Ο σουηδικός γίγαντας επίπλων IKEA σχεδιάζει να μεταφέρει μεγαλύτερο μέρος της παραγωγικής της δραστηριότητας στην Τουρκία, επιδιώκοντας να ελαχιστοποιήσει τα προβλήματα με τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και το αυξημένο κόστος αποστολής, όπως δήλωσε ο επικεφαλής οικονομικός διευθυντής της εταιρείας στην Τουρκία.
Τα προϊόντα που η ΙΚΕΑ σχεδιάζει να παράγει και στη συνέχεια να εξάγει από την Τουρκία – πολυθρόνες, βιβλιοθήκες, ντουλάπες και ντουλάπια κουζίνας – αποστέλλονται επί του παρόντος σε προορισμούς χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά, από την ανατολική Ασία έως τη Μέση Ανατολή ή τις ευρωπαϊκές αγορές.
«Λόγω των προβλημάτων αποστολής που αντιμετωπίσαμε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, προσπαθούμε να αυξήσουμε την παραγωγή στην Τουρκία», δήλωσε στο Reuters ο επικεφαλής οικονομικός διευθυντής Κερίμ Νισέλ.
«Όλοι είδαμε στην πανδημία ότι η διαφοροποίηση είναι πολύ σημαντική», είπε ο Νίσελ. «Μπορεί να μην είναι καλή στρατηγική να παράγεις αντικείμενα σε μία χώρα και μετά να προσπαθείς να τα μεταφέρεις σε όλο τον κόσμο».
Η εταιρεία διαθέτει επτά καταστήματα στην Τουρκία και ήδη εξάγει τρεις φορές περισσότερο από ό, τι εισάγει στην Τουρκία, όπου σήμερα παράγει υφάσματα, γυαλί, κεραμικά και μεταλλικά προϊόντα για παγκόσμια εξαγωγή.
Ο Νίσελ είπε ότι το κόστος ενός εμπορευματοκιβωτίου από την ανατολική Ασία αυξήθηκε στα 12.000 δολάρια από τα 2.000 δολάρια πριν από το ξέσπασμα της COVID-19 πέρυσι. «Είναι πιο λογικό να κατασκευάζονται πιο κοντά τα προϊόντα μας σε σχέση με τον τόπο όπου πωλούνται. Γι ‘αυτό θέλουμε να κατασκευάζονται στην Τουρκία».
Η κίνηση της IKEA ακολουθεί παρόμοια βήματα άλλων ευρωπαϊκών brands, όπως η Benetton, η οποία φέρνει την παραγωγή πιο κοντά στην αγορά ενισχύοντας τα εργοστάσιά της στη Σερβία, την Κροατία, την Τουρκία, την Τυνησία και την Αίγυπτο, με στόχο τη μείωση κατά το ήμισυ της παραγωγής στην Ασία.
Latest News
Economist: Θα καταφέρει η Lego να παραμείνει η πιο «κουλ» εταιρεία παιχνιδιών;
Δύο είναι οι μεγάλες προκλήσεις της Lego, σύμφωνα με τον Economist: να συνεχίσει με τον ίδιο επιτυχημένο ρυθμό και να γίνει πιο πράσινη
Η οικονομία πολέμου επιβραδύνει το εμπόριο με την Κίνα
Η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στον σιδηρόδρομο είναι ενδεικτική των πιέσεων που υφίσταται η Ρωσία
Η Διώρυγα του Παναμά νέο γεωπολιτικό, οικονομικό κι εμπορικό μέτωπο
Ο Τραμπ προειδοποίησε ότι δεν θα αφήσει να πέσει η Διώρυγα του Παναμά σε «λάθος χέρια», αναφερόμενος στη συνεχώς αυξανόμενη επιρροή της Κίνας
Εκτός ελέγχου το δημόσιο χρέος της Γαλλίας
Τριπλασιάστηκε την τελευταία 20ετία, αυξήθηκε κατά 1 τρισ. ευρώ την τελευταία 10ετία και έφθασε το 113,7% του ΑΕΠ
Κοντά στα 4 τρισ. δολάρια η χρηματιστηριακή αξία της Apple
Οι επενδυτές στοιχηματίζουν ότι η δυναμική της τεχνητής νοημοσύνης θα φέρει στην Apple νέο κύκλο αύξησης των πωλήσεων για συσκευές iPhone
Η Gen Z διψάει για Guinness - Ξεμένει από αποθέματα η ιρλανδική μπίρα;
Είναι πραγματικές οι ανησυχίες για την εξάντληση της Guinness στη Βρετανία ή αποτελούν ένα κόλπο μάρκετινγκ;
Οι Βρετανοί ξοδεύουν περισσότερα αυτά τα Χριστουγεννα
Τα πολυκαταστήματα στη Βρετανία σημειώνουν αύξηση των πωλήσεων κατά σχεδόν 7%, ενώ η Visa αναφέρει ότι οι διαδικτυακές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 6,1%
Γιατί αλλάζει μάρκα παγωτού o Βασιλιάς Κάρολος ;
Εντάλματα σε περισσότερες απο 300 εταιρείες χορήγησε ο Βρετανός βασιλιάς, συνεχίζοντας την παράδοση των προμηθευτών του βασιλικού οίκου
ΕΚΤ: Έρχονται πρόστιμα για τις «απείθαρχες» τράπεζες- Τι σχεδιάζει η κεντρική τράπεζα
Η ΕΚΤ από το 2014 έχει ανακοινώσει κατά μέσο όρο περισσότερα από 5.000 εποπτικά μέτρα ετησίως
DW: «Ηγεμών» ή «ασθενής» η Γερμανία στην Ευρώπη;
Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει η Γερμανία, άλλοτε «ατμομηχανή της οικονομίας» στην ΕΕ. Ωστόσο δεν χάνει τον ηγετικό της ρόλο στην Ευρώπη, σημειώνει η DW