Η Καλαμάτα
Μετά τα 14 πρώτα αεροδρόμια – το πακέτο της Fraport- ανοίγει και ο κύκλος των επομένων 23 αεροδρομίων. Το πρώτο από τον δεύτερο κύκλο των αεροδρομίων που παίρνει τον δρόμο της αξιοποίησης είναι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, ένα αεροδρόμιο από το οποίο, σύμφωνα με τελευταία διαθέσιμα στοιχεία του 2019, διακινήθηκαν 341.000 επιβάτες, εκ των οποίων, οι 317.000 προέρχονταν από το εξωτερικό.
Το «άνοιγμα» της προοπτικής της αξιοποίησης του πρώτου από το επόμενο πακέτο των 23 αεροδρομίων έγινε με την επιτυχή ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την ανάδειξη προτιμητέας κοινοπραξίας συμβούλων. Πιο συγκεκριμένα, στο διαγωνισμό υπήρξε, όπως διαβάζω σε ενημερωτικό σημείωμα του Υπερταμείου, «ιδιαίτερα μεγάλη συμμετοχή στον διαγωνισμό, καθώς έξι κοινοπραξίες υπέβαλαν τις προτάσεις τους, γεγονός που αναδεικνύει το σημαντικό ενδιαφέρον και τη δυναμική της όλης διαδικασίας. Μετά τη σχετική αξιολόγηση, αναδείχθηκε προτιμητέος ανάδοχος η κοινοπραξία των Deloitte Business Solutions Α.Ε. – FCNC Financial Advisors Ε.Π.Ε.- Γραφείο Δοξιάδη Σύμβουλοι για Ανάπτυξη και Οικιστική Α.Ε. – Μαρία Ι. Γκολφινοπούλου – Κατερίνα Α. Χριστοδούλου Δικηγορική Εταιρεία (Your Legal Partners) – Δρακόπουλος και Βασαλάκης Δικηγορική Εταιρεία (DVLaw)». Στο ίδιο σημείωμα επισημαίνεται ότι η κοινοπραξία που κέρδισε τον διαγωνισμό «θα αναλάβει να αναπτύξει και να υποβάλει μια συνδυαστική διαγνωστική μελέτη αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης. Θα καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις – λύσεις για τη βέλτιστη αξιοποίηση του αεροδρομίου μέσα από την κατάρτιση ενός επιχειρησιακού σχεδίου (business plan). Επίσης θα συνδράμει το Υπερταμείο στην προετοιμασία της διαγωνιστικής διαδικασίας που εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει εντός του 2ου τριμήνου του 2022».
Το Υπερταμείο: Η ίδια η διοίκηση του Υπεραταμείου υπό τον Γρηγόρη Δημητριάδη θεωρεί ότι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας – η πλήρης ονομασία του οποίου είναι Κρατικός Αερολιμένας Καλαμάτας «Καπετάν Βασ. Κωνσταντακόπουλος»- είναι ο πρώτος σταθμός υλοποίησης της στρατηγικής του για την αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων με την εξασφάλιση σημαντικών επενδύσεων σε υποδομές και εξοπλισμό, αλλά και την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Μάλιστα, ο Δημήτρης Κωνσταντακόπουλος, Portfolio Manager του Υπερταμείου με ευθύνη για την αξιοποίηση των 23 αεροδρομίων σε δήλωση του εκφράζει την πεποίθηση ότι «η αξιοποίηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας θα δώσει ισχυρή ώθηση στον τουρισμό, όχι μόνον της περιοχής, αλλά και της κεντρικής και νότιας Πελοποννήσου συνολικότερα. Θα διευρύνει και αναβαθμίσει την ποιοτική αεροπορική σύνδεση της Καλαμάτας με σημαντικές ταξιδιωτικές αγορές του εξωτερικού λειτουργώντας ως καταλύτης για την περαιτέρω ανάπτυξη και αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, με προφανή ωφελήματα για την κοινωνία και την οικονομία της ευρύτερης περιοχής».
Το Πλαίσιο: Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τον περασμένο Μάιο από την Θεσσαλονίκη και το αεροδρόμιο «Μακεδονία» κατά τη διάρκεια της ειδικής εκδήλωσης για τα εγκαίνια των 14 αεροδρομίων διαχείρισης Fraport Greece, είχε προδιαγράψει το τι θα συμβεί στη Καλαμάτα υπερασπιζόμενος το μοντέλο σύμπραξης κράτους και ιδιωτών. Στην παρέμβαση του – διαθέσιμη στο primeminister.gr– είχε επισημάνει και τα εξής: «Τέτοια θετικά μηνύματα, συμπράξεων κράτους και ιδιωτών, φτάνουν από όλα τα πεδία των ιδιωτικοποιήσεων: τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς σε σύμπραξη με Cosco, από, προφανώς, την σημαντική επένδυση στα περιφερειακά αεροδρόμια σε συνεργασία με την Fraport, την συνεργασία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την FS Italiane. Γι’ αυτό και στον ίδιο δρόμο θα βαδίσουν αμέσως μετά το αεροδρόμιο της Καλαμάτας αλλά και μία σειρά από περιφερειακά λιμάνια».
____________________________________
Οι Προτεραιότητες
Οι νέοι και οι γυναίκες θα βρίσκονται στη πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος της κυβέρνησης Μητσοτάκη και της επιτελικής ομάδας του Μεγάρου Μαξίμου. Έτσι, ας μην περάσουν στην… «απέξω» και στα «ψιλά», τόσο η ανάδειξη μιας νέας δυναμικής γυναίκας στην ηγεσία της φοιτητικής παράταξης της ΔΑΠ αλλά και η εξειδίκευση των μέτρων της Θεσσαλονίκης για τα data του Free Pass των νέων και την κατάργηση του τέλους κινητής. Η εξειδίκευση των μέτρων που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη ΔΕΘ έγινε από τον υπουργό Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Μητσοτάκη.
Δύο Αναρτήσεις: Η πρώτη ανάρτηση από τον Κυριάκο Πιερρακάκη στο Instagram: Εξειδικεύσαμε σήμερα με τους #Georgios_Georgantas και @tlivanios τα μέτρα που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός @kyriakos_ στη ΔΕΘ.
Δίνουμε επιπλέον κίνητρα στους νέους να εμβολιαστούν και κάνουμε ένα ουσιαστικό βήμα για τη μείωση των φορολογικών βαρών σε κάθε οικογένεια».
Η δεύτερη από τον Γρηγόρη Δημητριάδη, γενικό γραμματέα στον Πρωθυπουργό στο linkedin: Μια πολύ δυναμική γυναίκα αναλαμβάνει από σήμερα επικεφαλής της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ. Συγχαρητήρια Κατερίνα Κορωνιά ,καλό αγώνα στη μάχη των ιδεών σας, Pavlos Marinakis !
Τέλος, μια υπενθύμιση και μια εκτίμηση: Ο Παύλος Μαρινάκης εφαρμόζει τη γραμμή Μαξίμου με πολύ δημιουργικό τρόπο και επιτυχημένες πρωτοβουλίες. Ένα πολιτικό στέλεχος που εκτιμά και στηρίζει ο Κυριάκος Μητσοτάκης – ένα στέλεχος προς αξιοποίηση προσεχώς!
_____________________________________
Στο Κέντρο της Αθήνας
Η Πανδημία είχε και εκείνη τα «θύματα» της στον χώρο των νέων ξενοδοχείων στο κέντρο της Αθήνας. Μεταξύ των «θυμάτων» και το νέο μέλος του ομίλου Grecotel επί της οδού Μητροπόλεως, στο ιστορικό κτίριο που στέγαζε το κατάστημα της φίρμας Χυτήρογλου, ενός εκ των πρωταγωνιστών του εμπορικού κόσμου της πρωτεύουσας με μεγάλη γκάμα υφασμάτων για κουρτίνες κλπ. Η διαδρομή μετατροπής του ιστορικού κτηρίου (το Μέγαρο Καλλιμασιώτη οικοδομήθηκε το 1925, σε σχέδια του αρχιτέκτονα Ανδρέα Κριεζή, εκφραστή ενός νεοακαδημαϊκού εκλεκτικισμού) σε ξενοδοχείο ξεκίνησε το 2015 αλλά η πανδημία μετέθεσε το άνοιγμα για καλύτερες μέρες. Το νέο ξενοδοχείο θα είναι πέντε αστέρων και θα φέρει την επωνυμία της αλυσίδας Amirandes, με δυναμικότητα 50 και πλέον δωματίων. Στην ουσία, το νέο ξενοδοχείο θα διεκδικήσει μερίδιο στην αγορά των πολυτελών boutique ξενοδοχείων που προσφέρουν εκτός της φιλοξενίας ευκαιρίες για βιώματα και εμπειρίες σε απαιτητικούς ταξιδιώτες.
____________________________________
Οι Φρεγάτες
Από το Παρίσι μαθαίνω ότι η αγορά αγοράς των τριών φρεγατών Belh@rra από το Πολεμικό Ναυτικό γίνεται σε «σκοτωμένη» τιμή. Εν ολίγοις, αγοράσαμε 3 φρεγάτες στη τιμή των 2… Δεν είναι και άσχημα…
____________________________________
Η Παραίτηση
Το ακούω αλλά το χέρι μου στη φωτιά δεν το βάζω… Έτσι, έφθασαν στα αυτιά μου «κουβέντες» για τις «ουρές» που συνοδεύουν την «έξοδο» Παναγιώτη Αρκουμανέα από τον ΕΟΔΥ. Το τι ακριβώς εννοούν με τον όρο «ουρές» δεν γνωρίζω, ούτε μπήκα στο κόπο να ψάξω και να μάθω περισσότερα.
____________________________________
Οι Διερευνητικές
Νέος κύκλος διερευνητικών επαφών μεταξύ Ελλάδας – Τουρκίας συμφωνήθηκε για τις αρχές Οκτωβρίου. Ωστόσο οι προσδοκίες από αυτή την κίνηση δεν είναι ιδιαίτερα υψηλές. Οι θέσεις μεταξύ των δυο χωρών απέχουν πολύ
Η Λεπτομέρεια: Η Αθήνα, πάντως, παρακολουθεί πολύ στενά τις τουρκικές προσπάθειες προσέγγισης των ΗΠΑ. Εκτός της συνάντησης Τσαβούσογλου – Μπλίνκεν, ο υφυπουργός του πρώτου συναντήθηκε με το Νο 2 και το Νο 3 του Στέιτ Ντιπάρτμεντ.
Οι Βάσεις: Την ίδια στιγμή και οι διαπραγματεύσεις Ελλάδας – ΗΠΑ για την ανανέωση της συμφωνίας των βάσεων δεν είναι ανέφελες… Πάντως, η πλευρά του Μεγάρου Μαξίμου κρατά σταθερή τη γραμμή της αισιοδοξίας για το αίσιο τέλος της διαπραγμάτευσης.
_____________________________________
Το Κατάρ
Ακόμα και η επένδυση του Κατάρ που αφορά στην κατασκευή νέου κτιρίου όπου θα στεγασθεί η εδώ πρεσβεία του «κόλλησε». Οι εργασίες στο γιαπί της Φιλοθέης σταμάτησαν και είναι άγνωστο αν και πότε θα ξαναρχίσουν. Για κάποιο περίεργο λόγο, με ό,τι ασχολείται το Κατάρ στην Ελλάδα, παρουσιάζεται πρόβλημα. Μάλλον, αφορά τις φιλίες του Εμιράτου στην περιοχή μας. Στο μεταξύ, ο έως σήμερα πρεσβευτής του στην Αθήνα, Αλ Ναάμα, πήρε μετάθεση για την Αλγερία.
____________________________________
Οι Εγκρίσεις
Αρχές του 2022 θα διαμορφωθεί το τελικό πλαίσιο παροχής κινήτρων στήριξης των επιχειρήσεων στο πλαίσιο του ΣΔΑΜ (Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης). Σας ακούγεται κάτι «ακαταλαβίστικο»; Μπορεί. Από πίσω, όμως, κρύβονται επενδύσεις πολλών εκατομμυρίων ή και δισεκατομμυρίων ευρώ. Αφορά σε επιχειρήσεις κι επενδύσεις σε Μεγαλόπολη και Δυτική Μακεδονία. Εκεί όπου θα κλείσουν οι λιγνιτικές μονάδες. Κι ετοιμάζεται η επόμενη, «πράσινη» ενεργειακά, ημέρα.
Latest News
Δύσκολο Σάββατο θα έχει ο Μητσοτάκης, τα αυτογκόλ της κυβέρνησης, μεγαλώνει η οργή στην αγορά, το σήμα της Βιομηχανίας, επιδόσεις από τα… Lidl, η «μονοκαλλιέργεια» της Ελλάκτωρ…
Ας γνωριστούμε καλύτερα…
Τα πυρηνικά της Ελλάδας, το story των ΔΕΗ και ΑΔΜΗΕ, αλλαγή σχεδίων για Prodea, η «ασημένια επένδυση» της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι στηρίξεις του χρηματιστηρίου
Στα ψιλά...
Το timing του Bloomberg στην Αθήνα, το βαρύ πρόγραμμα του πρωθυπουργού, το μήνυμα των τραπεζιτών, το «χτίσιμο» στη ΔΕΗ, τα νέα σχέδια Στάσση και το pressing Χατζημηνά
Πολιτικό ρίσκο
Τα 3 τεστ της κυβέρνησης και ο ρόλος Goldman Sachs, ανοίγει “πανιά” η ABBank, «ξύνουν τα μολύβια» για τον Μπάρμπα Στάθη, το success της Σδούκου στο Μπακού και ένα κουίζ
Κι άλλο μέτωπο
«Πυλώνας» για την κυβέρνηση η βιομηχανία, έπαθε… Τραμπ ο Μητσοτάκης, τα λεφτά του Αγροτικής Ανάπτυξης, η αδιαφορία στο Χρηματιστήριο, τα stories σε ΔΕΗ και Helleniq Energy, σε αναβρασμό οι αρτοποιοί
Υπάρχει Υφυπουργός Βιομηχανίας
Ένα success story για το λογότυπο, το «200άρι» της ΔΕΗ, το σπριντ της Cenergy, τα κουκιά του Νεμπή, τα «διαμάντια» της Dimand, ο συναγερμός για την κερδοφορία
Σταγόνα
Μέτωπο Βιομηχάνων, το «δράμα» Χατζηδάκη, το «σκονάκι» της Αικατερινάρη, η θλίψη στη ΜΕΒΓΑΛ, «χημική» σύναξη στην Αθήνα, οι παραλαβές της Επίλεκτος
Καμπανάκια
Φεύγουν οι «μεγάλοι», στη «σίγαση» η αντιπολίτευση της ΝΔ, οι τιτλοποιήσεις της Attica Bank, στο βωμό των απαλλοτριώσεων ο… ΟΤΕ, ξεκαθάρισμα στο ΧΑ, ο κακός χαμός… στη χονδρική ρεύματος
Βαρδής Βαρδινογιάννης
Οι «κόκκινοι» υπουργοί, ξεσκονίζει τις φοροαπαλλαγές το Μαξίμου, ωστικό κύμα στα σούπερ μάρκετ, θα σώσει την Επίλεκτο η Louis Vuitton (;), η «εκδίκηση» της Alpha Bank, θα έχουμε και εργοστάσιο ΑΙ
Υποβιβασμός…
Η «κόκκινη γραμμή» του ΝΟΚ, στον αέρα ο υπερυπολογιστής Δαίδαλος, το σταυροδρόμι του χρηματιστηρίου, ο Κοκκόλης για τα χρηματιστήρια ενέργειας, η αξία της MORE Energy και το υπερ-σόου του μετρό Θεσσαλονίκης
Η «κόκκινη γραμμή»