Οι χθεσινές ιταλικές δημοτικές εκλογές έστειλαν ισχυρό πολιτικό μήνυμα: μείωση των ποσοστών της Λέγκα του Βορρά και του Κινήματος των Πέντε Αστέρων, νίκη της κεντροαριστεράς, αλλά και οριακή ενίσχυση της άκρας δεξιάς. Οι προοδευτικοί υποψήφιοι κερδίζουν στον πρώτο γύρο τους δήμους του Μιλάνου, της Νάπολης και της Μπολόνια. Στις δυο τελευταίες περιπτώσεις, ξεπερνώντας το 60% των ψήφων, και σε συνεργασία με τους «πεντάστερους».
Στην Ρώμη η απερχόμενη δήμαρχος των Πέντε Αστέρων, Βιρτζίνια Ράτζι, έρχεται μόλις τέταρτη στην προτίμηση των πολιτών. Στο δεύτερο γύρο περνά ο υποψήφιος της κεντροδεξιάς, Ενρίκο Μικέτι, και ο κεντροαριστερός πρώην υπουργός οικονομικών, Ρομπέρτο Γκουαλτιέρι. Κύριος στόχος τους θα είναι να μειώσουν το ποσοστό της αποχής, κυρίως στις πιο φτωχές περιοχές της πόλης.
Τέλος στην αυτόνομη πορεία για τα Πέντε Αστέρια
Σύμφωνα με όλους τους παρατηρητές, η χθεσινή ψήφος ενισχύει την κυβέρνηση του Μάριο Ντράγκι, δεδομένης της υπεροχής του κεντροαριστερού Δημοκρατικού Κόμματος. «Κέρδισε η Ιταλία, αλλά και ολόκληρη η Ευρώπη, τα δεδομένα άλλαξαν», δήλωσε ο γραμματέας των Δημοκρατικών, Ενρίκο Λέτα. Από την άλλη, τα Πέντε Αστέρια, στην ιταλική πρωτεύουσα περνούν από το 35% του 2016, στο 11% των ψήφων. Είναι σαφές ότι η αυτόνομη πορεία τους τελείωσε και ότι η μελλοντική συνεργασία τους με την κεντροαριστερά, αποτελεί υποχρεωτική επιλογή με στόχο την πολιτική επιβίωση.
Όσο για την κεντροδεξιά, έχασε σε πολλές μεγάλες πόλεις και ελπίζει να πάρει «ρεβανς» με την Ρώμη, στο δεύτερο γύρο. Αλλά τα προβλήματα είναι εμφανή: Η παράταξη είναι ουσιαστικά χωρίς ηγεσία και η Λέγκα περνά βαθιά κρίση. Δεν αποκλείεται, μάλιστα, να ζητηθεί και η αντικατάσταση του Ματέο Σαλβίνι.
Η άκρα δεξιά των Αδελφών της Ιταλίας μπορεί να ενισχύεται, αλλά δεν πρόκειται για μία πολιτική δύναμη που να μπορεί να στοχεύσει στην διακυβέρνηση της χώρας. Είναι, ουσιαστικά, μια υπερβολικά συντηρητική συμμαχία και ο Σίλβιο Μπερλουσκόνι -ο οποίος κάποτε επέβαλε μια σχετικά κεντρώα γραμμή- δεν διαθέτει πλέον την αναγκαία δύναμη για να παίξει καθοριστικό, ενωτικό ρόλο.
Latest News
Εκλογές στις ΗΠΑ: Ισοπαλία-θρίλερ και «καυτά» ερωτήματα
Για τις εκλογές στις ΗΠΑ μέχρι χθες είχαν ψηφίσει περίπου 60 εκατ. πολίτες, αριθμός που αντιπροσωπεύει σχεδόν το 40% όσων είχαν λάβει μέρος στις εκλογές του 2020
ΗΠΑ: Νέο πακέτο στρατιωτικής βοήθειας, ύψους 425 εκατ. δολαρίων στην Ουκρανία
Οι ΗΠΑ υποστηρίζει σθεναρά την Ουκρανία σε στρατιωτικό εξοπλισμό, έχοντας δώσει περισσότερα από 60 δισ.. δολάρια σε στρατιωτική βοήθεια
Πώς η καλλιέργεια διαμαντιών «ρίχνει» κυβερνήσεις - Το παράδειγμα της Μποτσουάνα
Η οικονομία της Μποτσουάνα στηρίζεται σχεδόν αποκλειστικά στα διαμάντια παρά τις προσπάθειες που γίνονται για διαφοροποίηση
Τραγωδία στη Σερβία - 13 νεκροί από κατάρρευση οροφής σε σιδηροδρομικό σταθμό
Τα σωστικά συνεργεία στη Σερβία συνεχίζουν να αναζητούν εγκλωβισμένους κάτω από τα ερείπια στον σιδηροδρομικό σταθμό του Νόβι Σάντ
Μ. Βρετανία: Χθες μετανάστρια, αύριο πρωθυπουργός;
Η Κέμι Μπέιντενοκ, με καταγωγή από τη Νιγηρία, δηλώνει θαυμάστρια της Θάτσερ και διεκδικεί με αξιώσεις την ηγεσία του βρετανικού Συντηρητικού Κόμματος. Θα τα καταφέρει;
Ιράν: Είναι πιθανό να αυξήσει το βεληνεκές των βαλλιστικών πυραύλων της.
Το πυρηνικό δόγμα μπορεί να αλλάξει αν η χώρα βρεθεί αντιμέτωπη με υπαρξιακή απειλή, λέει ο σύμβουλος του ανώτατου ηγέτη του Ιράν Αλί Χαμενεΐ
Μήνυμα Μασούτη για τον κατώτατο: Να συνοδευτεί από μέτρα τόνωσης των επιχειρήσεων
Τι είπε ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος, Ιωάννης Μασούτης για το νέο σύστημα προσδιορισμού του κατώτατου μισθού
Μην απαντήσετε σε αυτό το SMS - Θα χάσετε χρήματα!
Δείτε εικόνες παραπλανητικών μηνυμάτων που χρησιμοποιούνται στις ηλεκτρονικές απάτες - Η ΑΑΔΕ δεν ζητά ποτέ και για κανένα λόγο από τους φορολογούμενους, να αποκαλύψουν προσωπικά τους στοιχεία
Χρηστίδης (Volkswagen) στον ΟΤ: Οι κρίσιμες συνομιλίες, οι κόκκινες γραμμές και το μέλλον της βιομηχανίας
Tι αποκαλύπτει στον ΟΤ ο εκπροσώπος των εργαζομένων της Volkswagen στο IG Metall για την κρίση στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
Μετρό: Αλλάζει το ωράριο λειτουργίας - Μέχρι πότε μένει ανοιχτό
Το νέο ωράριο αφορά στη Γραμμή 2 και τη Γραμμή 3 του Μετρό, παρέχοντας στους επιβάτες τη δυνατότητα να μετακινούνται μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες