Στην επιρροή που άσκησε η πανδημία στην κίνηση στους δρόμους, επηρεάζοντας έτσι και την οικονομική δραστηριότητα, αναφέρεται τριμηνιαία έκθεση της Fitch Ratings λαμβάνοντας υπόψη την πορεία των κρουσμάτων και των εμβολιασμών. Για την Ελλάδα ειδικά η επιστροφή της κανονικότητας στους δρόμους θα αργήσει έως το δεύτερο τρίμηνο του 2023.

Η έκθεση εκτιμά πως σε παγκόσμιο επίπεδο η άρση των περιοριστικών μέτρων σε συνδυασμό με τους εμβολιασμούς έδωσαν ώθηση στις οικονομίες και επέτρεψαν τη σταδιακή, μερική αποκατάσταση της κυκλοφορίας στους δρόμους. Αν και η πλήρης αποκατάσταση της κίνησης στους δρόμους για την πλειοψηφία των χωρών θα αργήσει ακόμη, ξεκινώντας από το δεύτερο μισό του 2022 έως το πρώτο μισό του 2023.

Αναφορικά με την Ελλάδα εντοπίζεται σαφής βελτίωση της κατάστασης από τον περασμένο Απρίλιο, καθώς οι περιορισμοί άρχισαν να χαλαρώνουν περίπου από τα μέσα Μαΐου.

Υπενθυμίζεται πως η κυκλοφορία στους ελληνικούς δρόμους είχε περιοριστεί από την αύξηση των κρουσμάτων και την επαναφορά του εθνικού lockdown, το Νοέμβριο του 2020, που επιβράδυνε περαιτέρω την πορεία ανάκαμψης της οικονομίας.  Συνολικά για το 2020, η πτώση της κυκλοφορίας στους δρόμους κινήθηκε στα ίδια επίπεδα με έτερες ευρωπαϊκές χώρες.

Με την άρση των περιοριστικών μέτρων από την άνοιξη, η κυκλοφορία στους δρόμους αποκαταστάθηκε στα επίπεδα που βρισκόταν το 2019, μέσα στον Ιούλιο του 2021. Στην Ελλάδα, εξάλλου, όπως και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες ο ρυθμός των εμβολιασμών αυξήθηκε σημαντικά από το πρώτο τρίμηνο του 2021, μια πορεία που αναμένεται να βοηθήσει ακόμη περισσότερο στην αποκατάσταση της κυκλοφορίας στους δρόμους.

Συγκεκριμένα στην έκθεση επισημαίνονται τα εξής:

  • Η κυκλοφορία στους ελληνικούς δρόμους θα έχει αποκατασταθεί πλήρως μέχρι το δεύτερο τρίμηνο του 2023.
  • Μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου, είχαν χορηγηθεί περίπου 11 εκατ. δόσεις εμβολίων, ποσότητα που αναλογεί σε τουλάχιστον μία δόση για το 57% του πληθυσμού, ενώ το 54% είναι πλήρως εμβολιασμένο. Αυτό πρακτικά είναι πολύ πιο μπροστά από τις 6 εκατ. δόσεις που είχαν χορηγηθεί έως τον Ιούνιο του 2021 και τις λιγότερο από 1 εκατ. δόσεις που είχαν χορηγηθεί μέχρι τις αρχές Μαρτίου 2021. Πρόκειται για ένα νούμερο εμβολιασμών που τοποθετεί την Ελλάδα μόλις οριακά πίσω από άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
  • Αναφορικά με την κυκλοφορία στους δρόμους η Ελλάδα επηρεάστηκε ελαφρά λιγότερο σε σχέση με έτερες ευρωπαϊκές χώρες κατά τη διάρκεια του δευτέρου τριμήνου του 2020 με την μεγαλύτερη καταγεγραμμένη πτώση στο 73% στο κέντρο της Αθήνας. Η κυκλοφορία στους δρόμους είχε επηρεαστεί σημαντικά τον Οκτώβριο και το Νοέμβριο του 2020 με πτώση άνω του 40%. Για το σύνολο του 2020, η πτώση ανήλθε στο 25%, ποσοστό ανάλογο με το μέσο όρο άλλων ευρωπαϊκών κρατών. Πάντως, από το πρώτο τρίμηνο του 2021 η κυκλοφορία στους δρόμους βελτιώθηκε, με αποτέλεσμα να φτάσει στο ανώτατο σημείο της κατά την καλοκαιρινή περίοδο.
  • Το lockdown διήρκησε 42 μέρες από το Μάρτιο έως το Μάιο του 2020. Το Νοέμβριο του 2020, λόγω της σημαντικής αύξησης των κρουσμάτων, η χώρα επανήλθε σε εθνικό lockdown. Οι αρχές προχώρησαν σε άρση της πλειονότητας των περιορισμών από τα μέσα Μαΐου 2021.
  • Η συνολική (οικονομική) κυβερνητική στήριξη στο πλαίσιο του έκτακτου πακέτου βοήθειας προς τους πολίτες και τις πληττόμενες επιχειρήσεις ανήλθε σε 3,3 δισ. ευρώ, μαζί με την πιθανότητα φορολογικών ρυθμίσεων και ρυθμίσεων που αφορούσαν τις ασφαλιστικές εισφορές.
Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα
Νίκος Ανδρουλάκης: Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ήταν ένας δημιουργικός και ρηξικέλευθος επιχειρηματίας
Επικαιρότητα |

Ανδρουλάκης: Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ήταν ένας ρηξικέλευθος επιχειρηματίας

«Μαζί με τη συνοδοιπόρο της ζωής του, Μαριάννα Βαρδινογιάννη, προσέφεραν σπουδαίο κοινωνικό έργο με κορωνίδα τη δημιουργία της πρώτης Ογκολογικής Μονάδας Παίδων στην πατρίδα μας»