
Επιχειρηματικό πάρκο, ερευνητικές εγκαταστάσεις, συνεδριακό κέντρο ξενοδοχείο και θεματικό πάρκο εκπαίδευσης και αναψυχής (ενυδρείο) περιλαμβάνει ο χάρτης του ThessINTEC, όπως περιγράφεται στη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Το νέο τοπόσημο της Θεσσαλονίκης θα απλώνεται σε 757 στρέμματα ανατολικά της Περαίας και θα διαθέτει ένα παραλιακό μέτωπο μήκους περίπου 750 μέτρων, το οποίο θα διασχίζουν χώροι πρασίνου, ποδηλατόδρομοι και περιπατητικές διαδρομές.
Tο Thess INTEC αναμένεται να αποτελέσει ένα από τα μεγαλύτερα Κέντρα Καινοτομίας και Τεχνολογίας στην Ευρώπη, προσελκύοντας επενδύσεις τόσο από την Ελλάδα, όσο και από το εξωτερικό. Η συνολική οικονομική συνεισφορά του εκτιμάται σε περίπου 500 εκ. ευρώ σε ορίζοντα πενταετίας, ενώ ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ στη δεκαετία. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα δημιουργήσει σταδιακά 7.000 θέσεις εργασίας και θα επιφέρει μία αύξηση της τάξεως του 2% στο ΑΕΠ της Κεντρικής Μακεδονίας.
Η έκταση στην οποία θα αναπτυχθεί το Τεχνολογικό Πάρκο 4ηςγενιάς βρίσκεται ανατολικά του οικισμού της Περαίας, σε ένα σημείο που θεωρείται ιδιαίτερα ευνοϊκό για την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε υπερτοπικό κόμβο καινοτομίας. Ειδικότερα, απέχει 24 χλμ. από το κέντρο της πόλης και μόλις 8,4 χλμ. από το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Επίσης, βρίσκεται κοντά σε αρκετούς εμπορικούς και τουριστικούς προορισμούς της πόλης.
Σήμερα, εντός του ακίνητου υφίστανται εγκαταλελειμμένες παλιές εγκαταστάσεις της ραδιοφωνίας (πομποί βραχέων – μεσαίων), καθώς η έκταση ανήκε παλαιότερα στην ΕΡΤ. Όπως σημειώνεται, πάντως, στο υπό διαβούλευση Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο, οι εν λόγω εγκαταστάσεις στερούνται αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος. Το συνολικό εμβαδόν των υφιστάμενων κτηρίων είναι περίπου 2.500 τ.μ.
Περίπατος κατά μήκος του παραλιακού μετώπου
Όπως αποτυπώνεται στη ΣΜΠΕ, η οποία ετέθη από εχθές και για 30 ημέρες σε δημόσια διαβούλευση, σε όλο το μήκος στο βόρειο τμήμα του ακίνητου και σε απόσταση 30 μ. από τη γραμμή́ αιγιαλού προτείνεται ελεύθερος κοινόχρηστος χώρος. Σε αυτόν θα δημιουργηθούν περιπατητικές και ποδηλατικές διαδρομές, καθώς και χώροι πρασίνου. Επισημαίνεται ότι η δόμηση στο βόρειο τμήμα του ακινήτου προτείνεται σε απόσταση τουλάχιστον 50 μ. από τη γραμμή́ αιγιαλού. Η είσοδος στο Τεχνολογικό Πάρκο θα γίνεται από τρία σημεία πρόσβασης.
Ειδικότερα, ως προς τις χρήσεις που θα αναπτυχθούν στην έκταση των 757 στρ. προβλέπεται η ζώνη του Τεχνολογικού Πάρκου στην οποία, εκτός των ερευνητικών και παραγωγικών εγκαταστάσεων, περιλαμβάνονται συνεδριακό κέντρο και οι βοηθητικές εγκαταστάσεις (κτήρια και εγκαταστάσεις έργων υποδομών, χώροι στάθμευσης κλπ). Επίσης, θα υπάρχει κοινόχρηστος χώρος για την εξυπηρέτηση αναγκών υπερτοπικής κλίμακάς.
Θα υπάρχει επίσης ζώνη Τουρισμού και Αναψυχής στην οποία περιλαμβάνονται η ξενοδοχειακή εγκατάσταση και θεματικό πάρκο εκπαίδευσης και αναψυχής (ενυδρείο). Τέλος, προβλέπεται ζώνη Κοινόχρηστου Χώρου Πρασίνου και ορίζεται ελάχιστο ποσοστό κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων 25% επί της συνολικής επιφάνειας του ακινήτου.
Υπενθυμίζεται ότι η εν λόγω έκταση έχει ήδη μεταβιβασθεί κατά́ κυριότητα από το ΤΑΙΠΕΔ στην «Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας», με σκοπό την ίδρυση και λειτουργία του Thessaloniki INTERNATIONAL TECHNOLOGY CENTER (Thess INTEC).
Χρονοδιάγραμμα
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το 2022 προβλέπεται η εφαρμογή των οριστικών Τεχνικών Μελετών και η κατασκευή των βασικών έργων υποδομής που απαιτούνται βάσει του νόμου περί Επιχειρηματικών Πάρκων.
Κατόπιν, το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2023 με την κατασκευή των υπολοίπων έργων υποδομής και των κτηριακών εγκαταστάσεων που προορίζονται για τη συνεγκατάσταση καινοτόμων επιχειρήσεων, ερευνητικών Ιδρυμάτων, νεοφυών επιχειρήσεων.
Η α’ φάση του έργου αφορά στην υλοποίηση των βασικών υποδομών για το σύνολο της έκτασης και το 10% των κτηριακών εγκαταστάσεων που περιλαμβάνει το Master Plan, επιφάνειας 20.860 τ.μ. Ο προϋπολογισμός της α’ φάσης εκτιμάται σε 70 εκατ. (χωρίς ΦΠΑ).
Η υλοποίηση του υπολοίπου 90% των κτηρίων προβλέπεται να αναπτυχθεί καθαρά και μόνο με Ιδιωτικά κεφάλαια επενδυτών στους οποίους θα μπορούν να παραχωρηθούν (Leasing) επιμέρους τμήματα της συνολικής έκτασης για κατασκευές εργαστηριακών χώρων, σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας και τις προδιαγραφές του Thess INTEC.


Latest News

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος

Με προσομοιωτές και ρεαλιστικά σενάρια κρίσης, ο νέος ΟΣΕ - Τι είπε ο Κυρανάκης
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών μίλησε για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και την αναδιοργάνωση του προσωπικού

Η ΑΒΑΞ ξεκινά την επέκταση των εγκαταστάσεων της Παπαστράτος στον Ασπρόπυργο
Η πρώτη φάση του σχεδίου έχει προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρω.

Σύμβουλος της AKTOR στην αναβάθμιση των εστιών στο πανεπιστήμιο Κρήτης
Το έργο, που υπεγράφη στις 27 Μαρτίου, συνολικού προϋπολογισμού 255 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει την κατασκευή 4.846 συνολικά κλινών σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο

Υπουργείο Υποδομών: Ανοίγει ξανά η γέφυρα Χειμωνικού στην Κεφαλονιά
Τίθεται σε κυκλοφορία η γέφυρας Χειμωνικού στην Κεφαλονιά μετά την καταστροφή από την κακοκαιρία «Ιανός»

Εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ το έργο «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών»
Το έργο, την ένταξη του οποίου υπέγραψε ο Νίκος Παπαθανάσης, είναι συνολικού μήκους περίπου 28 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 238.430.480 ευρώ