![ΕΕ – Μείωση 6% στις εμπορευματικές μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/10/boat-gbb49bb4c6_1920.jpg)
Μεταξύ 2010 και 2020, η μεταφορική δραστηριότητα στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ ήταν ασταθής, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έδωσε την Τετάρτη στη δημοσιότητα η Eurostat.
Μετά από μια σειρά μειώσεων και ανακάμψεων, ο κλάδος κατέγραψε σημαντική μείωση σχεδόν 6% (8 δισεκατομμύρια τονοχιλιόμετρα) μεταξύ 2019 και 2020. Παρόμοια τάση μπορεί να παρατηρηθεί για την ίδια περίοδο σε όρους τόνων με πτώση περίπου 3% (17 εκατομμύρια τόνοι).
Η Γερμανία και η Ολλανδία ήταν οι κύριοι πρωταγωνιστές στις εσωτερικές πλωτές μεταφορές της ΕΕ, αντιπροσωπεύοντας το 70% του συνόλου το 2020. Τα στοιχεία δείχνουν ότι, σε απόλυτες τιμές, η Γερμανία κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση το 2020 σε σύγκριση με το 2019 (-4,6 δισεκατομμύρια τονοχιλιόμετρα).
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/10/06_10_OT_plotes-600x474.png)
Η μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση παρατηρήθηκε στη Λιθουανία (-98%), αλλά αντανακλά μια χαμηλή αρχική τιμή, με τις απόλυτες τιμές να μειώνονται από 448 χιλιάδες τονοχιλιόμετρα σε 8,5 χιλιάδες. Η Τσεχία (-44%), η Γαλλία (-13%) και η Πολωνία (-12%) κατέγραψαν επίσης σημαντική μείωση το 2020, ενώ η Σουηδία (+59%), η Κροατία (+8%), η Βουλγαρία (+7%) και η Φινλανδία (+4%) ήταν οι μόνες χώρες που κατέγραψαν αύξηση του όγκου των μεταφορών (σε τονοχιλιόμετρα).
Ηγέτιδα η Ολλανδία
Η Ολλανδία πρωτοστάτησε σε δύο μέτωπα. Η χώρα κατέγραψε τον μεγαλύτερο όγκο μεταφερόμενων εμπορευμάτων ανά κάτοικο με 20 τόνους και σχεδόν το ήμισυ (49%) των νηολογημένων εμπορευματικών πλοίων στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ.
Όσον αφορά τον όγκο των μεταφερόμενων εμπορευμάτων ανά κάτοικο, μετά την Ολλανδία, ακολουθεί το Βέλγιο (13,5 τόνοι ανά κάτοικο) και το Λουξεμβούργο (9,1 τόνοι ανά κάτοικο). Σε έξι χώρες της ΕΕ, μεταφέρθηκαν λιγότερα από 100 κιλά ανά κάτοικο. Συνολικά, σε επίπεδο ΕΕ, 1,1 τόνοι εμπορευμάτων ανά κάτοικο μεταφέρθηκαν στις εσωτερικές πλωτές οδούς το 2020.
Όσον αφορά τα νηολογημένα πλοία μεταφοράς εμπορευμάτων, η Γερμανία (16%) και το Βέλγιο (9%) είχαν τα υψηλότερα μερίδια μετά ακολουθώντας την Ολλανδία, όσον αφορά την εθνικότητα των σκαφών.
Τα εμπορεύματα που διακινούνται
Σε επίπεδο ΕΕ, τα μεταλλεύματα, το κωκ και τα προϊόντα διυλισμένου πετρελαίου και τα αγροτικά προϊόντα ήταν οι κύριοι τύποι εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν το 2020, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το ήμισυ όλων των μεταφορών αγαθών στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ.
Μεταξύ όλων των αγαθών, η μεγαλύτερη αύξηση από το 2019 έως το 2020 παρατηρήθηκε για τα αγροτικά προϊόντα (+18%), ακολουθούμενα από «δευτερογενείς πρώτες ύλες και απόβλητα» (+8%) και «προϊόντα διατροφής, ποτά και καπνό» (+ 5%).
Αντίθετα, η μεγαλύτερη μείωση παρατηρήθηκε για τις κατηγορίες «κωκ και αργό πετρέλαιο» (-25%), «βασικά μέταλλα και κατασκευασμένα μεταλλικά προϊόντα, εκτός από μηχανήματα και εξοπλισμό» (-17%), «μεταλλεύματα» (-12%) και «κωκ και προϊόντα διύλισης πετρελαίου »(-9%).
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Golden Visa: Η Πορτογαλία επιταχύνει την διαδικασία μετά από μεγάλες καθυστερήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ot_golden_visa24_1-600x352.png)
Η Πορτογαλία επιταχύνει την διαδικασία Golden Visa μετά από μεγάλες καθυστερήσεις
Η Πορτογαλία επισπεύδει τις αιτήσεις για Golden Visa μεταβαίνοντας από ένα σύστημα ψηφιακής υποβολής αιτήσεων
![Σπάνιες γαίες: Ποιες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/spanies-gaies6-600x390.jpg)
Ποιες σπάνιες γαίες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ
Η Κίνα πρωτοστατεί στις σπάνιες γαίες και σχεδόν μονοπωλεί την επεξεργασία τους και οι ΗΠΑ θέλουν να απεξαρτηθούν από αυτή την επίπονη δέσμευση
![Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Τι ζητούν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/RENAULT-600x600.jpg)
Στο «ρελαντί» η πράσινη μετάβαση - Τι ζητούν οι ευρωπαίοι αυτοκινητοβιομήχανοι
«Καλός ο στρατηγικός διάλογος, αλλα χρειαζόμαστε λύσεις γρήγορα», λένε οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας - Oι καθυστερήσεις απειλούν επενδύσεις 250 δισ. ευρώ
![Μεξικό: Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/xalyvas-600x370.jpg)
Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο λέει το Μεξικό
Το Μεξικό εισάγει περισσότερο χάλυβα από τις Ηνωμένες Πολιτείες απ' ό,τι εξάγει
![Κομισιόν: Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/von-der-leyen-vance-600x400.jpg)
Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς
Η Πρόεδρος της Κομισιόν υπογράμμισε τη δέσμευση της ΕΕ για δίκαιες και ισορροπημένες εμπορικές σχέσεις
![Πάουελ: Σε μη βιώσιμη πορεία το έλλειμμα – Δεν βιαζόμαστε να μειώσουμε τα επιτόκια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/πγ1-1-600x366.jpg)
Καμπανάκι Πάουελ για το έλλειμμα στις ΗΠΑ - Καμία βιασύνη για τα επιτόκια
Τι είπε ο Πάουελ, για έλλειμμα, χρέος, δασμούς και επιτόκια στην καθιερωμένη κατάθεση του στη Γερουσία
![Πορτογαλία: Εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/tap-portugal-600x400.jpg)
Η Πορτογαλία εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP
Υπάρχουν περίπου 12 εταιρείες που ενδιαφέρονται για τον εθνικό αερομεταφορέα της Πορτογαλίας
![Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/solomon-600x400.jpg)
Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου
Ο πήχης για την πραγματοποίηση μιας συμφωνίας είναι πολύ υψηλός
![Cucci: Η πτώση πωλήσεων στο τέταρτο τρίμηνο προβληματίζει τους αναλυτές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/gucci-store-600x410.jpg)
Νέο πλήγμα για την Gucci - Συνεχίζεται η πτώση πωλήσεων
Τα έσοδα της Kering, στην οποία ανήκει η Gucci, ολόκληρου του έτους από δραστηριότητες του ομίλου ανήλθαν σε 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ
![Βρετανία: Άντλησε 13 δισ. στερλίνες – Οι αγορές της πρόσφεραν 140 δισ.](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/ot_bonds_london11-768x450-1-600x352.png)
Το Λονδίνο ζήτησε 13 δισ. στερλίνες και οι αγορές του πρόσφεραν 140 δισ.
Η έκδοση καταρρίπτει το προηγούμενο ρεκόρ ζήτησης βρετανικών ομολόγων