Η Ηλεκτροκίνηση: Ορόσημα και Στόχοι
Με μια ανάρτηση της στο linkedin η Αλεξάνδρα Σδούκου – γενική γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών στο υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας αναδεικνύει την νέα πρωτοβουλία της ΔΕΗ για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.
Η ανάρτηση: «Το δίκτυο των σημείων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων πυκνώνει συνεχώς, ενθαρρύνοντας και εξυπηρετώντας την ηλεκτροκίνηση. Η #ΔΕΗblue σε συνεργασία με το Athens International Airport κατασκεύασε στο πάρκινγκ του αεροδρομίου τον μεγαλύτερο σταθμό στην χώρα με 14 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκίνητων. Η πολιτική μας οδηγεί με επιτυχία την χώρα στις μετακινήσεις μηδενικών ρύπων, συμμετέχοντας στον οραματικό Ευρωπαϊκό στόχο της κλιματικής ουδετερότητας».
Τα Σημεία Φόρτισης: Και όλα αυτά δεν συμβαίνουν σε κενό αέρος- απλώς υπηρετούν πολιτικές με ορόσημα και στόχους. Και οι πολιτικές είναι συγκεκριμένες. Όποιος έχει χρόνο και διάθεση να ενημερωθεί από πρώτο χέρι και όχι από …fake news θα πρέπει να επισκεφθεί το site του Ταμείου Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας (https://greece20.gov.gr/). Εκεί στη στήλη Χρήσιμα Έγγραφα ο ενδιαφερόμενος (ο ενημερωμένος πολίτης) θα βρει το Παράρτημα της πρότασης εκτελεστικής απόφασης του Συμβουλίου για την έγκριση της αξιολόγησης του σχεδίου ανάκαμψης και ανθεκτικότητας της Ελλάδας. Λίγο ψάξιμο στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και … Κάπου εκεί υπάρχει η πλήρης περιγραφή κάθε ορόσημου και στόχου.
Για παράδειγμα, το 4ο τρίμηνο 2022 είναι το κρίσιμο χρονικό διάστημα για την έναρξη του προγράμματος για την επιλογή περισσότερων από 8 000 δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε στρατηγικές αστικές και προαστιακές τοποθεσίες εντός των πόλεων και σε σημεία ενδιαφέροντος. Εκ παραλλήλου θα πρέπει να έχουν τεθεί σε ισχύ οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις του υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας στις οποίες θα καθορίζονται τα εξής: η διαδικασία επιλογής, ο μηχανισμός υλοποίησης που ορίζεται, ο/οι μηχανισμός/-οι πιστοποίησης για την επικύρωση της επίτευξης του στόχου σχετικά με την κλιματική αλλαγή (συμπεριλαμβανομένων λεπτομερειών για πιθανά διορθωτικά μέτρα, εάν χρειάζεται) και το χρονοδιάγραμμα. Στην συνέχεια (2023) θα πρέπει να έχει γίνει κοινοποίηση της ανάθεσης από το υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας για τις εγκεκριμένες αιτήσεις που υποβλήθηκαν για την εγκατάσταση 8.656 δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι Βιώσιμες Μεταφορές
Σε ένα έγγραφο των υπηρεσιών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το εθνικό σχέδιο ανάκαμψης & ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0 διαβάζω: «Οι δημόσιες και οι ιδιωτικές μεταφορές απαιτούν επίσης σημαντικές επενδύσεις για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και των βιώσιμων μεταφορών.
Η Ελλάδα υστερεί σημαντικά όσον αφορά την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων (με ποσοστό των νέων πωλήσεων να ανέρχεται σε 0,3 % έναντι του μέσου όρου της ΕΕ που ανέρχεται σε περίπου 2 %) και τη διαθεσιμότητα βιώσιμων δημόσιων μεταφορών, ιδίως στις δύο μεγάλες πόλεις της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Ο ελληνικός στόλος είναι από τους παλαιότερους στην Ευρώπη, ιδίως τα μεσαία και βαρέα οχήματα (18,7 χρόνια στην Ελλάδα σε σύγκριση με τον μέσο όρο 11,7 της ΕΕ), γεγονός που συμβάλλει στη μεγάλη εξάρτηση του συστήματος μεταφορών από το πετρέλαιο και στη χαμηλή χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, η οποία το 2016 αντιπροσώπευε μόλις το 1,7 %, έναντι στόχου 10 % έως το 2020.
Αυτό συμβάλλει επίσης σε σχετικά χαμηλές επιδόσεις στον τομέα της οδικής ασφάλειας. Θα πρέπει επίσης να αναληφθούν σημαντικές μεταρρυθμίσεις στον σιδηροδρομικό τομέα, ως θεμελιώδη πυλώνα για την προώθηση βιώσιμων μεταφορών, ιδίως στη σύνδεση Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Απαιτούνται επίσης σημαντικές επενδύσεις για την αναβάθμιση και τον οικολογικό προσανατολισμό του στόλου των σκαφών που διασυνδέουν νησιά με την ηπειρωτική χώρα».
Με άλλα λόγια, πεδίον δόξης λαμπρόν για όλους όσοι επιλέξουν ως προνομιακό χώρο επένδυσης τις βιώσιμες μεταφορές και κάθε τι που συνδέεται μαζί τους.
Λεωφορεία, Ταξί και ΚΤΕΛ
Τι σημαίνει όμως επένδυση στην ηλεκτροκίνηση τα επόμενα χρόνια στη χώρα μας. Κατά πρώτον, τη στήριξη της εγκατάστασης δημόσια διαθέσιμων σημείων φόρτισης σε βασικές αστικές και περιαστικές τοποθεσίες και σημεία ενδιαφέροντος (όπως αεροδρόμια, αυτοκινητόδρομους, λιμένες και σε χώρους στάθμευσης). Και συνεχίζουμε: H αντικατάσταση παλαιότερων λεωφορείων με 220 νέα ηλεκτρικά αλλά και τα κίνητρα για την αντικατάσταση παλαιότερων ταξί με 2.000 ηλεκτρικά οχήματα με συσσωρευτή. Επιπλέον, η μεταρρύθμιση της νομοθεσίας για τις υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας όσον αφορά τις εταιρείες εκμετάλλευσης λεωφορείων (ΚΤΕΛ) σύμφωνα με το τρέχον κεκτημένο της ΕΕ, η οποία θα δώσει σε ΚΤΕΛ εκτός της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης τη δυνατότητα να επενδύσουν με ασφάλεια σε ηλεκτρικά οχήματα δημόσιων συγκοινωνιών. Τέλος, η εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας για την ίδρυση οργανισμού για τις ηλεκτρικές μεταφορές, ο οποίος θα διασφαλίσει τον κατάλληλο σχεδιασμό και συντονισμό μεταξύ των υποδομών μεταφορών και ενέργειας, των αρχών περιφερειακής και τοπικής αυτοδιοίκησης και άλλων ενδιαφερόμενων μερών στον τομέα της έρευνας και τον ιδιωτικό τομέα.
Το Ελληνικό …Χόλιγουντ
Το ΕΚΟΜΕ σε συνεργασία με το Ελληνοαμερικάνικο Εμπορικό Επιμελητήριο και την Ελληνική Επιτροπή του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου – ICC Ελλάς διοργάνωσαν τη διαδικτυακή συζήτηση «Το Χόλιγουντ στην Ελλάδα», που αναδεικνύει τη χώρα μας ως έναν από τους πιο ελκυστικούς και ανταγωνιστικούς προορισμούς για γυρίσματα οπτικοακουστικών παραγωγών παγκοσμίως.
Ανάμεσα στους ομιλητές τους προερχόμενους από τον οπτικοακουστικό τομέα ο Joseph Samaan, ιδρυτής της Tanweer Productions (η ομιλία του συνοδεύτηκε και από την προβολή trailer για την παραγωγή της ταινίας της εταιρείας του, «Σμύρνη μου, αγαπημένη» αλλά και ο Ελληνοαμερικανός παραγωγός John Kalafatis, CEO και Founder της εταιρείας York Studios. Σε αυτά έχει γυριστεί η 2η σεζόν της επιτυχημένης σειρά Madam Secretary αλλά και η ταινία Spider-Man 2. Ο Kalafatis έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για επενδύσεις υποδομών στη χώρα μας.
Οι Επενδύσεις
Παίρνουν και δίνουν τα σενάρια για επενδύσεις και επενδυτές στην περιοχή όπου βρίσκεται το παλιό εργοστάσιο της ΧΡΩΠΕΙ στο Νέο Φάληρο. Η επιχειρηματική και επενδυτική κινητικότητα που αρχίζει να μεταφράζεται σε αγορές ακινήτων έχει να κάνει δίχως άλλο με το μεγάλο και πρωτότυπο για τα ελληνικά δεδομένα ΣΔΙΤ για την Πολιτεία Καινοτομίας. Πρόσφατα, είχαμε την επίσημη ανακοίνωση του εισηγμένου ομίλου ΑΒΑΞ με την οποία έκανε γνωστό ότι μια εκ των θυγατρικών του, η AVAX Development συμφώνησε με την Dimand SA για την απόκτηση σε ορίζοντα 12 μηνών ποσοστού συμμετοχής 15% και 55% αντίστοιχα στην εταιρεία 3V Α.Ε..Η τελευταία διαθέτει στο Νέο Φάληρο, δίπλα στο Στάδιο Γ. Καραϊσκάκης και στην ευρύτερη περιοχή του δημοπρατηθέντος μέσω ΣΔΙΤ Κέντρου Καινοτομίας, οικόπεδο επιφανείας 18.730 τ.μ. με οικοδομική άδεια για την ανέγερση κτιριακού συγκροτήματος 57.450 τ.μ..
Στην ανακοίνωση διαβάζω: «Επί του ακινήτου θα αναπτυχθεί κατόπιν επανασχεδιασμού ένα συγκρότημα μικτής χρήσης με σκοπό την εκμετάλλευσή του».
Αξίζει να σημειωθεί ότι μεταξύ των 4 διεκδικητών του ΣΔΙΤ περιλαμβάνεται και η Dimand.
Latest News
Αλλαγή σελίδας στον Πειραιά, το timing της ελληνικής διπλωματίας, η «γκάφα» Πετραλιά, ο κεφάτος Σιάμισιης, «έκλεισε το μάτι» ο Θεοδωρικάκος
Νέα σελίδα για το κτήριο Κορασίδη στον Πειραιά
Θυμήθηκαν τον Τσίπρα, η προσεκτική ΕΚΤ, ετοιμάζεται το deal του CVC, τα «σεμινάρια» του Θεοδωρόπουλου, το ξενοδοχείο του χρηματιστή, Χριστούγεννα στο Ντίσελντορφ
Θυμήθηκαν και τα ελληνικά
Στον πάγο και πάλι οι τράπεζες, τα 13 λεπτά του Πατέλη, το αποτύπωμα Κοντόπουλου, οι μνήμες Τζαννετάκη, τι ετοιμάζει η Lavipharm, η πρόταση Καλαντώνη, το deep value play της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, από Δευτέρα οι αποφάσεις για ΔΕΠΑ
Παίζοντας με τις τάπες…
Τα «ποδηλατάκια» του Δημητριάδη, η σφήνα Πολίτη, «καίει» εκατ. η Hellenic Train, παρασκήνιο για Elpedison, το triple της Helleniq Energy, η άγνωστη «πληγή» του λιανεμπορίου
Τα «ποδηλατάκια» του Δημητριάδη
Το βιβλίο του Πατέλη, τραπεζική υπομονή μέχρι την Κυριακή, το ράλι της Helleniq Energy, το billion της Attica Bank, ο αγοραστής του Κορασίδη, ο «θησαυρός» στους φούρνους
Λίγη θεωρία
Στην αναμονή ο Αγ. Βασίλης για το ΧΑ, τα σενάρια για τράπεζες, το timing της Νέας Υόρκης, τα χιλιόμετρα του Πιτσιλή, το δείπνο στην Ακρόπολη, «σιγή ασυρμάτου» για Elpedison
Στην αναμονή
Κυβέρνηση από το… παρελθόν, το «Άγιο Δισκοπότηρο» των long του ΧΑ, τα deals που έρχονται, τα προβλήματα του Fourlis, το «θέατρο» του ΟΠΕΚΕΠΕ και η Stoli
Το όριο
Η γραμμή «Μαζινό» των αγορών, η «προσγείωση» Piccoli στην Αθήνα, το κλειστό meeting των επιχειρηματιών, το αδιέξοδο της Energean, οι Κινέζοι στο Golden Hall, οι έλεγχοι στα κρεατικά
Καμία ανησυχία (;) από το μέτωπο
Τα «στραβά μάτια» των τραπεζών, το αυτονόητο από τη Βρεττού, το στοίχημα της Θεσσαλίας, «Ενοικιάζεται» στην Κλαυθμώνος, το game της Edison, τι ετοιμάζουν οι Γερμανοί στην… Κω;
Τα αυτονόητα
Όλο το παρασκήνιο στο ΟΤ FORUM, τα «βελάκια» της κυβέρνησης στις τράπεζες, το «μυαλό» του Γκούμα στην Motor Oil, οι «συμμαθητές» των επενδύσεων, η είδηση από την BofA
Δεύτερη ημέρα στο ΟΤ FORUM