Το μουσείο έχει γραπτή συμφωνία ότι τα χρήματα πρέπει να επιστραφούν όταν τελειώσει η έκθεση στις 16 Ιανουαρίου 2022. Αλλά ο Χάανινγκ λέει ότι δεν σχεδιάζει να επιστρέψει τα μετρητά.
Όταν το προσωπικό του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης Kunsten στο Άαλμποργκ δάνεισε τον καλλιτέχνη Γιενς Χάανινγκ 534.000 δανέζικες κορόνες ($ 84.000), περίμεναν από αυτόν να δημιουργήσει μια νέα εκδοχή ενός προηγούμενου έργου τέχνης στην οποία θα ζωγράφιζε ένα μεγάλο ποσό μετρητών για να απεικονίσει τη διαφορά μεταξύ ετήσιου εισοδήματος στη Δανία και την Αυστρία. Αντ ‘αυτού, ο Χάανινγκ παρέδωσε δύο λευκούς καμβάδες με τίτλο Take the Money and Run (“Αρπαξε τα λεφτά και τρέχα”).
«Πραγματικά γέλασα όταν το είδα», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του μουσείου Λάσε Αντερσον στο δίκτυο NPR.
Σύμφωνα με τον Τομ Μπέιτμαν του Euronews, ένας εκπρόσωπος του μουσείου τόνισε ότι το ίδρυμα έχει γραπτή συμφωνία με τον Χάανινγ ότι τα χρήματα πρέπει να επιστραφούν όταν τελειώσει η έκθεση στις 16 Ιανουαρίου 2022. Αλλά ο καλλιτέχνης είπε στο δανέζικο ραδιοφωνικό πρόγραμμα P1Morgen ότι δεν σκοπεύει να επιστρέψει τα μετρητά.
«Το έργο είναι ότι τους πήρα τα χρήματα», λέει.
Ο Χάανινγ προσθέτει ότι εμπνεύστηκε από την αμοιβή που προσέφερε το Kunsten για το έργο τέχνης. Σύμφωνα με το Euronews, το συμβόλαιό του περιελάμβανε τέλος προβολής περίπου $1.550 και επιστροφή εξόδων έως και $6.960 . Ο Χάανινγκ είπε στο P1 ότι θα έπρεπε να ξοδέψει περίπου 3.900 δολάρια από τα δικά του χρήματα για τη δουλειά.
Το μουσείο κρέμασε τους λευκούς καμβάδες στο πλαίσιο της έκθεσης «Work it Out».
«Ενθαρρύνω άλλους ανθρώπους που έχουν συνθήκες εργασίας τόσο άθλιες όσο οι δικές μου να κάνουν το ίδιο», λέει, σύμφωνα με δήλωση που μετέφρασε το Artnet News. «Αν κάθονται σε κάποια … δουλειά και δεν πληρώνονται και τους ζητείται να πληρώσουν χρήματα για να πάνε στη δουλειά τους, θα πρέπει να αρπάξουν ό, τι μπορούν και να τρέξουν».
Μιλώντας στην P1, ο Λάσε Αντερσον λέει ότι συμφωνεί ότι «έχει δημιουργηθεί ένα έργο από μόνο του, το οποίο στην πραγματικότητα σχολιάζει την έκθεση που έχουμε». «Αλλά», προσθέτει, «αυτή δεν είναι η συμφωνία που είχαμε».
Το μουσείο κρέμασε τους καμβάδες στο σημείο όπου είχε σχεδιάσει να τοποθετήσει το έργο του Χάανινγκ, στο πλαίσιο της έκθεσης με τίτλο «Work It Out». Δημοσίευσε επίσης το email του εξηγώντας το έργο.
«Είναι λίγο πολύ μια παράσταση [δρώμενο]», είπε ο Αντερσον στην εφημερίδα Art.
Σύμφωνα με το P1, ο Χάανινγ είναι πολύ γνωστός στη Δανία για έργα όπως η αναπαραγωγή της δανέζικης σημαίας με πράσινο χρώμα και η μεταφορά αντιπροσωπείας αυτοκινήτων και κλινικής μασάζ σε εκθεσιακά κτίρια.
Η έκθεση «Work It Out», που ξεκίνησε στις 24 Σεπτεμβρίου, επικεντρώνεται στη φύση της εργασίας και στις δυνατότητες να καταστεί η εργασιακή ζωή βιώσιμη για τα άτομα και την κοινωνία. Μεταξύ των άλλων έργων τέχνης που εκτίθενται είναι μια διαδραστική αίθουσα συσκέψεων από την ομάδα Κένεθ Μπάλφελτ/ Γιόχαν Αουγκούστ, μια εγκατάσταση φωτογραφιών και βίντεο από την Αντελίτα Χούσνι-Μπέι που εξετάζει τις συνθήκες εργασίας των νοσοκόμων και ένα γλυπτό του Τζος Κλάιν που αποτελείται από ένα δέμα FedEx που περιέχει αναπαραγωγές κομμένων κάτω βραχιόνων των υπαλλήλων κούριερ.
Σε δήλωση που παραθέτει η Κέιτλιν Ο’Κέιν του CBS News, ο Χάανινγ εξηγεί ότι οι καμβάδες του είναι επίσης μια αντανάκλαση της επαγγελματικής ζωής.
«Το έργο τέχνης αφορά ουσιαστικά τις συνθήκες εργασίας των καλλιτεχνών», λέει. «Είναι μια δήλωση που λέει ότι έχουμε επίσης την ευθύνη να αμφισβητήσουμε τις δομές στις οποίες είμαστε κομμάτι. Και αν αυτές οι δομές είναι εντελώς παράλογες, πρέπει να τις διακόψουμε. Μπορεί να είναι ο γάμος σας, η δουλειά σας – μπορεί να είναι οποιοσδήποτε τύπος κοινωνικής δομής ».
Παρ ‘όλα αυτά, ο Αντερσον είπε στην εφημερίδα Art ότι το μουσείο αναμένει από τον Χάανινγ να επιστρέψει τα χρήματα, τα οποία σχεδίαζε να χρησιμοποιήσει για τη συντήρηση του κτιρίου.
«Δεν είμαστε ένα πλούσιο μουσείο», λέει. «Ελπίζουμε πραγματικά ότι τα χρήματα θα επιστραφούν».
(φωτογραφία Niels Fabæk/Kunsten Museum of Modern Art)
Latest News
Ο crypto επενδυτής που πλήρωσε 6 εκατ. για μία μπανάνα σχεδιάζει να την... φάει
Τι σχέση μπορεί να έχει μία μπανάνα με τα κρυπτονομίσματα αλλά και διάσημα έργα τέχνης που βγαίνουν στο σφυρί
Οταν η μπανάνα είναι... έργο τέχνης πωλείται 6,2 εκατ. ευρώ
Στη δημοπρασία... κονταροχτυπήθηκαν επτά ενδιαφερόμενοι αγοραστές
Σπάει ρεκόρ η αξία της μουσικής βιομηχανίας της Βρετανίας
Οι περιοδείες των σούπερ σταρ βοήθησαν την βρετανική μουσική βιομηχανία να φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ
Economist: Το 2025 τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του Παρθενώνα
Sotheby’s: 65,5 εκατ. δολ. για τα «Νούφαρα» του Μονέ
Η πώληση του έργου του Κλοντ Μονέ σε τιμή μεγαλύτερη από την αρχική ισοδυναμεί με μια σημαντική νίκη για τον οίκο δημοπρασιών Sotheby's
Με... ρυθμούς Snoop Dogg οι επιχειρηματικές συμβουλές στη Μάρθα Στιούαρτ
Ο διάσημος ράπερ έγινε επιχειρηματικός σύμβουλος της Μάρθα Στιούαρτ και της άλλαξε τη ζωή
Μαρία Αντουανέτα: 4,5 εκατ. ευρώ για τα ματωμένα διαμάντια που κόστισαν το κεφάλι της
Η σκοτεινή ιστορία του διαμαντένιου περιδεραίου που κόστισε στην Μαρία Αντουανέτα το κεφάλι της
Πωλήθηκε το «καταραμένο μέγαρο» της Βενετίας «Κα Ντάριο»
Μετά από μακρά προσπάθεια στη Βενετία βρέθηκε αγοραστής για το ιστορικό κτήριο «Κα Ντάριο» που βρίσκεται Μεγάλο Κανάλι
Τι διαβάζουν οι Αμερικανοί μετά την εκλογή Τραμπ - Γιατί επιλέγουν το «1984»
Πώς η πολιτική ατζέντα του Ντόναλντ Τραμπ αλλάζει τις λογοτεχνικές προτιμήσεις των Αμερικανικών
Τόνι Τοντ: Πέθανε ο σκοτεινός «Candyman» σε ηλικία 69 ετών
O πολυσχιδής ηθοποιός Τόνι Τοντ εμφανίστηκε σε περισσότερες από 200 κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές συμπεριλαμβανομένων των Final Destination, The Rock, The Crow και Platoon