Συγκεκριμένη πρόταση υπέβαλλε στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) η διεθνής ναυτιλία με στόχο τον μηδενισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακος από τη ναυτιλία μέχρι το 2050.
Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), που αντιπροσωπεύει το 80% της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας κατέθεσε στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΔΝΟ), πρόταση με τα επείγοντα μέτρα που πρέπει να λάβουν οι κυβερνήσεις για να βοηθήσουν τη διεθνή ναυτιλία να επιτύχει καθαρές εκπομπές απαλλαγμένες από το CO2 έως το 2050.
Η πρόταση
H πρόταση του Επιμελητηρίου, προβλέπει την δημιουργία ενός ταμείου R&D για την ανάπτυξη τεχνολογιών μηδενικού άνθρακα και την εισαγωγή εισφοράς άνθρακα για τη ναυτιλία για να επιταχύνει τη μετάβαση σε πιο ακριβά καύσιμα μηδενικού άνθρακα.
Με την παραπάνω πρόταση συντάσσεται και η ελληνική ναυτιλία καθώς η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), όπως έχει δηλώσει ο πρόεδρος της κ. Θεόδωρος Βενιάμης, συμμετείχε ενεργά στις διεργασίες του ICS για τη δημιουργία του πρώτου συμμετοχικού ναυτιλιακού Ταμείου Έρευνας και Ανάπτυξης.
«Η πρόταση έρχεται να γεφυρώσει ένα υφιστάμενο σημαντικό τεχνολογικό κενό και να δράσει καταλυτικά προς την κατεύθυνση απεξάρτησης της ναυτιλίας από τον άνθρακα, όπου η οριστική λύση έγκειται στην καινοτομία σε εναλλακτικά και μη ορυκτά καύσιμα» είχε τονίσει ο κ. Βενιάμης.
Ουσιαστικά η διεθνής ναυτιλία επιζητεί από τον ΙΜΟ να αφήσει στην άκρη τον στόχο που είχε θέσει για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 50% έως το 2050 και να υιοθετήσει μια πιο φιλόδοξη στρατηγική, τους μηδενικούς ρύπους μέχρι το 2050.
Η νέα πρόταση έρχεται λίγες ημέρες πριν τη σύνοδο COP26 στη Γλασκόβη και δείχνει την αποφασιστικότητα της ναυτιλίας να δράσει κατά της κλιματικής αλλαγής αλλά κυρίως τον δρόμο μέσα από τον οποίο μπορεί να υπάρξουν συγκεκριμένα αποτελέσματα.
Οι άνθρωποι του ICS
Οι άνθρωποι του ICS δηλώνουν ότι πρόκειται για μία πρόταση που δεν είναι «για πρωτοσέλιδα» αλλά για δράση.
Ο Guy Platten, Γενικός Γραμματέας, η ICS δηλώνει χαρακτηριστικά ότι αυτή η ναυτιλία είναι η μοναδική «βιομηχανία» που απαιτεί να ρυθμιστεί αυστηρότερα για τις εκπομπές άνθρακα, και βάζει τα χέρια της για να κάνει η ίδια τη «βρόμικη δουλειά». Δεν προσπαθούμε να κερδίσουμε πρωτοσέλιδα – προσπαθούμε να φτάσουμε στο καθαρό μηδέν, τονίζει.
Ο Esben Poulsson, Πρόεδρος του ICS, σημειώνει ότι η συζήτηση δεν κοστίζει τίποτα αλλά η δράση είναι δύσκολη. Με την πρόταση μας, συνεχίζει, λέμε στις κυβερνήσεις το «πώς» καθώς και το «τι» για την απομάκρυνση από τον άνθρακα των ναυτιλιακών μεταφορών έως το 2050. Λέμε στις κυβερνήσεις ότι εάν θέλουν πραγματικά να φτάσουν στο καθαρό μηδέν, πρέπει να μεταβούν από τις κενές δεσμεύσεις σε συγκεκριμένες δράσεις, τονίζει ο πρόεδρος του ICS.
Όπως εξηγεί το ICS, δεδομένου ότι η τυπικά ζωή ενός πλοίου είναι διάρκειας 25 ετών, προκειμένου η ναυτιλία να επιτύχει τον στόχο των μηδενικών εκπομπών άνθρακα θα πρέπει μέχρι το 2030 χιλιάδες πλοία μηδενικών εκπομπών να έχουν πέσει στο νερό. Συνεπώς είναι κρίσιμο ο ΙΜΟ να υιοθετήσει άμεσα τα επείγοντα μέτρα που απαιτούνται για να επιταχυνθεί η αύξηση των επιπέδων ετοιμότητας τεχνολογίας. Οι κυβερνήσεις των χωρών που μετέχουν στον Οργανισμό θα πρέπει να εγκρίνουν τη δημιουργία του IMO Maritime Research Fund (IMRF) ύψους 5 δισεκατομμυρίων ΗΠΑ σε συνεδρίαση εντός του Νοεμβρίου μόλις δύο εβδομάδες μετά το COP 26.
Το IMRF θα παρέχει εγγυημένα επίπεδα χρηματοδότησης για την επιτάχυνση της ανάπτυξης πλοίων μηδενικών εκπομπών, χωρίς να απαιτείται από τις κυβερνήσεις να χρησιμοποιούν τα χρήματα των φορολογουμένων καθώς το Ταμείο θα χρηματοδοτηθεί από υποχρεωτικές συνεισφορές από τους εφοπλιστές παγκοσμίως, μέσω εισφοράς 2 δολ ανά τόνο καυσίμου, η οποία σύμφωνα με την ναυτιλιακή βιομηχανία μπορεί να εφαρμοστεί έως το 2023.
Παράλληλα το ICS υπέβαλε επίσης μια ολοκληρωμένη πρόταση που καθορίζει την αρχιτεκτονική για μια ευρύτερη εισφορά άνθρακα που θα ισχύει για τη ναυτιλία Αυτή η παγκόσμια εισφορά άνθρακα θα βοηθήσει να κλείσει το χάσμα τιμών μεταξύ καυσίμων μηδενικού άνθρακα και συμβατικών καυσίμων και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τη χρηματοδότηση ανάπτυξης ουσιαστικών νέων υποδομών ανεφοδιασμού στα λιμάνια όλου του κόσμου
Η υιοθέτηση από τον ΙΜΟ ενός καθαρού στόχου μηδενικών εκπομπών θα στείλει το πολύ ισχυρό μήνυμα που επιδιώκει η ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς και οι πάροχοι ενέργειας, οι ναυπηγοί και οι κατασκευαστές κινητήρων, έτσι ώστε οι επενδύσεις σε πράσινα καύσιμα και εναλλακτικές τεχνολογίες να επιταχυνθούν και να κλιμακωθούν.
Latest News
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Εως το 2025 η Ευρώπη θα παράγει ετησίως 32 GW από ανεμογεννήτριες
Η Γερμανία ενισχύοντας τα έργα ΑΠΕ, τετραπλασίασε τις αδειοδοτήσεις για νέα χερσαία αιολικά πάρκα
«Μαρσάρει» η F1 με στόχο τις μηδενικές εκπομπές
H Formula 1, που αποτελεί το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου, στρέφει την τεχνογνωσία του στην υπερθέρμανση του πλανήτη
Το deal της AKTOR στην αποθήκευση ενέργειας – H εξαγορά από Enercoplan και οι επενδύσεις 1,5 δισ.
H AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, εξαγόρασε χαρτοφυλάκιο έργων αντλησιοταμίευσης της Enercoplan Energy & Investments
Η Xiaomi παρέδωσε 20.000 EV τον Οκτώβριο - Μήνες μόνο μετά το πρώτο της
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Xiaomi παρέδωσε το πρώτο αυτοκίνητο της πριν λίγους μήνες
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας
Τι θα συνέβαινε στην Αθήνα αν είχαμε το ίδιο καιρικό φαινόμενο με τη Βαλένθια
Όπως ανέφερε ο κ. Λέκκας «οι φυσικές διεργασίες, είναι φυσικές διεργασίες. Ό, τι και να κάνουμε εμείς, αυτές ακολουθούν τους δικούς τους νόμους