Τίποτα στη σύγχρονη εποχή δεν έχει αλλάξει τη ζωή στις πόλεις όπως η πανδημία που ξέσπασε το 2019.

Στην πραγματικότητα, η Covid-19 είναι η πρώτη πανδημία τέτοιας κλίμακας που μας συνέβη ως «αστικοποιημένο» είδος.

Όταν η ισπανική γρίπη χτύπησε στις αρχές του 1900, μόνο το 14% των ανθρώπων ζούσε στις πόλεις, αλλά σήμερα ο αριθμός αυτός έχει αυξηθεί στο 57%, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Διεύθυνσης Πληθυσμού του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ).

Η Economist Intelligence Unit δημοσίευσε πρόσφατα τον Κατάλογο των Ασφαλών Πόλεων για το 2021.

Ο κατάλογος αυτός κατατάσσει 60 πόλεις χρησιμοποιώντας 76 δείκτες προς αξιολόγηση, μερικοί από αυτούς είναι : η ασφαλεία σε υποδομές, η ασφάλεια στην ψηφιακή ζωή, η προσωπική ασφάλεια, οι περιβαλλοντικοί παράγοντες και, φυσικά, η υγεία.

Κοπεγχάγη

Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται η πρωτεύουσα της Δανίας.

Την πρώτη θέση έδωσε στην Κοπεγχάγη οι θετικοί δείκτές της στον τομέα της πράσινης ανάπτυξης, δηλαδή σωστή διαχείριση αποβλήτων, «καθαρό» οξυγόνο για τους πολίτες, πρωτοποριακές ενέργειες στη διαχείριση εναλλακτικών πηγών ενέργειας καθώς και η ύπαρξη μεγάλων δασικών εκτάσεων.

Μάλιστα, καθοριστικής σημασίας υπήρξαν τα δάση στην διαχείριση της πανδημίας αλλά και στην πλήρη άρση μέτρων που εφάρμοσε η Δανία από τα τέλη του Σεπτεμβρίου.

Και αυτό γιατί τα περιοριστικά μέτρα του κράτους δεν «έκλεισαν» τους πολίτες μέσα στα σπίτια.

Οι υπάρχουσες υποδομές του κράτους παρείχαν εξόδους για βόλτα και άθληση στην φύση για τους πολίτες.

«Τα πάρκα και οι χώροι πρασίνου, καθώς και οι πλωτές οδούς ήταν εξαιρετικά δημοφιλείς κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Οι Κοπεγχάγοι έκαναν βόλτες για να αγοράσουν φαγητό και να απολαύσουν τους πολλούς χώρους αναπνοής της πόλης», δήλωσε ο κάτοικος Asbjørn Overgaard, διευθύνων σύμβουλος της μη κερδοσκοπικής εταιρείας Copenhagen Capacity.

Τορόντο

Η μεγαλύτερη πόλη του Καναδά κατέλαβε τη δεύτερη θέση στον δείκτη στη συνολική ασφάλεια, με ισχυρές βαθμολογίες σε υποδομές και περιβαλλοντική ασφάλεια.

Οι κάτοικοι πιστώνουν την επιτυχία αυτή στην κουλτούρα της πολυπολιτισμικότητας.

Η κυρίαρχη νοοτροπία ανάμεσα στους ανθρώπους είναι μία καθημερινότητα χωρίς αποκλεισμούς που εκτιμά τη στοχευμένη επικοινωνία μεταξύ των κοινοτήτων.

Σιγκαπούρη

Στην αμέσως επόμενη θέση βρίσκεται η Σιγκαπούρη.

Η ψηφιακή ασφάλεια, το εύρρυθμο σύστημα υγείας και η ασφάλεια στις υποδομές ήταν τα «όπλα» για να κινηθεί γρήγορα τις πρώτες μέρες της πανδημίας, αναπτύσσοντας γρήγορα την ψηφιακή παρακολούθηση και τον εντοπισμό επαφών.

Η χώρα διαθέτει επίσης ένα από τα υψηλότερα ποσοστά εμβολιασμού στον κόσμο (επί του παρόντος στο 80%), αλλά εξακολουθεί να απαιτεί αυστηρή παρακολούθηση και εντοπισμό επαφών ενόψει νέων παραλλαγών.

Σίδνεϊ

Η Αυστραλία ακόμα και σήμερα εξακολουθεί να έχει ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά κατά κεφαλή θανάτου από την νόσο του κορωνοϊού.

Επίσης, το εμβολιαστικό πρόγραμμα έχει ολοκληρωθεί κοντά στο 70% στη Νέα Νότια Ουαλία και πολλοί από τους περιορισμούς αναμένεται να αρθούν και τα διεθνή σύνορα πρόκειται να ανοίξουν τον Νοέμβριο.

Σε επίπεδο εγκληματικότητας, οι κάτοικοι του Σίδνεϊ ανέκαθεν είχαν μια ισχυρή αίσθηση προσωπικής ασφάλειας στους δρόμους.

«Πραγματικά δεν ένιωσα ποτέ τόσο ασφαλής σε μια χώρα, όπως όταν ζούσα στο Σίδνεϊ», δήλωσε η Chloe Scorgie, ιδρύτρια της αυστραλιανής ταξιδιωτικής ιστοσελίδας Passport Down Under, η οποία μετακόμισε για πρώτη φορά στο Σίδνεϊ το 2018. «Ταξίδεψα στο Σίδνεϊ ως σόλο γυναίκα ταξιδιώτης και ποτέ δεν ένιωσα ότι κινδυνεύω ».

Η πόλη του Σίδνεϊ κατέλαβε επίσης την πρώτη θέση στην ψηφιακή ασφάλεια, η οποία περιλαμβάνει: την πολιτική απορρήτου μιας πόλης, την προστασία από απειλές στον κυβερνοχώρο και το συνολικό έξυπνο σχέδιασμό πόλης.

Τόκιο

Η πρωτεύουσα της Ιαπωνίας κατέλαβε την πέμπτη θέση στο γενικό δείκτη ασφάλειας.

Αλλά είναι στην κορυφή του δείκτη ασφάλειας υγείας, ο οποίος λαμβάνει υπόψιν του την ποιότητα της παρεχόμενης υγειονομικής περίθαλψης, το προσδόκιμο ζωής, την ψυχική υγεία και την θνησιμότητα από Covid-19.

Το Τόκιο βρέθηκε επίσης στην πρώτη πεντάδα για την ασφάλεια των υποδομών του, η οποία περιλαμβάνει ασφάλεια μεταφορών, φιλικότητα προς τους πεζούς και δίκτυα μεταφοράς.

Το Τόκιο χτίστηκε με γνώμονα την ενθάρρυνση της συμμετοχή της κοινότητας στο δημόσιο γίγνεσθαι -γεγονός που έφερε με τη σειρά του ισχυρότερη συμμετοχή των πολιτών σε όλα τα μέτρα που στοχεύουν στην ασφάλεια στους δρόμους της πόλης.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα