
Η Νότια Κορέα αποτελεί έναν βιομηχανικό γίγαντα στον τομέα των μπαταριών καθώς τροφοδοτεί πολλά από τα ηλεκτρικά οχήματα του κόσμου. Ωστόσο το τελευταίο διάστημα αντιμετωπίζει μια κρίση λόγω έλλειψης ειδικευμένων επιστημόνων που θα μπορούσε να λειτουργήσει ως τροχοπέδη στον παγκόσμιο αγώνα για μεταφορές μηδενικών ρύπων.
Οι τρεις σημαντικοί παίκτες της χώρας, που κατέχουν το ένα τρίτο της παγκόσμιας αγοράς μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων (EV), δήλωσαν στο Reuters ότι όλοι αντιμετωπίζουν έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού στους τομείς της έρευνας και της μηχανικής.
Πρόκειται για τις LG Energy Solutions, SK On και Samsung που κατατάσσονται ανάμεσα στους έξι κορυφαίους παγκοσμίως κατασκευαστές μπαταριών και προμηθεύουν εταιρείες όπως η Tesla, η Volkswagen και η Ford Motor Company, μεταξύ άλλων.
Ελλειψη ταλέντων
Οι εταιρείες αυτές αντιμετωπίζουν αυξημένες απαιτήσεις από μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά δεν διαθέτουν αρκετούς τεχνικούς με την απαραίτητη εκπαίδευση για να προωθήσουν την τεχνολογία αιχμής, όπως οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης.
«Ενώ βλέπουμε αυτού του είδους την ανάπτυξη στον κλάδο, φαίνεται ότι αντιμετωπίζουμε μια κρίση ταλέντων», δήλωσε αξιωματούχος της LGES. «Η καλλιέργεια των δικών σου ταλέντων είναι σημαντική, αλλά εξίσου σημαντική είναι και η πρόσληψη εξωτερικών ταλέντων».
Ανάλογες απόψεις και εκτιμήσεις διατυπώθηκαν και από δύο από τους μεγαλύτερους εγχώριους αντιπάλους της LGES, με την SK ON να περιγράφει την ανάπτυξη του κλάδου ως «εκθετική».

Διπλασιασμός σε 5 χρόνια
Στην πραγματικότητα το μέγεθος του παγκόσμιου τομέα μπαταριών έχει διπλασιαστεί τα τελευταία πέντε χρόνια και σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Ένωσης Βιομηχανιών Μπαταριών της Κορέας, η Νότια Κορέα έχει 3.000 προπτυχιακές θέσεις εργασίας σε τομείς όπως η έρευνα και ο σχεδιασμός. Το 2020, οι LGES, SK On και Samsung είχαν συνολικά περίπου 19.000 υπαλλήλους.
Η κορεατική κρίση αντανακλά την αυξανόμενη έλλειψη ταλέντων σε μια ευρύτερη παγκόσμια αγορά μπαταριών, η οποία, σύμφωνα με τις προβλέψεις της IHS Markit, θα φτάσει σε μέγεθος σχεδόν 90 δις. δολαρίων έως το 2025.
Η ευρωπαϊκή ομάδα σχεδιασμού του Ευρωπαϊκού Συνασπισμού Μπαταριών, για παράδειγμα, απαιτεί «επανειδίκευση» εργαζομένων στην ΕΕ, επειδή η βιομηχανία μπαταριών της χρειάζεται 800.000 νέους εργαζόμενους έως το 2025.
Παγκόσμιο χάσμα δεξιοτήτων
Εάν δεν αντιμετωπιστεί το παγκόσμιο χάσμα δεξιοτήτων, ορισμένοι ειδικοί του κλάδου εκτιμούν ότι θα μπορούσε να υπάρξει επιβράδυνση στον ρυθμό ανάπτυξης του κλάδου μπαταριών, στον οποίον βασίζεται ο κλάδος των οδικών μεταφορών, ο οποίος είναι υπεύθυνος για ένα μεγάλο ποσοστό από τις συνολικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
«Η ζήτηση για ταλέντα στη βιομηχανία μπαταριών υπερβαίνει την προσφορά και οι κατασκευαστές μπαταριών είναι πρόθυμοι να βεβαιωθούν ότι θα βρουν αυτή τη μικρή ομάδα ανθρώπων που μπορούν να εργαστούν σε αυτήν την τεχνολογία και δεν θα μείνουν πίσω σε μια ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά», δήλωσε ο αναλυτής της Samsung, Τσο Χιουν-ριλ.
«Ανταγωνιστικό πακέτο»
Η LGES -ο κορυφαίος κατασκευαστής μπαταριών της Νότιας Κορέας – από τη μεριά της σχεδιάζει να ξεκινήσει ένα νέο «τμήμα εργοστασίων έξυπνων μπαταριών» στο διάσημο Πανεπιστήμιο της Κορέας την επόμενη άνοιξη με εγγυημένες θέσεις εργασίας για αποφοίτους, για να προσελκύσει νέο επιστημονικό δυναμικό στις τάξεις της.
Βέβαια οι κορεατικές εταιρείες δεν «παίζουν» μόνες τους. Ανταγωνίζονται όχι μόνο με άλλους καταξιωμένους παίκτες της Ασίας, συμπεριλαμβανομένου του ηγέτη στην αγορά της Κίνας CATL και της ιαπωνικής Panasonic), αλλά και ταχέως αναπτυσσόμενων αμερικανικών και ευρωπαϊκών αντιπάλων όπως η Northvolt της Σουηδίας. Το χάσμα των παρελθόντων ετών έχει πλέον γεφυρωθεί.
Σύμφωνα με δύο πηγές του κλάδου με γνώση του θέματος, η έλλειψη ταλέντων στη Νότια Κορέα επιδεινώνεται καθώς αρκετοί υπάλληλοι κορεατικών εταιρειών μετακινούνται σε ξένους ανταγωνιστές που προσέφεραν καλύτερους μισθούς. Η Northvolt, η οποία έχει πελάτη της την Volkswagen, είχε προσφάτως αποκαλύψει ότι ορισμένοι από τους υπαλλήλους της είχαν προσληφθεί από κορυφαίους κατασκευαστές μπαταριών, συμπεριλαμβανομένων των LGES και Panasonic.
«Προσπαθούμε να προσφέρουμε ένα ανταγωνιστικό πακέτο στους υπαλλήλους μας – για παράδειγμα όλοι όσοι εργάζονται εδώ είναι μέτοχοι στην εταιρεία», είπε, αν και δεν διευκρίνισε λεπτομέρειες σχετικά με το ύψος του μισθού που προσφέρει.
Οι ειδικοί μπαταριών στη Νότια Κορέα που αποφοίτησαν πρόσφατα με διδακτορικό δίπλωμα μπορούν να κερδίσουν έως και 100 εκατομμύρια γουόν (85.000 δολάρια) ετησίως. Ο μέσος ετήσιος μισθός της Νότιας Κορέας το 2019 ήταν 37,4 εκατομμύρια γουόν, σύμφωνα με τα στοιχεία της φορολογικής υπηρεσίας.


Latest News
![ΑΠΕ: Ρεκόρ παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ στην ΕΕ το 2023 – Η θέση της Ελλάδας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_ape_ola-1024x600-1-600x352.png)
Ρεκόρ παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ στην ΕΕ το 2023 - Η επίδοση της Ελλάδας [γραφήματα]
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση του ποσοστού των ΑΠΕ στην ακαθάριστη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας από την έναρξη της καταμέτρησης, το 2004

Αντιστάθμιση 145 εκατ. στη βαριά βιομηχανία για το ενεργειακό κόστος – Τα έξτρα έσοδα από ρύπους
Στα 588 εκατ. ευρώ τα συνολικά κονδύλια τη διετία προς τη βιομηχανία από τα δικαιώματα εκπομπών ρύπων

Πόσα ηλεκτρικά ΙΧ θα κυκλοφορούν στην Ελλάδα το 2031
Στοίχημα η ηλεκτροκίνηση για την Ελλάδα - Τest drive στους σταθμούς φόρτισης από την εταιρεία P3 Greece

Παπουτσάνης: Από ΑΠΕ το σύνολο της ηλεκτρικής ενέργειας για τη μονάδα της Ριτσώνας
Δύο φωτοβολταϊκοί σταθμοί θα παράγουν το 100% της ηλεκτρικής ενέργειας του εργοστασίου Παπουτσάνης στη Ριτσωνα

Σχεδόν 2 εκατοστά πάνω η στάθμη της θάλασσας από το λιώσιμο των πάγων
Μέσα σε λίγα χρόνια το λιώσιμο των πάγων έχει οδηγήσει σε αύξηση της στάθμης της θάλασσας κατά τουλάχιστον 2 εκατοστά

Νέες αιτήσεις για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» - Τι πρέπει να κάνετε
Στα 44 εκατ. ο προϋπολογισμός για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»

Στα «σκουπίδια» 2 TWh πράσινης ενέργειας το 2025 – Οι εκτιμήσεις για το ψαλίδι στις ΑΠΕ
Υπερδιπλάσιες οι περικοπές παραγωγής ρεύματος από ΑΠΕ το 2024, σύμφωνα με τον Παντελή Μπίσκα – Και συναγερμός για μπλακ άουτ το Πάσχα

Φωτοβολταϊκά σε πολυκατοικίες – Εγκατάσταση μόνο με συμφωνία του 51% των ιδιοκτητών
Για να εγκατασταθούν φωτοβολταϊκά σε πολυκατοικίες θα απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του 51% των ιδιοκτητών, όπως προβλέπει ειδική ρύθμιση του υπ. Ενέργειας

Το στοίχημα της Ιαπωνίας με τις λεπτές ηλιακές κυψέλες για να τα βάλει με την Κίνα
Η Ιαπωνία θα παράξει εξαιρετικά λεπτές και εύκαμπτες ηλιακές κυψέλες προσπαθώντας να ενισχύσει την ενεργειακή της ασφάλεια

Τσακίρης στον ΟΤ: «Η ΕΤΕπ θα στηρίξει τα offshore αιολικά στην Ελλάδα»
Ο Γιάννης Τσακίρης, αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ, μετά τη χρηματοδότηση με 400 εκατ. ευρώ του offshore αιολικού στην Πολωνία μιλά στον ΟΤ