Ο Freightos Baltic Global Container Index, ένα δείκτης που αποτυπώνει τους ναύλους στα containers μειώθηκε σημαντικά προς το τέλος της περασμένης εβδομάδας με τους ναύλους στις διαδρομές Κίνας-ΗΠΑ να μειώνονται κατά 3.000 δολ έως 3.500 δολ ανά εμπορευματοκιβώτιο («κουτί») 40 ποδιών για προορισμούς της Δυτικής Ακτής και της Ανατολικής Ακτής, αντίστοιχα. Ωστόσο οι ναύλοι εξακολουθούν να παραμένουν σε πολύ υψηλά στα 16.000 δολ έως 18.700 δολ ανά «κουτί» 40ft, αλλά το ερώτημα είναι αν αυτό είναι η αρχή μιας νέας τάσης ή όχι.
Επίσης και ο Shanghai Containerized Freight Index (SCFI) μειώθηκε την προηγούμενη Πέμπτη όπως επισημαίνουν οι Clarksons αλλά σχεδόν ελάχιστα κατά 0,6% σε εβδομαδιαία βάση.
Παράλληλα στο «μέτωπο» των λιμανιών δεν φαίνεται κάποια αλλαγή όσον αφορά τις καθυστερήσεις.
Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με σχετική έρευνα της Sea-Intelligence η οποία δημοσιεύει σε μηνιαία βάση την έκθεση Global Liner Performance (GLP), ο κλάδος των liners κατέγραψε τον Αύγουστο το χαμηλότερο ποσοστό αξιοπιστίας των τελευταίων δέκα ετών. Ενώ στην διάρκεια του έτους η αξιοπιστία κυμαίνονταν μεταξύ 35%-40%, τον Αύγουστο του 2021 μειώθηκε στο 33,6%, ένα νέο χαμηλό των τελευταίων 10 ετών που η Sea-Intelligence έχει καταρτίσει το schedule reliability 34 διεθνών γραμμών. Η μέση καθυστέρηση στις αφίξεις των πλοίων συνέχισε να επιδεινώνεται, αυξανόμενη κατά 0,58 ημέρες σε μηνιαία βάση και έφτασε τις 7,57 ημέρες τον Αύγουστο.
Πάντως η αγορά μπαίνοντας στις διακοπές της Golden Week (εθνική εορτή της Κίνας) θα καταγράφει μια πιο χαλαρή περίοδο, ωστόσο, τα αποθέματα έχουν εξαντληθεί και γενικότερα τα αποθέματα λιανικής στις ΗΠΑ είναι πολύ χαμηλά, οπότε εκτιμάται ότι η ενίσχυση τους ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων θα στηρίξει τις συναλλαγές εμπορευματοκιβωτίων τους επόμενους μήνες. Η εκτίμηση της Baltic Forward για τη διαδρομή Δυτική Ακτή Κίνας-ΗΠΑ είναι 18.500 δολ ανά κιβώτιο 40 πόδια για τέταρτο τρίμηνο του 2021 ενώ θα μειωθεί στα δικά στον μέσο όρο 12.375 δολ ανά κουτί για το 2022, το οποίο εξακολουθεί να είναι μακριά από τα 2.000 ανά κουτί, των προηγούμενων ετών.
Latest News
Προβληματίζουν οι περικοπές ΟΠΕΚ τα δεξαμενόπλοια
Οι παράγοντες που πιέζουν τους ναύλους μπορεί να εξισορροπηθούν από την αυξανόμενη παραγωγή στον Ατλαντικό που στηρίζει το εμπόριο μεγάλων αποστάσεων
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,