Η Tesla παρέδωσε 241.300 ηλεκτρικά οχήματα κατά το τρίτο τρίμηνο του 2021, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας το Σάββατο. Πρόκειται για έναν αριθμό που ξεπέρασε κάθε προσδοκία.
Οι αναλυτές είχαν προβλέψει ότι η Tesla θα παραδώσει περίπου 220.900 ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, σύμφωνα με εκτιμήσεις που συνέταξε η StreetAccount στις 30 Σεπτεμβρίου.
Η εταιρεία ωστόσο παρήγαγε 237.823 αυτοκίνητα κατά την περίοδο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2021, όπως ανέφερε η ίδια η Tesla στην έκθεσή της. Από αυτά, 228.882 ήταν αυτοκίνητα Model 3 και Y, που αποτελούν τα πιο προσιτά οχήματα μεσαίας κατηγορίας. Τα υπόλοιπα 8.941 αυτοκίνητα ήταν μοντέλα S και X.
Το προηγούμενο τρίμηνο, η Tesla παρέδωσε 201.250 οχήματα και παρήγαγε 206.421 αυτοκίνητα, παρόλο που η παραγωγή των οχημάτων Model S και X έπεσε κάτω από τα 2.500.
«Ο αριθμός παράδοσης πρέπει να θεωρηθεί ως ελαφρώς συντηρητικός, καθώς υπολογίζουμε ένα αυτοκίνητο ως παραδομένο μόνο εάν μεταφέρεται στον πελάτη και όλα τα χαρτιά είναι σωστά. Οι τελικοί αριθμοί μπορεί να διαφέρουν έως και 0,5% ή περισσότερο », ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Η Tesla δεν αναφέρει τους αριθμούς παράδοσης ανά μοντέλο, ούτε αναφέρει αριθμούς πωλήσεων ή παραγωγής από την Κίνα έναντι των ΗΠΑ (οι παραδόσεις είναι η πλησιέστερη προσέγγιση των πωλήσεων οχημάτων από την εταιρεία.)
Πολλές καθυστερήσεις στις παραδόσεις
Η Tesla επέβαλε τους πελάτες της σε επανειλημμένες και απρογραμμάτιστες καθυστερήσεις παράδοσης κατά τη διάρκεια του τριμήνου. Σε ανακοίνωσή της το Σάββατο, η εταιρεία αναγνώρισε τις καθυστερήσεις, αποδίδοντάς τες ωστόσο στις «παγκόσμιες προκλήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού και τα logistics».
H εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων του Ιλον Μασκ παράγει αυτοκίνητα στο εργοστάσιό της στη Σαγκάη της Κίνας και στο εργοστάσιο στο Φρέμοντ της Καλιφόρνια, στις ΗΠΑ, ενώ συνεχίζει να παράγει μπαταρίες στο εσωτερικό, σε συνεργασία με την Panasonic, στις μεγάλες εγκαταστάσεις που διαθέτει στο Ρίνο της Νεβάδα.
Κατά την περίοδο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2021, η Tesla άρχισε να φέρνει μερικές μπαταρίες λιθίου-φωσφορικού σιδήρου από την Κίνα για να χρησιμοποιηθούν σε οχήματα μοντέλου 3 που προορίζονται για πελάτες στις ΗΠΑ.
Η Tesla ανέστειλε επίσης προσωρινά ορισμένες εργασίες στο εργοστάσιο συναρμολόγησης οχημάτων της στη Σαγκάη, όπου κατασκευάζει αυτοκίνητα για πελάτες στην Κίνα και την Ευρώπη. Οι διακοπές αποδόθηκαν στην παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών, η οποία αποτέλεσε πρόκληση για την Tesla αλλά και για ολόκληρη τη βιομηχανία αυτοκινήτων.
Από την άλλη, εντείνεται ο ανταγωνισμός καθώς νέα ηλεκτρικά μοντέλα, κυρίως το R1T της Rivian και το πολυτελές sedan Lucid Air της Lucid Motors, τώρα παράγονται και πωλούνται σε πελάτες στις ΗΠΑ, αποτελώντας μια ένδειξη ότι ο ανταγωνισμός αναθερμαίνεται στις βασικές αγορές της Tesla.
Τα ηλεκτρικά κερδίζουν έδαφος
Όσον αφορά στο ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά οχήματα, τα στοιχεία δείχνουν ότι αυξάνεται σε Κίνα, Ευρώπη, ακόμη και στις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με μια έρευνα του Ιουνίου 2021 από την Pew Research, το 39% των Αμερικανών λέει ότι «την επόμενη φορά που θα αγοράσουν ένα όχημα, είναι τουλάχιστον κάπως πιθανό να σκεφτούν σοβαρά το ηλεκτρικό». Περίπου το 7% των Αμερικανών δήλωσε ότι έχει ήδη αγοράσει ένα καθαρό ηλεκτρικό ή υβριδικό-ηλεκτρικό όχημα.
Αυτή η ζήτηση ενθαρρύνεται σημαντικά από το αυξανόμενο κόστος καυσίμων και τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.
Για παράδειγμα, στην Κίνα, τα κυβερνητικά προγράμματα καθιστούν πολύ πιο γρήγορη και φθηνότερη την απόκτηση πινακίδων για ηλεκτρικά οχήματα σε σχέση με αυτά που έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η κινεζική κυβέρνηση έχει επίσης προσφέρει επιδοτήσεις, φορολογικές ελαφρύνσεις και έχει επενδύσει σε υποδομές φόρτισης για να ενθαρρύνει την παραγωγή και την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων.
Εν τω μεταξύ, στις ΗΠΑ, ο Πρόεδρος Τζο Μπάιντεν έθεσε έναν εθελοντικό στόχο οι μισές από όλες τις πωλήσεις νέων οχημάτων στη χώρα να είναι ηλεκτρικά μοντέλα, έως το 2030-συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών, των υβριδικών plug-in και των οχημάτων με πράσινο υδρογόνο. Η κίνηση αυτή είναι μέρος της δέσμευσης της κυβέρνησης Μπάιντεν να μειώσει τις εκπομπές των ΗΠΑ στο μισό έως το 2030.
Latest News
Γιατί πρέπει η Ελλάδα να δίνει χρήματα σε άλλες χώρες; Τι συζητείται στην COP29
Στην COP29 κεντρικό θέμα συζήτησης είναι και η αύξηση της οικονομικής αρωγής προς τα αναπτυσσόμενα κράτη - Παράδοξα στην νέα στρατηγική για το κλίμα
Πόσο βλαπτική για το κλίμα θα είναι η νέα τετραετία Τραμπ
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ μιλά για «πράσινη απάτη» και πιστεύει ότι είναι «φάρσα» η υπερθέρμανση του πλανήτη
Πράσινο φως στην COP29 για την παγκόσμια αγορά άνθρακα - Πώς θα μειωθούν οι εκπομπές
Γεγονός μια πρώιμη συμφωνία στην COP29, κατά την πρώτη ημέρα της διάσκεψης του ΟΗΕ που διεξάγεται στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν
Η σουηδική Vattenfall επενδύει 5 δισ ευρω για ΑΠΕ στη Γερμανία
Ο κύριος όγκος των επενδυσεων της σουηδικής Vattenfall στη Γερμανία κατευθύνεται στα ηλιακά πάρκα και την αποθήκευση ενέργειας
Με τρία events στη φετινή COP η ΕΔΕΥΕΠ - Ενεργειακή μετάβαση, ΥΑΠ και CCS στο επίκεντρο
Θα συζητηθούν οι διεθνείς εξελίξεις στα ενεργειακά, θα αναλυθούν βέλτιστες πρακτικές και εμπειρίες, και θα αναδειχθούν οι προκλήσεις της πράσινης μετάβασης
Εκκλήσεις για διεθνή συνεργασία και διάσωση της Συμφωνίας του Παρισιού στην COP29
Η διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα, COP29, φιλοξενείται στο Μπακού
Τι διακυβεύεται στην COP29 για το κλίμα
Κύριο ζητούμενο στις διαπραγματεύσεις της COP26 είναι η οικονομική βοήθεια προς τον αναπτυσσόμενο κόσμο που καίγεται και πνίγεται.
Πόσο σημαντική βρίσκουν την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή οι Έλληνες - Έρευνα της ΕΤΕπ
Σύμφωνα με την ΕΤΕπ, η κλιματική αλλαγή στη δεύτερη θέση μεταξύ των προκλήσεων που αντιμετωπίζει η Ελλάδα πίσω από το κόστος ζωής
Αποχωρεί από τη συμφωνία για το κλίμα και ετοιμάζει γεωτρήσεις σε φυσικά μνημεία ο Τραμπ
Ο νεοκλεγέντας πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ είχε δεσμευτεί να ξηλώσει τις περιβαλλοντικές πολιτικές του απερχόμενου Τζο Μπάιντεν
Πώς η Honda κλείνει την ψαλίδα με την Tesla - Τι κάνουν Cadillac και Chevrolet
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Honda, Prologue, κερδίζει τις πιστούς και νέους πελάτες - Κάτω του 50% το μερίδιο EV της Tesla