Μεταξύ 2010 και 2020, η μεταφορική δραστηριότητα στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ ήταν ασταθής, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έδωσε την Τετάρτη στη δημοσιότητα η Eurostat.
Μετά από μια σειρά μειώσεων και ανακάμψεων, ο κλάδος κατέγραψε σημαντική μείωση σχεδόν 6% (8 δισεκατομμύρια τονοχιλιόμετρα) μεταξύ 2019 και 2020. Παρόμοια τάση μπορεί να παρατηρηθεί για την ίδια περίοδο σε όρους τόνων με πτώση περίπου 3% (17 εκατομμύρια τόνοι).
Η Γερμανία και η Ολλανδία ήταν οι κύριοι πρωταγωνιστές στις εσωτερικές πλωτές μεταφορές της ΕΕ, αντιπροσωπεύοντας το 70% του συνόλου το 2020. Τα στοιχεία δείχνουν ότι, σε απόλυτες τιμές, η Γερμανία κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση το 2020 σε σύγκριση με το 2019 (-4,6 δισεκατομμύρια τονοχιλιόμετρα).
Η μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση παρατηρήθηκε στη Λιθουανία (-98%), αλλά αντανακλά μια χαμηλή αρχική τιμή, με τις απόλυτες τιμές να μειώνονται από 448 χιλιάδες τονοχιλιόμετρα σε 8,5 χιλιάδες. Η Τσεχία (-44%), η Γαλλία (-13%) και η Πολωνία (-12%) κατέγραψαν επίσης σημαντική μείωση το 2020, ενώ η Σουηδία (+59%), η Κροατία (+8%), η Βουλγαρία (+7%) και η Φινλανδία (+4%) ήταν οι μόνες χώρες που κατέγραψαν αύξηση του όγκου των μεταφορών (σε τονοχιλιόμετρα).
Ηγέτιδα η Ολλανδία
Η Ολλανδία πρωτοστάτησε σε δύο μέτωπα. Η χώρα κατέγραψε τον μεγαλύτερο όγκο μεταφερόμενων εμπορευμάτων ανά κάτοικο με 20 τόνους και σχεδόν το ήμισυ (49%) των νηολογημένων εμπορευματικών πλοίων στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ.
Όσον αφορά τον όγκο των μεταφερόμενων εμπορευμάτων ανά κάτοικο, μετά την Ολλανδία, ακολουθεί το Βέλγιο (13,5 τόνοι ανά κάτοικο) και το Λουξεμβούργο (9,1 τόνοι ανά κάτοικο). Σε έξι χώρες της ΕΕ, μεταφέρθηκαν λιγότερα από 100 κιλά ανά κάτοικο. Συνολικά, σε επίπεδο ΕΕ, 1,1 τόνοι εμπορευμάτων ανά κάτοικο μεταφέρθηκαν στις εσωτερικές πλωτές οδούς το 2020.
Όσον αφορά τα νηολογημένα πλοία μεταφοράς εμπορευμάτων, η Γερμανία (16%) και το Βέλγιο (9%) είχαν τα υψηλότερα μερίδια μετά ακολουθώντας την Ολλανδία, όσον αφορά την εθνικότητα των σκαφών.
Τα εμπορεύματα που διακινούνται
Σε επίπεδο ΕΕ, τα μεταλλεύματα, το κωκ και τα προϊόντα διυλισμένου πετρελαίου και τα αγροτικά προϊόντα ήταν οι κύριοι τύποι εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν το 2020, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το ήμισυ όλων των μεταφορών αγαθών στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ.
Μεταξύ όλων των αγαθών, η μεγαλύτερη αύξηση από το 2019 έως το 2020 παρατηρήθηκε για τα αγροτικά προϊόντα (+18%), ακολουθούμενα από «δευτερογενείς πρώτες ύλες και απόβλητα» (+8%) και «προϊόντα διατροφής, ποτά και καπνό» (+ 5%).
Αντίθετα, η μεγαλύτερη μείωση παρατηρήθηκε για τις κατηγορίες «κωκ και αργό πετρέλαιο» (-25%), «βασικά μέταλλα και κατασκευασμένα μεταλλικά προϊόντα, εκτός από μηχανήματα και εξοπλισμό» (-17%), «μεταλλεύματα» (-12%) και «κωκ και προϊόντα διύλισης πετρελαίου »(-9%).
Latest News
Honda - Nissan «έδωσαν τα χέρια» - Στήνουν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία
Η νέα οντότητα θα λειτουργεί υπό την ομπρέλα μιας εταιρείας συμμετοχών που θα δημιουργηθεί για τη συγχώνευση Honda - Nissan
Σύννεφα πάνω από την Ευρωζώνη – Μόλις στο 1% ανάπτυξη το 2025
Οι αναλυτές μείωσαν τις προσδοκίες τους για την Ευρωζώνη το 2026 στο 1,2% από 1,4%
Λαγκάρντ: Η ΕΚΤ πλησιάζει στον στόχο για τον πληθωρισμό – Οι αστερίσκοι
Η Κριστίν Λαγκάρντ προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρακολουθούν την πορεία των μισθών και των εταιρικών κερδών στην ευρωζώνη
Ολοκληρώνεται ο «γάμος» Honda - Nissan - Σήμερα οι ανακοινώσεις
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια
Lactalis: O «γίγαντας» των γαλακτοκομικών παραμένει στην κορυφή
Ο τζίρος των 30 δισ. ευρώ και οι «περιπέτειες» της Lactalis, της μεγαλύτερης εταιρείας γαλακτοκομικών προϊόντων του κόσμου
Πωλητήριο και σε... κάστρα στην Ευρώπη - Πόσο κοστίζει η απόκτησή τους
Από μια έπαυλη βαρονικού στιλ στα Highlands της Σκωτίας με τη δική της λίμνη για ψάρεμα πέστροφας σε μια Πολυτελέστατη έπαυλη στη λίμνη Κόμο της Ιταλίας
Ο ανταγωνισμός αγριεύει στο φαστ φουντ - Τοεξωφρενικό μάρκετινγκ της Pizza Hut
Η προωθητική καμπάνια της Pizza Hut περιελάμβανε δωρεάν συμμετοχές σε παιχνίδια καζίνο χωρίς να γνωρίζει εάν κάποιος πελάτης ήταν εθισμένοι στον τζόγο