
Προ των πυλών βρίσκεται ο διαγωνισμός για την πρώτη φάση ανανέωσης του στόλου των αστικών συγκοινωνιών, που θα βγάλει στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης 770 ολοκαίνουργια και πιο «πράσινα» λεωφορεία.
Στο μεταξύ, η πανδημία αν και μείωσε κατακόρυφα την επιβατική κίνηση, η οποία δεν έχει ανακτήσει πάνω από το 75% της προ-Covid εποχής, έγινε καταλύτης για τη σταδιακή αλλαγή της εικόνας των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Βεβαίως, οι αστικές συγκοινωνίες θα γυρίσουν οριστικά σελίδα με την ανανέωση του στόλου. Η πρώτη φάση του μεγάλου διαγωνισμού, προϋπολογισμού 385 εκατ. ευρώ, για νέα λεωφορεία, περιλαμβάνει 350 ηλεκτρικά οχήματα, 300 CNG και 120 υβριδικά λεωφορεία. Θα είναι η πρώτη προμήθεια οχημάτων μετά από 13 χρόνια, όταν τα υφιστάμενα έχουν μέσο όρο ηλικίας σχεδόν 19 έτη και είναι τα παλαιότερα στην Ευρώπη!
Η χρηματοδότηση της αγοράς των νέων λεωφορείων, χαμηλών και μηδενικών ρύπων, έχει εξασφαλιστεί μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, του ΕΣΠΑ και του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Στο εθνικό σχέδιο «Ελλάδα 2.0» έχει προβλεφθεί η αντικατάσταση 220 παλαιών οχημάτων με νέα ηλεκτροκίνητα με πόρους ύψους 100 εκατ. ευρώ.
Ανάσες στην Αθήνα
Ακολουθώντας αντίστροφη πορεία από τις περισσότερες χώρες, που περιόρισαν τα μέσα μεταφοράς εν μέσω πανδημίας λόγω της περιορισμένης ζήτησης, η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στην Ευρώπη και μια από τις ελάχιστες στον κόσμο που αύξησε σημαντικά το συγκοινωνιακό έργο στην πρωτεύουσα. Όπως επισήμανε, μάλιστα, χθες, σε συνέντευξή του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, «αυτό επετεύχθη σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, χωρίς να αλλοιωθεί ο δημόσιος χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών».
Με τρεις ενισχυτικές κινήσεις, τα οχήματα που κινούνται σήμερα στους δρόμους της Αθήνας έφτασαν τα 1.310, αυξημένα κατά 55% σε σχέση με όσα κυκλοφορούσαν τον Ιούλιο του 2019. Το πρώτο βήμα ήταν η ανάταξη παλαιών οχημάτων.
Ακολούθησε η σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ που προσέθεσε συνολικά 200 λεωφορεία στα καθημερινά δρομολόγια περιφερειακών γραμμών, εκ των οποίων τα 20 ως εφεδρικά. Εντωμεταξύ, με τη σταδιακή ένταξη και των τελευταίων από τα συνολικά 293 οχήματα μέσω leasing ο στόλος θα ανέλθει εντός φθινοπώρου σε 1.350 οχήματα.
Ακόμη, ενισχύθηκε και το δίκτυο του μετρό, με αποτέλεσμα τη βελτίωση των χρονοαποστάσεων μεταξύ των συρμών. Αυτό επετεύχθη μέσω της ανάταξης αυξάνοντας τους διαθέσιμους συρμούς κατά 19%.
Όσο για τη Θεσσαλονίκη, μέσα στον Οκτώβριο η πόλη θα έχει στους δρόμους 500 λεωφορεία. Αριθμό που έχει να δει για πάνω από 10 χρόνια. Σήμερα, βγαίνουν στην κυκλοφορία 460 οχήματα, σχεδόν διπλάσια δηλαδή συγκριτικά με τα 235 λεωφορεία του Ιουλίου του 2019.
Ουσιαστικά, οι ενδιάμεσες λύσεις που επελέγησαν στην Αθήνα, δοκιμάστηκαν πρώτα στη Θεσσαλονίκη. Αρχικά, από τη συνεργασία με τα ΚΤΕΛ εντάχθηκαν συνολικά 120 οχήματα για 25 γραμμές με τα 20 να είναι εφεδρικά.
Έχει ήδη υπογραφεί νέα 18μηνη σύμβαση για 6 επιπλέον γραμμές, με στόχο την περαιτέρω βελτίωση των οδικών αστικών συγκοινωνιών της πόλης. Επίσης, μέσω leasing, έχουν προστεθεί 180 οχήματα, ενώ έχουν εκκινήσει διαδικασίες για τη μίσθωση 80 ακόμα λεωφορείων μέσω της προβλεπόμενης προαίρεσης.


Latest News

Παπαθανάσης: Η Ελλάδα έχει αφήσει οριστικά πίσω της την κρίση χρέους
«Η Ελλάδα, παρά τις διεθνείς πολυεπίπεδες αναταράξεις, έχει αλλάξει σελίδα», τόνισε ο κ. Παπαθανάσης

Χατζηδάκης για αναβάθμιση Moody's: H Ελλάδα αφήνει πίσω το παρελθόν, εφαλτήριο για περαιτέρω άνοδο
«Η σημερινή αναβάθμιση σηματοδοτεί το κλείσιμο ενός μεγάλου κύκλου για την ελληνική οικονομία«, είπε ο Κωστής Χατζηδάκης

Έπεσε... το «κάστρο» της Moody's - Έδωσε την επενδυτική βαθμίδα στην ελληνική οικονομία
Τι οδήγησε στην αναβάθμιση της οικονομίας - Το σκεπτικό της απόφασης
![ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε κατά 5,4% το μισθολογικό κόστος το τέταρτο τρίμηνο του 2024 [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/misthoi-600x396.jpg)
Άνοδος 5,4% το μισθολογικό κόστος το τέταρτο τρίμηνο του 2024 [γραφήματα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![IOBE: Υποχώρησε η ανεργία τον Ιανουάριο [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/09/ανεργια-600x345.jpg)
ΙΟΒΕ: Μειώθηκε η ανεργία κατά 8,9% τον Ιανουάριο [γράφημα]
Τι δείχνει το μηναίο Δελτίο Εξελίξεων στην Βιομηχανία που καταρτίζει ο ΙΟΒΕ
![ΕΛΣΤΑΤ: Μικρή αύξηση 0,1% στις τιμές εισαγωγών στη βιομηχανία τον Ιανουάριο [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/industry-steel-600x419.jpg)
Οριακή αύξηση 0,1% στις τιμές εισαγωγών στη βιομηχανία τον Ιανουάριο [πίνακες]
ΕΛΣΤΑΤ: Ο μέσος Γενικός Δείκτης του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2024 - Ιανουαρίου 2025, σε σύγκριση με τον μέσο Γενικό Δείκτη του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2023 - Ιανουαρίου 2024, παρουσίασε μείωση 1,5% έναντι μείωσης 12,8%

Με «συνταγή» Πιερρακάκη στην οικονομία μέχρι τις εκλογές
Ποιους «καυτούς» φακέλους αναλαμβάνει ο νέος τσάρος της ελληνικής οικονομίας - Το πακέτο της ΔΕΘ, οι αμυντικές δαπάνες και τα μέτρα ενίσχυσης έναντι της ακρίβειας

Κατάργηση του ελάχιστου τεκμαρτού εισοδήματος ζητά η ΕΣΕΕ
Ο εμπορικός κόσμος της χώρας ζητά την κατάργηση του ελάχιστου τεκμαρτού εισοδήματος

Εξαφανίζονται τα εκπτωτικά stickers από τα σούπερ μάρκετ - Πώς γίνονται οι προσφορές
Πώς θα αποφύγουμε τις προσφορές «μαϊμού» - Τι λένε προμηθευτές και εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ

Στα 17,4 τρισ. θα εκτοξευθούν οι συναλλαγές μέσω κινητών - Τι δείχνει μελέτη
Η αξία των πληρωμών με εικονικές κάρτες, θα αυξηθεί κατά 235% έως το 2029 και θα ανέλθει στα 17,4 τρισεκατομμύρια δολάρια