
Το μουσείο έχει γραπτή συμφωνία ότι τα χρήματα πρέπει να επιστραφούν όταν τελειώσει η έκθεση στις 16 Ιανουαρίου 2022. Αλλά ο Χάανινγκ λέει ότι δεν σχεδιάζει να επιστρέψει τα μετρητά.
Όταν το προσωπικό του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης Kunsten στο Άαλμποργκ δάνεισε τον καλλιτέχνη Γιενς Χάανινγκ 534.000 δανέζικες κορόνες ($ 84.000), περίμεναν από αυτόν να δημιουργήσει μια νέα εκδοχή ενός προηγούμενου έργου τέχνης στην οποία θα ζωγράφιζε ένα μεγάλο ποσό μετρητών για να απεικονίσει τη διαφορά μεταξύ ετήσιου εισοδήματος στη Δανία και την Αυστρία. Αντ ‘αυτού, ο Χάανινγκ παρέδωσε δύο λευκούς καμβάδες με τίτλο Take the Money and Run (“Αρπαξε τα λεφτά και τρέχα”).
«Πραγματικά γέλασα όταν το είδα», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του μουσείου Λάσε Αντερσον στο δίκτυο NPR.
Σύμφωνα με τον Τομ Μπέιτμαν του Euronews, ένας εκπρόσωπος του μουσείου τόνισε ότι το ίδρυμα έχει γραπτή συμφωνία με τον Χάανινγ ότι τα χρήματα πρέπει να επιστραφούν όταν τελειώσει η έκθεση στις 16 Ιανουαρίου 2022. Αλλά ο καλλιτέχνης είπε στο δανέζικο ραδιοφωνικό πρόγραμμα P1Morgen ότι δεν σκοπεύει να επιστρέψει τα μετρητά.
«Το έργο είναι ότι τους πήρα τα χρήματα», λέει.
Ο Χάανινγ προσθέτει ότι εμπνεύστηκε από την αμοιβή που προσέφερε το Kunsten για το έργο τέχνης. Σύμφωνα με το Euronews, το συμβόλαιό του περιελάμβανε τέλος προβολής περίπου $1.550 και επιστροφή εξόδων έως και $6.960 . Ο Χάανινγκ είπε στο P1 ότι θα έπρεπε να ξοδέψει περίπου 3.900 δολάρια από τα δικά του χρήματα για τη δουλειά.
Το μουσείο κρέμασε τους λευκούς καμβάδες στο πλαίσιο της έκθεσης «Work it Out».
«Ενθαρρύνω άλλους ανθρώπους που έχουν συνθήκες εργασίας τόσο άθλιες όσο οι δικές μου να κάνουν το ίδιο», λέει, σύμφωνα με δήλωση που μετέφρασε το Artnet News. «Αν κάθονται σε κάποια … δουλειά και δεν πληρώνονται και τους ζητείται να πληρώσουν χρήματα για να πάνε στη δουλειά τους, θα πρέπει να αρπάξουν ό, τι μπορούν και να τρέξουν».
Μιλώντας στην P1, ο Λάσε Αντερσον λέει ότι συμφωνεί ότι «έχει δημιουργηθεί ένα έργο από μόνο του, το οποίο στην πραγματικότητα σχολιάζει την έκθεση που έχουμε». «Αλλά», προσθέτει, «αυτή δεν είναι η συμφωνία που είχαμε».
Το μουσείο κρέμασε τους καμβάδες στο σημείο όπου είχε σχεδιάσει να τοποθετήσει το έργο του Χάανινγκ, στο πλαίσιο της έκθεσης με τίτλο «Work It Out». Δημοσίευσε επίσης το email του εξηγώντας το έργο.
«Είναι λίγο πολύ μια παράσταση [δρώμενο]», είπε ο Αντερσον στην εφημερίδα Art.
Σύμφωνα με το P1, ο Χάανινγ είναι πολύ γνωστός στη Δανία για έργα όπως η αναπαραγωγή της δανέζικης σημαίας με πράσινο χρώμα και η μεταφορά αντιπροσωπείας αυτοκινήτων και κλινικής μασάζ σε εκθεσιακά κτίρια.
Η έκθεση «Work It Out», που ξεκίνησε στις 24 Σεπτεμβρίου, επικεντρώνεται στη φύση της εργασίας και στις δυνατότητες να καταστεί η εργασιακή ζωή βιώσιμη για τα άτομα και την κοινωνία. Μεταξύ των άλλων έργων τέχνης που εκτίθενται είναι μια διαδραστική αίθουσα συσκέψεων από την ομάδα Κένεθ Μπάλφελτ/ Γιόχαν Αουγκούστ, μια εγκατάσταση φωτογραφιών και βίντεο από την Αντελίτα Χούσνι-Μπέι που εξετάζει τις συνθήκες εργασίας των νοσοκόμων και ένα γλυπτό του Τζος Κλάιν που αποτελείται από ένα δέμα FedEx που περιέχει αναπαραγωγές κομμένων κάτω βραχιόνων των υπαλλήλων κούριερ.
Σε δήλωση που παραθέτει η Κέιτλιν Ο’Κέιν του CBS News, ο Χάανινγ εξηγεί ότι οι καμβάδες του είναι επίσης μια αντανάκλαση της επαγγελματικής ζωής.
«Το έργο τέχνης αφορά ουσιαστικά τις συνθήκες εργασίας των καλλιτεχνών», λέει. «Είναι μια δήλωση που λέει ότι έχουμε επίσης την ευθύνη να αμφισβητήσουμε τις δομές στις οποίες είμαστε κομμάτι. Και αν αυτές οι δομές είναι εντελώς παράλογες, πρέπει να τις διακόψουμε. Μπορεί να είναι ο γάμος σας, η δουλειά σας – μπορεί να είναι οποιοσδήποτε τύπος κοινωνικής δομής ».
Παρ ‘όλα αυτά, ο Αντερσον είπε στην εφημερίδα Art ότι το μουσείο αναμένει από τον Χάανινγ να επιστρέψει τα χρήματα, τα οποία σχεδίαζε να χρησιμοποιήσει για τη συντήρηση του κτιρίου.
«Δεν είμαστε ένα πλούσιο μουσείο», λέει. «Ελπίζουμε πραγματικά ότι τα χρήματα θα επιστραφούν».
(φωτογραφία Niels Fabæk/Kunsten Museum of Modern Art)


Latest News

Νέος πρεσβευτής της Chanel ο ράπερ Κέντρικ Λαμάρ
Η σχέση του Κέντρικ Λαμάρ με τον οίκο ξεκίνησε το 2023, όταν παρευρέθηκε στο Met Gala το οποίο είχε ως θέμα «Karl Lagerfeld: A Line of Beauty».

Warner Bros και DC τιμούν την 87η επέτειο του Superman
Η ταινία «Superman» του Τζέιμς Γκαν, μία από πολυαναμενόμενες ταινίες του καλοκαιριού, αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στις αίθουσες στις 11 Ιουλίου

Ράιαν Γκόσλινγκ: Από το οσκαρικό La La Land στο Star Wars
Μετά από μήνες συζητήσεων, ο σταρ του Χόλιγουντ Ράιαν Γκόσλινγκ συμφώνησε να πρωταγωνιστήσει στην επερχόμενη ταινία του franchise Star Wars.

Τι είναι Skinnytok και γιατί προσφεύγει το Παρίσι στην Κομισιόν
Το Skinnytok είναι μία νέα επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία τάση που κυριαρχεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Γκαλερίστας στη Φλόριντα κατηγορείται για πώληση πλαστών έργων του Γουόρχολ
Ο Λέσλι Ρόμπερτς, ιδιοκτήτης της Miami Fine Art Gallery, που πωλούσε τους πλαστούς Άντι Γουόρχολ θα μπορούσε τώρα να περάσει μια δεκαετία πίσω από τα κάγκελα.

Πώς έφτασε στην κορυφή το Minecraft Movie
Η προσαρμογή του βιντεοπαιχνιδιού Minecraft πέτυχε αυτό που ο κινηματογράφος πάντα θέλει: να πουλήσει μπόλικα εισιτήρια και να δελεάσει τους νέους στις αίθουσες

Γιατί το κοινό σνομπάρει τις πρωτότυπες ταινίες του Χόλιγουντ
Το Χόλιγουντ βγάζει νέες ταινίες βασισμένες σε φρέσκες ιδέες οι οποίες βυθίζονται στα ταμεία

Ο Βασιλεύς των Βασιλέων: Το νέο βιβλικό animation κάνει ρεκόρ στο box office
Η απρόσμενη εισπρακτική επιτυχία του ανεξάρτητου animation Βασιλεύς Των Βασιλέων δείχνει ότι η showbiz μπορεί να κερδίσει πολλά επενδύοντας σε προϊόντα θρησκευτικού χαρακτήρα -ειδικά σήμερα

H «ηλεκτρική καρέκλα» του Γουόρχολ σε δημοπρασία – Ίσως αγγίξει τα 30 εκατ.
Ο πίνακας του Άντι Γουόρχολ προέρχεται από την πολύτιμη συλλογή των εκλιπόντων Βέλγων καλλιτεχνών Roger Matthys και Hilda Colle.

Τιτανικός: Στο σφυρί το βιολί από την ταινία που «βούλιαξε» τα ταμεία
Ακόμη ένα αντικείμενο από την ταινία-φαινόμενο του Τζέιμς Κάμερον, Τιτανικός, αναμένεται να σπάσει τη μπάνκα