Με ενεργειακή κρίση απειλείται και η Ινδία με εύλογες αρνητικές συνέπειες για το σύνολο της κοινωνίας και της οικονομίας της, που είναι η τρίτη μεγαλύτερη στην Ασία.
Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του αρμόδιου υπουργείου, στα 135 θερμικά εργοστάσια ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας τα αποθέματα άνθρακα απομένουν περίπου για άλλες τέσσερις ημέρες, ήτοι λιγότερο από το μισό του μέσου όρου των 13 ημερών που ήταν τα αποθέματα στις αρχές Αυγούστου. Σε κάποιες μονάδες, η επάρκεια είναι ακόμη χαμηλότερη, πέφτοντας κάτω και από τις τρεις ημέρες.
«Ο ενεργειακός κλάδος της Ινδίας είναι αντιμέτωπος με την τέλεια καταιγίδα» σχολίασε μιλώντας στους Financial Times, ο Αουροντίπ Ναντί, Ινδός οικονομολόγος στην Nomura Financial Advisory and Securities, επισημαίνοντας πως η ζήτηση παραμένει ψηλά, η προσφορά σε χαμηλά επίπεδα, ενώ ο εφοδιασμός των εισαγόμενων αποθεμάτων δεν προχωρά.
Οι μονάδες ηλεκτρικής ενέργειας αναγκάστηκαν να μειώσουν τις εισαγωγές άνθρακα τους τελευταίους μήνες λόγω της εκτόξευσης των τιμών στα ύψη με φόντο την εκτίναξη της παγκόσμιας ζήτησης. Εξάλλου και η κυβέρνηση του Ναρέντρα Μόντι προωθεί μια στρατηγική αυτοδιάθεσης, με όσο το δυνατόν μικρότερη εξάρτηση της ινδικής οικονομίας από έτερες οικονομίες και εισαγωγές για όσο διαρκεί η πανδημία. Όμως, οι φτηνότεροι εγχώριοι προμηθευτές με πρώτη και κυριότερη την κρατική Coal India Ltd δεν κατάφεραν να καλύψουν την εγχώρια ζήτηση, ενώ κάποια σοβαρά καιρικά προβλήματα μέσα στο Σεπτέμβριο προκάλεσαν και διαταραχές στην παραγωγή άνθρακα.
Ο συνδυασμός αυτός αποδείχτηκε καθοριστικός για να δημιουργηθούν συνθήκες ασφυξίας της αγοράς με αποτέλεσμα να δρομολογούνται πλέον ακόμη και υποχρεωτικές διακοπές ρεύματος, για να μην μιλήσουμε βέβαια και για τις δεδομένες αυξήσεις στις τιμές για βιομηχανίες και νοικοκυριά.
Σημειωτέον πως οι μονάδες θερμικής ενέργειας καλύπτουν περίπου το 66% της συνολικής ενέργειας που παράγεται στη χώρα. Όσον αφορά στην κατανάλωση, αυτή έχει αυξηθεί σημαντικά καθώς με την άρση των περιοριστικών κανόνων λόγω πανδημίας οι βιομηχανίες δουλεύουν και πάλι στο… φουλ, ενώ οι αρχές έχουν ενθαρρύνει τους πολίτες να επιστρέψουν σε πλήρη κανονικότητα.
Την ίδια ώρα οι τιμές του άνθρακα έχουν πάρει την ανιούσα και ειδικά οι τιμές των εισαγωγών από την Ινδονησία, που είναι ο μεγαλύτερος ξένος προμηθευτής της Ινδίας, έχουν τριπλασιαστεί από τα 60 δολάρια τον τόνο τον Μάρτιο σχεδόν στα 200 δολάρια τον τόνο, τον περασμένο μήνα.
Η Κίνα παίρνει τα μέτρα της
Βλέποντας τα… δύσκολα σε παγκόσμιο επίπεδο η γειτονική Κίνα ήδη παίρνει τα μέτρα της, λαμβάνοντας υπόψη της και την πτώση της μεταποιητικής δραστηριότητας που κατέγραψε τον περασμένο μήνα και μάλιστα για πρώτη φορά από την έναρξη της πανδημίας.
Το Πεκίνο έδωσε εντολή στις κρατικές ενεργειακές μονάδες να «στοκάρουν» αποθέματα ορυκτών καυσίμων και άνθρακα και μάλιστα ανεξαρτήτως κόστους, προκειμένου να διασφαλίσουν επάρκεια για το χειμώνα. Το τελευταίο εκτιμάται πως θα τροφοδοτήσει περαιτέρω το ανοδικό ράλι των διεθνών τιμών, φέρνοντας σε ακόμη πιο δύσκολη θέση έτερες χώρες που βασίζονται σε εισαγωγές, όπως είναι η Ινδία.
Επίσης, έχει διαμορφωθεί πλάνο για στοχευμένες διακοπές ρεύματος όπου και όποτε χρειαστεί, αν και δημοσιεύματα αναφέρουν πως σε ορισμένες επαρχίες οι διακοπές έχουν ήδη ξεκινήσει από τον περασμένο μήνα.
Θυμίζουμε δε, πως για διπλωματικούς και πολιτικούς λόγους η Κίνα έχει διακόψει από τα τέλη της περσινής χρονιάς τις αγορές λιγνίτη από την Αυστραλία, που ήταν από τους κυριότερους προμηθευτές της, μια απόφαση που μάλλον δεν θα πάρει πίσω αν λάβουμε υπόψη τις εξελίξεις στον Ειρηνικό με την υπογραφή της συμμαχίας AUKUS.
Πάντως, τα στοιχεία δείχνουν πως η εκρηκτική άνοδος των ενεργειακών τιμών έχει ήδη φέρει τα πρώτα λουκέτα, έστω και προσωρινά, σε βιομηχανίες της Κίνας που δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα με τόσο υψηλό κόστος πρώτων υλών. Η κάμψη της βιομηχανικής και μεταποιητικής δραστηριότητας είναι και ο παράγοντας κλειδί πίσω από την απόφαση πολλών αναλυτών και οίκων να προχωρήσουν σε επί τα χείρω αναθεωρήσεις των εκτιμήσεων τους για το κινεζικό ΑΕΠ, τους τελευταίους μήνες του έτους.
Latest News
DW: «Ηγεμών» ή «ασθενής» η Γερμανία στην Ευρώπη;
Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει η Γερμανία, άλλοτε «ατμομηχανή της οικονομίας» στην ΕΕ. Ωστόσο δεν χάνει τον ηγετικό της ρόλο στην Ευρώπη, σημειώνει η DW
Honda - Nissan «έδωσαν τα χέρια» - Στήνουν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία
Η νέα οντότητα θα λειτουργεί υπό την ομπρέλα μιας εταιρείας συμμετοχών που θα δημιουργηθεί για τη συγχώνευση Honda - Nissan
Σύννεφα πάνω από την Ευρωζώνη – Μόλις στο 1% ανάπτυξη το 2025
Οι αναλυτές μείωσαν τις προσδοκίες τους για την Ευρωζώνη το 2026 στο 1,2% από 1,4%
Λαγκάρντ: Η ΕΚΤ πλησιάζει στον στόχο για τον πληθωρισμό – Οι αστερίσκοι
Η Κριστίν Λαγκάρντ προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρακολουθούν την πορεία των μισθών και των εταιρικών κερδών στην ευρωζώνη
Ολοκληρώνεται ο «γάμος» Honda - Nissan - Σήμερα οι ανακοινώσεις
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια
Lactalis: O «γίγαντας» των γαλακτοκομικών παραμένει στην κορυφή
Ο τζίρος των 30 δισ. ευρώ και οι «περιπέτειες» της Lactalis, της μεγαλύτερης εταιρείας γαλακτοκομικών προϊόντων του κόσμου
Πωλητήριο και σε... κάστρα στην Ευρώπη - Πόσο κοστίζει η απόκτησή τους
Από μια έπαυλη βαρονικού στιλ στα Highlands της Σκωτίας με τη δική της λίμνη για ψάρεμα πέστροφας σε μια Πολυτελέστατη έπαυλη στη λίμνη Κόμο της Ιταλίας