
ο υπερχρεωμένος κινεζικός κολοσσός στον χώρο των ακινήτων Evergrande πουλά το μισό ποσοστό της εταιρείας διαχείρισης ακινήτων Evergrande Property Services για να αντλήσει 5 δισ. δολάρια, σύμφωνα με μέσα ενημέρωσης της Κίνας. Η Evergrande, η Evergrande Property Services και η Hopson Developement που αναφερόταν ως αγοραστής, νωρίτερα είχαν ζητήσει την αναστολή της διαπραγμάτευσης των μετοχών τους στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ.
Η κρατική κινεζική εφημερίδα «Global Times» ανέφερε ότι η Hopson Development με έδρα το Χονγκ Κονγκ εξαγοράζει το 51% της θυγατρικής της Evergrande στη διαχείριση των ακινήτων καταβάλλοντας πάνω από 40 δισ. δολάρια Χονγκ Κονγκ (5,1 δισ. δολάρια ΗΠΑ). Το ντιλ, εάν τελικά ολοκληρωθεί χωρίς να παρουσιαστούν στην πορεία προβλήματα, φαίνεται ότι αντικατοπτρίζει γενικευμένους φόβους στην Κίνα πως η Evergrande μπορεί να κινδυνεύει με χρεoκοπία συμπαρασύροντας και τη γενικότερη αγορά ακινήτων της χώρας. Φόβοι υπάρχουν επίσης και για την τιμή οποιασδήποτε πώλησης των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας, αφού εάν υπάρξει ουσιαστικά ξεπούλημα, μπορεί να παρασυρθούν οι τιμές των ακινήτων ή άλλων στοιχείων ενεργητικού και στον υπόλοιπο κλάδο.
Το Πεκίνο έχει παρακινήσει κρατικές εταιρείες και κατασκευαστές ακινήτων με κρατική ενίσχυση να αγοράσουν κάποια από τα περιουσιακά στοιχεία της Evergrande, δήλωσαν στο Reuters την περασμένη εβδομάδα διάφορες πηγές.
Η Evergrande Property Services, η μονάδα διαχείρισης ακινήτων του ομίλου Evergrande, η οποία μπήκε στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ τον Δεκέμβριο και είχε κεφαλαιοποίηση 7,1 δισ. δολ. ΗΠΑ πριν από την αναστολή της διαπραγμάτευσης, είναι ένα από τα σημαντικότερα περιουσιακά στοιχεία της Evergrande. Αλλα σημαντικά περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας είναι τα εκατοντάδες αναπτυξιακά της έργα σε όλη την Κίνα. Οι μετοχές της Hopson Development, εταιρείας διαχείρισης ακινήτων με έδρα το Γκουανγκτζού της Κίνας και μετοχές επίσης εισηγμένες στο Χονγκ Κονγκ, ανεστάλησαν «εν αναμονή της δημοσίευσης ανακοινώσεων σε σχέση με μια σημαντική συναλλαγή της εταιρείας» σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση.
Η Evergrande Group γνωστή και ως Evergrande Real Estate Group, που παλιότερα είχε την ονομασία Hengda Group είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων στην Κίνα με βάση τις πωλήσεις. Ιδρύθηκε το 1996 από τον 62χρονο σήμερα Χούι Κα Γιαν, ή Σου Γιαγίν όπως είναι επίσης γνωστός στην Κίνα. Εχει συσταθεί στις Νήσους Καϊμάν και έχει τα κεντρικά της γραφεία στο οικονομικό κέντρο Χουχάι της επαρχίας Νανσάν, στη Σενζέν. Το 2018 ήταν η εταιρεία ακινήτων με τη μεγαλύτερη αξία στον κόσμο.
Πάνω από 1.300 έργα
Η εταιρεία έχει κατασκευάσει περισσότερα από 1.300 έργα σε 280 κινεζικές πόλεις, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της. Σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία, απασχολεί από 123.000 έως 200.000 εργαζόμενους αλλά έμμεσα συνεισφέρει στη δημιουργία 3,8 εκατ. θέσεων εργασίας κάθε χρόνο στη χώρα, όπως τουλάχιστον αναφέρει στον ιστότοπό της. Επιπλέον έχει επτά θυγατρικές που δραστηριοποιούνται σε διάφορους κλάδους, από τα ηλεκτρικά οχήματα έως την υγειονομική περίθαλψη, τα καταναλωτικά είδη, την παραγωγή εκπομπών στην τηλεόραση και τα θεματικά πάρκα. Για το 2020 εμφανίζεται να είχε έσοδα πάνω από 500 δισ. δολ. και κέρδη 8 δισ. δολάρια. Ομως η εταιρεία έχει και συσσωρευμένα χρέη περίπου 300 δισ. δολάρια, τα οποία αποτελούν το μεγάλο της πρόβλημα.
Ο όμιλος φέρεται να έχει υπό ανάπτυξη γη 565 εκατ. τετραγωνικών μέτρων και τρέχοντα έργα σε περισσότερες από είκοσι κινεζικές πόλεις. Το 2009 η εταιρεία είχε συγκεντρώσει πάνω από 700 εκατ. δολ. σε αρχική δημόσια προσφορά για να μπει στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ. Λόγω των πολιτικών διασυνδέσεων του Χούι Κα Γιαν η εταιρεία έχει λάβει κεφάλαια ύψους δεκάδων δισ. δολαρίων από ξένους και εγχώριους επενδυτές αλλά και φθηνά δάνεια από κινεζικές τράπεζες. Τα προβλήματα της Evergrande ξεκίνησαν όταν – μετά από πολλά χρόνια ξέφρενου δανεισμού και ανάπτυξης στην κατασκευή ακινήτων – το Πεκίνο αποφάσισε να επιβάλλει αυστηρούς όρους στα κόστη δανεισμού των εταιρειών αυτών. Τα μέτρα αυτά περιλαμβάνουν πλέον και αυστηρούς περιορισμούς στα χρέη που θα μπορεί να έχει μια εταιρεία ανάλογα με τις ταμειακές ροές της, τα στοιχεία ενεργητικού και την κεφαλαιακή επάρκεια. Αυτό ξεκίνησε το ντόμινο με τις μετοχές της Evergrande.


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς