Η Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας (World Maritime Day) καθιερώθηκε από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) και εορτάζεται κάθε χρόνο την τελευταία εβδομάδα του Σεπτεμβρίου (30 Σεπτεμβρίου 2021).
Στόχος της είναι να εστιάσει την προσοχή στη σημασία της ναυτιλίας, της ασφάλειας στη θάλασσα και το θαλάσσιο περιβάλλον.
Το θέμα του φετινού εορτασμού (2021) είναι «Ναυτικοί: Στον πυρήνα του μέλλοντος της Ναυτιλίας» και σε αυτό επικεντρώνεται το μήνυμα του γενικού γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) Κιτάκ Λιμ.
«Καθώς η νέα χρονιά ξεκινά, η πανδημία του COVID-19 εξακολουθεί να κυριαρχεί, με πολλά κράτη να υπόκεινται σε απαγορεύσεις κυκλοφορίας και περιορισμούς στις ταξιδιωτικές μετακινήσεις. Η ανάπτυξη των διάφορων εμβολίων προσέφερε τις πρώτες ακτίδες ελπίδας, παρόλο που για πολλούς ναυτικούς, η κατάσταση παραμένει απελπιστική. Εκατοντάδες χιλιάδες ναυτικοί δεν μπορούν να αποδεσμευθούν από τα πλοία, ενώ παράλληλα πολλοί άλλοι δεν μπορούν να ναυτολογηθούν. Η εγκατάλειψη ναυτικών έφτασε σε επίπεδα ρεκόρ το 2020. Αυτή η ανθρωπιστική κρίση απειλεί το παγκόσμιο εμπόριο και την ασφαλή ναυσιπλοΐα. Όλοι πρέπει να προσπαθήσουμε περισσότερο για να στηρίξουμε τους γενναίους αυτούς επαγγελματίες οι οποίοι εξακολουθούν να διακινούν το παγκόσμιο εμπόριο. Η αφοσίωση και ο επαγγελματισμός των περισσότερων από μισό εκατομμύριο ναυτικών παγκοσμίως αξίζει τον αμέριστο θαυμασμό και την ευγνωμοσύνη μας – αλλά ακόμα περισσότερο, την άμεση δραστηριοποίησή μας».
Δύο εκατομμύρια ναυτικοί στις θάλασσες
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του ΟΗΕ, η πανδημία COVID-19 ανέδειξε τον επαγγελματισμό και τη θυσία των δύο εκατομμυρίων ναυτικών που υπηρετούν στον παγκόσμιο εμπορικό στόλο.
Η ναυτιλία συνέχισε να μεταφέρει περισσότερο από το 80% του παγκόσμιου εμπορίου, συμπεριλαμβανομένων ζωτικών ιατρικών προμηθειών, τροφίμων και άλλων βασικών αγαθών που είναι ζωτικής σημασίας για την αντιμετώπιση της COVID-19, αλλά εκατοντάδες χιλιάδες ναυτικοί αντιμετωπίζουν μια ανθρωπιστική κρίση καθώς έχουν παραμείνει εγκλωβισμένοι εν πλω, αδυνατώντας να κατέβουν από τα πλοία με συμβάσεις που παρατείνονται για πολλούς μήνες.
Αυτό πρέπει να αντιμετωπιστεί επειγόντως, μέσω των κυβερνήσεων που ορίζουν τους ναυτικούς ως βασικούς εργαζόμενους και διασφαλίζουν ότι μπορούν να πραγματοποιηθούν ασφαλείς αλλαγές πληρώματος.
Θέμα 2021: Οι ναυτικοί στον πυρήνα του μέλλοντος της ναυτιλίας
Το θέμα για φέτος αντικατοπτρίζει μια σαφή ανάγκη ευαισθητοποίησης σχετικά με τον κρίσιμο ρόλο των ναυτικών στο παγκόσμιο εμπόριο και την αύξηση της προβολής τους. Ως αποτέλεσμα της πανδημίας COVID-19, η κρίση αλλαγής του πληρώματος το 2020 ανέδειξε την εξαιρετική συμβολή των ναυτικών ως βασικούς εργαζόμενους στην πρώτη γραμμή της παράδοσης ζωτικών αγαθών σε μια πανδημία και σε συνηθισμένες περιόδους.
Η διεθνής κοινότητα έχει δει πώς η ικανότητα των ναυτιλιακών υπηρεσιών και των ναυτικών να διασφαλίσουν τη λειτουργία των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού υπήρξε κεντρικό στοιχείο για την αντιμετώπιση, και τελικά την υπέρβαση, αυτής της πανδημίας. Αυτό δεν θα μπορούσε να συμβεί χωρίς τον επαγγελματισμό και την αφοσίωση των ναυτικών του κόσμου.
Το παγκόσμιο θαλάσσιο θέμα για το 2021 θα δώσει την ευκαιρία να επικεντρωθεί στους ναυτικούς ως τους ανθρώπους που βρίσκονται στο επίκεντρο της ναυτιλίας.
Το θέμα συνδέεται επίσης με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών.
Ιστορικό
Η διεθνής ναυτιλία μεταφέρει περισσότερο από το 80 % του παγκόσμιου εμπορίου σε λαούς και κοινότητες σε όλο τον κόσμο. Η ναυτιλία είναι η πιο αποτελεσματική και οικονομικά αποδοτική μέθοδος διεθνούς μεταφοράς για τα περισσότερα εμπορεύματα, παρέχει ένα αξιόπιστο, χαμηλού κόστους μέσο μεταφοράς αγαθών παγκοσμίως, διευκολύνοντας το εμπόριο και βοηθώντας στη δημιουργία ευημερίας μεταξύ των εθνών και των λαών.
Ο κόσμος βασίζεται σε μια ασφαλή, ασφαλή και αποτελεσματική διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία, η οποία αποτελεί ουσιαστικό συστατικό οποιουδήποτε προγράμματος για μελλοντική βιώσιμη πράσινη οικονομική ανάπτυξη με βιώσιμο τρόπο.
Η προώθηση της βιώσιμης ναυτιλίας και της βιώσιμης θαλάσσιας ανάπτυξης είναι μία από τις κύριες προτεραιότητες του ΙΜΟ τα επόμενα χρόνια. Ως εκ τούτου, η ενεργειακή απόδοση, η νέα τεχνολογία και η καινοτομία, η θαλάσσια εκπαίδευση και κατάρτιση, η ασφάλεια στη θάλασσα, η διαχείριση της θαλάσσιας κυκλοφορίας και η ανάπτυξη της θαλάσσιας υποδομής: η ανάπτυξη και η εφαρμογή παγκόσμιων προτύπων που καλύπτουν αυτά και άλλα θέματα θα στηρίξουν τη δέσμευση του ΙΜΟ να παράσχει το θεσμικό πλαίσιο απαραίτητο για ένα πράσινο και βιώσιμο παγκόσμιο σύστημα θαλάσσιων μεταφορών.
Latest News
Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας
Τα δύο έργα περιλαμβάνονται στον πυλώνα «Ιδιωτικές επενδύσεις και μετασχηματισμός της οικονομίας» του Εθνικού Σχεδίου «Ελλάδα 2.0». Υπουργείο ευθύνης και φορέας χρηματοδότησης για τα δύο έργα είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ
Την άμεση κινητοποίηση της Πυροσβεστικής προκάλεσε η φωτιά σε κοντέινερ
Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν με τα LNG
Το ξέφρενο αγοραστικό ενδιαφέρον έχει ανεβάσει τις τιμές των παλαιότερων πλοίων, καθώς η Μόσχα προετοιμάζεται για νέες κυρώσεις
ΤΑΙΠΕΔ: Το σχέδιο για την Μαρίνα Καλαμαριάς - Το χτίσιμο 14.900 τ.μ., το ξενοδοχείο και οι κατοικίες
Ο «οδηγός» του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει απαντήσεις σε όλες τις ενστάσεις που εκφράστηκαν για την αξιοποίηση της Μαρίνας Καλαμαριάς στη δημόσια διαβούλευση
Απεβίωσε ο Σπύρος Μ. Πολέμης
Ο Σπύρος Μ. Πολέμης, επικεφαλής της Seacrest Shipping με έδρα το Λονδίνο, γεννήθηκε τον Δεκέμβριο του 1937
Αγορά επιβατηγού πλοίου από την Golden Star Ferries - Πού «κλείδωσε» το τίμημα
Το πλοίο της Golden Star Ferries θα παραληφθεί τον προσεχή Σεπτέμβριο και οι όποιες αναγκαίες προσαρμογές κυρίως στους χώρους επιβατών θα πραγματοποιηθούν στο Πέραμα
Τέσσερα νεότευκτα containerships παρέλαβε η Capital-Executive Ship Management
Η Capital-Executive Ship Management Corp. διαχειρίζεται επί του παρόντος ένα στόλο 36 πλοίων
Έτσι θα «πρασινίσουν» τα λιμάνια – Τα projects του ΤΑΙΠΕΔ
Το ΤΑΙΠΕΔ ως μέτοχος προχωρά μελέτες και έργα στα λιμάνια του Λαυρίου, Καβάλας, Ραφήνας, Κέρκυρας, Πάτρας και Αλεξανδρούπολης
Στις φλόγες για τρίτη μέρα το containership της Maersk [εικόνες]
Σύμφωνα με αξιωματούχο της ICG, εντοπίστηκε η σορός ενός ναυτικού από το 21μελές πλήρωμα
Συλλήψεις πλοιάρχων της SeaJets και της FastFerries
Όπως ανακοίνωσε το Λιμενικό Σώμα οι δύο πλοιάρχοι του «CHAMPION JET 3» και του «FAST FERRIES ANDROS» παραβίασαν τη νομοθεσία για την ακτοπλοΐα