Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) προειδοποιεί ότι η προγραμματισμένη αύξηση των τελών από τα αεροδρόμια και τους παρόχους υπηρεσιών αεροναυτιλίας (ANSP) θα σταματήσει την ανάκαμψη των αεροπορικών ταξιδιών και θα βλάψει τη διεθνή συνδεσιμότητα.
Οι επιβεβαιωμένες αυξήσεις χρεώσεων αεροδρομίου και παρόχων υπηρεσιών αεροναυτιλίας (ANSP) έχουν ήδη φτάσει τα 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια, όπως ανακοινώθηκε στην ετήσια συνάντηση της ΙΑΤΑ στη Βοστώνη την Δευτέρα. Περαιτέρω αυξήσεις θα μπορούσαν να δεκαπλασιάσουν αυτόν τον αριθμό, εάν οι προτάσεις που έχουν ήδη κατατεθεί από αεροδρόμια και τους ANSP τελικά υιοθετηθούν.
«Η αύξηση των χρεώσεων κατά 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσης είναι εξωφρενική. Όλοι θέλουμε να αφήσουμε την COVID-19 πίσω μας. Αλλά η τοποθέτηση του οικονομικού βάρους μιας κρίσης διαστάσεων Αποκάλυψης στις πλάτες των πελατών σας, μόνο και μόνο επειδή μπορείτε να το πράξετε, είναι μια εμπορική στρατηγική που μόνο ένα μονοπώλιο θα μπορούσε να ονειρευτεί. Η μείωση του κόστους και όχι οι αυξήσεις των χρεώσεων, θα πρέπει να είναι στην κορυφή της ατζέντας για κάθε αεροδρόμιο και ANSP. Είναι για τις αεροπορικές εταιρείες -πελάτες τους », δήλωσε ο Γουίλι Γουόλς, Γενικός Διευθυντής της IATA.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση μεταξύ Ευρωπαίων παρόχων υπηρεσιών αεροναυτιλίας. Συνολικά, οι ANSP των 29 κρατών του Eurocontrol, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι κρατικοί, προσπαθούν να ανακτήσουν σχεδόν 8 δισεκατομμύρια ευρώ από τις αεροπορικές εταιρείες για την κάλυψη εσόδων που δεν πραγματοποιήθηκαν το 2020/2021, όταν δεν πετούσε σχεδόν κανένα αεροπλάνο λόγω της πανδημίας. Επιπλέον, θέλουν να επιβάλουν τέτοιες αυξήσεις, ξεχωριστά από τη σχεδιαζόμενη αύξηση 40% μόνο για το 2022.
Άλλα παραδείγματα που γνωστοποιεί η ΙΑΤΑ περιλαμβάνουν:
-Το αεροδρόμιο Heathrow πιέζει να αυξήσει τις χρεώσεις πάνω από 90% το 2022
-Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ζητά να αυξήσει τις χρεώσεις πάνω από 40% τα επόμενα τρία χρόνια
-Η Airports Company South Africa (ACSA) ζητά να αυξήσει τις χρεώσεις κατά 38% το 2022
– Η NavCanada αυξάνει τις χρεώσεις κατά 30% σε διάστημα πέντε ετών
– Η ANSP της Αιθιοποίας αυξάνει τις χρεώσεις κατά 35% το 2021
«Σήμερα χτυπάω καμπανάκι. Αυτό πρέπει να σταματήσει εάν θέλουμε ο κλάδος να έχει μια δίκαιη ευκαιρία ανάκαμψης. Οι μέτοχοι των υποδομών, κρατικοί ή ιδιωτικοί, επωφελήθηκαν από τις σταθερές αποδόσεις που είχαμε πριν από την κρίση. Πρέπει τώρα να παίξουν τον ρόλο τους στην ανάκαμψη. Είναι απαράδεκτη συμπεριφορά να επωφελείστε από τους πελάτες σας σε καλές στιγμές και να τους εγκαταλείπετε σε άσχημες στιγμές. Κάτι τέτοιο έχει ευρείες επιπτώσεις. Οι αεροπορικές μεταφορές είναι ζωτικής σημασίας για την υποστήριξη της οικονομικής ανάκαμψης μετά την πανδημία. Δεν πρέπει να θέσουμε σε κίνδυνο την ανάκαμψη με την ανευθυνότητα και την απληστία ορισμένων από τους εταίρους μας που δεν έχουν καλύψει το κόστος ή δεν έχουν χρησιμοποιήσει τους μετόχους τους για υποστήριξη », δήλωσε εμφανώς οργισμένος ο Γουόλς.
Η διαφορετική αντιμετώπιση σε Ινδία-Ισπανία
Όπως υπογραμμίσει ωστόσο η ΙΑΤΑ, ορισμένες ρυθμιστικές αρχές έχουν ήδη κατανοήσει τον κίνδυνο που ενέχει η συμπεριφορά των παρόχων υποδομής. Οι ρυθμιστικές αρχές στην Ινδία και την Ισπανία παρενέβησαν επιτυχώς στις αυξήσεις που προτείνουν τα αεροδρόμια. Παρέχουν ένα παράδειγμα το οποίο πρέπει να ακολουθήσουν και άλλες ρυθμιστικές αρχές. Και η Αυστραλιανή Επιτροπή Ανταγωνισμού και Καταναλωτή προειδοποίησε στην πρόσφατα δημοσιευμένη έκθεσή τη ότι η αύξηση των χρεώσεων για την ανάκτηση των χαμένων κερδών από την πανδημία θα δείξει ότι τα αεροδρόμια εκμεταλλεύονται συστηματικά τη δύναμή τους στην αγορά, βλάπτοντας την ικανότητα του ευάλωτου αεροπορικού τομέα να ανακάμψει εις βάρος και των δύο καταναλωτών και της οικονομίας.
Στήριξη κλάδου με 243 δισ. δολ.
Οι αεροπορικές εταιρείες κατάφεραν μια δραστική μείωση του κόστους από την αρχή της πανδημίας, μειώνοντας το λειτουργικό κόστος κατά 35% σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την κρίση. Αυτό υποστηρίχθηκε από αυξημένο εμπορικό δανεισμό και εισφορές μετόχων. Οι αεροπορικές εταιρείες ζήτησαν επίσης κρατική βοήθεια, η πλειοψηφία των οποίων ήταν με τη μορφή δανείων που πρέπει να επιστραφούν. Από τα 243 δισεκατομμύρια δολάρια που διατέθηκαν στις αεροπορικές εταιρείες, τα 81 δισεκατομμύρια δολάρια υποστήριξαν μισθοδοσίες και περίπου 110 δισεκατομμύρια δολάρια ήταν υποστήριξη που πρέπει να επιστραφεί. Ως αποτέλεσμα, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν συγκεντρώσει ένα τεράστιο βάρος χρεών άνω των 650 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Τυχόν αδυναμίες πληρωμής, θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε πτωχεύσεις αεροπορικών εταιρειών και απώλεια δεκάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας.
Η IATA προέτρεψε τα αεροδρόμια και τους ANSP να εφαρμόσουν λύσεις για την αντιμετώπιση των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας, όπως:
– Εφαρμογή βιώσιμων μέτρων ελέγχου του κόστους
– Παρέμβαση στους μετόχους
– Πρόσβαση σε κεφαλαιαγορές
– Αναζήτηση κρατικής βοήθειας
Latest News
Αύξηση του ορίου συνταξιοδότησης αποφάσισε η Βουλή της Τσεχίας
Η ηλικία συνταξιοδότησης στην Τσεχία, με όριο σήμερα τα 65 έτη, θα αυξάνεται κατά ένα μήνα ετησίως, φθάνοντας το ανώτατο όριο των 67 ετών το 2056
Ο κολοσσός των ομολόγων που προειδοποιεί για «υπερθέρμανση» της αμερικανικής οικονομίας
Οι πολιτικές Τραμπ θα μπορούσαν σταματήσουν τις μειώσεις των επιτοκίων, θέτοντας σε κίνδυνο τις μετοχές, αναφέρει η Pimco
Υποψήφιος για δεύτερη θητεία στην κεντρική τράπεζα της Φινλανδίας ο Όλι Ρεν
Μεταξύ των 8 υποψηφιοτήτων που υποβλήθηκαν, μια νοσοκόμα και ένας καθηγητής Γυμνασίου - Η απόφαση αναμένεται σε μια εβδομάδα
Ξεπέρασε το 1 τρισ. η κεφαλαιοποίηση της Tesla
Η Tesla του Ίλον Μασκ ωφελείται σημαντικά από την επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στη αμερικανική προεδρία
Reuters Αποκλειστικό: Πιέσεις ΕΚΤ προς Raiffeisen και UniCredit για τη δημιουργία αποθεματικού για τη Ρωσία
Η ΕΚΤ επιδιώκει να αντιμετωπίσει τους κινδύνους που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν οι δύο τράπεζες από τη λειτουργία τους σε μια χώρα στην οποία δεν έχουν πλέον αποτελεσματικό έλεγχο των δραστηριοτήτων του
Νέα δεδομένα για τις ευρωπαϊκές τράπεζες υπό τον Τραμπ - Δυσκολεύει ο ανταγωνισμός
Οι ευρωπαϊκές τράπεζες αγωνίζονται να ενισχύουν την κερδοφορία τους - Το νέο τοπίο μετά τις αμερικανικές εκλογές
H Ινδονησία προετοιμάζεται για τους δασμούς Τράμπ
Στελέχη του υπουργείου Οικονομικών της Ινδονησίας, δήλωνουν ότι τα σενάρια σχεδιάστηκαν όχι μόνο για να μετριάσουν τις αρνητικές επιπτώσεις αλλά και για να βρουν ευκαιρίες
Πακέτο διάσωσης μαμούθ 1,4 τρισ. δολάρια ανακοίνωσε το Πεκίνο
Η Κίνα ανακοίνωσε το πρόγραμμα διάσωσης χρέους τοπικής αυτοδιοίκησης λίγες μέρες μετά τη νίκη του Τραμπ
Αυξημένα κατά 73% τα κέρδη της SONY στο β΄ τρίμηνο
Τα λειτουργικά κέρδη της Sony κατά το δεύτερο τρίμηνο εκτινάχθηκαν στα 455,1 δισ. γεν (3 δισ. δολ) από 263 δισ. γεν ένα χρόνο πριν
Συνεχίζει με υψηλή κερδοφορία η ΙΚΕΑ παρά τις μειωμένες τιμές
Η ΙΚΕΑ μείωση τις τιμές μετά την άνοδο λόγω του κόστους που ήρθε από την πανδημία, αλλά συνεχίζει μια εντυπωσιακή πορεία