Η Νότια Κορέα αποτελεί έναν βιομηχανικό γίγαντα στον τομέα των μπαταριών καθώς τροφοδοτεί πολλά από τα ηλεκτρικά οχήματα του κόσμου. Ωστόσο το τελευταίο διάστημα αντιμετωπίζει μια κρίση λόγω έλλειψης ειδικευμένων επιστημόνων που θα μπορούσε να λειτουργήσει ως τροχοπέδη στον παγκόσμιο αγώνα για μεταφορές μηδενικών ρύπων.
Οι τρεις σημαντικοί παίκτες της χώρας, που κατέχουν το ένα τρίτο της παγκόσμιας αγοράς μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων (EV), δήλωσαν στο Reuters ότι όλοι αντιμετωπίζουν έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού στους τομείς της έρευνας και της μηχανικής.
Πρόκειται για τις LG Energy Solutions, SK On και Samsung που κατατάσσονται ανάμεσα στους έξι κορυφαίους παγκοσμίως κατασκευαστές μπαταριών και προμηθεύουν εταιρείες όπως η Tesla, η Volkswagen και η Ford Motor Company, μεταξύ άλλων.
Ελλειψη ταλέντων
Οι εταιρείες αυτές αντιμετωπίζουν αυξημένες απαιτήσεις από μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά δεν διαθέτουν αρκετούς τεχνικούς με την απαραίτητη εκπαίδευση για να προωθήσουν την τεχνολογία αιχμής, όπως οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης.
«Ενώ βλέπουμε αυτού του είδους την ανάπτυξη στον κλάδο, φαίνεται ότι αντιμετωπίζουμε μια κρίση ταλέντων», δήλωσε αξιωματούχος της LGES. «Η καλλιέργεια των δικών σου ταλέντων είναι σημαντική, αλλά εξίσου σημαντική είναι και η πρόσληψη εξωτερικών ταλέντων».
Ανάλογες απόψεις και εκτιμήσεις διατυπώθηκαν και από δύο από τους μεγαλύτερους εγχώριους αντιπάλους της LGES, με την SK ON να περιγράφει την ανάπτυξη του κλάδου ως «εκθετική».
Διπλασιασμός σε 5 χρόνια
Στην πραγματικότητα το μέγεθος του παγκόσμιου τομέα μπαταριών έχει διπλασιαστεί τα τελευταία πέντε χρόνια και σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Ένωσης Βιομηχανιών Μπαταριών της Κορέας, η Νότια Κορέα έχει 3.000 προπτυχιακές θέσεις εργασίας σε τομείς όπως η έρευνα και ο σχεδιασμός. Το 2020, οι LGES, SK On και Samsung είχαν συνολικά περίπου 19.000 υπαλλήλους.
Η κορεατική κρίση αντανακλά την αυξανόμενη έλλειψη ταλέντων σε μια ευρύτερη παγκόσμια αγορά μπαταριών, η οποία, σύμφωνα με τις προβλέψεις της IHS Markit, θα φτάσει σε μέγεθος σχεδόν 90 δις. δολαρίων έως το 2025.
Η ευρωπαϊκή ομάδα σχεδιασμού του Ευρωπαϊκού Συνασπισμού Μπαταριών, για παράδειγμα, απαιτεί «επανειδίκευση» εργαζομένων στην ΕΕ, επειδή η βιομηχανία μπαταριών της χρειάζεται 800.000 νέους εργαζόμενους έως το 2025.
Παγκόσμιο χάσμα δεξιοτήτων
Εάν δεν αντιμετωπιστεί το παγκόσμιο χάσμα δεξιοτήτων, ορισμένοι ειδικοί του κλάδου εκτιμούν ότι θα μπορούσε να υπάρξει επιβράδυνση στον ρυθμό ανάπτυξης του κλάδου μπαταριών, στον οποίον βασίζεται ο κλάδος των οδικών μεταφορών, ο οποίος είναι υπεύθυνος για ένα μεγάλο ποσοστό από τις συνολικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
«Η ζήτηση για ταλέντα στη βιομηχανία μπαταριών υπερβαίνει την προσφορά και οι κατασκευαστές μπαταριών είναι πρόθυμοι να βεβαιωθούν ότι θα βρουν αυτή τη μικρή ομάδα ανθρώπων που μπορούν να εργαστούν σε αυτήν την τεχνολογία και δεν θα μείνουν πίσω σε μια ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά», δήλωσε ο αναλυτής της Samsung, Τσο Χιουν-ριλ.
«Ανταγωνιστικό πακέτο»
Η LGES -ο κορυφαίος κατασκευαστής μπαταριών της Νότιας Κορέας – από τη μεριά της σχεδιάζει να ξεκινήσει ένα νέο «τμήμα εργοστασίων έξυπνων μπαταριών» στο διάσημο Πανεπιστήμιο της Κορέας την επόμενη άνοιξη με εγγυημένες θέσεις εργασίας για αποφοίτους, για να προσελκύσει νέο επιστημονικό δυναμικό στις τάξεις της.
Βέβαια οι κορεατικές εταιρείες δεν «παίζουν» μόνες τους. Ανταγωνίζονται όχι μόνο με άλλους καταξιωμένους παίκτες της Ασίας, συμπεριλαμβανομένου του ηγέτη στην αγορά της Κίνας CATL και της ιαπωνικής Panasonic), αλλά και ταχέως αναπτυσσόμενων αμερικανικών και ευρωπαϊκών αντιπάλων όπως η Northvolt της Σουηδίας. Το χάσμα των παρελθόντων ετών έχει πλέον γεφυρωθεί.
Σύμφωνα με δύο πηγές του κλάδου με γνώση του θέματος, η έλλειψη ταλέντων στη Νότια Κορέα επιδεινώνεται καθώς αρκετοί υπάλληλοι κορεατικών εταιρειών μετακινούνται σε ξένους ανταγωνιστές που προσέφεραν καλύτερους μισθούς. Η Northvolt, η οποία έχει πελάτη της την Volkswagen, είχε προσφάτως αποκαλύψει ότι ορισμένοι από τους υπαλλήλους της είχαν προσληφθεί από κορυφαίους κατασκευαστές μπαταριών, συμπεριλαμβανομένων των LGES και Panasonic.
«Προσπαθούμε να προσφέρουμε ένα ανταγωνιστικό πακέτο στους υπαλλήλους μας – για παράδειγμα όλοι όσοι εργάζονται εδώ είναι μέτοχοι στην εταιρεία», είπε, αν και δεν διευκρίνισε λεπτομέρειες σχετικά με το ύψος του μισθού που προσφέρει.
Οι ειδικοί μπαταριών στη Νότια Κορέα που αποφοίτησαν πρόσφατα με διδακτορικό δίπλωμα μπορούν να κερδίσουν έως και 100 εκατομμύρια γουόν (85.000 δολάρια) ετησίως. Ο μέσος ετήσιος μισθός της Νότιας Κορέας το 2019 ήταν 37,4 εκατομμύρια γουόν, σύμφωνα με τα στοιχεία της φορολογικής υπηρεσίας.
Latest News
Το «Trump Trade» του Μασκ αναδικνύει την Tesla νικητή με ράλι 570 δισ. δολαρίων
Oι επενδυτές θεωρούν ως ένα πολιτικό αριστούργημα του ηγέτη της Tesla, Ίλον Μασκ, την επιθετική στήριξη του Ντόναλντ Τραμπ
Σε επίπεδα ρεκόρ και το 2024 η κατανάλωση άνθρακα [γράφημα]
Στη χρονιά που φεύγει, σε όλο τον κόσμο κάηκαν 8,77 δισεκατομμύρια τόνοι άνθρακα, σύμφωνα με νέα έκθεση που δημοσίευσε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA).
Η ηλιακή βιομηχανία της Κίνας... αντιγράφει τον ΟΠΕΚ - Πώς θα διαχειριστεί την πλεονάζουσα παραγωγή
Περισσότερες από 30 από τις κορυφαίες εταιρείες της Κίνα που κατασκευάζουν φωτοβολταϊκά υπέγραψαν ένα πρόγραμμα αυτοπειθαρχίας
Χρηματοδότηση-ρεκόρ για τη σλοβακική InoBat - Πώς η εταιρεία μπαταριών «κέρδισε» 100 εκατ. ευρώ
Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η InoBat στοχεύει να αυξήσει την παραγωγή κυψελών μπαταριών ευρωπαϊκού σχεδιασμού
Νέες επιδοτήσεις 906 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»
Αύριο θα πιστωθεί στους λογαριασμούς 906 δικαιούχων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», το ποσό των 3.330.514,20 ευρώ.
Πώς απαντά η Toyota στις απειλές Τραμπ για τέλος σε επιχορηγήσεις EV
Ο Τραμπ θέλει να τερματίσει τις πιστώσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα - Η Toyota είναι η πρώτη που ανταποκρίνεται
Τα EV ξαναμοιράζουν την τράπουλα στην αυτοκινητοβιομηχανία
Οι συζητήσεις για mega deal μεταξύ Honda-Nissan-Mitsubishi σηματοδοτούν σημαντικές εξελίξεις σε Ασία και Ευρώπη με το βλέμμα στις ΗΠΑ
Ο Καναδάς αλλάζει στόχο - Το νέο σχέδιο «δείχνει» ηλεκτρικό δίκτυο net zero το 2050
Ο Καναδάς στοχεύει σε ένα δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας με μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050
ΕΥΔΑΠ: Στη μάχη για τη λειψυδρία τρία τάνκερ και μία μονάδα αφαλάτωσης στην Ιτέα
Ο CEO της ΕΥΔΑΠ Χάρης Σαχίνης παρουσίασε εναλλακτικά σχέδια για τη θωράκιση της Αττικής από τη λειψυδρία
Νέο διοικητικό συμβούλιο στον Οργανισμό Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας
Οι Σκυλακάκης και Τσιάρας παρουσίασαν στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας το νέο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας