Η Νότια Κορέα αποτελεί έναν βιομηχανικό γίγαντα στον τομέα των μπαταριών καθώς τροφοδοτεί πολλά από τα ηλεκτρικά οχήματα του κόσμου. Ωστόσο το τελευταίο διάστημα αντιμετωπίζει μια κρίση λόγω έλλειψης ειδικευμένων επιστημόνων που θα μπορούσε να λειτουργήσει ως τροχοπέδη στον παγκόσμιο αγώνα για μεταφορές μηδενικών ρύπων.

Οι τρεις σημαντικοί παίκτες της χώρας, που κατέχουν το ένα τρίτο της παγκόσμιας αγοράς μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων (EV), δήλωσαν στο Reuters ότι όλοι αντιμετωπίζουν έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού στους τομείς της έρευνας και της μηχανικής.

Πρόκειται για τις LG Energy Solutions, SK On και Samsung που κατατάσσονται ανάμεσα στους έξι κορυφαίους παγκοσμίως κατασκευαστές μπαταριών και προμηθεύουν εταιρείες όπως η Tesla, η Volkswagen και η Ford Motor Company, μεταξύ άλλων.

Ελλειψη ταλέντων

Οι εταιρείες αυτές αντιμετωπίζουν αυξημένες απαιτήσεις από μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά δεν διαθέτουν αρκετούς τεχνικούς με την απαραίτητη εκπαίδευση για να προωθήσουν την τεχνολογία αιχμής, όπως οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης.

«Ενώ βλέπουμε αυτού του είδους την ανάπτυξη στον κλάδο, φαίνεται ότι αντιμετωπίζουμε μια κρίση ταλέντων», δήλωσε αξιωματούχος της LGES. «Η καλλιέργεια των δικών σου ταλέντων είναι σημαντική, αλλά εξίσου σημαντική είναι και η πρόσληψη εξωτερικών ταλέντων».

Ανάλογες απόψεις και εκτιμήσεις διατυπώθηκαν και από δύο από τους μεγαλύτερους εγχώριους αντιπάλους της LGES, με την SK ON να περιγράφει την ανάπτυξη του κλάδου ως «εκθετική».

Διπλασιασμός σε 5 χρόνια

Στην πραγματικότητα το μέγεθος του παγκόσμιου τομέα μπαταριών έχει διπλασιαστεί τα τελευταία πέντε χρόνια και σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Ένωσης Βιομηχανιών Μπαταριών της Κορέας, η Νότια Κορέα έχει 3.000 προπτυχιακές θέσεις εργασίας σε τομείς όπως η έρευνα και ο σχεδιασμός. Το 2020, οι LGES, SK On και Samsung είχαν συνολικά περίπου 19.000 υπαλλήλους.

Η κορεατική κρίση αντανακλά την αυξανόμενη έλλειψη ταλέντων σε μια ευρύτερη παγκόσμια αγορά μπαταριών, η οποία, σύμφωνα με τις προβλέψεις της IHS Markit, θα φτάσει σε μέγεθος σχεδόν 90 δις. δολαρίων έως το 2025.

Η ευρωπαϊκή ομάδα σχεδιασμού του Ευρωπαϊκού Συνασπισμού Μπαταριών, για παράδειγμα, απαιτεί «επανειδίκευση» εργαζομένων στην ΕΕ, επειδή η βιομηχανία μπαταριών της χρειάζεται 800.000 νέους εργαζόμενους έως το 2025.

Παγκόσμιο χάσμα δεξιοτήτων

Εάν δεν αντιμετωπιστεί το παγκόσμιο χάσμα δεξιοτήτων, ορισμένοι ειδικοί του κλάδου εκτιμούν ότι θα μπορούσε να υπάρξει επιβράδυνση στον ρυθμό ανάπτυξης του κλάδου μπαταριών, στον οποίον βασίζεται ο κλάδος των οδικών μεταφορών, ο οποίος είναι υπεύθυνος για ένα μεγάλο ποσοστό από τις συνολικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

«Η ζήτηση για ταλέντα στη βιομηχανία μπαταριών υπερβαίνει την προσφορά και οι κατασκευαστές μπαταριών είναι πρόθυμοι να βεβαιωθούν ότι θα βρουν αυτή τη μικρή ομάδα ανθρώπων που μπορούν να εργαστούν σε αυτήν την τεχνολογία και δεν θα μείνουν πίσω σε μια ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά», δήλωσε ο αναλυτής της Samsung, Τσο Χιουν-ριλ.

«Ανταγωνιστικό πακέτο»

Η LGES -ο κορυφαίος κατασκευαστής μπαταριών της Νότιας Κορέας – από τη μεριά της σχεδιάζει να ξεκινήσει ένα νέο «τμήμα εργοστασίων έξυπνων μπαταριών» στο διάσημο Πανεπιστήμιο της Κορέας την επόμενη άνοιξη με εγγυημένες θέσεις εργασίας για αποφοίτους, για να προσελκύσει νέο επιστημονικό δυναμικό στις τάξεις της.

Βέβαια οι κορεατικές εταιρείες δεν «παίζουν» μόνες τους. Ανταγωνίζονται όχι μόνο με άλλους καταξιωμένους παίκτες της Ασίας, συμπεριλαμβανομένου του ηγέτη στην αγορά της Κίνας CATL και της ιαπωνικής Panasonic), αλλά και ταχέως αναπτυσσόμενων αμερικανικών και ευρωπαϊκών αντιπάλων όπως η Northvolt της Σουηδίας. Το χάσμα των παρελθόντων ετών έχει πλέον γεφυρωθεί.

Σύμφωνα με δύο πηγές του κλάδου με γνώση του θέματος, η έλλειψη ταλέντων στη Νότια Κορέα επιδεινώνεται καθώς αρκετοί υπάλληλοι κορεατικών εταιρειών μετακινούνται σε ξένους ανταγωνιστές που προσέφεραν καλύτερους μισθούς. Η Northvolt, η οποία έχει πελάτη της την Volkswagen, είχε προσφάτως αποκαλύψει ότι ορισμένοι από τους υπαλλήλους της είχαν προσληφθεί από κορυφαίους κατασκευαστές μπαταριών, συμπεριλαμβανομένων των LGES και Panasonic.

«Προσπαθούμε να προσφέρουμε ένα ανταγωνιστικό πακέτο στους υπαλλήλους μας – για παράδειγμα όλοι όσοι εργάζονται εδώ είναι μέτοχοι στην εταιρεία», είπε, αν και δεν διευκρίνισε λεπτομέρειες σχετικά με το ύψος του μισθού που προσφέρει.

Οι ειδικοί μπαταριών στη Νότια Κορέα που αποφοίτησαν πρόσφατα με διδακτορικό δίπλωμα μπορούν να κερδίσουν έως και 100 εκατομμύρια γουόν (85.000 δολάρια) ετησίως. Ο μέσος ετήσιος μισθός της Νότιας Κορέας το 2019 ήταν 37,4 εκατομμύρια γουόν, σύμφωνα με τα στοιχεία της φορολογικής υπηρεσίας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα