε άλλο τη περιουσία του ελληνικού λαού να ρημάζει στην εγκατάλειψη και να ερχόμαστε με δεκάδες μικροεργολαβίες να μπαλώνουμε όπως – όπως τα προβλήματα που ανακύπτουν. Είναι σαφές πως το πλάνο που έχουμε τόσο για το υπάρχον δίκτυο με τις εργολαβίες αναβάθμισής του και το ΣΔΙΤ για τη συντήρησή του, όσο και το μεγάλο πλάνο νέων έργων αποτελούν τη πιο συστηματική και δουλεμένη παρέμβαση συνολικά στο σιδηρόδρομο τις τελευταίες δεκαετίες», τόνισε.
Σχετικά με την συμπληρωματική σύμβαση εξήγησε ότι πρόκειται για τη Συμπληρωματική Σύμβαση και αφορά στην κατασκευή διαφραγματικών τοίχων στήριξης του τεχνικού υπογειοποίησης Cover & Cut της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής (τετραπλός σιδηροδρομικός διάδρομος) στην περιοχή των Σεπολίων, με την χρήση υδροφρέζας. Όπως είπε, «η υδροφρέζα, είναι ένα εξειδικευμένο μηχάνημα που χρησιμοποιείται σε αυτή τη περίσταση για την διατήρηση των ορίων δονήσεων κατά την κατασκευή, όπως αυτά τέθηκαν στους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους».
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, η εργασία αυτή χαρακτηρίζεται «ως απρόβλεπτη καθώς προέκυψε το 2020, περίπου ενάμισι χρόνο μετά από την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του έργου και θα ήταν αδύνατο να έχει προβλεφθεί εξ αρχής και λόγω του μεγάλου του κόστους, δεν είναι επίσης δυνατό να καλυφθεί από το κονδύλι των απρόβλεπτων εργασιών του έργου».
«Για τον λόγο αυτόν και κατόπιν των σχετικών ενεργειών της ΕΡΓΟΣΕ ως αναθέτουσας αρχής του έργου», συνέχισε ο υφυπουργός Υποδομών, «επιτάσσεται η σύνταξη Νέας Τιμής και η σύναψη της Συμπληρωματικής Σύμβασης, ύψους 23,866,833.73 στη σύμβαση με τίτλο ‘‘Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (ΣΣΑ) – Τρεις Γέφυρες με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων’’».
Σε ερώτημα βουλευτών της αντιπολίτευσης για αναβάθμιση της περιοχής των Σεπολίων, ο κ. Καραγιάννης διαβεβαίωσε ότι θα γίνει σημαντική ανάπλαση της περιοχής προς όφελος των κατοίκων. Επίσης, τόνισε «ότι τα δημόσια έργα υποδομών δεν προσφέρονται για πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης, αφού όλοι γνωρίζουμε την ιδιαιτερότητά τους, αλλά και τη συνθετότητά τους, αφού συνήθως άλλος τα σχεδιάζει, άλλος τα δημοπρατεί, άλλος τα υλοποιεί και άλλος τα εγκαινιάζει».
Κλείνοντας ο υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι με τα νέα σιδηροδρομικά έργα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ, θα συνδεθούν όλα τα μεγάλα λιμάνια της χώρας με τον σιδηρόδρομο, αναβαθμίζοντας στην πράξη το δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών, εξασφαλίζοντας τη μεταφορά ανθρώπων και προϊόντων με ταχύτητα και ασφάλεια.
«Έτσι το τρένο καθίσταται ως ένα άκρως ανταγωνιστικό μέσο μεταφοράς όπως γίνεται παντού στο σύγχρονο κόσμο», κατέληξε ο κ. Γιώργος Καραγιάννης.
Latest News
Ακόμη πιο ακριβή η οικοδομή - Διψήφια άνοδος σε 3 κατηγορίες υλικών [πίνακας]
Χωρίς τέλος είναι η άνοδος του κόστους στα οικοδομικά υλικά - Και οι 18 κατηγορίες υλικών κατέγραψαν άνοδο από 4% έως και 12,9%
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024