Το ιδιοκτησιακό καθεστώς και κυρίως ο ρόλος του Υπουργείου Άμυνας αποτελούν αυτή την περίοδο τη βασική προτεραιότητα στην προετοιμασία για την αξιοποίηση του αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκης» του Ηρακλείου. Το ακίνητο-φιλέτο των 2.800 στρεμμάτων στην Αλικαρνασσό αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση στο real estate για τα επόμενα χρόνια. Όπως συχνά έχει σημειώσει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στόχος είναι να μην μετατραπεί το αεροδρόμιο του Ηρακλείου σε ένα νέο Ελληνικό.
Η λειτουργία του παλαιού αεροδρομίου θα σταματήσει μόλις ανοίξει τις πόρτες του το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι, εξέλιξη που αναμένεται εντός του 2026. Προκειμένου όμως να μην έχει την τύχη του Ελληνικού, το οποίο κατέληξε έρημο και απαξιωμένο για 20 χρόνια από τη στιγμή που παρέδωσε τη σκυτάλη στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», η ανάπλαση του ακινήτου έχει «κουμπώσει» στη δανειακή συμφωνία με την ΕΤΕπ.
Πρόκειται για τη χρηματοδότηση με 180 εκατ. ευρώ της συμβολής του Ελληνικού Δημοσίου στο έργο, συνολικού κόστους 517 εκατ. ευρώ. Όπως είχε τονίσει, κατά την υπογραφή της σύμβασης, ο Andrew Mc Dowell, αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ, «η ανάπλαση αποτελεί αναπόσπαστο μέρος των όρων του δανείου μας».
Τι θα κρατήσει το Υπουργείο Άμυνας;
Προτεραιότητα επί του παρόντος αποτελεί η επίλυση του ιδιοκτησιακού ζητήματος του ακινήτου, το 1/3 του οποίου ανήκει στον Δήμο Ηρακλείου, ενώ περισσότερα από 500 στρ. στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Καίριο ζήτημα αποτελεί το μέρος της έκτασης που θα διατηρήσει το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας για εθνικούς λόγους.
Για την επίλυση αυτού του ζητήματος, όπως είπε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, απαντώντας στη Βουλή, κατά τον κοινοβουλευτικό έλεγχο, έχει ήδη συσταθεί Κοινή Ομάδα Εργασίας των δύο υπουργείων που εξετάζει τις διάφορες χρήσεις της έκτασηςχρήσεις του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, του ΝΑΤΟ και της ΥΠΑ. Η δουλειά της αναμένεται δε να ολοκληρωθεί μετά και την αεροφωτογράφιση του ακινήτου.
«Από την πλευρά μας έχουμε έναν οδικό χάρτη και έχουμε συνδέσει την υλοποίηση με την καταβολή των δόσεων από την ΕΤΕπ. Η έκταση θα αξιοποιηθεί ως αναπόσπαστο κομμάτι της πόλης του Ηρακλείου και της ευρύτερης περιοχής» ανέφερε ο κ. Καραμανλής. Ενημέρωσε επίσης ότι το πρώτο ορόσημο της συμφωνίας για την εκταμίευση χρημάτων έχει ήδη εκπληρωθεί. Πρόκειται για τη διαβεβαίωση μέσω επιστολής του ιδίου προς την ΕΤΕπ ότι η έκταση δεν θα χρησιμοποιηθεί ως πολιτικό ή στρατιωτικό αεροδρόμιο μετά την παράδοση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι. Υπενθυμίζεται ότι η καταβολή της εθνικής συνδρομής έχει ήδη γίνει από το Δημόσιο.
«Δεν παραχωρείται στο ΤΑΙΠΕΔ»
Ο κ. Καραμανλής ξεκαθάρισε κατά την απάντησή του ότι το ακίνητο σε καμία περίπτωση δεν περνάει στο ΤΑΙΠΕΔ. «Δεν μεταβιβάζεται καμία ιδιοκτησία στο ΤΑΙΠΕΔ, καμία ιδιοκτησία στο Υπερταμείο, το οποίο μάλιστα είναι δημιούργημα του ΣΥΡΙΖΑ. Συνεχίζουμε κανονικά το έργο μας για την αξιοποίηση αυτής της έκτασης, διότι δεν πρέπει να την αφήσουμε να γίνει ένα νέο Ελληνικό. Το ΤΑΙΠΕΔ θα μας βοηθήσει στην ωρίμανση του έργου» είπε.
Πρόκειται για μία ανησυχία η οποία πυροδοτήθηκε τις τελευταίες εβδομάδες, δημιουργώντας αναβρασμό στις τοπικές αρχές. Όπως έχει περιγράψει και ο εντεταλμένος σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Παναγιώτης Σταμπουλίδης, παρουσιάζοντας τη νέα Μονάδα Ωρίμανσης Έργων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ, αυτή θα αναλαμβάνει την ωρίμανση μεγάλων έργων για λογαριασμό των δημοσίων φορέων προκειμένου να γίνεται πιο αποδοτικά η προετοιμασία τους. Μεταξύ των πρώτων μεγάλων έργων στρατηγικής σημασίας που αναμένεται να ενταχθούν στο PPF είναι και το αεροδρόμιο του Ηρακλείου. Το είδος δε της αξιοποίησης πιθανότητα αποφασιστεί και με τη συμβολή του ιδιωτικού τομέα, μέσω των Προτάσεων Καινοτομίας, που αναμένεται να θεσμοθετηθούν ως το τέλος του χρόνου.
Latest News
Κτηματολόγιο: Από 4 Νοεμβρίου ψηφιακά η διαδικασία προανάρτησης σε Ζάκυνθο, Ιθάκη και Κεφαλλονιά
Η διαδικασία γίνεται εξ ολοκλήρου ψηφιακά, χωρίς να απαιτείται επίσκεψη στο Γραφείο Κτηματογράφησης
Οι νέοι κανόνες για τα ύψη κτιρίων - Η απόφαση
Κεκλεισμένων των θυρών ξεκίνησαν οι συζητήσεις για τη συνταγματικότητα του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού n «Κλειδί» η ημερομηνία ισχύος
Ποια κτίρια δεν κινδυνεύουν από το «μπόνους» και την εκτός σχεδίου δόμηση
Ο υφυπουρός Περιβάλλοντος Νίκος Ταγαράς μίλησε για μεταβατική διέξοδο στο πρόβλημα που προκαλούν οι αποφάσεις του ΣτΕ, ενώ ο γ.γ. Ευθύμιος Μπακογιάννης τόνισε ότι δεν επηρεάζονται οι εκδοθείσες οικοδομικές άδειες
Πώς θα «πέσουν» περισσότερα ακίνητα στην αγορά – Τι προτείνουν οι servicers
Τι μέτρα προτείνουν οι servicers για τη στεγαστική κρίση – Ποια κίνητρα ζητούν για τα ακίνητα που έχουν στο χαρτοφυλάκιό τους
Από το Μινιόν στον Πύργο Πειραιά... Αλλάζουν χέρια τέσσερα εμβληματικά κτίρια
Πωλητήρια εκατομμυρίων ευρώ σε κτίρια τοπόσημα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη - Ποια ακίνητα αλλάζουν ιδιοκτησιακό status
Μειώσεις φόρων, φοροαπαλλαγές και κίνητρα το 2025 για ιδιοκτήτες ακινήτων
Οι ιδιοκτήτες που θα «ρίξουν» στην αγορά κλειστές κατοικίες ή γυρίσουν τα ακίνητά τους από τη βραχυχρόνια μίσθωση στη μακροχρόνια θα απαλλαγούν για 3 χρόνια από τον φόρο
Έχουν και άλλο δρόμο οι τιμές στα ενοίκια – Τι πυροδοτεί το ράλι
Τα ενοίκια των κατοικιών δεν έφτασαν ακόμη στο ανώτατο ακόμη επίπεδο σύμφωνα με την ΤτΕ – Οι πρωτοβουλίες της κυβέρνησης και οι 3 λόγοι που πυροδοτούν το ράλι των τιμών
Άνοιξε η πλατφόρμα σε όλη τη χώρα για την αγορά καταπατημένων
Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για την υποβολή αίτησης προκειμένου να υπάρξει αγορά για καταπατημένα ακίνητα που ανήκουν στο Δημόσιο
Πόσοι θα αγοράσουν και θα πουλήσουν ακίνητο μέσα στην επόμενη πενταετία
Τι δείχνει μελέτη που διενήργησε το ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ για το ΕΕΑ - Πώς θα κινηθεί η αγορά ακινήτων
Αλλάζει ο επενδυτικός χάρτης στην Αττική - Οι 10 πρωταγωνιστές [πίνακας]
Τα τελευταία χρόνια τα ακίνητα στην Ελλάδα έχουν αποκτήσει έντονα επενδυτικό προφίλ - Νέες γειτονιές της Αθήνας αναδεικνύονται ως κορυφαίες επιλογές