![Οι βασικές διαφορές των ηλεκτρικών και των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/05/electric-car1-1-scaled.jpg)
Η εποχή της ηλεκτροκίνησης ήδη έχει ξεκινήσει και η ηλεκτρική ενέργεια είναι αυτή που κινεί καθημερινά μεγάλο ποσοστό οχημάτων. Στην Ελλάδα, για παράδειγμα, τον Αύγουστο του 2021 το 26,1% των συνολικών πωλήσεων αφορούσε υβριδικά οχήματα και το 6,5% αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Δύο κατηγορίες αυτοκινήτων, που ως ένα σημείο λειτουργούν παρόμοια, αλλά έχουν σημαντικές αλλαγές. Η πρώτη κύρια διαφορά μεταξύ ενός ηλεκτρικού οχήματος και ενός υβριδικού plug-in αυτοκινήτου είναι ότι το πρώτο τροφοδοτείται αποκλειστικά από ηλεκτρικό κινητήρα και έχει μία μεγάλη μπαταρία που δίνει αυτονομία πολλών δεκάδων χιλιομέτρων, ενώ η υβριδική τεχνολογία συνδυάζει επαναφορτιζόμενες μπαταρίες (οι οποίες είναι μικρότερες σε σχέση με τα ηλεκτρικά) και έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος τίθεται σε λειτουργία κάθε φορά που η μπαταρία αγγίζει μηδενική ενέργεια.
Οι δύο τύποι έχουν αθόρυβη λειτουργία. Τα μεν ηλεκτρικά αυτοκίνητα τροφοδοτούνται πάντα από τους ηλεκτρικούς κινητήρες τους, έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων και αθόρυβη λειτουργία καθ’ όλη τη λειτουργία τους, ενώ το ίδιο δεν συμβαίνει με τα plug-in οχήματα, που χρησιμοποιούν και τον παραδοσιακό κινητήρα όταν τελειώσει η ηλεκτρική ενέργεια των μπαταριών, εκπέμποντας ρύπους και θόρυβο.
Το μειωμένο κόστος ανά χιλιόμετρο στα ηλεκτρικά οχήματα τα καθιστά πιο οικονομικά στην καθημερινή χρήση, ενώ η συντήρησή τους είναι ευκολότερη. Αντίθετα, τα plug-in οχήματα απαιτούν συντήρηση σε τακτά χρονικά διαστήματα όπως τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ηλεκτρική αυτονομία
Μία άλλη από τις μεγάλες διαφορές μεταξύ plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων είναι η ηλεκτρική αυτονομία τους. Τα PHEV προσφέρουν περιορισμένη εμβέλεια στην ηλεκτρική λειτουργία (κοντά στα 50 χιλιόμετρα) έναντι των ηλεκτρικών που ξεκινάει από τα 250 χιλιόμετρα και πάνω. Δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι η αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων το τελευταίο διάστημα έχει αυξηθεί, όμως δεν παύει να είναι περιοριστική για κάποιον που θέλει να κάνει, για παράδειγμα, τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη χωρίς στάση για επαναφόρτιση. Αντίθετα, χάρη στην προστιθέμενη αξία που παρέχει ο παραδοσιακός κινητήρας καυσίμου σε ένα υβριδικό όχημα, η συνολική αυτονομία του είναι πολύ μεγαλύτερη και μπορεί να προσφέρει αυτονομία μεγαλύτερη από αυτή ενός παραδοσιακού οχήματος.
Ως προς τις επιδόσεις, τα plug-in προσφέρουν υψηλότερες επιδόσεις, όπως η μέγιστη ταχύτητα και το εύρος οδήγησης, ενώ η επιτάχυνση και στα δύο είναι σχεδόν παρόμοια.
Ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να παρκάρουν δωρεάν σε ρυθμιζόμενους χώρους στάθμευσης στις περισσότερες πόλεις, δεν συμβαίνει το αντίστοιχο για τα υβριδικά plug-in.
Οι διαφορές μεταξύ ηλεκτρικών οχημάτων και υβριδικών plug-in επηρεάζουν, επίσης, τον φόρο ταξινόμησης οχημάτων. Τα ηλεκτρικά οχήματα απαλλάσσονται από αυτόν τον φόρο, ενώ τα PHEV έχουν έστω και μικρό τέλος ταξινόμησης.
Τέλος, ακόμη μία διαφορά εστιάζεται στην τιμή κτήσης, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακριβότερα σε σχέση με τα υβριδικά.
Συνοψίζοντας και λαμβάνοντας υπόψη συγκεκριμένες ανάγκες ενός οδηγού, τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για όσους διανύουν πολλά χιλιόμετρα καθημερινά εντός πόλης ή κοντά σε αυτήν (μεγαλύτερη αυτονομία, πλεονεκτήματα στάθμευσης και δυνατότητα οδήγησης στα κέντρα των πόλεων), ενώ στο συνολικό εύρος οδήγησης τα plug-in υβριδικά είναι πιο κατάλληλα για οδηγούς που διανύουν τακτικά μεγάλες αποστάσεις και ξεπερνούν τα όρια αυτονομίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Άλτμαν: Το κόστος χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης θα μειώνεται κατά 10 φορές κάθε χρόνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/Sam-Altman-1-600x400.jpg)
Άλτμαν: Το κόστος χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης θα μειώνεται κατά 10 φορές κάθε χρόνο
Ο Σαμ Άλτμαν, Διευθύνων Σύμβουλος της OpenAI, λέει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα χρησιμοποιείται συχνότερα καθώς το κόστος της θα συνεχίζει να πέφτει κατακόρυφα.
![Τεχνητή νοημοσύνη: Αντιδράσεις καλλιτεχνών για δημοπρασία έργων ΑΙ από τον Christie’s](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AI-art-600x338.jpg)
Αντιδράσεις καλλιτεχνών για δημοπρασία έργων ΑΙ από τον οίκο Christie's
Οι δημιουργικές βιομηχανίες ανησυχούν ότι η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να αντιγράψει ή ακόμα και να αντικαταστήσει τα πρωτότυπα έργα τους
![Τεχνητή νοημοσύνη: Ποιοί, πόσο και πως θα επενδύσουν στο όραμα Μακρόν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/12/macron-600x400.jpg)
Ποιοί, πόσο και πως θα επενδύσουν στο όραμα Μακρόν για AI
Ο Γάλλος πρόεδρος μιλά πριν από τη σύνοδο κορυφής AI στο Παρίσι για το 109 δισ. ευρώ όραμα του
![InvestAI: Ευρωπαϊκές επενδύσεις 200 δισ. ευρώ στην τεχνητή νοημοσύνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ot_ai2-600x352.png)
Ευρωπαϊκές επενδύσεις 200 δισ. ευρώ στην τεχνητή νοημοσύνη
Την πρωτοβουλία InvestAI για την κινητοποίηση 200 δισεκατομμυρίων ευρώ για επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη ανακοίνωσε σήμερα η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν
![ICEYE: Συνεργασία με την SATIM στην ανάλυση εικόνων SAR με χρήση AI](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/PR_Satim-x-ICEYE-600x422.png)
Συνεργασία ICEYE και SATIM στην ανάλυση εικόνων SAR με χρήση AI
Η ICEYE και η SATIM θα ενισχύσουν τη χρήση δεδομένων SAR συνδυάζοντας δορυφορικές εικόνες SAR και προηγμένες λύσεις ανάλυσης
![Παπαδόπουλος (Witside): Μας ενδιαφέρουν οι στρατηγικές συνεργασίες, όχι η εξαγορά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Xristos-Papadopoulos-WITSIDE_image-1-600x494.jpeg)
Παπαδόπουλος (Witside): Μας ενδιαφέρουν οι στρατηγικές συνεργασίες, όχι η εξαγορά
Οι εξαγορές στην ευρύτερη αγορά της Πληροφορικής θα συνεχιστούν, εκτίμησε ο Χρήστος Παπαδόπουλος, CEO και ιδιοκτήτης της Witside
![NXP: Με 307 εκατ. δολ. αποκτά την Kinara, που αναπτύσσει τεχνολογία νευρωνικών μονάδων επεξεργασίας (NPUs)](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Eindhoven-Netherlands-600x338.jpg)
Νέα εξαγορά απο την NXP - Αποκτά για 307 εκατ. δολ. εταιρεία που αναπτύσσει NPUs
Είναι η τρίτη εξαγορά για την ολλανδική εταιρεία NXP Semiconductors - Είχαν προηγηθεί η TTTech Auto (625 εκατ.δολ) και η Aviva Links για 242,5 εκατ.δολ.
![Μασκ: Προσφορά «μαμούθ» 97,4 δισ. δολάρια για την OpenAI](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/mask-1-600x400.jpg)
Προσφορά «μαμούθ» 97,4 δισ. δολαρίων από Μασκ για την OpenAI - Τι απάντησε ο Άλτμαν
Τι περιλαμβάνει η προσφορά - Οι παλιοί συνεργάτες Σαμ Άλτμαν και Μασκ «κοντράρονται» ήδη στα δικαστήρια για την κατεύθυνση της εταιρείας
![Μητσοτάκης: Επαφές με εταιρείες τεχνολογίας στη Σύνοδο AI στο Παρίσι – Στο επίκεντρο τα data centers](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/sdf-600x400.jpg)
Επαφές Μητσοτάκη με εταιρείες τεχνολογίας στη Σύνοδο AI στο Παρίσι - Στο επίκεντρο τα data centers
Σύμφωνα με πηγές της κυβέρνησης είχε συνάντηση μεταξύ άλλων με τον Demis Hassabis, Νομπελίστα, συνιδρυτή και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Deepmind, εταιρείας η οποία ανήκει στην Google
![Βρετανός θέλει να αγοράσει τη χωματερή όπου έχασε 700 εκατ. ευρώ σε bitcoin](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/2017-11-27T182719Z_121180323_RC111A62D430_RTRMADP_3_BLOCKCHAIN-REGULATION-TOKENS-600x400.jpg)
Βρετανός θέλει να αγοράσει τη χωματερή όπου έχασε 700 εκατ. ευρώ σε bitcoin
Σκληρός δίσκος με 8.000 bitcoin κατέληξε στα σκουπίδια πριν από 11 χρόνια. Η αναζήτηση ακόμα δεν έχει ξεκινήσει.