Η αυξανόμενη ζήτηση των καταναλωτών σε συνδυασμό με τις ελλείψεις που παρατηρούνται στον κλάδο διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων αλλά και τα σημεία συμφόρησης σε πολλά λιμάνια του κόσμου, έχουν ήδη προκαλέσει μεγάλους περιορισμούς στην προσφορά προϊόντων, από αυτοκίνητα έως παπούτσια.
Συγκεκριμένα, μερικοί από τους μεγαλύτερους πωλητές ρούχων και παπουτσιών της Αμερικής αναφέρουν μια παράμετρο που έχει λειτουργήσει ως καταλύτης στην επιδείνωση της εικόνας της αγοράς: το κλείσιμο των εργοστασίων στο Βιετνάμ που προήλθε από το δεύτερο κύμα της επιδημίας του κορωνοϊού στην ασιατική χώρα. Αυτό οδήγησε κορυφαία brands, από την PacSun εως τη Nike, να προειδοποιήσουν για τις επιπτώσεις στην προσφορά των προϊόντων τους στην αγορά.
Στα τέλη Σεπτεμβρίου, η Nike μείωσε τις προβλέψεις για τις πωλήσεις της για το 2021, λόγω προβλημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού, παρά το γεγονός ότι ο διευθύνων σύμβουλός της επισήμανε ότι υπάρχει έντονη ζήτηση από τους καταναλωτές.
Η Nike παράγει περίπου τα τρία τέταρτα των παπουτσιών της στη Νοτιοανατολική Ασία, με το 51% και το 24% της παραγωγής σε Βιετνάμ και Ινδονησία, αντίστοιχα.
Μαζικό κλείσιμο εργοστασίων
Αλλά καθώς η κυβέρνηση του Βιετνάμ επέβαλε περιορισμούς που σχετίζονται με την πανδημία, συμπεριλαμβανομένου του υποχρεωτικού κλεισίματος των εργοστασίων για αρκετές εβδομάδες, από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο, η Nike έκανε λόγο για απώλεια παραγωγής 10 εβδομάδων.
Ακόμη και όταν τα εργοστάσια αρχίσουν να ανοίγουν ξανά, κάτι που η εταιρεία αναμένει να συμβεί σταδιακά από τον Οκτώβριο, η αύξηση της παραγωγής μέχρι το πλήρες επίπεδό της, μπορεί να διαρκέσει αρκετούς μήνες, δήλωσε ο επικεφαλής οικονομικών της Nike, Μάθιου Μάθιου, σε πρόσφατη εταιρική συνάντηση. Τα μισά από τα εργοστάσια ένδυσης της Nike στο Βιετνάμ είναι προς το παρόν κλειστά, δήλωσαν στελέχη της εταιρείας κατά τη διάρκεια αυτής της συνάντησης.
Το Βιετνάμ ως τόπος παραγωγής, αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο της αθλητικής μάρκας Under Armour που παράγει υποδήματα και ρούχα. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Under Armour, Πάτρικ Φρισκ, δήλωσε κατά τη διάρκεια της πιο πρόσφατης ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας, τον Αύγουστο, ότι παρακολουθεί στενά τον αντίκτυπο των διακοπών λειτουργίας των εργοστασίων στην αλυσίδα εφοδιασμού της στη χώρα, χαρακτηρίζοντάς την «αναπτυσσόμενη κατάσταση».
Πρόβλημα για Ugg, Coach και Michael Kors
Το Βιετνάμ είναι ένας σημαντικός προμηθευτής και για τις ΗΠΑ, ιδίως στους κλάδους ένδυσης και υπόδησης.
«Είναι ένας πολύ μεγάλος συνεργάτης των Ηνωμένων Πολιτειών. Είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πηγή ενδυμάτων και υποδημάτων », δήλωσε ο Στιβ Λαμάρ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της American Apparel and Footwear Association. Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής ρούχων και παπουτσιών, σύμφωνα με την AAFA.
Μετάλλαξη που έπληξε τις βιομηχανικές ζώνες
Τον Ιούλιο, το Βιετνάμ ξεκίνησε έναν σκληρό αγώνα κατά της επιδημίας του κορωνοϊού που προκλήθηκε από μια ύποπτη νέα παραλλαγή του ιού, η οποία, όπως δήλωσε ο υπουργός Υγείας του Βιετνάμ, οδήγησε σε γρήγορη εξάπλωση νέων λοιμώξεων στις βιομηχανικές ζώνες της χώρας.
Στη συνέχεια, η κυβέρνηση επέβαλε αυστηρούς περιορισμούς και έκλεισε προσωρινά τα εργοστάσια μέχρι τα μέσα Αυγούστου, ένα μέτρο που ωστόσο παρατάθηκε μέχρι τον Σεπτέμβριο. Ορισμένα εργοστάσια είναι ακόμη κλειστά.
Όλα αυτά σημαίνουν ότι η παραγωγή για τα πάντα, από πάνινα παπούτσια και σανδάλια μέχρι τζιν, φορέματα, μπλουζάκια, σακάκια και άλλα προϊόντα, έχει σταματήσει.
Σε μια ερευνητική αναφορά τον περασμένο μήνα, ο αναλυτής της BITG, Καμίλο Λιόν, τόνισε ότι οι μάρκες αθλητικών υποδημάτων όπως η Nike και η Adidas, κινδυνεύουν περισσότερο να έχουν σοβαρές διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού, επειδή «το Βιετνάμ χρησίμευσε ως ένας ισχυρός εναλλακτικός τόπος παραγωγής προϊόντων έναντι της Κίνας τα τελευταία χρόνια».
Άλλες μάρκες που έχουν σημαντική έκθεση παραγωγής στο Βιετνάμ, είναι οι Ugg Deckers Outdoor, Columbia Sportswear, Coach parent Tapestry και Capri Holdings (που κατέχει το εμπορικό σήμα Michael Kors).
Ο Λιόν εκτιμά ότι μπορεί να χρειαστούν πέντε έως έξι μήνες για να λειτουργήσουν κανονικά τα εργοστάσια στο Βιετνάμ όταν τελειώσει το lockdown. Και όποτε επιστρέψουν στην παραγωγή και ξεκινήσουν οι γραμμές παραγωγής, προβλέπει ένα άλλο ζήτημα: το προσωπικό.
«Τα βιετναμέζικα εργοστάσια πιθανότατα θα έχουν πρόβλημα να πείσουν τους εργαζόμενους να επιστρέψουν στη δουλειά τους μετά το lockdown», εκτίμησε.
Latest News
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της