Έμφαση στην υλοποίηση της στρατηγικής που συνδέεται με την βιωσιμότητα και είναι σύμφωνη με τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ, δίνει η ΙΚΕΑ.
Όπως επισήμανε σε εκδήλωση για την παρουσίαση των δράσεων που έχουν γίνει και των στόχων που έχουν τεθεί, ο κ. Διονύσης Πυροβολισιάνος, Store Operations Manager ΙΚΕΑ, Ελλάδα «η ΙΚΕΑ, τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο, όσο και σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία, ως εταιρεία του Ομίλου FOURLIS, λειτουργεί με γνώμονα τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ. Πραγματοποιούμε συνεχώς νέες δράσεις με σεβασμό στον άνθρωπο και το περιβάλλον επιτυγχάνοντας κάθε φορά τους ετήσιους στόχους μας».
Σήμερα η ΙΚΕΑ, όπως επισημάνθηκε, έχει θέσει τις βάσεις ώστε έως το 2030, να είναι θετική προς το κλίμα προχωρώντας σε μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, σε μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι παράγει, και να μπορεί να προσφέρει προϊόντα που βασίζονται σε ανανεώσιμα ή ανακυκλωμένα υλικά. Στο πλαίσιο αυτό έχει προχωρήσει σε μία σειρά από ενέργειες με στόχο την προστασία των φυσικών πόρων και του περιβάλλοντος μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται η αξιολόγηση περισσότερων των 9.500 προϊόντων για κυκλικές δυνατότητες και βελτιώσεις σε όλη την αλυσίδα ΙΚΕΑ, ώστε να μειωθεί περαιτέρω το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα και να αντιμετωπιστεί η κλιματική αλλαγή παγκοσμίως.
Παράλληλα, η ΙΚΕΑ, έχει προχωρήσει και σε μία σειρά από προϊοντικές αλλαγές με πιο αξιοσημείωτες την κατάργηση των πλαστικών μιας χρήσης από τα καταστήματα και τα εστιατόριά της, την προσφορά και χρήση αποκλειστικά λαμπτήρων LED, την ενθάρρυνση για μείωση σπατάλης τροφίμων στο σπίτι, ενώ, προχώρησε στην κατάργηση του έντυπου καταλόγου που αποτελούσε το βασικό προωθητικό υλικό για περισσότερα από 70 χρόνια, ενώ μέχρι του τέλος του έτους θα προσφέρει αποκλειστικά επαναφορτιζόμενες μπαταρίες.
Επιπρόσθετα, προσφέρει στον καταναλωτή προϊόντα από βιώσιμες πηγές, χρησιμοποιώντας ξυλεία με πιστοποίηση FSC ή ανακυκλωμένη από δάση με υπεύθυνη διαχείριση αποφεύγοντας την αποψίλωση, βαμβάκι που προέρχεται αποκλειστικά από βιώσιμες πρακτικές ενώ στο τέλος του 2020, έκανε τη μετάβαση από περίπου 100.000 μετρικούς τόνους πρωτογενούς πολυεστέρα σε ανακυκλωμένο πολυεστέρα στα υφασμάτινα προϊόντα της.
Η βιωσιμότητα συναντάται και στα τρόφιμα που παρέχει η ΙΚΕΑ μέσω των καταστημάτων προσφέροντας μεταξύ αλλων σολομό που προέρχεται από υπεύθυνη υδατοκαλλιέργεια κατά το πρότυπο ASC, τα θαλασσινά προέρχονται από αειφόρο αλιεία πιστοποιημένη κατά το πρότυπο ΜSC, ενώ οι σοκολάτες και ο καφές ΙΚΕΑ φέρνουν την πιστοποίηση UTZ. Προέρχονται από βιώσιμες καλλιέργειες που δημιουργούν καλύτερες ευκαιρίες διαβίωσης για τους παραγωγούς.
Παρουσιάζοντας την στρατηγική του ΙΚΕΑ η Νατάσα Χρηστοφή, Marketing Manager ΙΚΕΑ, Ελλάδας επισήμανε ότι «για εμάς στην ΙΚΕΑ θεωρούμε ότι είναι υποχρέωσή μας η προστασία του περιβάλλοντος, η κοινωνική προσφορά και η ενθάρρυνση του κόσμου για χρήση βιώσιμων προϊόντων για μία καλύτερη ζωή στο σπίτι».
Σε εταιρικό επίπεδο, η ΙΚΕΑ στην Ελλάδα, έχει προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για μείωση σπατάλης νερού και ενέργειας στα καταστήματά της καθώς και ορθολογικής διαχείρισης απορριμμάτων. Η ΙΚΕΑ, του Ομίλου FOURLIS, ήταν από τις πρώτες εταιρείες που τοποθέτησαν ειδικούς κάδους συλλογής ανακυκλώσιμων απορριμμάτων όπως χαρτί, μπαταρίες, αλουμίνιο κτλ. Παράλληλα, παρακολουθείται συστηματικά η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, πετρελαίου και φυσικού αερίου και πραγματοποιούνται απαραίτητες παρεμβάσεις με στόχο την αποδοτικότερη διαχείρισή τους και εφαρμόζονται συγκεκριμένες πρακτικές για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, όπως η τοποθέτηση ψηφιακών αισθητήρων θερμότητας που προσαρμόζουν αυτόματα τη θέρμανση και ως εκ τούτου την κατανάλωση φυσικού αερίου και ηλεκτρικού ρεύματος.
Στο επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει η λειτουργία συστημάτων παραγωγής ενέργειας (φωτοβολταϊκό σύστημα) στις στέγες των κτιρίων της με στόχο να είναι ενεργειακά αυτόνομα και σχεδιάζει να προχωρήσει σε τοποθέτηση θέσεων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, πέραν του καταστήματος ΙΚΕΑ Θεσσαλονίκη που λειτουργεί ήδη.
Με στόχο τη μείωση σπατάλης τροφίμων στα εστιατόρια ΙΚΕΑ, έχει εγκατασταθεί ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης και καταγραφής των τροφίμων που απορρίπτονται και συνδυαστικά με την εκπαίδευση του προσωπικού των εστιατορίων γύρω από την υπεύθυνη διαχείριση των τροφίμων, υπολογίζεται πως η σπατάλη τροφίμων θα μειωθεί κατά 30%. Παράλληλα, τα μαγειρικά έλαια προωθούνται για ανακύκλωση, ενώ στο κατάστημα ΙΚΕΑ Αεροδρόμιο γίνεται ορθή διαχείριση οργανικών απορριμμάτων τα οποία προωθούνται για κομποστοποίηση.
O κ. Δημήτρης Σπυρίδης, In store IFB Manager ΙΚΕΑ, Ελλάδα ανέφερε σχετικά, «γνωρίζοντας τη σπουδαιότητα που έχει για τη σύγχρονη εποχή ο περιορισμός της σπατάλης τροφίμων, προσπαθούμε να ευαισθητοποιήσουμε και να ενθαρρύνουμε τον καταναλωτή προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά πρώτο μας μέλημα είναι να ξεκινήσουμε από το «σπίτι» μας, τα εστιατόρια ΙΚΕΑ εκπαιδεύοντας το προσωπικό μας και χρησιμοποιώντας χρήσιμα ψηφιακά εργαλεία στις κουζίνες μας».
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Νέο πόλο στη μικρή λιανική από τη Motor Oil - Η Core Innovations και οι εξαγορές
Οι κινήσεις της Motor Oil στη λεγόμενη «μικρή λιανική» - Ο κλάδος αθροίζει πωλήσεις πάνω από 5 δισ. ευρώ
Οι τράπεζες που συνεργάζονται με την Αναπτυξιακή για το «Σπίτι μου ΙΙ»
Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται κατά 50% από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και κατά 50% από τα τραπεζικά ιδρύματα
Syndea: Αναπροσαρμόζει τα ασφάλιστρα των Ισόβιων Συμβολαίων Υγείας
Η Syndea ανακοίνωσε ότι προσπαθεί να απορροφήσει σημαντικό μέρος των αυξήσεων, μειώνοντας τον αντίκτυπο στους ασφαλισμένους
Από σήμερα εισιτήριο στο... κινητό - Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αλλάζει τα δεδομένα στις αθηναϊκές συγκοινωνίες
Με το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, το tap2ride μετατρέπει το κινητό τηλέφωνο σε εισιτήριο και εισάγει τις συγκοινωνίες της Αθήνας στο μέλλον
Toyota Ελλάς: Αύξηση 39% στις πωλήσεις το 2024
Η Toyota Ελλάς ανακοίνωσε ότι ταξινομήθηκαν 25.626 οχήματα, σημειώνοντας 17,4% μερίδιο αγοράς, το υψηλότερο στην ιστορία της στην Ελλάδα
Νέα συνεργασία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ με σούπερ μάρκετ Θανόπουλος
ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ: Από τις 9 Ιανουαρίου μέχρι και τις 7 Φεβρουαρίου 2025 το κοινό θα έχει την ευκαιρία να ενημερώνεται με κεντρικό μήνυμα το «Το ‘ψαξες;»
Eurobank για «Σπίτι μου ΙΙ»: Νέο μοντέλο εξυπηρέτησης στεγαστικών δανείων
Με το νέο μοντέλο εξυπηρέτησης της Eurobank, ο πελάτης υποβάλει την αίτησή του στο κατάστημα ή μέσω video κλήσης
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Ασφάλεια Hellas Direct: Περισσότερη διαφάνεια με την υπηρεσία gov.gr
Η εταιρία δημιουργεί νέο πρότυπο στην ασφάλεια αυτοκινήτου
Allianz: Απορροφά το 50% των αυξήσεων στα ισόβια συμβόλαια υγείας
Η Allianz αναφέρει ότι περιορίζει τη μέση αύξηση για το 2025, μεσοσταθμικά στο 7% και είναι έτοιμη για διάλογο με τους φορείς