
Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) προειδοποιεί ότι η προγραμματισμένη αύξηση των τελών από τα αεροδρόμια και τους παρόχους υπηρεσιών αεροναυτιλίας (ANSP) θα σταματήσει την ανάκαμψη των αεροπορικών ταξιδιών και θα βλάψει τη διεθνή συνδεσιμότητα.
Οι επιβεβαιωμένες αυξήσεις χρεώσεων αεροδρομίου και παρόχων υπηρεσιών αεροναυτιλίας (ANSP) έχουν ήδη φτάσει τα 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια, όπως ανακοινώθηκε στην ετήσια συνάντηση της ΙΑΤΑ στη Βοστώνη την Δευτέρα. Περαιτέρω αυξήσεις θα μπορούσαν να δεκαπλασιάσουν αυτόν τον αριθμό, εάν οι προτάσεις που έχουν ήδη κατατεθεί από αεροδρόμια και τους ANSP τελικά υιοθετηθούν.
«Η αύξηση των χρεώσεων κατά 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσης είναι εξωφρενική. Όλοι θέλουμε να αφήσουμε την COVID-19 πίσω μας. Αλλά η τοποθέτηση του οικονομικού βάρους μιας κρίσης διαστάσεων Αποκάλυψης στις πλάτες των πελατών σας, μόνο και μόνο επειδή μπορείτε να το πράξετε, είναι μια εμπορική στρατηγική που μόνο ένα μονοπώλιο θα μπορούσε να ονειρευτεί. Η μείωση του κόστους και όχι οι αυξήσεις των χρεώσεων, θα πρέπει να είναι στην κορυφή της ατζέντας για κάθε αεροδρόμιο και ANSP. Είναι για τις αεροπορικές εταιρείες -πελάτες τους », δήλωσε ο Γουίλι Γουόλς, Γενικός Διευθυντής της IATA.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση μεταξύ Ευρωπαίων παρόχων υπηρεσιών αεροναυτιλίας. Συνολικά, οι ANSP των 29 κρατών του Eurocontrol, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι κρατικοί, προσπαθούν να ανακτήσουν σχεδόν 8 δισεκατομμύρια ευρώ από τις αεροπορικές εταιρείες για την κάλυψη εσόδων που δεν πραγματοποιήθηκαν το 2020/2021, όταν δεν πετούσε σχεδόν κανένα αεροπλάνο λόγω της πανδημίας. Επιπλέον, θέλουν να επιβάλουν τέτοιες αυξήσεις, ξεχωριστά από τη σχεδιαζόμενη αύξηση 40% μόνο για το 2022.

ΟΔιευθύνων Σύμβουλος της Boeing Commercial Airplanes Στάνλεϊ Ντιλ
Άλλα παραδείγματα που γνωστοποιεί η ΙΑΤΑ περιλαμβάνουν:
-Το αεροδρόμιο Heathrow πιέζει να αυξήσει τις χρεώσεις πάνω από 90% το 2022
-Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ζητά να αυξήσει τις χρεώσεις πάνω από 40% τα επόμενα τρία χρόνια
-Η Airports Company South Africa (ACSA) ζητά να αυξήσει τις χρεώσεις κατά 38% το 2022
– Η NavCanada αυξάνει τις χρεώσεις κατά 30% σε διάστημα πέντε ετών
– Η ANSP της Αιθιοποίας αυξάνει τις χρεώσεις κατά 35% το 2021
«Σήμερα χτυπάω καμπανάκι. Αυτό πρέπει να σταματήσει εάν θέλουμε ο κλάδος να έχει μια δίκαιη ευκαιρία ανάκαμψης. Οι μέτοχοι των υποδομών, κρατικοί ή ιδιωτικοί, επωφελήθηκαν από τις σταθερές αποδόσεις που είχαμε πριν από την κρίση. Πρέπει τώρα να παίξουν τον ρόλο τους στην ανάκαμψη. Είναι απαράδεκτη συμπεριφορά να επωφελείστε από τους πελάτες σας σε καλές στιγμές και να τους εγκαταλείπετε σε άσχημες στιγμές. Κάτι τέτοιο έχει ευρείες επιπτώσεις. Οι αεροπορικές μεταφορές είναι ζωτικής σημασίας για την υποστήριξη της οικονομικής ανάκαμψης μετά την πανδημία. Δεν πρέπει να θέσουμε σε κίνδυνο την ανάκαμψη με την ανευθυνότητα και την απληστία ορισμένων από τους εταίρους μας που δεν έχουν καλύψει το κόστος ή δεν έχουν χρησιμοποιήσει τους μετόχους τους για υποστήριξη », δήλωσε εμφανώς οργισμένος ο Γουόλς.
Η διαφορετική αντιμετώπιση σε Ινδία-Ισπανία
Όπως υπογραμμίσει ωστόσο η ΙΑΤΑ, ορισμένες ρυθμιστικές αρχές έχουν ήδη κατανοήσει τον κίνδυνο που ενέχει η συμπεριφορά των παρόχων υποδομής. Οι ρυθμιστικές αρχές στην Ινδία και την Ισπανία παρενέβησαν επιτυχώς στις αυξήσεις που προτείνουν τα αεροδρόμια. Παρέχουν ένα παράδειγμα το οποίο πρέπει να ακολουθήσουν και άλλες ρυθμιστικές αρχές. Και η Αυστραλιανή Επιτροπή Ανταγωνισμού και Καταναλωτή προειδοποίησε στην πρόσφατα δημοσιευμένη έκθεσή τη ότι η αύξηση των χρεώσεων για την ανάκτηση των χαμένων κερδών από την πανδημία θα δείξει ότι τα αεροδρόμια εκμεταλλεύονται συστηματικά τη δύναμή τους στην αγορά, βλάπτοντας την ικανότητα του ευάλωτου αεροπορικού τομέα να ανακάμψει εις βάρος και των δύο καταναλωτών και της οικονομίας.
Στήριξη κλάδου με 243 δισ. δολ.
Οι αεροπορικές εταιρείες κατάφεραν μια δραστική μείωση του κόστους από την αρχή της πανδημίας, μειώνοντας το λειτουργικό κόστος κατά 35% σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την κρίση. Αυτό υποστηρίχθηκε από αυξημένο εμπορικό δανεισμό και εισφορές μετόχων. Οι αεροπορικές εταιρείες ζήτησαν επίσης κρατική βοήθεια, η πλειοψηφία των οποίων ήταν με τη μορφή δανείων που πρέπει να επιστραφούν. Από τα 243 δισεκατομμύρια δολάρια που διατέθηκαν στις αεροπορικές εταιρείες, τα 81 δισεκατομμύρια δολάρια υποστήριξαν μισθοδοσίες και περίπου 110 δισεκατομμύρια δολάρια ήταν υποστήριξη που πρέπει να επιστραφεί. Ως αποτέλεσμα, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν συγκεντρώσει ένα τεράστιο βάρος χρεών άνω των 650 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Τυχόν αδυναμίες πληρωμής, θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε πτωχεύσεις αεροπορικών εταιρειών και απώλεια δεκάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας.
Η IATA προέτρεψε τα αεροδρόμια και τους ANSP να εφαρμόσουν λύσεις για την αντιμετώπιση των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας, όπως:
– Εφαρμογή βιώσιμων μέτρων ελέγχου του κόστους
– Παρέμβαση στους μετόχους
– Πρόσβαση σε κεφαλαιαγορές
– Αναζήτηση κρατικής βοήθειας


Latest News

Ομαδική αγωγή κατά της Stellantis για ελαττωματικούς αερόσακους
Ιταλικό δικαστήριο επέτρεψε την εκδίκαση της υπόθεσης κατά της Stellantis που μπορεί να επιφέρει τεράστιες αποζημιώσεις

Γύρισε ο τροχός - Η χρηματιστηριακή αξία της Hermès ξεπερνά την LVMH
Πώς η Hermès έγινε η τρίτη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία στην Ευρώπη - Τα λάθη της LVMH

Nike,Ugg ή Lululemon; Ποια μάρκα προτιμούν να αγοράζουν οι νέοι
Ανακατατάξεις και εκπλήξεις έκρυβε η έρευνα της Piper Sandler για τις καταναλωτικές συνήθειες των εφήβων - Η θέση Nike, Ugg, Lululemon

Ο Τραμπ βάζει φραγμούς στο μεγάλο ταξίδι των διαμαντιών
Οι έμποροι προειδοποιούν για «στασιμότητα» καθώς τα διαμάντια που αποστέλλονται μέσω του βασικού κόμβου της Αμβέρσας μειώνονται κατά 85%

Σενάρια διαδοχής μετά την πτώση πωλήσεων - Ακόμη ένα πλήγμα για την LVMH
Η έλλειψη σαφήνειας σχετικά με το ποιος θα αναλάβει τα ηνία της LVMH, είναι αυτή που έχει αρχίσει να επιβαρύνει την εικόνα του ομίλου

Η αντίσταση του Χάρβαρντ στα νέα ήθη Τραμπ θα του κοστίσει 9 δισ. δολάρια
Οι αμερικανικές υπηρεσίες είχαν γνωστοποιήσει προηγουμένως ότι επανεξετάζουν περίπου 9 δισεκατομμύρια δολάρια από τις υποτροφίες και τις συμβάσεις του Χάρβαρντ

Γιατί ο Ντίμον πουλά μετοχές της JPMorgan
Ο CEO της JPMorgan ξεκίνησε από το περασμένο έτος να εκφορτώνει μετοχές της τράπεζας

Η Nissan μειώνει την παραγωγή των μοντέλων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ, λόγω δασμών
Η Nissan είναι πιο εκτεθειμένη από ορισμένους άλλους ανταγωνιστές της

Ημιαγωγοί και φάρμακα ο επόμενος στόχος Τραμπ
Ο Ντόναλντ Τραμπ λέει επίσης ότι σκέφτεται «κάτι να βοηθήσει τις εταιρείες αυτοκινήτων»

Στο τραπέζι ακόμη και μία «έκπληξη» από την ΕΚΤ - Τι «βλέπει» η SoGen
Η Societe Generale δεν αποκλείει να μειωθεί το επιτόκιο κατά 50 μονάδες βάσης, ώστε να είναι πιο ξεκάθαρη η «έξοδος» από την περιοριστική νομισματική πολιτική