Οι διεθνείς αεροπορικές εταιρίες συμφώνησαν χθες, Δευτέρα, για την επιτάχυνση των σχεδίων αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, καθώς βρίσκονται αντιμέτωπες την άσκηση συσσωρευμένης πίεσης από τις αρμόδιες αρχές, αλλά και ομάδες υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος, σχετικά με τις επιπτώσεις από τα αεροπορικά ταξίδια δισεκατομμυρίων επιβατών, οι οποίοι αναμένεται ότι θα ταξιδέψουν κατά τις επόμενες δεκαετίες.

Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) στην οποία συμμετέχουν 290 αεροπορικές εταιρίες, μεταξύ αυτών και δεκάδες κρατικών αεροπορικών εταιριών, δεσμεύτηκε για «καθαρά μηδενικές» εκπομπές άνθρακα από το 2050, σε μία κίνηση που συνδέει για πρώτη φορά την ανάληψη δράσης για το κλίμα από τον αναφερόμενο τομέα, με τη συμφωνία του Παρισιού για το κλίμα του 2015.

Παράλληλα, επιταχύνει μία δέσμευση που έγινε πριν από 12 χρόνια για τον περιορισμό των εκπομπών από τα επίπεδα του 2005 μέσω της υλοποίησης μέτρων, όπως η χρήση βιοκαυσίμων στους κινητήρες αεροσκαφών, αλλά και η εκμετάλλευση των δυνατοτήτων που προσφέρει η τεχνολογία των υβριδικών ηλεκτρικών κινητήρων αεροσκαφών.

Αντίδραση

Ωστόσο, οι κινήσεις αυτές προκάλεσαν την αντίδραση των κινεζικών αεροπορικών εταιριών, αντικατοπτρίζοντας τις διαφορές μεταξύ του Πεκίνου και της Δύσης, σχετικά με την πολιτική για το περιβάλλον μερικές εβδομάδες πριν από τη διεξαγωγή των συνομιλιών στη Γλασκόβη.

Η αεροπορική εταιρία China Eastern, μία από τις «τρεις μεγαλύτερες» κρατικές αεροπορικές εταιρίες της Κίνας, που είναι η τέταρτη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία παγκοσμίως, στον τομέα των εσωτερικών αεροπορικών μεταφορών, δήλωσε ότι οι αεροπορικές εταιρίες θα πρέπει να αναγνωρίσουν τις ειδικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στις αναπτυσσόμενες χώρες. Πρόκειται για ένα θυελλώδες ζήτημα που έχει τεθεί πολλές φορές στις παγκόσμιες διαπραγματεύσεις για το κλίμα.

Πρόκληση

Ο Γενικός Διευθυντής της ΙΑΤΑ Γουίλι Γουόλς παραδέχτηκε ότι ο παραπάνω στόχος θα είναι «μία πρόσθετη πρόκληση σε μία πολύ δύσκολη περίοδο», αλλά έκανε έκκληση για ενότητα. «Για την αεροπορία, η καθαρή μηδενική εκπομπή ρύπων είναι μία γενναία και τολμηρή δέσμευση. Αλλά είναι επίσης μία αναγκαιότητα» δήλωσε ο ίδιος στην ετήσια διάσκεψη της ΙΑΤΑ.

Οι αεροπορικές εταιρίες υιοθέτησαν τον στόχο, καθώς τα διευθυντικά στελέχη τους συγκεντρώθηκαν για πρώτη φορά από το ξέσπασμα της κρίσης με την COVID-19, με εκτιμώμενες οικονομικές απώλειες 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τον κλάδο των αεροπορικών εταιριών, μεταξύ του 2020 και του 2022.

Η ΙΑΤΑ αναμένει μία μείωση των οικονομικών απωλειών για τις αεροπορικές εταιρίες την επόμενη χρονιά στα 11,6 δισεκατομμύρια δολάρια, από εκτιμώμενες δραστικές οικονομικές απώλειες 51,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2021.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα