Η Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας (World Maritime Day) καθιερώθηκε από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) και εορτάζεται κάθε χρόνο την τελευταία εβδομάδα του Σεπτεμβρίου (30 Σεπτεμβρίου 2021).
Στόχος της είναι να εστιάσει την προσοχή στη σημασία της ναυτιλίας, της ασφάλειας στη θάλασσα και το θαλάσσιο περιβάλλον.
Το θέμα του φετινού εορτασμού (2021) είναι «Ναυτικοί: Στον πυρήνα του μέλλοντος της Ναυτιλίας» και σε αυτό επικεντρώνεται το μήνυμα του γενικού γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) Κιτάκ Λιμ.
«Καθώς η νέα χρονιά ξεκινά, η πανδημία του COVID-19 εξακολουθεί να κυριαρχεί, με πολλά κράτη να υπόκεινται σε απαγορεύσεις κυκλοφορίας και περιορισμούς στις ταξιδιωτικές μετακινήσεις. Η ανάπτυξη των διάφορων εμβολίων προσέφερε τις πρώτες ακτίδες ελπίδας, παρόλο που για πολλούς ναυτικούς, η κατάσταση παραμένει απελπιστική. Εκατοντάδες χιλιάδες ναυτικοί δεν μπορούν να αποδεσμευθούν από τα πλοία, ενώ παράλληλα πολλοί άλλοι δεν μπορούν να ναυτολογηθούν. Η εγκατάλειψη ναυτικών έφτασε σε επίπεδα ρεκόρ το 2020. Αυτή η ανθρωπιστική κρίση απειλεί το παγκόσμιο εμπόριο και την ασφαλή ναυσιπλοΐα. Όλοι πρέπει να προσπαθήσουμε περισσότερο για να στηρίξουμε τους γενναίους αυτούς επαγγελματίες οι οποίοι εξακολουθούν να διακινούν το παγκόσμιο εμπόριο. Η αφοσίωση και ο επαγγελματισμός των περισσότερων από μισό εκατομμύριο ναυτικών παγκοσμίως αξίζει τον αμέριστο θαυμασμό και την ευγνωμοσύνη μας – αλλά ακόμα περισσότερο, την άμεση δραστηριοποίησή μας».
Δύο εκατομμύρια ναυτικοί στις θάλασσες
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του ΟΗΕ, η πανδημία COVID-19 ανέδειξε τον επαγγελματισμό και τη θυσία των δύο εκατομμυρίων ναυτικών που υπηρετούν στον παγκόσμιο εμπορικό στόλο.
Η ναυτιλία συνέχισε να μεταφέρει περισσότερο από το 80% του παγκόσμιου εμπορίου, συμπεριλαμβανομένων ζωτικών ιατρικών προμηθειών, τροφίμων και άλλων βασικών αγαθών που είναι ζωτικής σημασίας για την αντιμετώπιση της COVID-19, αλλά εκατοντάδες χιλιάδες ναυτικοί αντιμετωπίζουν μια ανθρωπιστική κρίση καθώς έχουν παραμείνει εγκλωβισμένοι εν πλω, αδυνατώντας να κατέβουν από τα πλοία με συμβάσεις που παρατείνονται για πολλούς μήνες.
Αυτό πρέπει να αντιμετωπιστεί επειγόντως, μέσω των κυβερνήσεων που ορίζουν τους ναυτικούς ως βασικούς εργαζόμενους και διασφαλίζουν ότι μπορούν να πραγματοποιηθούν ασφαλείς αλλαγές πληρώματος.
Θέμα 2021: Οι ναυτικοί στον πυρήνα του μέλλοντος της ναυτιλίας
Το θέμα για φέτος αντικατοπτρίζει μια σαφή ανάγκη ευαισθητοποίησης σχετικά με τον κρίσιμο ρόλο των ναυτικών στο παγκόσμιο εμπόριο και την αύξηση της προβολής τους. Ως αποτέλεσμα της πανδημίας COVID-19, η κρίση αλλαγής του πληρώματος το 2020 ανέδειξε την εξαιρετική συμβολή των ναυτικών ως βασικούς εργαζόμενους στην πρώτη γραμμή της παράδοσης ζωτικών αγαθών σε μια πανδημία και σε συνηθισμένες περιόδους.
Η διεθνής κοινότητα έχει δει πώς η ικανότητα των ναυτιλιακών υπηρεσιών και των ναυτικών να διασφαλίσουν τη λειτουργία των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού υπήρξε κεντρικό στοιχείο για την αντιμετώπιση, και τελικά την υπέρβαση, αυτής της πανδημίας. Αυτό δεν θα μπορούσε να συμβεί χωρίς τον επαγγελματισμό και την αφοσίωση των ναυτικών του κόσμου.
Το παγκόσμιο θαλάσσιο θέμα για το 2021 θα δώσει την ευκαιρία να επικεντρωθεί στους ναυτικούς ως τους ανθρώπους που βρίσκονται στο επίκεντρο της ναυτιλίας.
Το θέμα συνδέεται επίσης με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών.
Ιστορικό
Η διεθνής ναυτιλία μεταφέρει περισσότερο από το 80 % του παγκόσμιου εμπορίου σε λαούς και κοινότητες σε όλο τον κόσμο. Η ναυτιλία είναι η πιο αποτελεσματική και οικονομικά αποδοτική μέθοδος διεθνούς μεταφοράς για τα περισσότερα εμπορεύματα, παρέχει ένα αξιόπιστο, χαμηλού κόστους μέσο μεταφοράς αγαθών παγκοσμίως, διευκολύνοντας το εμπόριο και βοηθώντας στη δημιουργία ευημερίας μεταξύ των εθνών και των λαών.
Ο κόσμος βασίζεται σε μια ασφαλή, ασφαλή και αποτελεσματική διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία, η οποία αποτελεί ουσιαστικό συστατικό οποιουδήποτε προγράμματος για μελλοντική βιώσιμη πράσινη οικονομική ανάπτυξη με βιώσιμο τρόπο.
Η προώθηση της βιώσιμης ναυτιλίας και της βιώσιμης θαλάσσιας ανάπτυξης είναι μία από τις κύριες προτεραιότητες του ΙΜΟ τα επόμενα χρόνια. Ως εκ τούτου, η ενεργειακή απόδοση, η νέα τεχνολογία και η καινοτομία, η θαλάσσια εκπαίδευση και κατάρτιση, η ασφάλεια στη θάλασσα, η διαχείριση της θαλάσσιας κυκλοφορίας και η ανάπτυξη της θαλάσσιας υποδομής: η ανάπτυξη και η εφαρμογή παγκόσμιων προτύπων που καλύπτουν αυτά και άλλα θέματα θα στηρίξουν τη δέσμευση του ΙΜΟ να παράσχει το θεσμικό πλαίσιο απαραίτητο για ένα πράσινο και βιώσιμο παγκόσμιο σύστημα θαλάσσιων μεταφορών.
Latest News
Προβληματίζουν οι περικοπές ΟΠΕΚ τα δεξαμενόπλοια
Οι παράγοντες που πιέζουν τους ναύλους μπορεί να εξισορροπηθούν από την αυξανόμενη παραγωγή στον Ατλαντικό που στηρίζει το εμπόριο μεγάλων αποστάσεων
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,