
Επιχειρηματικό πάρκο, ερευνητικές εγκαταστάσεις, συνεδριακό κέντρο ξενοδοχείο και θεματικό πάρκο εκπαίδευσης και αναψυχής (ενυδρείο) περιλαμβάνει ο χάρτης του ThessINTEC, όπως περιγράφεται στη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Το νέο τοπόσημο της Θεσσαλονίκης θα απλώνεται σε 757 στρέμματα ανατολικά της Περαίας και θα διαθέτει ένα παραλιακό μέτωπο μήκους περίπου 750 μέτρων, το οποίο θα διασχίζουν χώροι πρασίνου, ποδηλατόδρομοι και περιπατητικές διαδρομές.
Tο Thess INTEC αναμένεται να αποτελέσει ένα από τα μεγαλύτερα Κέντρα Καινοτομίας και Τεχνολογίας στην Ευρώπη, προσελκύοντας επενδύσεις τόσο από την Ελλάδα, όσο και από το εξωτερικό. Η συνολική οικονομική συνεισφορά του εκτιμάται σε περίπου 500 εκ. ευρώ σε ορίζοντα πενταετίας, ενώ ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ στη δεκαετία. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα δημιουργήσει σταδιακά 7.000 θέσεις εργασίας και θα επιφέρει μία αύξηση της τάξεως του 2% στο ΑΕΠ της Κεντρικής Μακεδονίας.
Η έκταση στην οποία θα αναπτυχθεί το Τεχνολογικό Πάρκο 4ηςγενιάς βρίσκεται ανατολικά του οικισμού της Περαίας, σε ένα σημείο που θεωρείται ιδιαίτερα ευνοϊκό για την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε υπερτοπικό κόμβο καινοτομίας. Ειδικότερα, απέχει 24 χλμ. από το κέντρο της πόλης και μόλις 8,4 χλμ. από το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Επίσης, βρίσκεται κοντά σε αρκετούς εμπορικούς και τουριστικούς προορισμούς της πόλης.
Σήμερα, εντός του ακίνητου υφίστανται εγκαταλελειμμένες παλιές εγκαταστάσεις της ραδιοφωνίας (πομποί βραχέων – μεσαίων), καθώς η έκταση ανήκε παλαιότερα στην ΕΡΤ. Όπως σημειώνεται, πάντως, στο υπό διαβούλευση Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο, οι εν λόγω εγκαταστάσεις στερούνται αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος. Το συνολικό εμβαδόν των υφιστάμενων κτηρίων είναι περίπου 2.500 τ.μ.
Περίπατος κατά μήκος του παραλιακού μετώπου
Όπως αποτυπώνεται στη ΣΜΠΕ, η οποία ετέθη από εχθές και για 30 ημέρες σε δημόσια διαβούλευση, σε όλο το μήκος στο βόρειο τμήμα του ακίνητου και σε απόσταση 30 μ. από τη γραμμή́ αιγιαλού προτείνεται ελεύθερος κοινόχρηστος χώρος. Σε αυτόν θα δημιουργηθούν περιπατητικές και ποδηλατικές διαδρομές, καθώς και χώροι πρασίνου. Επισημαίνεται ότι η δόμηση στο βόρειο τμήμα του ακινήτου προτείνεται σε απόσταση τουλάχιστον 50 μ. από τη γραμμή́ αιγιαλού. Η είσοδος στο Τεχνολογικό Πάρκο θα γίνεται από τρία σημεία πρόσβασης.
Ειδικότερα, ως προς τις χρήσεις που θα αναπτυχθούν στην έκταση των 757 στρ. προβλέπεται η ζώνη του Τεχνολογικού Πάρκου στην οποία, εκτός των ερευνητικών και παραγωγικών εγκαταστάσεων, περιλαμβάνονται συνεδριακό κέντρο και οι βοηθητικές εγκαταστάσεις (κτήρια και εγκαταστάσεις έργων υποδομών, χώροι στάθμευσης κλπ). Επίσης, θα υπάρχει κοινόχρηστος χώρος για την εξυπηρέτηση αναγκών υπερτοπικής κλίμακάς.
Θα υπάρχει επίσης ζώνη Τουρισμού και Αναψυχής στην οποία περιλαμβάνονται η ξενοδοχειακή εγκατάσταση και θεματικό πάρκο εκπαίδευσης και αναψυχής (ενυδρείο). Τέλος, προβλέπεται ζώνη Κοινόχρηστου Χώρου Πρασίνου και ορίζεται ελάχιστο ποσοστό κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων 25% επί της συνολικής επιφάνειας του ακινήτου.
Υπενθυμίζεται ότι η εν λόγω έκταση έχει ήδη μεταβιβασθεί κατά́ κυριότητα από το ΤΑΙΠΕΔ στην «Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας», με σκοπό την ίδρυση και λειτουργία του Thessaloniki INTERNATIONAL TECHNOLOGY CENTER (Thess INTEC).
Χρονοδιάγραμμα
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το 2022 προβλέπεται η εφαρμογή των οριστικών Τεχνικών Μελετών και η κατασκευή των βασικών έργων υποδομής που απαιτούνται βάσει του νόμου περί Επιχειρηματικών Πάρκων.
Κατόπιν, το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2023 με την κατασκευή των υπολοίπων έργων υποδομής και των κτηριακών εγκαταστάσεων που προορίζονται για τη συνεγκατάσταση καινοτόμων επιχειρήσεων, ερευνητικών Ιδρυμάτων, νεοφυών επιχειρήσεων.
Η α’ φάση του έργου αφορά στην υλοποίηση των βασικών υποδομών για το σύνολο της έκτασης και το 10% των κτηριακών εγκαταστάσεων που περιλαμβάνει το Master Plan, επιφάνειας 20.860 τ.μ. Ο προϋπολογισμός της α’ φάσης εκτιμάται σε 70 εκατ. (χωρίς ΦΠΑ).
Η υλοποίηση του υπολοίπου 90% των κτηρίων προβλέπεται να αναπτυχθεί καθαρά και μόνο με Ιδιωτικά κεφάλαια επενδυτών στους οποίους θα μπορούν να παραχωρηθούν (Leasing) επιμέρους τμήματα της συνολικής έκτασης για κατασκευές εργαστηριακών χώρων, σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας και τις προδιαγραφές του Thess INTEC.


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA