
Ακάθεκτες συνεχίζουν οι εμπορικές συναλλαγές (εισαγωγές και εξαγωγές) των ΗΠΑ με την Κίνα που επιτρέπονται στο πλαίσιο της συμφωνίας «Φάση 1», στη σκιά του «εμπορικού πολέμου» που μαίνεται ανάμεσα στις δύο χώρες. Συναλλαγές που προσθέτουν φορτία προς όφελος κυρίως των κλάδων των δεξαμενοπλοίων και του χύδην ξηρού φορτίου.
Η Bimco επισημαίνει ότι το θαλάσσιο εμπόριο και οι τρεις κύριοι ναυτιλιακοί κλάδοι, δηλαδή τα δεξαμενόπλοια, τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επωφελήθηκαν από τις υψηλότερες συναλλαγές μεταξύ των δύο χωρών, μετά την αρχική φάση της διακοπής των σχέσεων, από τη στιγμή που υπεγράφη η συμφωνία «Φάση 1», καθώς υπήρξαν προϊόντα βιομηχανικά, αγροτικά και ενεργειακά (πετρέλαιο) που εντάχθηκαν στη συμφωνία.
Ειδικά για τα δεξαμενόπλοια που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα λόγω των πολύ χαμηλών ναύλων, το εμπόριο ΗΠΑ – Κίνας υπήρξε ένα «σωσίβιο.

Οπως αναφέρει χαρακτηριστικά, το πιο σημαντικό εμπόρευμα στη συμφωνία για τη ναυτιλία δεξαμενοπλοίων είναι το αργό πετρέλαιο. Φέτος από τις ΗΠΑ εξήχθησαν 7,6 εκατομμύρια τόνοι μέχρι στιγμής, μόλις το 10% του συνόλου των αμερικανικών εξαγωγών αργού πετρελαίου. Συνολικά, οι εξαγωγές ενεργειακών αγαθών που περιλαμβάνονται στη συμφωνία αυξήθηκαν σε αξία κατά 470,5% σε σύγκριση με τους πρώτους επτά μήνες του 2020. Αυτό το «άλμα» οφείλεται στην ανάκαμψη των όγκων αλλά και στις υψηλότερες τιμές των ενεργειακών προϊόντων.
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου έχει επίσης επωφεληθεί από την αύξηση του εμπορίου μεταξύ των δύο χωρών. Η μεγαλύτερη αύξηση προήλθε από τις αμερικανικές εξαγωγές καλαμποκιού που αυξήθηκαν περί το 1 εκατομμύριο τόνους σε σύγκριση με τους πρώτους επτά μήνες του περασμένου έτους σε 15,4 εκατομμύρια τόνους το 2021. Ενα άλλο μεγάλο προϊόν χύδην ξηρού φορτίου που καλύπτεται στη συμφωνία είναι ο άνθρακας.
Οι δεσμεύσεις
Οφέλη προκύπτουν για τη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου και από το εμπόριο σόγιας, καθώς η εξαγωγική περίοδος των ΗΠΑ αυξήθηκε προσφέροντας υποστήριξη στα μεσαίου μεγέθους bulkers που εξυπηρετούν αυτό το εμπόριο.
Ωστόσο, η Bimco δεν αναμένει ότι οι εξαγωγές σπόρων σόγιας σε αυτή τη σεζόν θα αντιστοιχούν στο ρεκόρ της σεζόν 2020-2021. Επίσης στη συμφωνία περιλαμβάνεται ένας μακρύς κατάλογος προϊόντων από τη μεταποίηση και οι εξαγωγές αυτών των αγαθών έχουν αυξηθεί, με πιο αργό ρυθμό όμως από τα αγροτικά και ενεργειακά προϊόντα. Σε σύγκριση με τους πρώτους επτά μήνες του 2020, η αξία των εξαγωγών των μεταποιημένων προϊόντων που περιλαμβάνονται στη συμφωνία είναι αυξημένη κατά 21,3%. Παρά την υψηλότερη αξία και όγκους, οι εξαγωγές φέτος εξακολουθούν να απέχουν πολύ από τις δεσμεύσεις που αναλήφθηκαν στη συμφωνία των δύο χωρών, σημειώνει ο Peter Sand, αναλυτής της Bimco. Στην πραγματικότητα, προσθέτει, φαίνεται όλο και πιο απίθανο να επιτευχθούν οι στόχοι μέχρι το τέλος του έτους.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.