Στη δημόσια εγγραφή της Volvo Cars αποφάσισε να προχωρήσει η ιδιοκτήτρια κινεζική Geely προκειμένου να εκμεταλλευτεί την αύξηση στις πωλήσεις premium οχημάτων αλλά και την αναπτυξιακή τροχιά του ηλεκτρικού brand της Polestar.
Το θέμα έχει αναφερθεί ήδη στις αρχές του καλοκαιριού από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Volvo, όμως τώρα κρίθηκε πως οι συνθήκες έχουν ωριμάσει για την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο της Στοκχόλμης, το Nasdaq Stockholm.
Η αποτίμηση της Volvo Cars εκτιμάται στα 30 δισ. δολάρια, από τα οποία τα 10 δισ. περίπου αποδίδονται στο ύψους 50% μερίδιο που κατέχει η εταιρεία στην Polestar, η οποία με τη σειρά της ετοιμάζεται να προχωρήσει από μόνη της σε δημόσια εγγραφή (μέσω SPAC του fund Guggenheim Capital) με αποτίμηση στα 20 δισ. δολάρια.
Αυτό αφήνει την υπόλοιπη επιχείρηση της Volvo Cars, η οποία το 2019 πούλησε 700.000 οχήματα, να εκτιμάται γύρω στα 20 δισ. δολάρια, ήτοι δηλαδή στα επίπεδα των ανταγωνιστών της στην αγορά των premium οχημάτων, όπως η BMW και η Daimler.
Σε κάθε περίπτωση η διαδικασία θα αφήσει απόλυτα κερδισμένη την κινεζική Geely, η οποία αγόρασε την εταιρεία από τη Ford, το 2010, έναντι 1,8 δισ. δολαρίων και δρομολόγησε ένα ευρύ σχέδιο για την αναμόρφωση και ανανέωση της. Μάλιστα, λόγω της ανοδικής πορείας της εταιρείας έκτοτε, η Geely είχε ενδιαφερθεί να προχωρήσει σε δημόσια εγγραφή της Volvo και το 2018, ωστόσο εγκατέλειψε τα σχέδια της ανησυχώντας πως η κλιμάκωση του εμπορικού πολέμου μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας αλλά και Ευρώπης θα μπορούσαν να προκαλέσουν ζημιά στη διαδικασία.
Με την αλλαγή σκυτάλης στο Λευκό Οίκο, οι σχέσεις με την Ευρώπη έχουν βελτιωθεί αισθητά παρά το γεγονός πως σε σχέση με την Κίνα είναι πλέον σαφές πως ο Τζο Μπάιντεν δεν σκοπεύει να αλλάξει στρατηγική ή να χαλαρώσει την πίεση. Όμως, σε συνδυασμό και με την ανάκαμψη των αγορών μετά την άρση των σκληρών περιοριστικών μέτρων της πανδημίας, η διοίκηση έκρινε πως οι συνθήκες είναι πιο ευνοϊκές.
Μάλιστα κατά το πρώτο μισό του έτους, η Volvo κατέγραψε τα καλύτερα εταιρικά αποτελέσματα εξαμήνου στην ιστορία της, αν και το παγκόσμιο πρόβλημα της έλλειψης ημιαγωγών θα φρενάρουν τον κλάδο το δεύτερο εξάμηνο. Ποντάρει, ωστόσο, πολλά στην άνθιση της ηλεκτροκίνησης, με την εταιρεία να έχει ένα από τα πιο φιλόδοξα σχέδια επικέντρωσης στον κλάδο στοχεύοντας να πουλά αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2030.
Στο ίδιο σχέδιο εντάσσεται η πρόθεση της να προχωρά σε απευθείας πωλήσεις οχημάτων στους καταναλωτές, αντί μέσω αντιπροσωπειών, προκειμένου να προσφέρει χαμηλότερες και σταθερότερες τιμές.
Latest News
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη