Στα έργα, ύψους 515 εκατ. ευρώ, που έχουν δημοπρατηθεί τα δύο τελευταία δύο χρόνια, καθώς και στο μεγαλύτερο πρόγραμμα νέων σιδηροδρομικών έργων που βρίσκεται προ των πυλών, αξίας 3,3 δισ. ευρώ, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης μιλώντας στα Βουλή. Ειδικότερα, ο υφυπουργός ενημέρωση τα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για τη συμπληρωματική σύμβαση της ΕΡΓΟΣΕ, σχετικά με την κατασκευή διαφραγματικών τοίχων στήριξης της υπογειοποίησης (Cover&Cut) της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στην περιοχή των Σεπολίων.
«Προχωράμε το μεγαλύτερο πρόγραμμα νέων σιδηροδρομικών έργων που έχει υλοποιηθεί ποτέ στη χώρα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ» δήλωσε ο κ. Καραγιάννης και συμπλήρωσε ότι «στα 2 και πλέον έτη της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη με Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών τον Κώστα Καραμανλή, έχουμε δημοπρατήσει έργα ύψους 515 εκατομμυρίων ευρώ, περισσότερα από όσα δημοπρατήθηκαν τα τελευταία 6 χρόνια».
«Ήδη έχουμε εντάξει στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ένα μεγάλο ΣΔΙΤ ύψους 1,5 δισ. προκειμένου να μην αφήνουμε άλλο τη περιουσία του ελληνικού λαού να ρημάζει στην εγκατάλειψη και να ερχόμαστε με δεκάδες μικροεργολαβίες να μπαλώνουμε όπως – όπως τα προβλήματα που ανακύπτουν. Είναι σαφές πως το πλάνο που έχουμε τόσο για το υπάρχον δίκτυο με τις εργολαβίες αναβάθμισής του και το ΣΔΙΤ για τη συντήρησή του, όσο και το μεγάλο πλάνο νέων έργων αποτελούν τη πιο συστηματική και δουλεμένη παρέμβαση συνολικά στο σιδηρόδρομο τις τελευταίες δεκαετίες», τόνισε.
Σχετικά με την συμπληρωματική σύμβαση εξήγησε ότι πρόκειται για τη Συμπληρωματική Σύμβαση και αφορά στην κατασκευή διαφραγματικών τοίχων στήριξης του τεχνικού υπογειοποίησης Cover & Cut της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής (τετραπλός σιδηροδρομικός διάδρομος) στην περιοχή των Σεπολίων, με την χρήση υδροφρέζας. Όπως είπε, «η υδροφρέζα, είναι ένα εξειδικευμένο μηχάνημα που χρησιμοποιείται σε αυτή τη περίσταση για την διατήρηση των ορίων δονήσεων κατά την κατασκευή, όπως αυτά τέθηκαν στους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους».
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, η εργασία αυτή χαρακτηρίζεται «ως απρόβλεπτη καθώς προέκυψε το 2020, περίπου ενάμισι χρόνο μετά από την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του έργου και θα ήταν αδύνατο να έχει προβλεφθεί εξ αρχής και λόγω του μεγάλου του κόστους, δεν είναι επίσης δυνατό να καλυφθεί από το κονδύλι των απρόβλεπτων εργασιών του έργου».
«Για τον λόγο αυτόν και κατόπιν των σχετικών ενεργειών της ΕΡΓΟΣΕ ως αναθέτουσας αρχής του έργου», συνέχισε ο υφυπουργός Υποδομών, «επιτάσσεται η σύνταξη Νέας Τιμής και η σύναψη της Συμπληρωματικής Σύμβασης, ύψους 23,866,833.73 στη σύμβαση με τίτλο ‘‘Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (ΣΣΑ) – Τρεις Γέφυρες με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων’’».
Σε ερώτημα βουλευτών της αντιπολίτευσης για αναβάθμιση της περιοχής των Σεπολίων, ο κ. Καραγιάννης διαβεβαίωσε ότι θα γίνει σημαντική ανάπλαση της περιοχής προς όφελος των κατοίκων. Επίσης, τόνισε «ότι τα δημόσια έργα υποδομών δεν προσφέρονται για πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης, αφού όλοι γνωρίζουμε την ιδιαιτερότητά τους, αλλά και τη συνθετότητά τους, αφού συνήθως άλλος τα σχεδιάζει, άλλος τα δημοπρατεί, άλλος τα υλοποιεί και άλλος τα εγκαινιάζει».
Κλείνοντας ο υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι με τα νέα σιδηροδρομικά έργα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ, θα συνδεθούν όλα τα μεγάλα λιμάνια της χώρας με τον σιδηρόδρομο, αναβαθμίζοντας στην πράξη το δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών, εξασφαλίζοντας τη μεταφορά ανθρώπων και προϊόντων με ταχύτητα και ασφάλεια.
«Έτσι το τρένο καθίσταται ως ένα άκρως ανταγωνιστικό μέσο μεταφοράς όπως γίνεται παντού στο σύγχρονο κόσμο», κατέληξε ο κ. Γιώργος Καραγιάννης.
Latest News
Επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
Η σιδηροδρομική γραμμή επαναλειτουργεί κατόπιν εξασφάλισης της κυκλοφορίας από τον Διαχειριστή Υποδομής Ο.Σ.Ε.
Τέσσερις μνηστήρες για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη
Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
AVAX: Έπεσαν οι υπογραφές για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά – Το μήνυμα Μιτζάλη
Ο CEO της AVAX Κ. Μιτζάλης, παρουσία Μητσοτάκη, υπέγραψε με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τη σύμβαση για την εκτέλεση του έργου 310 εκατ. ευρώ
Νέα «κίτρινη κάρτα» από την Κομισιόν για τους σιδηρόδρομους - Δίμηνη προθεσμία στην Αθήνα
Η Επιτροπή καλεί την Ελλάδα να συμμορφωθεί με τη νομοθεσία της ΕΕ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων
Μετρό Θεσσαλονίκης: Με ολοκληρωμένο σχέδιο η απομάκρυνση των επιβατών
Με βάση το πρωτόκολλο η απομάκρυνση των επιβατών στο μετρό Θεσσαλονίκης – Η ανακοίνωση της THEMA
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών