
Την 1η Οκτωβρίου 1908, ολοκληρώνεται η πρώτη παραγωγή Model T Ford στο εργοστάσιο της εταιρείας Piquette Avenue στο Ντιτρόιτ. Μεταξύ 1908 και 1927, η Ford κατασκεύασε περίπου 15 εκατομμύρια αυτοκίνητα Model T. Ηταν ο μεγαλύτερος αριθμός παραγωγής ενός μοντέλου αυτοκινήτου από οποιοδήποτε άλλο στην ιστορία μέχρι που ο “Σκαραβαίος” της Volkswagen Beetle το ξεπέρασε το 1972.

Διαφήμιση του Model T του 1908
Πριν από το Model T, τα αυτοκίνητα ήταν είδη πολυτελείας. Στις αρχές του 1908, υπήρχαν λιγότερες από 200.000 στο δρόμο. Αν και το Model T ήταν αρκετά ακριβό στην αρχή (το φθηνότερο κόστιζε αρχικά 825 $, ή περίπου $18.000 σε σημερινά δολάρια), κατασκευάστηκε για τους απλούς ανθρώπους και καθημερινή οδήγηση. Είχε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 22 ίππων και ήταν κατασκευασμένος από ένα νέο είδος χάλυβα θερμικής επεξεργασίας, με πρωτοπόρους Γάλλους κατασκευαστές αγωνιστικών αυτοκινήτων, που το έκανε ελαφρύτερο (ζύγιζε μόλις 1.200 κιλά) και ισχυρότερο από τους προκατόχους του. Εφτανε τα 40 μίλια την ώρα και θα μπορούσε να λειτουργήσει με βενζίνη ή καύσιμο με βάση την κάνναβη. (Όταν οι τιμές του πετρελαίου μειώθηκαν στις αρχές του 20ού αιώνα, καθιστώντας τη βενζίνη πιο προσιτή, η Ford σταμάτησε σταδιακά την επιλογή κάνναβης). «Κανένα αυτοκίνητο κάτω των $ 2.000 δεν προσφέρει περισσότερα», επαναλάμβαναν καταιγιστικά οι διαφημίσεις, «και κανένα αυτοκίνητο άνω των $ 2.000 δεν προσφέρει περισσότερα εκτός από φινίρισμα».
Η Ford διατήρησε τις τιμές χαμηλά παράγοντας ένα μόνο προϊόν. Με την κατασκευή ενός μόνο μοντέλου, για παράδειγμα, οι μηχανικοί της εταιρείας θα μπορούσαν να αναπτύξουν ένα σύστημα εναλλάξιμων εξαρτημάτων που μείωνε τα απόβλητα, εξοικονομούσε χρόνο και διευκόλυνε τη συναρμολόγηση των αυτοκινήτων από ανειδίκευτους εργαζόμενους. Μέχρι το 1914, η κινούμενη γραμμή συναρμολόγησης καθιστούσε δυνατή την παραγωγή χιλιάδων αυτοκινήτων κάθε εβδομάδα και μέχρι το 1924, οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο του River Rouge Ford στο Ντίρμπορν του Μίσιγκαν μπορούσαν να χυτεύουν πάνω από 10.000 μπλοκ κινητήρων Model T σε μια μέρα.
Αλλά μέχρι τη δεκαετία του 1920, πολλοί Αμερικανοί ήθελαν κάτι περισσότερο από ένα ανθεκτικό και προσιτό αυτοκίνητο. Ηθελαν επίσης στυλ (για πολλά χρόνια, το Model T διατίθετο σε ένα μόνο χρώμα: μαύρο), ταχύτητα και πολυτέλεια. Καθώς τα γούστα άλλαξαν, η εποχή του Model T έφτασε στο τέλος της και το τελευταίο έφυγε από τη γραμμή συναρμολόγησης στις 26 Μαΐου 1927.

Model T σε ρόλο ασθενοφόρου του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου
Ο Χένρι Φορντ συνέλαβε την ιδέα μιας σειράς αυτοκινήτων μεταξύ της ίδρυσης της εταιρείας το 1903 και της εισαγωγής του Μοντέλου Τ. Ο Φορντ ονόμασε το πρώτο του αυτοκίνητο Μοντέλο Α και προχώρησε μέσω του αλφαβήτου μέχρι το Μοντέλο Τ, είκοσι συνολικά μοντέλα. Δεν μπήκαν όλα τα μοντέλα στην παραγωγή. Το μοντέλο παραγωγής αμέσως πριν από το Model T ήταν το Model S, [20] μια αναβαθμισμένη έκδοση της μεγαλύτερης επιτυχίας της εταιρείας σε εκείνο το σημείο, το Model N. Η συνέχεια του Model T ήταν το Ford Model A, και όχι το ” Μοντέλο U. ” Η δημοσιότητα της εταιρείας είπε ότι αυτό συνέβαινε επειδή το νέο αυτοκίνητο ήταν τόσο απομακρυσμένο από το παλιό που η Ford ήθελε να ξεκινήσει από την αρχή με το γράμμα Α.

Το Μοντέλο Τ ήταν το πρώτο μαζικής παραγωγής αυτοκίνητο της Ford κατασκευασμένο σε κινούμενες γραμμές συναρμολόγησης με εντελώς εναλλάξιμα μέρη, που διατέθηκαν στην μεσαία τάξη. [21] Ο Henry Ford είπε για το όχημα: “Θα κατασκευάσω ένα μηχανοκίνητο αυτοκίνητο για τις μάζες. Θα είναι αρκετά μεγάλο για την οικογένεια, αλλά αρκετά μικρό για να το οδηγεί και να το φροντίζει ένα άτομο. Θα κατασκευαστεί από τα καλύτερα υλικά, από τους καλύτερους άνδρες που μπορούν να προσληφθούν, μέσα από τα πιο απλά σχέδια που μπορεί να επινοήσει η σύγχρονη μηχανική. Αλλά θα είναι τόσο χαμηλό σε τιμή που κανένας άντρας που θα έχει καλό μισθό δεν θα είναι σε θέση να το αποκτήσει – και θα απολαύσει με την οικογένειά του την ευλογία των ωρών ευχαρίστησης στους μεγάλους ανοιχτούς χώρους του Θεού”.

Παρόλο που τα εύσημα για την ανάπτυξη της γραμμής συναρμολόγησης ανήκουν στον Ράνσομ Ε. Ολντς, με το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, το Oldsmobile Curved Dash, που άρχισε να παράγεται το 1901, η τεράστια πρόοδος στην αποτελεσματικότητα του συστήματος κατά τη διάρκεια ζωής του Model T μπορεί να πιστωθεί σχεδόν εξ ολοκλήρου στον Ford και στους μηχανικούς του.


Latest News

Ο Michael Kratsios σε θέση «κλειδί» στον Λευκό Οίκο - Τα «πυρά» στην Κίνα από το OT Forum
Ο Michael Kratsios θα βρίσκεται στην αιχμή του δόρατος της τεχνολογικής μάχης των ΗΠΑ με την Κίνα στην τεχνητή νοημοσύνη

Ζαλίζει ο λογαριασμός των δασμών Τραμπ - Στο 1,4 τρισ. το τίμημα
Τι δείχνει η οικονομετρική μελέτη των δασμών Τραμπ από οικονομολόγους του βρετανικού πανεπιστημίου Aston που εξέτασαν τα στοιχεία του διμερούς εμπορίου των ΗΠΑ με 132 χώρες

Οι κενές θέσεις εργασίας στις ΗΠΑ στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Σεπτέμβριο
Νέα στοιχεία από το Γραφείο Στατιστικών Εργασίας στις ΗΠΑ έδειξαν 7,57 εκατομμύρια κενές θέσεις εργασίας στα τέλη Φεβρουαρίου

Η Airbus παρέδωσε 70 αεροπλάνα τον Μάρτιο, αύξηση 11% σε ετήσια βάση
Η οικογένεια A350 της Airbus έχει λάβει περισσότερες από 1.360 παραγγελίες από 60 πελάτες σε όλο τον κόσμο
![Bank of America: «Βάναυση»… ημέρα η 2α Απριλίου – Τι θα κάνει η ΕΚΤ [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/2025-03-07T185931Z_1444074747_RC2A8DA3A3X7_RTRMADP_5_USA-TRUMP-600x400.jpg)
BofA: «Βάναυση»… ημέρα η 2α Απριλίου - Τι θα κάνει η ΕΚΤ [πίνακας]
Τι αναφέρει η Bank of America για τις ανακοινώσεις του προέδρου Τραμπ στις 2 Απριλίου και τις επιπτώσεις στην Ευρώπη

Πόσο αυξάνεται ο κατώτατος μισθός στην Κίνα
Τι αποκαλύπτει έρευνα της Dezhan Shira & Associates για τον κατώτατο μισθό στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, την Κίνα

Η Κίνα ενισχύει το εμπόριο με Ινδία ενόψει των δασμών Τραμπ
Το διμερές εμπόριο ανάμεσα σε Κίνα και Ινδία ανήλθε στα 101,7 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023-24

Η Gazprom ανοίγει τη στρόφιγγα αερίου στη Σλοβακία μέσω TurkStream
Μέσω Τουρκίας και Ουγγαρίας θα προμηθεύει η Gazprom την Σλοβακία

Στόχος η «καρδιά» της αμερικανικής οικονομίας - Πώς θα απαντήσει η ΕΕ στους δασμούς Τραμπ
Οι Βρυξέλλες θα διαπραγματευθούν «από θέση ισχύος», είπε η επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν

Ο πιο ακριβοπληρωμένος τραπεζίτης και η αποζημίωση - μαμούθ για το 2024
Ελαβε συνολική αποζημίωση 15,6 εκατ. ευρώ για το 2024 - Πάνω από το μέσο εισόδημα των CEOs στις 10 μεγαλύτερες τράπεζες της Ευρώπης