Ο σουηδικός γίγαντας επίπλων IKEA σχεδιάζει να μεταφέρει μεγαλύτερο μέρος της παραγωγικής της δραστηριότητας στην Τουρκία, επιδιώκοντας να ελαχιστοποιήσει τα προβλήματα με τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και το αυξημένο κόστος αποστολής, όπως δήλωσε ο επικεφαλής οικονομικός διευθυντής της εταιρείας στην Τουρκία.
Τα προϊόντα που η ΙΚΕΑ σχεδιάζει να παράγει και στη συνέχεια να εξάγει από την Τουρκία – πολυθρόνες, βιβλιοθήκες, ντουλάπες και ντουλάπια κουζίνας – αποστέλλονται επί του παρόντος σε προορισμούς χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά, από την ανατολική Ασία έως τη Μέση Ανατολή ή τις ευρωπαϊκές αγορές.
«Λόγω των προβλημάτων αποστολής που αντιμετωπίσαμε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, προσπαθούμε να αυξήσουμε την παραγωγή στην Τουρκία», δήλωσε στο Reuters ο επικεφαλής οικονομικός διευθυντής Κερίμ Νισέλ.
«Όλοι είδαμε στην πανδημία ότι η διαφοροποίηση είναι πολύ σημαντική», είπε ο Νίσελ. «Μπορεί να μην είναι καλή στρατηγική να παράγεις αντικείμενα σε μία χώρα και μετά να προσπαθείς να τα μεταφέρεις σε όλο τον κόσμο».
Η εταιρεία διαθέτει επτά καταστήματα στην Τουρκία και ήδη εξάγει τρεις φορές περισσότερο από ό, τι εισάγει στην Τουρκία, όπου σήμερα παράγει υφάσματα, γυαλί, κεραμικά και μεταλλικά προϊόντα για παγκόσμια εξαγωγή.
Ο Νίσελ είπε ότι το κόστος ενός εμπορευματοκιβωτίου από την ανατολική Ασία αυξήθηκε στα 12.000 δολάρια από τα 2.000 δολάρια πριν από το ξέσπασμα της COVID-19 πέρυσι. «Είναι πιο λογικό να κατασκευάζονται πιο κοντά τα προϊόντα μας σε σχέση με τον τόπο όπου πωλούνται. Γι ‘αυτό θέλουμε να κατασκευάζονται στην Τουρκία».
Η κίνηση της IKEA ακολουθεί παρόμοια βήματα άλλων ευρωπαϊκών brands, όπως η Benetton, η οποία φέρνει την παραγωγή πιο κοντά στην αγορά ενισχύοντας τα εργοστάσιά της στη Σερβία, την Κροατία, την Τουρκία, την Τυνησία και την Αίγυπτο, με στόχο τη μείωση κατά το ήμισυ της παραγωγής στην Ασία.
Latest News
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της