![Αεροπορικές εταιρείες – Πώς τα κριτήρια ESG των επιχειρήσεων μειώνουν τα έσοδα της business-class](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/05/airplane-business-class-corona-768x431-1.jpg)
Μεγάλο οικονομικό πλήγμα ετοιμάζονται να υποστούν οι αεροπορικές εταιρείες από τις απώλειες κρατήσεων στην κατηγορία business-class των πτήσεων τους, που αποτελεί σημαντική πηγή εσόδων γι’ αυτές, καθώς μεγάλες επιχειρήσεις και τράπεζες έλαβαν δραστικά μέτρα για τον περιορισμό των εκπομπών άνθρακα στα εταιρικές μετακινήσεις, άρα των ταξιδιών των στελεχών τους.
Είναι ενδεικτικό ότι, μεταξύ άλλων, η HSBC, η Zurich Insurance, η Bain & Company και η S&P Global, έχουν ήδη ανακοινώσει τα σχέδιά τους για την ταχεία μείωση των βλαβερών εκπομπών από τα επιχειρηματικά ταξίδια τους σε ποσοστό 70%.
Μερικές από τις εταιρείες, εξετάζουν έναν «προϋπολογισμό για τον άνθρακα» καθώς έρχονται αντιμέτωπες με σοβαρές πιέσεις από υποστηρικτές του περιβάλλοντος και επενδυτές για να μειώσουν τις έμμεσες εκπομπές βλαβερών αερίων που συντελούν στην κλιματική αλλαγή.
Οι πτήσεις αντιστοιχούν σε ποσοστό περίπου 90% των βλαβερών εκπομπών των επιχειρηματικών ταξιδιών.
Ο κλάδος των αεροπορικών εταιρειών δεσμεύτηκε την προηγούμενη εβδομάδα να επιτύχει «καθαρές μηδενικές» εκπομπές ρύπων από το 2050, σε μία διάσκεψη που έγινε στη Βοστόνη, δεκαετίες αργότερα από τους στόχους μείωσης των βλαβερών εκπομπών ρύπων από τα εταιρικά ταξίδια.
«Θα είναι δύσκολο για τις αεροπορικές εταιρείες και θα χρειαστεί να προσαρμοστούν», δήλωσε ο Κιτ Μπρέναν συνιδρυτής της Thrust Carbon, που έχει έδρα το Λονδίνο και συμβουλεύει την S&P, αλλά και άλλες εταιρείες, για τον καθορισμό των προϋπολογισμών για τον άνθρακα.
«Νομίζω ότι αυτό που θα δούμε, θα είναι μία αναπροσαρμογή της business-class, όπου είναι ενδεχόμενο να έχει όλα τα προνόμια αυτής της κατηγορίας, αλλά χωρίς το ίδιο το κάθισμα, και αυτό θα είναι αρκετά αστείο», δήλωσε ο ίδιος, αναφερόμενος στα σαλόνια υποδοχής της business-class, αλλά και στα πιο ποιοτικά γεύματα. «Ουσιαστικά όλα έχουν να κάνουν με τον χώρο που καταλαμβάνουν εντός της καμπίνας του αεροσκάφους».
Η κατηγορία business-class στις πτήσεις εκπέμπει περίπου τρεις φορές περισσότερο άνθρακα από την οικονομική θέση, καθώς τα καθίσματά της καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο και τα περισσότερα από αυτά είναι άδεια, σύμφωνα με μία μελέτη της Παγκόσμιας Τράπεζας.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/dimitriadis-600x400.jpg)
Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία
H Ελλάδα το 2024 χάρη στις επιδόσεις του Υπερταμείου ανέβηκε στη 12η θέση (16 θέσεις συγκριτικά με το 2022) στην κατάταξη του Global Sovereign Wealth Funds Scoreboard
![Ντιν Μητρόπουλος και Τζον Κουδούνης στο Economist: Η βιώσιμη ανάπτυξη ήρθε για να μείνει](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/economist2-600x337.jpg)
Ντιν Μητρόπουλος και Τζον Κουδούνης στο Economist: Η βιώσιμη ανάπτυξη ήρθε για να μείνει
Την πρόοδο της Ελλάδος σε θέματα βιωσιμότητας σε συνδυασμό με την ελκυστικότητα της χώρας σαν επενδυτικό προορισμό επισήμαναν οι Ντιν Μητρόπουλος και Τζον Κουδούνης
![Πράσινα ομόλογα: Κομβικός ρόλος στην ενεργειακή μετάβαση της ΝΑ Ευρώπης [μελέτη ΙΕΝΕ]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/prasini-anaptyxi-600x363.jpg)
Τα πράσινα ομόλογα ενισχύουν την ενεργειακή μετάβαση - Τι δείχνει μελέτη του ΙΕΝΕ
Η χρήση κριτηρίων ESG γίνεται ολοένα και πιο σημαντική αναδεικνύοντας τον ρόλο που διαδραματίζουν τα πράσινα ομόλογα