«Η διεθνής αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε δύσκολη κατάσταση εξαιτίας της πανδημίας και της παγκόσμιας έλλειψης ημιαγωγών. Κατά συνέπεια θα πρέπει να γίνουν προσαρμογές στην παραγωγή», δηλώνει ο εκπρόσωπος του κολοσσού Stellantis, στον οποίο ανήκουν πλέον Fiat, Chrysler, Peugeot και Opel.
Από την ερχόμενη εβδομάδα μπαίνει προσωρινά λουκέτο στο εργοστάσιο της Opel στη Θουριγγία λόγω έλλειψης μικροτσίπ μέχρι τουλάχιστον το τέλος του χρόνου. Η απόφαση του κολοσσού Stellantis προκαλεί έντονη ανησυχία, αλλά και αντιδράσεις των περίπου 1.300 εργαζομένων στο εργοστάσιο της Θουριγγίας. Ο τοπικός επικεφαλής της συνδικαλιστικής οργάνωσης IG Metall Γεργκ Κέλινγκερ δηλώνει στο γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων ότι «πρόκειται για μια πρωτοφανή απόφαση τόσο ως προς το περιεχόμενο, όσο και ως προς τον τρόπο με τον οποίο ανακοινώθηκε». Ο γερμανός συνδικαλιστής τονίζει ότι δεν γνωρίζει καμία άλλη αυτοκινητοβιομηχανία εκτός της Opel, η οποία να ανακοίνωσε εκ περιτροπής εργασία στις μονάδες παραγωγής της λόγω έλλειψης εξαρτημάτων και μάλιστα με διάρκεια μέχρι και την επόμενη χρονιά.
Προβλήματα και σε VW και Ford
Οι ελλείψεις σε πρώτες ύλες και εξαρτήματα προκαλούν σημαντικά προβλήματα και στην παραγωγή των αυτοκινητοβιομηχανιών Volkswagen και Ford. Αυτή την εβδομάδα η Volkswagen ανακοίνωσε διακοπές στη παραγωγή και εκ περιτροπής εργασία, ενώ μόλις χθες η Ford αποφάσισε την αναστολή της παραγωγής του μοντέλου Fiesta στο εργοστάσιό της στην Κολωνία λόγω έλλειψης ημιαγωγών, μέχρι τουλάχιστον τα τέλη Οκτωβρίου.
Ο σοσιαλδημοκράτης υπουργός Οικονομίας της Θουριγγίας Βόλφγκανγκ Τίφενζε έκανε λόγο για πικρή απόφαση και υπενθύμισε στην αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis ότι έχει δεσμευθεί για τη λειτουργία και την απασχόληση στη μονάδα παραγωγής στο Άιζεναχ. Ας σημειωθεί ότι από την επανένωση της Γερμανίας το 1990 η μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων, καθώς και το δίκτυο προμηθευτριών εταιρειών ανήκουν στους σημαντικότερους εργοδότες στο ανατολικογερμανικό αυτό κρατίδιο.
Οι ελλείψεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες θα διαρκέσουν
Στο ερώτημα πως θα λειτουργήσει η μονάδα παραγωγής της Opel στο Άιζεναχ από την επόμενη χρονιά ο όμιλος Stellantis δεν θέλησε να δώσει συγκεκριμένη ημερομηνία. Εκπρόσωπος του πολυεθνικού κολοσσού δήλωσε ωστόσο ότι «έχει προβλεφθεί κατ’ αρχήν εκ περιτροπής εργασία, έτσι ώστε οι επιπτώσεις των αναγκαστικών προσαρμογών στους εργαζόμενους να έχουν όσο το δυνατόν λιγότερες επιπτώσεις».
Προς το παρόν τίποτα δεν δείχνει ότι τα προβλήματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες θα επιλυθούν σύντομα και ότι η παραγωγή στις αυτοκινητοβιομηχανίες στη Γερμανία θα επιστρέψει στους συνήθεις ρυθμούς.
Πηγή: DW
Latest News
Economist: Θα καταφέρει η Lego να παραμείνει η πιο «κουλ» εταιρεία παιχνιδιών;
Δύο είναι οι μεγάλες προκλήσεις της Lego, σύμφωνα με τον Economist: να συνεχίσει με τον ίδιο επιτυχημένο ρυθμό και να γίνει πιο πράσινη
Η οικονομία πολέμου επιβραδύνει το εμπόριο με την Κίνα
Η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στον σιδηρόδρομο είναι ενδεικτική των πιέσεων που υφίσταται η Ρωσία
Η Διώρυγα του Παναμά νέο γεωπολιτικό, οικονομικό κι εμπορικό μέτωπο
Ο Τραμπ προειδοποίησε ότι δεν θα αφήσει να πέσει η Διώρυγα του Παναμά σε «λάθος χέρια», αναφερόμενος στη συνεχώς αυξανόμενη επιρροή της Κίνας
Εκτός ελέγχου το δημόσιο χρέος της Γαλλίας
Τριπλασιάστηκε την τελευταία 20ετία, αυξήθηκε κατά 1 τρισ. ευρώ την τελευταία 10ετία και έφθασε το 113,7% του ΑΕΠ
Κοντά στα 4 τρισ. δολάρια η χρηματιστηριακή αξία της Apple
Οι επενδυτές στοιχηματίζουν ότι η δυναμική της τεχνητής νοημοσύνης θα φέρει στην Apple νέο κύκλο αύξησης των πωλήσεων για συσκευές iPhone
Η Gen Z διψάει για Guinness - Ξεμένει από αποθέματα η ιρλανδική μπίρα;
Είναι πραγματικές οι ανησυχίες για την εξάντληση της Guinness στη Βρετανία ή αποτελούν ένα κόλπο μάρκετινγκ;
Οι Βρετανοί ξοδεύουν περισσότερα αυτά τα Χριστουγεννα
Τα πολυκαταστήματα στη Βρετανία σημειώνουν αύξηση των πωλήσεων κατά σχεδόν 7%, ενώ η Visa αναφέρει ότι οι διαδικτυακές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 6,1%
Γιατί αλλάζει μάρκα παγωτού o Βασιλιάς Κάρολος ;
Εντάλματα σε περισσότερες απο 300 εταιρείες χορήγησε ο Βρετανός βασιλιάς, συνεχίζοντας την παράδοση των προμηθευτών του βασιλικού οίκου
ΕΚΤ: Έρχονται πρόστιμα για τις «απείθαρχες» τράπεζες- Τι σχεδιάζει η κεντρική τράπεζα
Η ΕΚΤ από το 2014 έχει ανακοινώσει κατά μέσο όρο περισσότερα από 5.000 εποπτικά μέτρα ετησίως
DW: «Ηγεμών» ή «ασθενής» η Γερμανία στην Ευρώπη;
Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει η Γερμανία, άλλοτε «ατμομηχανή της οικονομίας» στην ΕΕ. Ωστόσο δεν χάνει τον ηγετικό της ρόλο στην Ευρώπη, σημειώνει η DW