
Το ενδιαφέρον του να ενισχύει την επενδυτική του παρουσία στην Ελλάδα επαναβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Grimaldi Group, Emanuele Grimaldi, στη διάρκεια συνέντευξης τύπου στο πλαίσιο του 24oυ EuroMed Convention που πραγματοποιήθηκε χθες στη Βαλένθια της Ισπανίας. Παράλληλα δεν «απέφυγε» την παράδοση να «ρίξει» και ορισμένες τροχιοδεικτικές βολές κατά των ανταγωνιστριών του, ελληνικών ακτοπλοϊκών εταιρειών Attica Group και ΑΝΕΚ, όπως το πράττει σχεδόν πάντα σε κάθε Euromed Convention, τα τελευταία χρόνια, αλλά και κατά της Cosco που ελέγχει το λιμάνι του Πειραιά.
Ο επικεφαλής του Ιταλικού Ομίλου που πρόσφατα εξαγόρασε στην Ισπανία – εξου και το συνέδριο φέτος έγινε στην Βαλένθια – ορισμένες γραμμές και πλοία του Ομίλου Trasmediterránea δεν απέκλεισε να κάνει ανάλογη κίνηση και στην Ελλάδα εφόσον υπάρξουν οι προϋποθέσεις, ενώ παράλληλα δήλωσε ότι θα ενδιαφερθεί ουσιαστικά για τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου που βρίσκονται σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης από το ΤΑΙΠΕΔ, όπως και για το λιμάνι της Κέρκυρας εφόσον στο μέλλον «βγει» προς πώληση. Επισημαίνεται ότι ήδη ο όμιλος Grimaldi έχει εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον, στο πλαίσιο των δυο διαγωνισμών για τα Λιμάνια της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου.
Είμαστε είπε ο μεγαλύτερος πελάτης και στα δυο λιμάνια και συνεπώς είναι λογικό το ενδιαφέρον και συμπλήρωσέ ότι εφόσον τα αναλάβει θα τα ενισχύει με περαιτέρω επενδύσεις.
Παράλληλα υπενθύμισε την παρουσία που έχει στη χώρα μας τόσο στην ακτοπλοΐα μέσω των Μινωικών Γραμμών -οι οποίες σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζουν το ενδεχόμενο να ενισχύσουν την παρουσία τους στη γραμμή Πειραιάς-Κυκλάδες-Ηράκλειο και με δεύτερο ταχύπλοο- αλλά καις τις γραμμές της Αδριατικής όπως και στη μεταφορά οχημάτων. Έχουμε μια σημαντική δραστηριότητα την Ελλάδα είπε που είναι κύρια συνιστώσα των «motorways of the seas» που αναπτύσσει ο Όμιλος, όπως είπε. Στο σημείο αυτό «τα έβαλε» και με του κινέζους του ΟΛΠ σημειώνοντας ότι προχωρούν σε συνεχείς αυξήσεις των τιμολογίων στο car terminal.
Αναφερόμενος ιδιαίτερα στην ακτοπλοΐα και στους ανταγωνιστές του την κοινοπραξία ΑΝΕΚ-Attica Group εκτίμησε ότι η ΑΝΕΚ είναι υπό την ομπρέλα της Attica, ότι για αυτόν υπάρχουν μόνο δυο operators οι Μινωικές Γραμμές του Ομίλου και η Attica Group. Πρόσθεσε ότι η ΑΝΕΚ στηρίζεται άμεσα και έμμεσα από την Τράπεζα Πειραιώς καθώς η ακτοπλοϊκή εταιρεία έχει αρνητικά ίδια κεφάλαια, κινδυνολόγησε λέγοντας αναρωτώμενος πως οι επιβάτες εμπιστεύονται μια εταιρεία με αρνητικά ίδια κεφάλαια και τέλος σημείωσε ότι εάν βγει προς πώλησης κάποια επιχειρηματική οντότητα ή γραμμές θα εκδηλώσει ενδιαφέρον.
Νωρίτερα μιλώντας το συνέδριο που διοργανώνει επί 24 χρόνια ο όμιλος αναφέρθηκε στις επενδύσεις που υλοποιεί το Group εστιάζοντας στις συνεχείς κινήσεις ανανέωσης του στόλου που ξεπερνούν τα δυο δις ευρώ, ώστε να καταστεί όσο το δυνατόν «πιο πράσινος».
Πάντως και το Grimaldi Group επλήγη από την πανδημία καθώς το 2020 σε σύγκριση με το 2019 έχασε έσοδα ύψους σχεδόν 400 εκατ. ευρώ καθώς μειώθηκαν στα 2,765 δισ. ευρώ από 3,157 δισ. ευρώ το 2019. Όσον αφορά τις Μινωικές Γραμμές σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Grimaldi το 2020 είχαν έσοδα ύψους 63 εκατ. ευρώ έναντι 97 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν.


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά