
Η Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας (World Maritime Day) καθιερώθηκε από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) και εορτάζεται κάθε χρόνο την τελευταία εβδομάδα του Σεπτεμβρίου (30 Σεπτεμβρίου 2021).
Στόχος της είναι να εστιάσει την προσοχή στη σημασία της ναυτιλίας, της ασφάλειας στη θάλασσα και το θαλάσσιο περιβάλλον.
Το θέμα του φετινού εορτασμού (2021) είναι «Ναυτικοί: Στον πυρήνα του μέλλοντος της Ναυτιλίας» και σε αυτό επικεντρώνεται το μήνυμα του γενικού γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) Κιτάκ Λιμ.
«Καθώς η νέα χρονιά ξεκινά, η πανδημία του COVID-19 εξακολουθεί να κυριαρχεί, με πολλά κράτη να υπόκεινται σε απαγορεύσεις κυκλοφορίας και περιορισμούς στις ταξιδιωτικές μετακινήσεις. Η ανάπτυξη των διάφορων εμβολίων προσέφερε τις πρώτες ακτίδες ελπίδας, παρόλο που για πολλούς ναυτικούς, η κατάσταση παραμένει απελπιστική. Εκατοντάδες χιλιάδες ναυτικοί δεν μπορούν να αποδεσμευθούν από τα πλοία, ενώ παράλληλα πολλοί άλλοι δεν μπορούν να ναυτολογηθούν. Η εγκατάλειψη ναυτικών έφτασε σε επίπεδα ρεκόρ το 2020. Αυτή η ανθρωπιστική κρίση απειλεί το παγκόσμιο εμπόριο και την ασφαλή ναυσιπλοΐα. Όλοι πρέπει να προσπαθήσουμε περισσότερο για να στηρίξουμε τους γενναίους αυτούς επαγγελματίες οι οποίοι εξακολουθούν να διακινούν το παγκόσμιο εμπόριο. Η αφοσίωση και ο επαγγελματισμός των περισσότερων από μισό εκατομμύριο ναυτικών παγκοσμίως αξίζει τον αμέριστο θαυμασμό και την ευγνωμοσύνη μας – αλλά ακόμα περισσότερο, την άμεση δραστηριοποίησή μας».
Δύο εκατομμύρια ναυτικοί στις θάλασσες
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του ΟΗΕ, η πανδημία COVID-19 ανέδειξε τον επαγγελματισμό και τη θυσία των δύο εκατομμυρίων ναυτικών που υπηρετούν στον παγκόσμιο εμπορικό στόλο.
Η ναυτιλία συνέχισε να μεταφέρει περισσότερο από το 80% του παγκόσμιου εμπορίου, συμπεριλαμβανομένων ζωτικών ιατρικών προμηθειών, τροφίμων και άλλων βασικών αγαθών που είναι ζωτικής σημασίας για την αντιμετώπιση της COVID-19, αλλά εκατοντάδες χιλιάδες ναυτικοί αντιμετωπίζουν μια ανθρωπιστική κρίση καθώς έχουν παραμείνει εγκλωβισμένοι εν πλω, αδυνατώντας να κατέβουν από τα πλοία με συμβάσεις που παρατείνονται για πολλούς μήνες.
Αυτό πρέπει να αντιμετωπιστεί επειγόντως, μέσω των κυβερνήσεων που ορίζουν τους ναυτικούς ως βασικούς εργαζόμενους και διασφαλίζουν ότι μπορούν να πραγματοποιηθούν ασφαλείς αλλαγές πληρώματος.
Θέμα 2021: Οι ναυτικοί στον πυρήνα του μέλλοντος της ναυτιλίας
Το θέμα για φέτος αντικατοπτρίζει μια σαφή ανάγκη ευαισθητοποίησης σχετικά με τον κρίσιμο ρόλο των ναυτικών στο παγκόσμιο εμπόριο και την αύξηση της προβολής τους. Ως αποτέλεσμα της πανδημίας COVID-19, η κρίση αλλαγής του πληρώματος το 2020 ανέδειξε την εξαιρετική συμβολή των ναυτικών ως βασικούς εργαζόμενους στην πρώτη γραμμή της παράδοσης ζωτικών αγαθών σε μια πανδημία και σε συνηθισμένες περιόδους.
Η διεθνής κοινότητα έχει δει πώς η ικανότητα των ναυτιλιακών υπηρεσιών και των ναυτικών να διασφαλίσουν τη λειτουργία των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού υπήρξε κεντρικό στοιχείο για την αντιμετώπιση, και τελικά την υπέρβαση, αυτής της πανδημίας. Αυτό δεν θα μπορούσε να συμβεί χωρίς τον επαγγελματισμό και την αφοσίωση των ναυτικών του κόσμου.
Το παγκόσμιο θαλάσσιο θέμα για το 2021 θα δώσει την ευκαιρία να επικεντρωθεί στους ναυτικούς ως τους ανθρώπους που βρίσκονται στο επίκεντρο της ναυτιλίας.
Το θέμα συνδέεται επίσης με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών.
Ιστορικό
Η διεθνής ναυτιλία μεταφέρει περισσότερο από το 80 % του παγκόσμιου εμπορίου σε λαούς και κοινότητες σε όλο τον κόσμο. Η ναυτιλία είναι η πιο αποτελεσματική και οικονομικά αποδοτική μέθοδος διεθνούς μεταφοράς για τα περισσότερα εμπορεύματα, παρέχει ένα αξιόπιστο, χαμηλού κόστους μέσο μεταφοράς αγαθών παγκοσμίως, διευκολύνοντας το εμπόριο και βοηθώντας στη δημιουργία ευημερίας μεταξύ των εθνών και των λαών.
Ο κόσμος βασίζεται σε μια ασφαλή, ασφαλή και αποτελεσματική διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία, η οποία αποτελεί ουσιαστικό συστατικό οποιουδήποτε προγράμματος για μελλοντική βιώσιμη πράσινη οικονομική ανάπτυξη με βιώσιμο τρόπο.
Η προώθηση της βιώσιμης ναυτιλίας και της βιώσιμης θαλάσσιας ανάπτυξης είναι μία από τις κύριες προτεραιότητες του ΙΜΟ τα επόμενα χρόνια. Ως εκ τούτου, η ενεργειακή απόδοση, η νέα τεχνολογία και η καινοτομία, η θαλάσσια εκπαίδευση και κατάρτιση, η ασφάλεια στη θάλασσα, η διαχείριση της θαλάσσιας κυκλοφορίας και η ανάπτυξη της θαλάσσιας υποδομής: η ανάπτυξη και η εφαρμογή παγκόσμιων προτύπων που καλύπτουν αυτά και άλλα θέματα θα στηρίξουν τη δέσμευση του ΙΜΟ να παράσχει το θεσμικό πλαίσιο απαραίτητο για ένα πράσινο και βιώσιμο παγκόσμιο σύστημα θαλάσσιων μεταφορών.


Latest News

Τα ελληνικά λιμάνια και το παζλ του IMEC
Αλλαγή δεδομένων προκαλεί ο ανταγωνισμός για τον οικονομικό διάδρομο που προωθεί η Ινδία n Οι βλέψεις της Αθήνας και η «σφήνα» Τραμπ υπέρ Ιταλίας

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία