Στις 19 Οκτωβρίου αναμένεται να δημοσιεύσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή την αξιολόγησή της για τον οικονομικό αντίκτυπο της πανδημίας στην ευρωπαϊκή οικονομία και τις επιπτώσεις της στους δημοσιονομικούς κανόνες της ΕΕ, καθώς ξεκινά μια συζήτηση για την αναθεώρησή τους.
Υπενθυμίζεται ότι τα όρια που θέτει το Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης έχουν προσωρινά ανασταλεί έως το 2023, προκειμένου να έχουν ευελιξία οι κυβερνήσεις να λαμβάνουν μέτρα στήριξης, εν μέσω της πανδημίας .
«Η Επιτροπή σχεδιάζει να δημοσιοποιήσει στις 19 Οκτωβρίου αναφορά που θα αξιολογεί τον αντίκτυπο της κρίσης και τις επιπτώσεις της στην αναθεώρηση του οικονομικού πλαισίου», δήλωσε ο Ευρωπαίος Οικονομικός Επίτροπος Πάολο Τζεντιλόνι σε συνέντευξη Τύπου.
«Μια ολοκληρωμένη και χωρίς αποκλεισμούς δέσμευση με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη είναι απαραίτητη προκειμένου να επιτευχθεί έγκαιρη συναίνεση για την πορεία προς το 2023», είπε.
Η αναθεώρηση των κανόνων είναι απαραίτητη επειδή οι κανόνες έχουν γίνει όλο και πιο περίπλοκοι μετά από τρεις τροποποιήσεις από την έναρξη του ευρώ το 1999.
Αρκετές κυβερνήσεις έχουν επίσης ζητήσει την απλούστευση και την επικαιροποίησή τους για να ταιριάζουν με την μεταβαλλόμενη οικονομική πραγματικότητα περισσότερο από 20 χρόνια μετά το αρχικό πλαίσιο.
«Θα πλαισιώσουμε τη συζήτηση με διδάγματα από την πανδημία», δήλωσε ο Τζεντιλόνι . «Θα υποβάλουμε προτάσεις το επόμενο έτος», είπε, προσθέτοντας ότι με τους κανόνες που επρόκειτο να αποκατασταθούν το 2023, το περιθώριο ευκαιριών ήταν περιορισμένο.
Ο Τζεντιλόνι είπε ότι ένα από τα θέματα που θα πρέπει να εξετάσει η αναθεώρηση είναι ο τρόπος αντιμετώπισης του τεράστιου δημόσιου χρέους που έχουν συσσωρεύσει οι κυβερνήσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Οι κανόνες ορίζουν τώρα ότι το δημόσιο έλλειμμα δεν πρέπει να υπερβαίνει το 3% του ΑΕΠ και το χρέος δεν πρέπει να υπερβαίνει το 60% του ΑΕΠ. Εάν το χρέος είναι υψηλό, θα πρέπει να μειώνεται κατά 1/20 άνω του 60% κάθε χρόνο.
Αλλά με το μέσο δημόσιο χρέος στη ζώνη του ευρώ τώρα στο 100% του ΑΕΠ, αυτοί οι κανόνες δεν είναι πλέον πρακτικοί και η Επιτροπή πρέπει να βρει έναν τρόπο να αναγνωρίσει την πραγματικότητα, ενώ θα καθησυχάσει τις αγορές ότι το χρέος της ζώνης του ευρώ θα είναι βιώσιμο.
Latest News
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας
Το κρυφό υπερόπλο των αλυσίδων φαστ φουντ - Πώς κρατούν πιστούς τους καταναλωτές
Οι αλυσίδες φαστ φουντ προσφέρουν αποκλειστικές υπηρεσίες σε πιστούς πελάτες και κερδίζουν μία σίγουρη πηγή εσόδων
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Η επόμενη μέρα για την οικονομία - Τα σενάρια μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ [γράφημα]
Τεράστια πρόκληση το μεγάλο έλλειμμα - Κλειδί οι ισορροπίες στο Κογκρέσο μετά τις εκλογές
Το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έπρεπε να συμβεί - Η ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητά μου, λέει ο Τζιτζικώστας
Ο υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου Μεταφορών μιλώντας στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο είπε ότι « Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί πουθενά στην Ευρώπη»
Μείωση ρεκόρ, 250 μονάδες βασης, στα επιτόκια απο την κεντρική τράπεζα του Πακιστάν
Μετα τη μείωση, το βασικό επιτόκιο της κεντρικής τράπεζας του Πακιστάν είναι στο 15%