Οι τρεις μεγαλύτεροι όμιλοι στη Νότια Κορέα που κατασκευάζουν μπαταρίες που προορίζονται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα πασχίζουν να προσλάβουν εξειδικευμένους μηχανικούς και δεν βρίσκουν. Αυτό αποκάλυψαν η LG Energy Solution, η SK On και η Samsung SDI Co Ltd στο Reuters, προειδοποιώντας μάλιστα ότι η έλλειψη εξειδικευμένων στον κλάδο εργαζομένων πιθανότατα θα εξελιχθεί σε τροχοπέδη στην προσπάθεια των κυβερνήσεων του πλανήτη να περιορίσουν μέχρις εξαφανίσεως σε λίγες δεκαετίες τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα που εκλύονται από μεταφορικά μέσα.
Οι προαναφερθέντες Νοτιοκορεάτες κατασκευαστές συσσωρευτών ηλεκτρικής ενέργειας συνεισφέρουν κατά το ένα τρίτο στο σύνολο της παγκόσμιας αγοράς μπαταριών για χρήση στην αυτοκινητοβιομηχανία και είναι βασικοί προμηθευτές της Tesla, της Volkswagen, της Ford Motor και άλλων επωνυμιών που επενδύουν τεράστια ποσά στην ηλεκτροκίνηση. Συνολικά έξι μεγάλοι όμιλοι κατασκευής μπαταριών για αυτοκίνητα μοιράζονται το σύνολο της αγοράς.
«Η ανάπτυξη της βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων είναι πολύ μεγάλη, η ζήτηση για συσσωρευτές αυξάνεται κατακόρυφα και όπως όλα δείχνουν ο δικός μας κλάδος θα αντιμετωπίζει συν τω χρόνω όλο και μεγαλύτερη έλλειψη ταλέντων. Είναι απαραίτητο πλέον για μας να προσλάβουμε ταλέντα από το εξωτερικό, αφού η εσωτερική αγορά δεν αρκεί», δήλωσε στο Reuters στέλεχος της LGES.
«Εκθετική» χαρακτήρισε την ανάπτυξη του κλάδου στέλεχος της SK On, σημειώνοντας ότι το όλο πρόβλημα επιτείνει και ο χρόνος εκπαίδευσης και κατάρτισης των εξειδικευμένων τεχνικών στις τεχνολογίες που χρησιμοποιούν οι κατασκευαστές μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα.
800.000 νέες θέσεις εργασίας
Ο κλάδος της κατασκευής μπαταριών έχει διπλασιάσει την παραγωγή του την τελευταία πενταετία και στις τρεις προαναφερθείσες επιχειρήσεις της Νότιας Κορέας λείπουν περίπου 3.000 τεχνικοί πανεπιστημιακής εκπαίδευσης για να καταλάβουν θέσεις-κλειδιά σε τομείς όπως η έρευνα και η σχεδίαση νέων προϊόντων, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Κορεατικής Βιομηχανικής Ένωσης Μπαταριών (Korea Battery Industry Association), που δημοσιοποιήθηκαν όμως στα τέλη του 2020. Οι LGES, SK On και Samsung SDI απασχολούν σήμερα συνολικά 19.000 εργαζομένους.
Η έλλειψη ταλέντων στην κορεατική αγορά αντανακλά την κατάσταση που επικρατεί στην παγκόσμια αγορά μπαταρίας η οποία, σύμφωνα με τους ερευνητές της IHS Markit, θα τριπλασιαστεί έως το 2025 και θα φτάσει σε τζίρο τα 90 δισ. δολάρια. Σύμφωνα εξάλλου με την Ευρωπαϊκή Συμμαχία Μπαταριών (European Battery Alliance), έναν όμιλο έρευνας και προγραμματισμού για τον κλάδο, εκείνο που απαιτείται είναι η τάχιστη κατάρτιση και αναβάθμιση των ειδικεύσεων των εργαζομένων, καθώς έως το 2025 ο παγκόσμιος κλάδος κατασκευής μπαταριών θα χρειαστεί 800.000 νέους εργαζόμενους.
«Η ζήτηση για ταλέντα στη βιομηχανία των μπαταριών καθυστερεί τις προμήθειες των αυτοκινητοβιομηχανιών, διότι η αλήθεια είναι ότι μόνο ένας μικρός αριθμός ανθρώπων μπορεί να δουλέψει στη νέα αυτή τεχνολογία», δήλωσε ο Τσο Χιούν-ριούλ, αναλυτής της χρηματιστηριακής Samsung Securities.
Ψάχνουν στις ΗΠΑ
Για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα μακροπρόθεσμα η LGES, που είναι η κορυφαία σε παραγωγή εταιρεία μπαταριών στη Νότια Κορέα, σκέπτεται να χρηματοδοτήσει από την ερχόμενη άνοιξη τη δημιουργία ενός «Τμήματος Έξυπνης Μπαταρίας» στο Korea University, που θα εγγυάται άμεση πρόσληψη στους αποφοίτους του. Επειδή όμως η ανάγκη για νέους εξειδικευμένους μηχανικούς είναι άμεση, στελέχη των τριών νοτιοκορεατικών ομίλων σχεδιάζουν να συστηματικοποιήσουν το συντομότερο τα ταξίδια τους στις Ηνωμένες Πολιτείες προς αλίευση ταλέντων.
Ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος της LGES CEO ταξίδεψε με συνεργάτες του στο Λος Άντζελες το Σεπτέμβριο, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της SK και συνεργάτες του διοργάνωσαν μόλις το περασμένο Σάββατο εκδήλωση προσέλκυσης ταλέντων στο Σαν Φρανσίσκο.
«Οι τρεις κορεατικές εταιρείες δεν ανταγωνίζονται μόνο η μία την άλλη, αλλά έχουν απέναντί τους και άλλους μεγάλους παίκτες στον κλάδο της μπαταρίας από την ασιατική ήπειρο, όπως είναι η κορυφαία σε παραγωγή παγκοσμίως CATL από την Κίνα ή η ιαπωνική Panasonic. Έχουν επίσης να ανταγωνιστούν τις μικρότερες ταχέως αναπτυσσόμενες εταιρείες του κλάδου από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη, όπως είναι η σουηδική Northvolt, για παράδειγμα», σημειώνει το Reuters.
Σύμφωνα με το βρετανικό πρακτορείο ειδήσεων, ο ανταγωνισμός αυτός συνέβαλε σημαντικά στην έλλειψη ταλέντων στη νοτιοκορεατική αγορά, διότι αρκετοί εξειδικευμένοι μηχανικοί στρατολογήθηκαν από ξένες εταιρείες που πρόσφεραν υψηλότερες αποδοχές και εγκατέλειψαν τη χώρα. Τις πληροφορίες αυτές έδωσαν δύο στελέχη του νοτιοκορεατικού κλάδου μπαταρίας που μίλησαν στο Reuters υπό τον όρο ότι δεν θα κατονομαστούν, διότι «το ζήτημα είναι ντελικάτο», όπως χαρακτηριστικά είπαν.
Πάμφθηνοι οι Ασιάτες
Η Northvolt, πάντως, που είναι προμηθεύτρια μεταξύ άλλων και της Volkswagen, έχει αποκαλύψει ότι στρατολόγησε κάποιους από τους τεχνικούς της από κορυφαίες ασιατικές εταιρείες κατασκευής συσσωρευτών, όπως είναι η LGES και η Panasonic. «Δεν έχουμε πολλούς ανθρώπους μας από τη Νότια Κορέα. Αλλά προσπαθούμε να προσφέρουμε ελκυστικά πακέτα αποδοχών και εν γένει συνθήκες εργασίας στους υπαλλήλους μας. Για παράδειγμα, όποιος εργάζεται στην Northvolt είναι και μέτοχος στην εταιρεία», δήλωσε εκπρόσωπος της σουηδικής επιχείρησης.
Οι εξειδικευμένοι μηχανικοί στον κλάδο των μπαταριών, που είναι κάτοχοι διδακτορικού, κερδίζουν στη Νότια Κορέα έως 100 εκατ. γουόν (85.000 δολάρια) ετησίως, ενώ οι νεοπροσλαμβανόμενοι δίχως καμία εμπειρία παίρνουν για πρώτο μισθό περίπου 80 εκατ. γουόν (67.000 δολάρια).
Δεν είναι λίγα τα χρήματα για τη Νότια Κορέα, αν σκεφθεί ότι ο μέσος ετήσιος μισθός ήταν το 2019 μολις 37,4 εκατ. γουόν (31.500 δολάρια), σύμφωνα με τις φορολογικές δηλώσεις στη χώρα. Αλλά για τη Σουηδία ή τις ΗΠΑ είναι αστεία τα ποσά. Οι Νοτιοκορεάτες κατασκευαστές μπαταριών θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη αν θέλουν να κρατήσουν εντός εθνικών συνόρων τα ταλέντα τους.
Latest News
Ο Τραμπ αποκλείει τη συμμετοχή του Ντίμον στην κυβέρνηση - Η ανάρτηση στο Truth Social
«Ευχαριστώ τον Τζέιμι Ντίμον για την εξαιρετική του υπηρεσία στη χώρα μας!», έγραψε ο νεοεκλεγής Ντόναλντ Τραμπ
«Δεν θα βιαστούμε να μειώσουμε τα επιτόκια» διαμηνύει ο Πάουελ
Ο πρόεδρος της Fed προειδοποιεί ότι η πορεία προς τη μείωση του πληθωρισμού θα είναι «ανώμαλη»
Γαλλία και Ιταλία: Ανάγκη για ταχύτερη δημοσιονομική εξυγίανση - Ανάλυση Alpha Bank [γραφήματα}
Η ανάλυση της τράπεζας λαμβάνει υπόψη το δημοσιονομικό πεδίο που επικρατεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Οι 10 επικίνδυνες εβδομάδες στον κόσμο - Το «κενό» των ΗΠΑ
Τι βλέπει ο Economist για το «κενό» που θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν οι «αντίπαλοι» των ΗΠΑ - Η αναγκαία συνεργασία μεταξύ Μπάιντεν και Τραμπ
Η Κίνα «εξοπλίζεται» για εμπορικό πόλεμο με τον Τραμπ - Το «οπλοστάσιο» του Πεκίνου
Η κυβέρνηση του Σι Τζινπίνγκ είναι αποφασισμένη να μην βρεθεί απροετοίμαστη αυτήν τη φορά, όπως το 2016, κατά την πρώτη διακυβέρνηση Τραμπ
To στοίχημα των 625.000 ευρώ: Tα δύο σενάρια για τη μείωση των επιτοκίων
Τα τολμηρά στοιχήματα στην αγορά των δικαιωμάτων προαίρεσης που αφήνουν πίσω την παραδοσιακή μείωση των ευρωεπιτοκίων κατά 25 μ.β.
Επιτέλους, βάλτε φρένο στο «φρένο του χρέους»
Οι θιασώτες της δημοσιονομικής πειθαρχίας συνειδητοποιούν ότι δεν μπορούν να κυβερνήσουν με το «φρένο του χρέους» να τους δένει τα χέρια. Καιρός ήταν, σχολιάζει ο Γιάννης Παπαδημητρίου.
Η Ιταλία πουλά το μερίδιό της στην παλαιότερη τράπεζα του κόσμου -Το placement της Monte dei Paschi
Η ιταλική κυβέρνηση προχωρά σε placement του μεγαλύτερου μέρος του εναπομείναντος μεριδίου της στη Monte dei Paschi
Πρόστιμο 798 εκατ ευρώ της ΕΕ στη Meta για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης
Η Meta συνέδεσε την υπηρεσία Facebook Marketplace με το Facebook και επέβαλε αθέμιτους εμπορικούς όρους σε άλλους παρόχους, ηταν η δήλωση της ΕΕ
Βελτιωμένες προοπτικές για τις τουρκικές τράπεζες βλέπει ο Fitch
Ο Fitch αναφέρει μειωμένους κίνδυνους αναχρηματοδότησης και βελτίωση της εμπιστοσύνης των επενδυτών, παρά τις οικονομικές προκλήσεις