Εκτεταμένη κυκλοφοριακή συμφόρηση παρατηρείται το τελευταίο χρονικό διάστημα στους δρόμους της Αθήνας. Η κίνηση έχει επανέλθει στα προ κορωνοϊού επίπεδα ενώ στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς τα στοιχεία δείχνουν ότι το 94% των δρομολογίων έχει πληρότητα κάτω του 50%.
«Επιστρέφουμε στην κινητικότητα του 2019. Σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2020, η αύξηση του φόρτου στον Κηφισό είναι 10% με 15% και στην Κηφισίας ξεπερνά το 30%. Οι καθυστερήσεις κατά τις πρωινές ώρες αιχμής στον Κηφισό ξεπερνούν τα 25 με 30 λεπτά και στην Αττική Οδό φτάνουν τα 10 με 15 λεπτά.
Καθυστερήσεις καταγράφονται και στον Περιφερειακό Υμηττού με αποτέλεσμα να εντείνεται καθημερινά η εκνευρισμός και η κούραση οδηγών και επιβατών», είπε ο συγκοινωνιολόγος και υποψήφιος διδάκτωρ στο ΕΜΠ, Παναγιώτης Τζούρας, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ.
Μέσα Μεταφοράς και ώρες αιχμής
Την ίδια ώρα, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς οι επικυρώσεις εισιτηρίων βρίσκονται περίπου στα 3/4 σε σχέση με το 2019.
«Έχουμε δηλαδή το 1/4 των καθημερινών επικυρώσεων, που λογικά έχει πάει στο αυτοκίνητο. Αυτό, σε συνδυασμό με την αύξηση της κινητικότητας μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων έχει δημιουργήσει την κατάσταση που ζούμε», τόνισε ο κ. Τζούρας.
Τα στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών δείχνουν ότι το 94% των δρομολογίων των αστικών συγκοινωνιών έχει πληρότητα κάτω του 50% και μόνο στο 2% η πληρότητα ξεπερνά το 65%.
«Υπάρχει όμως μια διαφοροποίηση κατά τις ώρες αιχμής. Δηλαδή, τα λεωφορεία περνούν πολύ γεμάτα κατά τις ώρες αιχμής και είναι σχεδόν άδεια τις υπόλοιπες ώρες. Η κινητικότητα δεν έχει μόνο χωρική διάσταση, αλλά και χρονική», σημείωσε ο ίδιος.
Από την μεριά του ο ομότιμος καθηγητής του ΕΜΠ, συγκοινωνιολόγος – πολεοδόμος, Θάνος Βλαστός, είπε ότι «η κατάσταση είναι αδιέξοδη. Η Αθήνα στην οποία έχει επενδύσει κάποιος αγοράζοντας ένα σπίτι, πεθαίνει και το σπίτι αυτό σε λίγα χρόνια θα έχει τη μισή αξία».
Παράλληλα, υπογράμμισε ότι «αυτό που συμβαίνει σήμερα θα μας ταλαιπωρεί σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό τα επόμενο χρόνια. Πάμε προς τα πολύ χειρότερα».
«Δεν πρόκειται από τη μια ημέρα στην άλλη ούτε να εξαφανίσουμε τα αυτοκίνητα από τους δρόμους των πόλεων, ούτε στις ώρες αιχμής να ζούμε στον “παράδεισο”. Υπάρχουν λύσεις και η βασικότερη είναι να μπορέσουμε να στρέψουμε τον κόσμο στις αστικές συγκοινωνίες, κάτι που δεν είναι καθόλου εύκολο», ανέφερε στη συνέχεια ο αναπληρωτής καθηγητής στο ΕΜΠ, Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου.
«Το μεγάλο μας όπλο είναι τα ΜΜΜ»
Εν τω μεταξύ, προβληματισμός επικρατεί για την επαναφορά του δακτυλίου από τις 25 Οκτωβρίου. «Κάποια μορφή δακτυλίου είναι δύσκολο να αποφύγουμε. Το πρόβλημα είναι ότι έχουμε μείνει πολύ πίσω, στο εξωτερικό οι προτεραιότητες έχουν να κάνει με το περιβάλλον και άλλους περιορισμούς, ενώ εδώ έχουμε μείνει στο μονά- ζυγά», σημείωσε ο συγκοινωνιολόγος μηχανικός, Κωνσταντίνος Κουρέτας.
«Το μεγάλο μας όπλο είναι τα ΜΜΜ. Αν δεν εξασφαλίσουμε την ισότιμη και ανθρώπινη πρόσβαση σε όλους, δεν μπορούμε να μιλάμε για απαγορεύσεις. Οι απαγορεύσεις στα κέντρα των πόλεων πρέπει να πηγαίνουν χέρι -χέρι με την βελτίωση της εναλλακτικής»
Χρειάζεται να εξασφαλιστεί ότι θα έχουμε ένα περιφερειακό δίκτυο όσο το δυνατόν βελτιστοποιημένο, που έχει να κάνει και με την σηματοδότηση και με την επιτήρηση της στάθμευσης, την αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας, ώστε το οδικό δίκτυο να λειτουργεί με έναν βιώσιμο τρόπο», κατέληξε.
Latest News
Reuters: Την ανάπτυξη του ισραηλινού Iron Dome συζητά η Ελλάδα
Η Ελλάδα βρίσκεται σε συνομιλίες με το Ισραήλ για το αντιαεροπορικό σύστημα Iron Dome, λέει το Reuters
Πρόγραμμα εργασιακής εμπειρίας για ανέργους 30 ετών και άνω - Προϋποθέσεις και παροχές
Η δράση της ΔΥΠΑ θα παραμείνει ανοιχτή ως προς την υποβολή των αιτήσεων μέχρι την εξάντληση του προϋπολογισμού
Κατασχέθηκε κοκαΐνη, αξίας άνω των 2,3 εκ. ευρώ, κρυμμένη σε κοντέινερ με μπανάνες
Οι ελεγκτές του 3oυ Τελωνείου Πειραιά, μετά από διενέργεια τοπικής ανάλυσης κινδύνου, με χρήση αλγορίθμου, δέσμευσαν το ύποπτο κοντέινερ
Ben & Jerry's: Καταγγέλει τη μητρική Unilever για «φίμωση» στο θέμα της Γάζας
Τι αναφέρει στην αγωγή της η Ben & Jerry's - Η αγωγή είναι το τελευταίο επεισόδιο των εντάσεων που υποβόσκουν εδώ και καιρό μεταξύ τους
Πότε ξεκινά η κατάρτιση σε πράσινες δεξιότητες - Ποιοι μπορούν να λάβουν έως 400 ευρώ
Πότε ξεκινά η υποβολή αιτήσεων συμμετοχής ανέργων στο πρόγραμμα απόκτησης και αναβάθμισης πράσινων δεξιοτήτων της ΔΥΠΑ
Ο ΣΒΕ αποχαιρετά τον Δημήτρη Συμεωνίδη
Ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Ελλάδος αποχαιρετά τον Δημήτρη Συμεωνίδη που διετέλεσε Πρόεδρος την περίοδο 2001-2005
Ο Λαβρόφ δεν αναμένει αλλαγή πολιτικής των ΗΠΑ απέναντι στη Ρωσία
Ο κορυφαίος Ρώσος διπλωμάτης δήλωσε την Τετάρτη πως η Ρωσία δεν αναμένει αλλαγή πολιτικής των ΗΠΑ σε σχέση με τον πόλεμο στην Ουκρανία
Από την Οκινάουα μέχρι την Ικαρία - Η μακροζωία μέσα σε 15 βήματα
Τι κοινό έχει η Οκινάουα και η Ικαρία; Μα φυσικά, τη μακροζωία
Τι προοιωνίζεται η επιλογή Ρούμπιο για την εξωτερική πολιτική της κυβέρνησης Τραμπ
Ο 53χρονος Μάρκo Ρούμπιο θα γίνει ο πρώτος Λατινοαμερικανός που θα αναλάβει το αμερικανικό ΥΠΕΞ
Η Αργεντινή απέσυρε την αντιπροσωπεία της από την COP29 – Μίλεϊ όπως... Τραμπ
Η Αργεντινή φέρεται να ανακάλεσε την αντιπροσωπεία της από την COP29 – Ο ακροδεξιός Μίλεϊ, αρνητής της κλιματικής αλλαγής, αναμένεται να ταξιδέψει στις ΗΠΑ αυτή την εβδομάδα