Η αυξανόμενη ζήτηση των καταναλωτών σε συνδυασμό με τις ελλείψεις που παρατηρούνται στον κλάδο διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων αλλά και τα σημεία συμφόρησης σε πολλά λιμάνια του κόσμου, έχουν ήδη προκαλέσει μεγάλους περιορισμούς στην προσφορά προϊόντων, από αυτοκίνητα έως παπούτσια.
Συγκεκριμένα, μερικοί από τους μεγαλύτερους πωλητές ρούχων και παπουτσιών της Αμερικής αναφέρουν μια παράμετρο που έχει λειτουργήσει ως καταλύτης στην επιδείνωση της εικόνας της αγοράς: το κλείσιμο των εργοστασίων στο Βιετνάμ που προήλθε από το δεύτερο κύμα της επιδημίας του κορωνοϊού στην ασιατική χώρα. Αυτό οδήγησε κορυφαία brands, από την PacSun εως τη Nike, να προειδοποιήσουν για τις επιπτώσεις στην προσφορά των προϊόντων τους στην αγορά.
Στα τέλη Σεπτεμβρίου, η Nike μείωσε τις προβλέψεις για τις πωλήσεις της για το 2021, λόγω προβλημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού, παρά το γεγονός ότι ο διευθύνων σύμβουλός της επισήμανε ότι υπάρχει έντονη ζήτηση από τους καταναλωτές.
Η Nike παράγει περίπου τα τρία τέταρτα των παπουτσιών της στη Νοτιοανατολική Ασία, με το 51% και το 24% της παραγωγής σε Βιετνάμ και Ινδονησία, αντίστοιχα.
Μαζικό κλείσιμο εργοστασίων
Αλλά καθώς η κυβέρνηση του Βιετνάμ επέβαλε περιορισμούς που σχετίζονται με την πανδημία, συμπεριλαμβανομένου του υποχρεωτικού κλεισίματος των εργοστασίων για αρκετές εβδομάδες, από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο, η Nike έκανε λόγο για απώλεια παραγωγής 10 εβδομάδων.
Ακόμη και όταν τα εργοστάσια αρχίσουν να ανοίγουν ξανά, κάτι που η εταιρεία αναμένει να συμβεί σταδιακά από τον Οκτώβριο, η αύξηση της παραγωγής μέχρι το πλήρες επίπεδό της, μπορεί να διαρκέσει αρκετούς μήνες, δήλωσε ο επικεφαλής οικονομικών της Nike, Μάθιου Μάθιου, σε πρόσφατη εταιρική συνάντηση. Τα μισά από τα εργοστάσια ένδυσης της Nike στο Βιετνάμ είναι προς το παρόν κλειστά, δήλωσαν στελέχη της εταιρείας κατά τη διάρκεια αυτής της συνάντησης.
Το Βιετνάμ ως τόπος παραγωγής, αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο της αθλητικής μάρκας Under Armour που παράγει υποδήματα και ρούχα. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Under Armour, Πάτρικ Φρισκ, δήλωσε κατά τη διάρκεια της πιο πρόσφατης ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας, τον Αύγουστο, ότι παρακολουθεί στενά τον αντίκτυπο των διακοπών λειτουργίας των εργοστασίων στην αλυσίδα εφοδιασμού της στη χώρα, χαρακτηρίζοντάς την «αναπτυσσόμενη κατάσταση».
Πρόβλημα για Ugg, Coach και Michael Kors
Το Βιετνάμ είναι ένας σημαντικός προμηθευτής και για τις ΗΠΑ, ιδίως στους κλάδους ένδυσης και υπόδησης.
«Είναι ένας πολύ μεγάλος συνεργάτης των Ηνωμένων Πολιτειών. Είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πηγή ενδυμάτων και υποδημάτων », δήλωσε ο Στιβ Λαμάρ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της American Apparel and Footwear Association. Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής ρούχων και παπουτσιών, σύμφωνα με την AAFA.
Μετάλλαξη που έπληξε τις βιομηχανικές ζώνες
Τον Ιούλιο, το Βιετνάμ ξεκίνησε έναν σκληρό αγώνα κατά της επιδημίας του κορωνοϊού που προκλήθηκε από μια ύποπτη νέα παραλλαγή του ιού, η οποία, όπως δήλωσε ο υπουργός Υγείας του Βιετνάμ, οδήγησε σε γρήγορη εξάπλωση νέων λοιμώξεων στις βιομηχανικές ζώνες της χώρας.
Στη συνέχεια, η κυβέρνηση επέβαλε αυστηρούς περιορισμούς και έκλεισε προσωρινά τα εργοστάσια μέχρι τα μέσα Αυγούστου, ένα μέτρο που ωστόσο παρατάθηκε μέχρι τον Σεπτέμβριο. Ορισμένα εργοστάσια είναι ακόμη κλειστά.
Όλα αυτά σημαίνουν ότι η παραγωγή για τα πάντα, από πάνινα παπούτσια και σανδάλια μέχρι τζιν, φορέματα, μπλουζάκια, σακάκια και άλλα προϊόντα, έχει σταματήσει.
Σε μια ερευνητική αναφορά τον περασμένο μήνα, ο αναλυτής της BITG, Καμίλο Λιόν, τόνισε ότι οι μάρκες αθλητικών υποδημάτων όπως η Nike και η Adidas, κινδυνεύουν περισσότερο να έχουν σοβαρές διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού, επειδή «το Βιετνάμ χρησίμευσε ως ένας ισχυρός εναλλακτικός τόπος παραγωγής προϊόντων έναντι της Κίνας τα τελευταία χρόνια».
Άλλες μάρκες που έχουν σημαντική έκθεση παραγωγής στο Βιετνάμ, είναι οι Ugg Deckers Outdoor, Columbia Sportswear, Coach parent Tapestry και Capri Holdings (που κατέχει το εμπορικό σήμα Michael Kors).
Ο Λιόν εκτιμά ότι μπορεί να χρειαστούν πέντε έως έξι μήνες για να λειτουργήσουν κανονικά τα εργοστάσια στο Βιετνάμ όταν τελειώσει το lockdown. Και όποτε επιστρέψουν στην παραγωγή και ξεκινήσουν οι γραμμές παραγωγής, προβλέπει ένα άλλο ζήτημα: το προσωπικό.
«Τα βιετναμέζικα εργοστάσια πιθανότατα θα έχουν πρόβλημα να πείσουν τους εργαζόμενους να επιστρέψουν στη δουλειά τους μετά το lockdown», εκτίμησε.
Latest News
Γιατί αλλάζει μάρκα παγωτού o Βασιλιάς Κάρολος ;
Εντάλματα σε περισσότερες απο 300 εταιρείες χορήγησε ο Βρετανός βασιλιάς, συνεχίζοντας την παράδοση των προμηθευτών του βασιλικού οίκου
ΕΚΤ: Έρχονται πρόστιμα για τις «απείθαρχες» τράπεζες- Τι σχεδιάζει η κεντρική τράπεζα
Η ΕΚΤ από το 2014 έχει ανακοινώσει κατά μέσο όρο περισσότερα από 5.000 εποπτικά μέτρα ετησίως
DW: «Ηγεμών» ή «ασθενής» η Γερμανία στην Ευρώπη;
Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει η Γερμανία, άλλοτε «ατμομηχανή της οικονομίας» στην ΕΕ. Ωστόσο δεν χάνει τον ηγετικό της ρόλο στην Ευρώπη, σημειώνει η DW
Honda - Nissan «έδωσαν τα χέρια» - Στήνουν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία
Η νέα οντότητα θα λειτουργεί υπό την ομπρέλα μιας εταιρείας συμμετοχών που θα δημιουργηθεί για τη συγχώνευση Honda - Nissan
Σύννεφα πάνω από την Ευρωζώνη – Μόλις στο 1% ανάπτυξη το 2025
Οι αναλυτές μείωσαν τις προσδοκίες τους για την Ευρωζώνη το 2026 στο 1,2% από 1,4%
Λαγκάρντ: Η ΕΚΤ πλησιάζει στον στόχο για τον πληθωρισμό – Οι αστερίσκοι
Η Κριστίν Λαγκάρντ προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρακολουθούν την πορεία των μισθών και των εταιρικών κερδών στην ευρωζώνη
Ολοκληρώνεται ο «γάμος» Honda - Nissan - Σήμερα οι ανακοινώσεις
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια