Ο Freightos Baltic Global Container Index, ένα δείκτης που αποτυπώνει τους ναύλους στα containers μειώθηκε σημαντικά προς το τέλος της περασμένης εβδομάδας με τους ναύλους στις διαδρομές Κίνας-ΗΠΑ να μειώνονται κατά 3.000 δολ έως 3.500 δολ ανά εμπορευματοκιβώτιο («κουτί») 40 ποδιών για προορισμούς της Δυτικής Ακτής και της Ανατολικής Ακτής, αντίστοιχα. Ωστόσο οι ναύλοι εξακολουθούν να παραμένουν σε πολύ υψηλά στα 16.000 δολ έως 18.700 δολ ανά «κουτί» 40ft, αλλά το ερώτημα είναι αν αυτό είναι η αρχή μιας νέας τάσης ή όχι.
Επίσης και ο Shanghai Containerized Freight Index (SCFI) μειώθηκε την προηγούμενη Πέμπτη όπως επισημαίνουν οι Clarksons αλλά σχεδόν ελάχιστα κατά 0,6% σε εβδομαδιαία βάση.
Παράλληλα στο «μέτωπο» των λιμανιών δεν φαίνεται κάποια αλλαγή όσον αφορά τις καθυστερήσεις.
Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με σχετική έρευνα της Sea-Intelligence η οποία δημοσιεύει σε μηνιαία βάση την έκθεση Global Liner Performance (GLP), ο κλάδος των liners κατέγραψε τον Αύγουστο το χαμηλότερο ποσοστό αξιοπιστίας των τελευταίων δέκα ετών. Ενώ στην διάρκεια του έτους η αξιοπιστία κυμαίνονταν μεταξύ 35%-40%, τον Αύγουστο του 2021 μειώθηκε στο 33,6%, ένα νέο χαμηλό των τελευταίων 10 ετών που η Sea-Intelligence έχει καταρτίσει το schedule reliability 34 διεθνών γραμμών. Η μέση καθυστέρηση στις αφίξεις των πλοίων συνέχισε να επιδεινώνεται, αυξανόμενη κατά 0,58 ημέρες σε μηνιαία βάση και έφτασε τις 7,57 ημέρες τον Αύγουστο.
Πάντως η αγορά μπαίνοντας στις διακοπές της Golden Week (εθνική εορτή της Κίνας) θα καταγράφει μια πιο χαλαρή περίοδο, ωστόσο, τα αποθέματα έχουν εξαντληθεί και γενικότερα τα αποθέματα λιανικής στις ΗΠΑ είναι πολύ χαμηλά, οπότε εκτιμάται ότι η ενίσχυση τους ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων θα στηρίξει τις συναλλαγές εμπορευματοκιβωτίων τους επόμενους μήνες. Η εκτίμηση της Baltic Forward για τη διαδρομή Δυτική Ακτή Κίνας-ΗΠΑ είναι 18.500 δολ ανά κιβώτιο 40 πόδια για τέταρτο τρίμηνο του 2021 ενώ θα μειωθεί στα δικά στον μέσο όρο 12.375 δολ ανά κουτί για το 2022, το οποίο εξακολουθεί να είναι μακριά από τα 2.000 ανά κουτί, των προηγούμενων ετών.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International