Η ανάπτυξη των επιχειρήσεων παρέμεινε ισχυρή σε όλη την Ευρώπη τον περασμένο μήνα, ωστόσο, οι αυξημένες πληθωριστικές πιέσεις έκαμψαν τη ζήτηση, ενώ τα προβλήματα με την τροφοδοσία περιόρισαν τη δραστηριότητα, ζητήματα που πιθανόν να συνεχιστούν, σύμφωνα με έρευνα την Τρίτη. Σύμφωνα με το Reuters, παρά την άρση των περιορισμών που είχαν επιβληθεί για τον περιορισμό της πανδημίας οι εταιρείες πάσχουν από ελλείψεις προσωπικού, πρώτων υλών και μεταφορών. Ο τελικός σύνθετος δείκτης επιχειρηματικής δραστηριότητας μεταποίησης PMI, ενδεικτικός της υγείας της οικονομίας βυθίστηκε στο 56,2 τον περασμένο μήνα από τον 59,0 τον Αύγουστο. Παραμένει αρκετά πάνω από το 50 που διαχωρίζει την ανάπτυξη από τη συρρίκνωση και λίγο πάνω από την προκαταρκτική εκτίμηση για 56,1.
Την Παρασκευή, ο δείκτης μεταποίησης PMI της ευρωζώνης έδειξε ότι η ανάπτυξη παρέμεινε ισχυρή τον Σεπτέμβριο, αλλά η δραστηριότητα επλήγη από δυσχέρειες στην τροφοδοσία, ενώ ο ρυθμός επέκτασης στον κλάδο των υπηρεσιών επιβραδύνθηκε. Ο δείκτης PMI υπηρεσιών μειώθηκε στο 56,4 από 59,0, το χαμηλότερο από τον Μάιο, ενώ ο δείκτης νέων επιχειρήσεων υποχώρησε σε 55,3 από 57,9.
“Τα σημερινά δεδομένα επιβεβαιώνουν ότι ο τομέας των υπηρεσιών παραμένει στο δρόμο της ανάκαμψης, αλλά ο ρυθμός επέκτασης μετριάστηκε. Παρά την ισχυρή διατήρηση της δυναμικής, οι πληθωριστικές πιέσεις και οι διαταραχές στις προμήθειες επηρεάζουν τις προοπτικές”, δήλωσε η Maddalena Martini της Oxford Economics. “Κοιτώντας μπροστά, βλέπουμε αυτούς τους αρνητικούς κινδύνους να παραμείνουν μέχρι το τέλος του 2021”.
Η ζήτηση μειώθηκε σε χαμηλό πέντε μηνών, καθώς οι εταιρίες μετέφεραν στους καταναλωτές μέρος του αυξανόμενου κόστους εισροών, το οποίο αυξήθηκε με ρυθμό ρεκόρ. Ο σύνθετος δείκτης τιμών παραγωγής αυξήθηκε στο 59,1 από 58,3, κοντά στα υψηλά επίπεδα που καταγράφηκαν τους καλοκαιρινούς μήνες. Η δραστηριότητα στον κλάδο των υπηρεσιών στη Γερμανία
συνέχισε να αυξάνει έντονα τον Σεπτέμβριο, αλλά η ανάκαμψη από την πανδημία έχασε τη δυναμική της, καθώς οι επιχειρήσεις επηρεάστηκαν από την συμφόρηση στον εφοδιασμό και τις καθυστερήσεις. Στη Γαλλία, η ανάπτυξη των υπηρεσιών υποχώρησε καθώς οι πληθωριστικές πιέσεις και τα πρωτόκολλα COVID-19 είχαν αντίκτυπο στις επιχειρήσεις. Η ανάπτυξη των ιταλικών και ισπανικών υπηρεσιών επιβραδύνθηκε επίσης.
Latest News
Honda - Nissan «έδωσαν τα χέρια» - Στήνουν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία
Η νέα οντότητα θα λειτουργεί υπό την ομπρέλα μιας εταιρείας συμμετοχών που θα δημιουργηθεί για τη συγχώνευση Honda - Nissan
Σύννεφα πάνω από την Ευρωζώνη – Μόλις στο 1% ανάπτυξη το 2025
Οι αναλυτές μείωσαν τις προσδοκίες τους για την Ευρωζώνη το 2026 στο 1,2% από 1,4%
Λαγκάρντ: Η ΕΚΤ πλησιάζει στον στόχο για τον πληθωρισμό – Οι αστερίσκοι
Η Κριστίν Λαγκάρντ προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρακολουθούν την πορεία των μισθών και των εταιρικών κερδών στην ευρωζώνη
Ολοκληρώνεται ο «γάμος» Honda - Nissan - Σήμερα οι ανακοινώσεις
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια
Lactalis: O «γίγαντας» των γαλακτοκομικών παραμένει στην κορυφή
Ο τζίρος των 30 δισ. ευρώ και οι «περιπέτειες» της Lactalis, της μεγαλύτερης εταιρείας γαλακτοκομικών προϊόντων του κόσμου
Πωλητήριο και σε... κάστρα στην Ευρώπη - Πόσο κοστίζει η απόκτησή τους
Από μια έπαυλη βαρονικού στιλ στα Highlands της Σκωτίας με τη δική της λίμνη για ψάρεμα πέστροφας σε μια Πολυτελέστατη έπαυλη στη λίμνη Κόμο της Ιταλίας
Ο ανταγωνισμός αγριεύει στο φαστ φουντ - Τοεξωφρενικό μάρκετινγκ της Pizza Hut
Η προωθητική καμπάνια της Pizza Hut περιελάμβανε δωρεάν συμμετοχές σε παιχνίδια καζίνο χωρίς να γνωρίζει εάν κάποιος πελάτης ήταν εθισμένοι στον τζόγο