Όσπρια και ρύζια ήταν στους κερδισμένους των lockdowns όπως φαίνεται από τα οικονομικά μεγέθη της οικογενειακής εταιρείας 3αλφα – Αφοί Κ. Καραγεωργίου ΑΕΒΕ, η οποία πρωταγωνιστεί στον κλάδο των οσπρίων με μερίδιο 38%.

Διψήφια άνοδος το 2020

Το δυστοπικό 2020, μετά από τρεις χρήσεις με μειωμένες πωλήσεις, ο τζίρος της εταιρείας σημείωσε διψήφιο ποσοστό ανόδου στα 27,97 εκατ. ευρώ (+18,1% από το 2019), τα μικτά κέρδη ξεπέρασαν τα 8 εκατ. ευρώ (+19,8%), τα EBITDA υπερδιπλασιάστηκαν (+118%) φθάνοντας τα 3,68 εκατ., ενώ τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στο ύψος των 2,25 εκατ. ευρώ έναντι 415 χιλ. ευρώ την προηγούμενη χρήση.

Ωστόσο, η επιστροφή στην κανονικότητα άλλαξε τα δεδομένα και σύμφωνα με τον κ. Άγη Καραγεωργίου, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της 3αλφα, στο 9μηνο του 2021 οι πωλήσεις υποχωρούν σε ποσοστό της τάξης του 5%.

Στο -8% το 2021

Ο τζίρος της τρέχουσας οικονομικής χρήσης αναμένεται να κλείσει στο -8%, όπως είπε ο κ. Καραγεωργίου στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογράφους. Κι αυτό γιατί το διάστημα που μεσολαβεί έως το τέλος του έτους θα πρέπει να συγκριθεί με τις υψηλές περσινές πωλήσεις που η χώρα ήταν σε lockdown.

Πάντως σε σχέση με το εννεάμηνο του 2019 οι πωλήσεις είναι αυξημένες κατά 12%.

Κεφαλαιακή επάρκεια

Επιπλέον, εντός του 2020, η εταιρεία πέτυχε να θωρακίσει περαιτέρω την κεφαλαιακή της βάση, με τα ίδια κεφάλαια να αυξάνονται και να ανέρχονται στο επίπεδο των 9,2 εκατ. ευρώ έναντι 7,68 εκατ. ευρώ κατά την αμέσως προηγούμενη χρήση. Επιπλέον, επετεύχθη η ισορροπημένη διαχείριση των κεφαλαίων κίνησης, η μείωση του καθαρού δανεισμού καθώς και η δημιουργία σημαντικών λειτουργικών ταμειακών πλεονασμάτων και ελεύθερου cash flow.

Επενδύσεις σε τεχνολογικό εκσυγχρονισμό

Αναφορικά με το επενδυτικό πρόγραμμα, ο κ. Καραγεωργίου υπογράμμισε ότι η εταιρεία εντός του 2020 υλοποίησε περίπου το 50% της επένδυσης τεχνολογικού εκσυγχρονισμού «Ψηφιακό Άλμα». Η ολοκλήρωση της επένδυσης αυτής τοποθετείται εντός του 2021, έτος κατά το οποίο υλοποιήθηκε και επένδυση τεχνολογικού εκσυγχρονισμού με νέα σύγχρονη συσκευαστική μηχανή με ανιχνευτή μετάλλων, αυτόματη ζύγιση, μηχανή εγκιβωτισμού και παράλληλο εκσυγχρονισμό των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων, προϋπολογισμού δαπάνης 1,114 εκατ. ευρώ. Η επένδυση θα επιφέρει αύξηση της παραγωγικότητας και θα επιτρέψει την παραγωγή νέων συσκευασιών, που θα ανανεώσουν την εικόνα της εταιρείας τοποθετώντας την ακόμα περισσότερο στην ηγετική θέση που έχει στην κατηγορία. Η νέα υπερσύγχρονη μηχανή συσκευασίας, συμβάλλει στη μείωση της χρήσης του πλαστικού κατά 14 τόνους τον χρόνο, προάγοντας το πλάνο της εταιρείας για βιώσιμη ανάπτυξη. Παράλληλα, για το 2022 η διοίκηση προγραμματίζει την υλοποίηση μίας, αντίστοιχου ύψους, επένδυσης, για τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεών της.

Στόχος η αύξηση των εξαγωγών

Ιδιαίτερα φιλόδοξος είναι ο στόχος της διοίκησης όσον αφορά τις εξαγωγές. Συγκεκριμένα ο κ. Καραγεωργίου ανέφερε ότι επιδίωξη είναι ο υπερτριπλασιασμός των εξαγωγών της εταιρείας την επόμενη 5ετία διευρύνοντας την παρουσία της και εκτός των αγορών που έχουν ως κοινό τους στοιχείο την ισχυρή παρουσία του απόδημου ελληνισμού (ΗΠΑ, Καναδά, Γερμανία, Κύπρο).

Αυτή τη στιγμή οι εξαγωγές αντιστοιχούν στο 7% του τζίρου της 3αλφα και στόχος της διοίκησης είναι στην επόμενη πενταετία να αποτελούν το 20% με 25%. Γι’ αυτό το σκοπό συνεργάζεται ήδη με εταιρεία συμβούλων προκειμένου να μπει και σε νέες αγορές.

Vegan πριν το vegan

Ο στόχος για τη διεύρυνση της εξαγωγικής δραστηριότητας της 3αλφα έχει μπει σε μια χρονική στιγμή που η υγιεινή διατροφή κατακτά όλο και υψηλότερη θέση στις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Τα προϊόντα της, τα οποία είναι εξ ορισμού vegan, οπότε καλύπτουν τις ανάγκες του σχετικού κοινού, επαναλανσάρονται με νέες μοντέρνες συσκευασίες, ενώ στα τέλη του περασμένου έτους ήρθε και η σειρά οσπρίων «έτοιμα φυσικά!» που είναι μαγειρεμένα στον ατμό για την καλύτερη διατήρηση των βιταμινών και ιχνοστοιχείων.

Οι τέσσερις κωδικοί της σειράς «έτοιμα φυσικά!», σύμφωνα με τον κ. Καραγεωργίου, μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο έχουν καταφέρει να εμφανίζουν μερίδιο 4%-5% στον συνολικό τζίρο.

Πάνω από 200 κωδικοί

Συνολικά η εταιρεία διαθέτει περί τους 205 κωδικούς οσπρίων και ρυζιών συμπεριλαμβανομένου και του HoReCa, ενώ έχει ισχυρή παρουσία και στην ιδιωτική ετικέτα σε αλυσίδες όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος, η Lidl, η My market και η ΕΛΟΜΑΣ. Στα επώνυμα προϊόντα διαθέτει 25 κωδικούς στα όσπρια και 14 στα ρύζια και σύμφωνα με τον διευθυντή μάρκετινγκ κ. Τάσο Πετρόπουλο, το μερίδιό της είναι 38,3% στα branded όσπρια και 11,1% στα ρύζια, έχοντας όμως καταφέρει να κερδίσει 3-4 μονάδες τα τελευταία χρόνια και στις δύο κατηγορίες.

3 στα 4 κιλά οσπρίων είναι εισαγόμενα

Όπως διευκρίνισε ο κ. Καραγεωργίου, το 75% της πρώτης ύλης που χρησιμοποιεί η εταιρεία προέρχεται από εισαγωγές, ενώ το 25% είναι ελληνική. Τόνισε ωστόσο ότι γίνονται με παραγωγούς από όλη την Ελλάδα για να πειστούν να καλλιεργήσουν ελληνικά όσπρια. «Αν πληρούν τις ποιοτικές προϋποθέσεις που θέτει η εταιρεία μας, δεσμευόμαστε ότι θα απορροφούμε το σύνολο της παραγωγής τους και θα τους πληρώνουμε άμεσα», επεσήμανε.

Η 3αλφα συνεργάζεται με ομάδα Ελλήνων παραγωγών με πάνω από 300 μέλη σύντομα θα αποτελεί μέλος της Πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, καθώς αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία πιστοποίησης για 8 κωδικούς ελληνικών οσπρίων και ρυζιού.

Το top5 των οσπρίων και η έκπληξη του καστανού ρυζιού

Το όσπριο με τη μεγαλύτερη κατανάλωση η ψιλή φακή και ακολουθεί το μέτριο φασόλι. Στην 3η θέση «ισοβαθμούν» η χοντρή φακή και τα φασόλια γίγαντες, ενώ έπονται χοντρά ρεβίθια.

Πάντως η πανδημία ανέδειξε το καστανό ρύζι ως τον ταχύτερα αναπτυσσόμενο κωδικό.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
The Kaizen Way: Γιατί η Kaizen Gaming αναδεικνύεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά Best Workplace in Tech
Επιχειρήσεις |

The Kaizen Way: Γιατί η Kaizen Gaming αναδεικνύεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά Best Workplace in Tech

Πυρήνας της Kaizen Gaming είναι η αξία του #oneteam. Δεν πρόκειται απλώς για ένα hashtag, αλλά για ένα δομικό στοιχείο της εταιρικής κουλτούρας που εστιάζει στη διαφάνεια, τη συνεργασία και τη συλλογική πρόοδο