
«Ανησυχητική» χαρακτηρίζει η διοίκηση του εργοστασίου της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ την κατάσταση που επικρατεί στη συγκεκριμένη μονάδα παραγωγής, η οποία φλερτάρει με ιστορικά χαμηλό επίπεδο παραγωγής νέων αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα και την επί μακρόν παραμονή των εργαζομένων σε καθεστώς μειωμένου ωραρίου.
Ταυτόχρονα, τεράστιες ελλείψεις παρατηρούνται στα προς ενοικίαση αυτοκίνητα, γεγονός το οποίο εκτοξεύει τις τιμές ενοικίασης.
Για το τρέχον έτος, το κεντρικό εργοστάσιο της VW στο Βόλφσμπουργκ, όπου κατασκευάζονται τα δημοφιλή βενζινοκίνητα μοντέλα Golf και Tiguan, απειλείται με το χαμηλότερο επίπεδο παραγωγής κατά τη μεταπολεμική περίοδο.
Προς επίσπευση της παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων
«Η κατάσταση είναι ανησυχητική», παραδέχεται η πρόεδρος του Συμβουλίου του εργοστασίου Ντανιέλα Καβάλο μιλώντας στη Frankfurter Allgemeine Zeitung και επισημαίνει το ενδεχόμενο να χρειαστεί να επισπευσθεί η παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων στην ίδια εγκατάσταση και να ανατραπεί ο μεσοπρόθεσμος σχεδιασμός της εταιρίας.
Στις 12 Νοεμβρίου το Εποπτικό Συμβούλιο της VW θα συνεδριάσει στην έδρα της εταιρίας, στο Βόλφσμπουργκ, προκειμένου να αποφασίσει για τις επενδύσεις της εταιρίας τα επόμενα χρόνια. Όπως επισημαίνει η κυρία Καβάλο, η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνεται διαρκώς, πολύ ταχύτερα από ό,τι είχε προβλέψει η εταιρία.
Το εργοστάσιο επλήγη ιδιαίτερα τόσο από την πτώση στη ζήτηση βενζινοκίνητων αυτοκινήτων όσο και από τη γενικότερη συρρίκνωση του κλάδου κατά τη διάρκεια της πανδημίας και την έλλειψη των ειδικών τσιπ.
Είναι ενδεικτικό ότι το 2019 η παραγωγή του εργοστασίου είχε προγραμματιστεί να φθάσει το λιγότερο τα 820.000 αυτοκίνητα και το 2020 παρήχθησαν μόλις 500.000.
Φέτος η τάση δείχνει ότι τελικά θα παραχθούν ακόμη λιγότερα, με αποτέλεσμα μεγάλος αριθμός εργαζομένων να βρίσκεται σε παρατεταμένο καθεστώς μειωμένου ωραρίου. «Το εργατικό δυναμικό του εργοστασίου δεν είχε ποτέ τόσο μεγάλες περιόδους εργασίας με μειωμένο ωράριο», αναφέρει η κυρία Καβάλο.
Ο επικεφαλής του Ομίλου της Volkswagen, μιλώντας πριν από λίγες ημέρες σε συνάντηση διευθυντών της εταιρίας, τόνισε ότι στο Βόλφσμπουργκ θα πρέπει να υπάρξει ένα «γερό τράνταγμα, μια επανάσταση» και να αλλάξουν πολλά, «προκειμένου το Βόλφσμπουργκ να είναι ικανό να αντιμετωπίσει το μέλλον». Έκανε μάλιστα λόγο για «πρωτοφανή ανταγωνισμό» στην αυτοκινητοβιομηχανία και αναφέρθηκε ενδεικτικά στο υπό κατασκευή εργοστάσιο της Tesla στη Γερμανία, το οποίο, όπως είπε, θα κατασκευάζει αυτοκίνητα πολύ πιο γρήγορα από ό,τι η VW, ενώ μεγάλος είναι, όπως είπε και ο ανταγωνισμός από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία.
Εκτοξεύτηκαν οι τιμές ενοικίασης
Ενδεικτική της κατάστασης που επικρατεί στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είναι ακόμη η εκτόξευση των τιμών ενοικίασης αυτοκινήτων. Σύμφωνα με την εφημερίδα BILD, η οποία διερεύνησε καταγγελία αναγνώστη της, η ενοικίαση ενός αυτοκινήτου της μικρομεσαίας κατηγορίας για μία ημέρα, στις 22 και 23 Σεπτεμβρίου, κόστισε σε πελάτη της εταιρίας Sixt 402,36 ευρώ.
Ο πρόεδρος της Sixt Νίκο Γκάμπριελ εξήγησε στην εφημερίδα ότι με τη χαλάρωση των μέτρων της πανδημίας βιώνουμε κατακόρυφη άνοδο της ζήτησης, ενώ, λόγω του κορωνοϊού, ο στόλος έχει περιοριστεί σημαντικά. Επιπλέον, αναφέρει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενοικιαστών Αυτοκινήτων Γερμανίας, Γενς Έρικ Χίλγκερλοχ στην κλαδική εφημερίδα «Αutomobilwoche», λόγω της κρίσης με τα τσιπ, το επόμενο έτος θα υπάρχει έλλειψη 75.000 αυτοκινήτων από την αγορά ενοικιαζόμενων και οι τιμές θα παραμείνουν υψηλές.
Τα προβλήματα στην παράδοση των τσιπ στην αυτοκινητοβιομηχανία εκδηλώνονται όμως με πολλούς τρόπους. Όπως επισημαίνει η «Automobilwoche», η Mercedes παραδίδει αυτοκίνητα με περιορισμένο εξοπλισμό σε σχέση με ό,τι είχε παραγγείλει ο πελάτης.
Σε αυτή την περίπτωση μειώνεται και η τιμή, ενώ ο αγοραστής δικαιούται να υπαναχωρήσει από την παραγγελία του χωρίς κόστος. Δεν μπορεί ωστόσο, διευκρίνισε η εταιρία, να υπολογίζει ότι αργότερα θα συμπληρωθεί ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου του, ενώ έχει τη δυνατότητα να περιμένει μέχρις ότου είναι διαθέσιμος ο επιθυμητός εξοπλισμός και να παραλάβει τότε το όχημά του.


Latest News

Η βρετανική χαλυβουργία ζητά βοήθεια για τις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος από την κυβέρνηση
Ο κλάδος της χαλυβουργίας δέχθηκε πλήγμα απο τους δασμούς και ζητά μείωση των τιμών του ηλεκτρικού ρεύματος

Σε ανοδική πορεία η Burger King στη Γαλλία
Η Burger King , που ανήκει στον όμιλο Bertrand, διαθέτει σήμερα 550 καταστήματα στη Γαλλία

Διατυπώνει ανησυχίες για την πολιτική δασμών ο Τζέιμι Ντίμον
Ο CEO της JPMorgan Τζέιμι Ντίμον που είχε πει «ξεπεράστε το», μιλώντας για την πολιτική δασμών του Τραμπ, αλλάζει γνώμη

Το νέο στοίχημα της Shein - Ποια αγορά θεωρεί Ελ Ντοράντο
«Είμαστε έτοιμοι να πούμε σε μια φανταστική κεφαλαιαγορά», τονίζει ο Ντόναλντ Ταγκ - Η χασούρα, τα κέρδη και η IPO στο Λονδίνο

Τι συμβαίνει όταν σταματά η επιστήμη
Ο Τραμπ κόβει τις επιχορηγήσεις για την έρευνα - Στον αέρα 300.000 επιστήμονες σε 2.500 Πανεπιστήμια, ιατρικές σχολές και ερευνητικά ιδρύματα.

Διπλάσια χρήματα απο τον CEO της Deutsche Bank έβγαλε πέρυσι, στέλεχος της τράπεζας
Οι αμοιβές του υπάλληλου της Deutsche Bank το 2024 , έφτασαν τα 18 εκατ. ευρώ - Συνολικά 647 άτομα απο το προσωπικό είχαν κέρδη πάνω απο ένα εκατ. ευρώ

Σε ρυθμούς τεχνητής νοημοσύνης «τρέχει» η Κίνα - Υπάρχει όμως κίνδυνος «φούσκας»;
Η Κίνα περνά μια περίοδο αντίστοιχη με την ευφορία της Wall Street για την τεχνητή νοημοσύνη - Τα ισχυρά χαρτιά και οι αδυναμίες

Το «αθόρυβο» στοίχημα πίσω από την επιστροφή της Ρωσίας στις αγορές
Traders και διαχειριστές κεφαλαίων αναζητούν ρωσικά assets στοιχηματίζοντας στην επιστροφή της Ρωσίας στις αγορές

Εκτός του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου οι λομπίστες της Huawei
Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ακολουθεί ένα κύμα αναζητήσεων και συλλήψεων στο πλαίσιο έρευνας για διαφθορά, απο τις βελγικές δικαστικές αρχές

Deutsche Bank: Πρώην κορυφαίο στέλεχος ζητά αποζημίωση 152 εκατ. ευρώ για την υπόθεση της Monte Paschi
Η υπόθεση αφορά την Banca Monte dei Paschi di Siena, μια από τις παλιότερες τράπεζες του κόσμου