
Ο Freightos Baltic Global Container Index, ένα δείκτης που αποτυπώνει τους ναύλους στα containers μειώθηκε σημαντικά προς το τέλος της περασμένης εβδομάδας με τους ναύλους στις διαδρομές Κίνας-ΗΠΑ να μειώνονται κατά 3.000 δολ έως 3.500 δολ ανά εμπορευματοκιβώτιο («κουτί») 40 ποδιών για προορισμούς της Δυτικής Ακτής και της Ανατολικής Ακτής, αντίστοιχα. Ωστόσο οι ναύλοι εξακολουθούν να παραμένουν σε πολύ υψηλά στα 16.000 δολ έως 18.700 δολ ανά «κουτί» 40ft, αλλά το ερώτημα είναι αν αυτό είναι η αρχή μιας νέας τάσης ή όχι.
Επίσης και ο Shanghai Containerized Freight Index (SCFI) μειώθηκε την προηγούμενη Πέμπτη όπως επισημαίνουν οι Clarksons αλλά σχεδόν ελάχιστα κατά 0,6% σε εβδομαδιαία βάση.
Παράλληλα στο «μέτωπο» των λιμανιών δεν φαίνεται κάποια αλλαγή όσον αφορά τις καθυστερήσεις.
Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με σχετική έρευνα της Sea-Intelligence η οποία δημοσιεύει σε μηνιαία βάση την έκθεση Global Liner Performance (GLP), ο κλάδος των liners κατέγραψε τον Αύγουστο το χαμηλότερο ποσοστό αξιοπιστίας των τελευταίων δέκα ετών. Ενώ στην διάρκεια του έτους η αξιοπιστία κυμαίνονταν μεταξύ 35%-40%, τον Αύγουστο του 2021 μειώθηκε στο 33,6%, ένα νέο χαμηλό των τελευταίων 10 ετών που η Sea-Intelligence έχει καταρτίσει το schedule reliability 34 διεθνών γραμμών. Η μέση καθυστέρηση στις αφίξεις των πλοίων συνέχισε να επιδεινώνεται, αυξανόμενη κατά 0,58 ημέρες σε μηνιαία βάση και έφτασε τις 7,57 ημέρες τον Αύγουστο.
Πάντως η αγορά μπαίνοντας στις διακοπές της Golden Week (εθνική εορτή της Κίνας) θα καταγράφει μια πιο χαλαρή περίοδο, ωστόσο, τα αποθέματα έχουν εξαντληθεί και γενικότερα τα αποθέματα λιανικής στις ΗΠΑ είναι πολύ χαμηλά, οπότε εκτιμάται ότι η ενίσχυση τους ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων θα στηρίξει τις συναλλαγές εμπορευματοκιβωτίων τους επόμενους μήνες. Η εκτίμηση της Baltic Forward για τη διαδρομή Δυτική Ακτή Κίνας-ΗΠΑ είναι 18.500 δολ ανά κιβώτιο 40 πόδια για τέταρτο τρίμηνο του 2021 ενώ θα μειωθεί στα δικά στον μέσο όρο 12.375 δολ ανά κουτί για το 2022, το οποίο εξακολουθεί να είναι μακριά από τα 2.000 ανά κουτί, των προηγούμενων ετών.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.