Την 1η Οκτωβρίου 1908, ολοκληρώνεται η πρώτη παραγωγή Model T Ford στο εργοστάσιο της εταιρείας Piquette Avenue στο Ντιτρόιτ. Μεταξύ 1908 και 1927, η Ford κατασκεύασε περίπου 15 εκατομμύρια αυτοκίνητα Model T. Ηταν ο μεγαλύτερος αριθμός παραγωγής ενός μοντέλου αυτοκινήτου από οποιοδήποτε άλλο στην ιστορία μέχρι που ο “Σκαραβαίος” της Volkswagen Beetle το ξεπέρασε το 1972.
Πριν από το Model T, τα αυτοκίνητα ήταν είδη πολυτελείας. Στις αρχές του 1908, υπήρχαν λιγότερες από 200.000 στο δρόμο. Αν και το Model T ήταν αρκετά ακριβό στην αρχή (το φθηνότερο κόστιζε αρχικά 825 $, ή περίπου $18.000 σε σημερινά δολάρια), κατασκευάστηκε για τους απλούς ανθρώπους και καθημερινή οδήγηση. Είχε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 22 ίππων και ήταν κατασκευασμένος από ένα νέο είδος χάλυβα θερμικής επεξεργασίας, με πρωτοπόρους Γάλλους κατασκευαστές αγωνιστικών αυτοκινήτων, που το έκανε ελαφρύτερο (ζύγιζε μόλις 1.200 κιλά) και ισχυρότερο από τους προκατόχους του. Εφτανε τα 40 μίλια την ώρα και θα μπορούσε να λειτουργήσει με βενζίνη ή καύσιμο με βάση την κάνναβη. (Όταν οι τιμές του πετρελαίου μειώθηκαν στις αρχές του 20ού αιώνα, καθιστώντας τη βενζίνη πιο προσιτή, η Ford σταμάτησε σταδιακά την επιλογή κάνναβης). «Κανένα αυτοκίνητο κάτω των $ 2.000 δεν προσφέρει περισσότερα», επαναλάμβαναν καταιγιστικά οι διαφημίσεις, «και κανένα αυτοκίνητο άνω των $ 2.000 δεν προσφέρει περισσότερα εκτός από φινίρισμα».
Η Ford διατήρησε τις τιμές χαμηλά παράγοντας ένα μόνο προϊόν. Με την κατασκευή ενός μόνο μοντέλου, για παράδειγμα, οι μηχανικοί της εταιρείας θα μπορούσαν να αναπτύξουν ένα σύστημα εναλλάξιμων εξαρτημάτων που μείωνε τα απόβλητα, εξοικονομούσε χρόνο και διευκόλυνε τη συναρμολόγηση των αυτοκινήτων από ανειδίκευτους εργαζόμενους. Μέχρι το 1914, η κινούμενη γραμμή συναρμολόγησης καθιστούσε δυνατή την παραγωγή χιλιάδων αυτοκινήτων κάθε εβδομάδα και μέχρι το 1924, οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο του River Rouge Ford στο Ντίρμπορν του Μίσιγκαν μπορούσαν να χυτεύουν πάνω από 10.000 μπλοκ κινητήρων Model T σε μια μέρα.
Αλλά μέχρι τη δεκαετία του 1920, πολλοί Αμερικανοί ήθελαν κάτι περισσότερο από ένα ανθεκτικό και προσιτό αυτοκίνητο. Ηθελαν επίσης στυλ (για πολλά χρόνια, το Model T διατίθετο σε ένα μόνο χρώμα: μαύρο), ταχύτητα και πολυτέλεια. Καθώς τα γούστα άλλαξαν, η εποχή του Model T έφτασε στο τέλος της και το τελευταίο έφυγε από τη γραμμή συναρμολόγησης στις 26 Μαΐου 1927.
Ο Χένρι Φορντ συνέλαβε την ιδέα μιας σειράς αυτοκινήτων μεταξύ της ίδρυσης της εταιρείας το 1903 και της εισαγωγής του Μοντέλου Τ. Ο Φορντ ονόμασε το πρώτο του αυτοκίνητο Μοντέλο Α και προχώρησε μέσω του αλφαβήτου μέχρι το Μοντέλο Τ, είκοσι συνολικά μοντέλα. Δεν μπήκαν όλα τα μοντέλα στην παραγωγή. Το μοντέλο παραγωγής αμέσως πριν από το Model T ήταν το Model S, [20] μια αναβαθμισμένη έκδοση της μεγαλύτερης επιτυχίας της εταιρείας σε εκείνο το σημείο, το Model N. Η συνέχεια του Model T ήταν το Ford Model A, και όχι το ” Μοντέλο U. ” Η δημοσιότητα της εταιρείας είπε ότι αυτό συνέβαινε επειδή το νέο αυτοκίνητο ήταν τόσο απομακρυσμένο από το παλιό που η Ford ήθελε να ξεκινήσει από την αρχή με το γράμμα Α.
Το Μοντέλο Τ ήταν το πρώτο μαζικής παραγωγής αυτοκίνητο της Ford κατασκευασμένο σε κινούμενες γραμμές συναρμολόγησης με εντελώς εναλλάξιμα μέρη, που διατέθηκαν στην μεσαία τάξη. [21] Ο Henry Ford είπε για το όχημα: “Θα κατασκευάσω ένα μηχανοκίνητο αυτοκίνητο για τις μάζες. Θα είναι αρκετά μεγάλο για την οικογένεια, αλλά αρκετά μικρό για να το οδηγεί και να το φροντίζει ένα άτομο. Θα κατασκευαστεί από τα καλύτερα υλικά, από τους καλύτερους άνδρες που μπορούν να προσληφθούν, μέσα από τα πιο απλά σχέδια που μπορεί να επινοήσει η σύγχρονη μηχανική. Αλλά θα είναι τόσο χαμηλό σε τιμή που κανένας άντρας που θα έχει καλό μισθό δεν θα είναι σε θέση να το αποκτήσει – και θα απολαύσει με την οικογένειά του την ευλογία των ωρών ευχαρίστησης στους μεγάλους ανοιχτούς χώρους του Θεού”.
Παρόλο που τα εύσημα για την ανάπτυξη της γραμμής συναρμολόγησης ανήκουν στον Ράνσομ Ε. Ολντς, με το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, το Oldsmobile Curved Dash, που άρχισε να παράγεται το 1901, η τεράστια πρόοδος στην αποτελεσματικότητα του συστήματος κατά τη διάρκεια ζωής του Model T μπορεί να πιστωθεί σχεδόν εξ ολοκλήρου στον Ford και στους μηχανικούς του.
Latest News
Η οικονομία πολέμου επιβραδύνει το εμπόριο με την Κίνα
Η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στον σιδηρόδρομο είναι ενδεικτική των πιέσεων που υφίσταται η Ρωσία
Η Διώρυγα του Παναμά νέο γεωπολιτικό, οικονομικό κι εμπορικό μέτωπο
Ο Τραμπ προειδοποίησε ότι δεν θα αφήσει να πέσει η Διώρυγα του Παναμά σε «λάθος χέρια», αναφερόμενος στη συνεχώς αυξανόμενη επιρροή της Κίνας
Εκτός ελέγχου το δημόσιο χρέος της Γαλλίας
Τριπλασιάστηκε την τελευταία 20ετία, αυξήθηκε κατά 1 τρισ. ευρώ την τελευταία 10ετία και έφθασε το 113,7% του ΑΕΠ
Κοντά στα 4 τρισ. δολάρια η χρηματιστηριακή αξία της Apple
Οι επενδυτές στοιχηματίζουν ότι η δυναμική της τεχνητής νοημοσύνης θα φέρει στην Apple νέο κύκλο αύξησης των πωλήσεων για συσκευές iPhone
Η Gen Z διψάει για Guinness - Ξεμένει από αποθέματα η ιρλανδική μπίρα;
Είναι πραγματικές οι ανησυχίες για την εξάντληση της Guinness στη Βρετανία ή αποτελούν ένα κόλπο μάρκετινγκ;
Οι Βρετανοί ξοδεύουν περισσότερα αυτά τα Χριστουγεννα
Τα πολυκαταστήματα στη Βρετανία σημειώνουν αύξηση των πωλήσεων κατά σχεδόν 7%, ενώ η Visa αναφέρει ότι οι διαδικτυακές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 6,1%
Γιατί αλλάζει μάρκα παγωτού o Βασιλιάς Κάρολος ;
Εντάλματα σε περισσότερες απο 300 εταιρείες χορήγησε ο Βρετανός βασιλιάς, συνεχίζοντας την παράδοση των προμηθευτών του βασιλικού οίκου
ΕΚΤ: Έρχονται πρόστιμα για τις «απείθαρχες» τράπεζες- Τι σχεδιάζει η κεντρική τράπεζα
Η ΕΚΤ από το 2014 έχει ανακοινώσει κατά μέσο όρο περισσότερα από 5.000 εποπτικά μέτρα ετησίως
DW: «Ηγεμών» ή «ασθενής» η Γερμανία στην Ευρώπη;
Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει η Γερμανία, άλλοτε «ατμομηχανή της οικονομίας» στην ΕΕ. Ωστόσο δεν χάνει τον ηγετικό της ρόλο στην Ευρώπη, σημειώνει η DW
Honda - Nissan «έδωσαν τα χέρια» - Στήνουν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία
Η νέα οντότητα θα λειτουργεί υπό την ομπρέλα μιας εταιρείας συμμετοχών που θα δημιουργηθεί για τη συγχώνευση Honda - Nissan