Τεράστια επιβάρυνση θα γνωρίσουν τα νοικοκυριά που θα επιλέξουν να θερμάνουν το φετινό χειμώνα τα σπίτια τους με πετρέλαιο.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις στελεχών των εταιριών υγρών καυσίμων και με βάση την πορεία εξέλιξης των τιμών του συγκεκριμένου καυσίμου, το πετρέλαιο θέρμανσης θα είναι ακριβότερο από πέρυσι κατά περίπου 40%.
Στα 1,10 ευρώ το λίτρο η μέση τιμή
Πηγές θέλουν, από τις 15 Οκτωβρίου, οπότε και επιτρέπεται η πώληση του με τον μειωμένο Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, να διαμορφώνεται μέση τιμή στα περίπου 1,10 ευρώ το λίτρο. Και οι προβλέψεις αυτές θεωρούνται και επισφαλείς, εξαιτίας της δυναμικής που έχει αποκτήσει η διεθνής αγορά των ορυκτών καυσίμων. Είναι ενδεικτικό ότι το πετρέλαιο Μπρεντ έχει εκτοξευτεί πάνω από τα 79 δολάρια το βαρέλι, ενώ στις αρχές της χρονιάς κυμαίνονταν στα 55 δολάρια και πέρυσι τέτοια εποχή διαπραγματευόταν στις διεθνείς αγορές στα 39 δολάρια το βαρέλι.
Οι εκτιμήσεις στελεχών της εγχώριας πετρελαϊκής αγοράς σημειώνουν πως αν ξεκινούσε σήμερα η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης η μέση τιμή θα ήταν περίπου στα 1,07 ευρώ ανά λίτρο. Η πρόβλεψη τους για τιμή στα 1,10 γίνεται με δεδομένη την συνεχή ανοδική πορεία του Μπρεντ.
Έτσι, αν επιβεβαιωθεί η τιμή των 1,10 ευρώ τότε σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα, οπότε και είχε ξεκινήσει να πωλείται προς 0,798, προκύπτει αύξηση του κόστους θέρμανσης κατά σχεδόν 40%.
Σύμφωνα πάντα με τους ίδιους παράγοντες, η συντριπτική πλειοψηφία των νοικοκυριών δεν προχώρησε κατά το κλείσιμο της περσινής χειμερινής σεζόν (Απρίλιος 2021) στην αποθεματοποίηση πετρελαίου θέρμανσης καθώς οι τιμές είχαν ανέβει στα 0,957 ευρώ το λίτρο. Θεωρούσαν δηλαδή απαγορευτικό το κόστος για να αγοράσουν ποσότητες ώστε να φουλάρουν τις δεξαμενές τους για το φετινό χειμώνα.
Στελέχη της πετρελαϊκής αγοράς, με αφορμή την αύξηση των τιμών, επαναφέρουν, σύμφωνα με τις πληροφορίες, το πάγιο αίτημα τους για τη διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης με επιδότηση ανεξαρτήτως εισοδηματικών κριτηρίων. Όπως πιστεύουν οι απώλειες των φορολογικών εσόδων του κράτους θα είναι μηδαμινές και αντίθετα αναμένεται να είναι και ενισχυμένες. Και αυτό επειδή οι πολίτες θα προχωρήσουν με τον τρόπο αυτό σε μαζικές αγορές ποσοτήτων.
Latest News
Στην τελική φάση ο διαγωνισμός για υποβρύχια καλώδια σε Δωδεκάνησα και ΒΑ Αιγαίο
ΑΔΜΗΕ: Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1,717 δισ. και η διάρκεια του έργου στα 6 χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης
«Εύθραυστη» και το 2025 η αγορά φυσικού αερίου - Τι προβλέπει ο ΙΕΑ
Το παγκόσμιο ισοζύγιο παραμένει εύθραυστο, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για μεγαλύτερη διεθνή συνεργασία, επισημαίνει ο ΙΕΑ
Νευρικές διακυμάνσεις στο φυσικό αέριο μετά τις εξαγγελίες Τραμπ
Η αλλαγή επηρεάζει μελλοντικά έργα στο φυσικό αέριο, ως εκ τούτου η Ευρώπη αναμένεται να συνεχίσει να αντιμετωπίζει προκλήσεις και φέτος
Ο Τραμπ ξανασχεδιάζει τον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη
Θα εξάγουμε την αμερικανική ενέργεια σε όλον τον κόσμο, διαμηνύει ο Ντόναλντ Τραμπ
Άνοιξε το παιχνίδι για τα ελληνικά κοιτάσματα – Ποιες περιοχές στοχεύουν οι Βig Οil [χάρτης]
Οι ελληνικοί υδρογονάνθρακες στα «χέρια» των Big Oil – Ο διαγωνισμός για το block «Νότια της Πελοποννήσου» - Στο ραντάρ Chevron και ExxonMobil offshore εκτάσεις νότια της Κρήτης
Η ΕΕ θέλει να αγοράσει περισσότερο LNG από τις ΗΠΑ - Το ερώτημα είναι εάν μπορεί [γραφήματα]
Εχει η Ευρώπη τη δυνατότητα να αγοράσει αμερικανικόυγροποιημένο φυσικό αέριο; - Για την ώρα εισάγει όγκους ρεκόρ φθηνότερου υγροποιημένου φυσικού αερίου από τη Ρωσία
«Drill, baby, drill»: Τι σημαίνει η κατάσταση έκτακτης ενεργειακής ανάγκης στις ΗΠΑ
Ο Ντόναλντ Τραμπ επανέλαβε το σύνθημα «drill, baby ,drill» - Πώς θα αλλάξει η ενεργειακή πολιτική
Protergia: Σταθερό τιμολόγιο ρεύματος με κάτω από 0,10 ευρώ ανά κιλοβατώρα
Τι προσφέρει το Value Secure 12M της Protergia
H Chevron στην Ελλάδα – Η ορκωμοσία Τραμπ, οι υδρογονάνθρακες και τα γεωπολιτικά μηνύματα
Γιατί ερευνά για υδρογονάνθρακες η Chevron στην Ελλάδα – Τα μηνύματα με την ορκωμοσία Τραμπ και την ενίσχυση της αμερικανικής παρουσίας μετά την ExxonMobil
Η Εθνική Τράπεζα χρηματοδοτεί το πρώτο έργο αποθήκευσης ενέργειας στην Ελλάδα
Η συνολική χρηματοδότηση του έργου από την Εθνική Τράπεζα ανέρχεται σε €41,9 εκατ. και περιλαμβάνει δανεισμό από το Ταμείο Ανάκαμψης €5,5 εκατ.