Μεταξύ 2010 και 2020, η μεταφορική δραστηριότητα στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ ήταν ασταθής, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έδωσε την Τετάρτη στη δημοσιότητα η Eurostat.

Μετά από μια σειρά μειώσεων και ανακάμψεων, ο κλάδος κατέγραψε σημαντική μείωση σχεδόν 6% (8 δισεκατομμύρια τονοχιλιόμετρα) μεταξύ 2019 και 2020. Παρόμοια τάση μπορεί να παρατηρηθεί για την ίδια περίοδο σε όρους τόνων με πτώση περίπου 3% (17 εκατομμύρια τόνοι).

Η Γερμανία και η Ολλανδία ήταν οι κύριοι πρωταγωνιστές στις εσωτερικές πλωτές μεταφορές της ΕΕ, αντιπροσωπεύοντας το 70% του συνόλου το 2020. Τα στοιχεία δείχνουν ότι, σε απόλυτες τιμές, η Γερμανία κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση το 2020 σε σύγκριση με το 2019 (-4,6 δισεκατομμύρια τονοχιλιόμετρα).

Η μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση παρατηρήθηκε στη Λιθουανία (-98%), αλλά αντανακλά μια χαμηλή αρχική τιμή, με τις απόλυτες τιμές να μειώνονται από 448 χιλιάδες τονοχιλιόμετρα σε 8,5 χιλιάδες. Η Τσεχία (-44%), η Γαλλία (-13%) και η Πολωνία (-12%) κατέγραψαν επίσης σημαντική μείωση το 2020, ενώ η Σουηδία (+59%), η Κροατία (+8%), η Βουλγαρία (+7%) και η Φινλανδία (+4%) ήταν οι μόνες χώρες που κατέγραψαν αύξηση του όγκου των μεταφορών (σε τονοχιλιόμετρα).

Ηγέτιδα η Ολλανδία

Η Ολλανδία πρωτοστάτησε σε δύο μέτωπα. Η χώρα κατέγραψε τον μεγαλύτερο όγκο μεταφερόμενων εμπορευμάτων ανά κάτοικο με 20 τόνους και σχεδόν το ήμισυ (49%) των νηολογημένων εμπορευματικών πλοίων στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ.

Όσον αφορά τον όγκο των μεταφερόμενων εμπορευμάτων ανά κάτοικο, μετά την Ολλανδία, ακολουθεί το Βέλγιο (13,5 τόνοι ανά κάτοικο) και το Λουξεμβούργο (9,1 τόνοι ανά κάτοικο). Σε έξι χώρες της ΕΕ, μεταφέρθηκαν λιγότερα από 100 κιλά ανά κάτοικο. Συνολικά, σε επίπεδο ΕΕ, 1,1 τόνοι εμπορευμάτων ανά κάτοικο μεταφέρθηκαν στις εσωτερικές πλωτές οδούς το 2020.

Όσον αφορά τα νηολογημένα πλοία μεταφοράς εμπορευμάτων, η Γερμανία (16%) και το Βέλγιο (9%) είχαν τα υψηλότερα μερίδια μετά ακολουθώντας την Ολλανδία, όσον αφορά την εθνικότητα των σκαφών.

Τα εμπορεύματα που διακινούνται

Σε επίπεδο ΕΕ, τα μεταλλεύματα, το κωκ και τα προϊόντα διυλισμένου πετρελαίου και τα αγροτικά προϊόντα ήταν οι κύριοι τύποι εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν το 2020, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το ήμισυ όλων των μεταφορών αγαθών στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ.

Μεταξύ όλων των αγαθών, η μεγαλύτερη αύξηση από το 2019 έως το 2020 παρατηρήθηκε για τα αγροτικά προϊόντα (+18%), ακολουθούμενα από «δευτερογενείς πρώτες ύλες και απόβλητα» (+8%) και «προϊόντα διατροφής, ποτά και καπνό» (+ 5%).

Αντίθετα, η μεγαλύτερη μείωση παρατηρήθηκε για τις κατηγορίες «κωκ και αργό πετρέλαιο» (-25%), «βασικά μέταλλα και κατασκευασμένα μεταλλικά προϊόντα, εκτός από μηχανήματα και εξοπλισμό» (-17%), «μεταλλεύματα» (-12%) και «κωκ και προϊόντα διύλισης πετρελαίου »(-9%).

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή