
Εκτεταμένη κυκλοφοριακή συμφόρηση παρατηρείται το τελευταίο χρονικό διάστημα στους δρόμους της Αθήνας. Η κίνηση έχει επανέλθει στα προ κορωνοϊού επίπεδα ενώ στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς τα στοιχεία δείχνουν ότι το 94% των δρομολογίων έχει πληρότητα κάτω του 50%.
«Επιστρέφουμε στην κινητικότητα του 2019. Σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2020, η αύξηση του φόρτου στον Κηφισό είναι 10% με 15% και στην Κηφισίας ξεπερνά το 30%. Οι καθυστερήσεις κατά τις πρωινές ώρες αιχμής στον Κηφισό ξεπερνούν τα 25 με 30 λεπτά και στην Αττική Οδό φτάνουν τα 10 με 15 λεπτά.
Καθυστερήσεις καταγράφονται και στον Περιφερειακό Υμηττού με αποτέλεσμα να εντείνεται καθημερινά η εκνευρισμός και η κούραση οδηγών και επιβατών», είπε ο συγκοινωνιολόγος και υποψήφιος διδάκτωρ στο ΕΜΠ, Παναγιώτης Τζούρας, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ.
Μέσα Μεταφοράς και ώρες αιχμής
Την ίδια ώρα, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς οι επικυρώσεις εισιτηρίων βρίσκονται περίπου στα 3/4 σε σχέση με το 2019.
«Έχουμε δηλαδή το 1/4 των καθημερινών επικυρώσεων, που λογικά έχει πάει στο αυτοκίνητο. Αυτό, σε συνδυασμό με την αύξηση της κινητικότητας μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων έχει δημιουργήσει την κατάσταση που ζούμε», τόνισε ο κ. Τζούρας.
Τα στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών δείχνουν ότι το 94% των δρομολογίων των αστικών συγκοινωνιών έχει πληρότητα κάτω του 50% και μόνο στο 2% η πληρότητα ξεπερνά το 65%.
«Υπάρχει όμως μια διαφοροποίηση κατά τις ώρες αιχμής. Δηλαδή, τα λεωφορεία περνούν πολύ γεμάτα κατά τις ώρες αιχμής και είναι σχεδόν άδεια τις υπόλοιπες ώρες. Η κινητικότητα δεν έχει μόνο χωρική διάσταση, αλλά και χρονική», σημείωσε ο ίδιος.
Από την μεριά του ο ομότιμος καθηγητής του ΕΜΠ, συγκοινωνιολόγος – πολεοδόμος, Θάνος Βλαστός, είπε ότι «η κατάσταση είναι αδιέξοδη. Η Αθήνα στην οποία έχει επενδύσει κάποιος αγοράζοντας ένα σπίτι, πεθαίνει και το σπίτι αυτό σε λίγα χρόνια θα έχει τη μισή αξία».
Παράλληλα, υπογράμμισε ότι «αυτό που συμβαίνει σήμερα θα μας ταλαιπωρεί σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό τα επόμενο χρόνια. Πάμε προς τα πολύ χειρότερα».
«Δεν πρόκειται από τη μια ημέρα στην άλλη ούτε να εξαφανίσουμε τα αυτοκίνητα από τους δρόμους των πόλεων, ούτε στις ώρες αιχμής να ζούμε στον “παράδεισο”. Υπάρχουν λύσεις και η βασικότερη είναι να μπορέσουμε να στρέψουμε τον κόσμο στις αστικές συγκοινωνίες, κάτι που δεν είναι καθόλου εύκολο», ανέφερε στη συνέχεια ο αναπληρωτής καθηγητής στο ΕΜΠ, Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου.
«Το μεγάλο μας όπλο είναι τα ΜΜΜ»
Εν τω μεταξύ, προβληματισμός επικρατεί για την επαναφορά του δακτυλίου από τις 25 Οκτωβρίου. «Κάποια μορφή δακτυλίου είναι δύσκολο να αποφύγουμε. Το πρόβλημα είναι ότι έχουμε μείνει πολύ πίσω, στο εξωτερικό οι προτεραιότητες έχουν να κάνει με το περιβάλλον και άλλους περιορισμούς, ενώ εδώ έχουμε μείνει στο μονά- ζυγά», σημείωσε ο συγκοινωνιολόγος μηχανικός, Κωνσταντίνος Κουρέτας.
«Το μεγάλο μας όπλο είναι τα ΜΜΜ. Αν δεν εξασφαλίσουμε την ισότιμη και ανθρώπινη πρόσβαση σε όλους, δεν μπορούμε να μιλάμε για απαγορεύσεις. Οι απαγορεύσεις στα κέντρα των πόλεων πρέπει να πηγαίνουν χέρι -χέρι με την βελτίωση της εναλλακτικής»
Χρειάζεται να εξασφαλιστεί ότι θα έχουμε ένα περιφερειακό δίκτυο όσο το δυνατόν βελτιστοποιημένο, που έχει να κάνει και με την σηματοδότηση και με την επιτήρηση της στάθμευσης, την αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας, ώστε το οδικό δίκτυο να λειτουργεί με έναν βιώσιμο τρόπο», κατέληξε.


Latest News

Deliveroo: Επιτέλους ανακοινώνει κέρδη - Τέλος στο «Flopperoo» (;)
Η εταιρεία ανακοίνωσε τα πρώτα κέρδη από την έναρξη λειτουργίας της, μετά τα δύσκολα χρόνια, που της έδωσαν το παρατσούκλι «Flopperoo»

Οι δημοσκοπήσεις, ο «κανένας» και ο κώδωνας «κινδύνου» στα κομματικά επιτελεία
Οι δημοσκοπήσεις φαίνεται πως δημιουργούν «φουρτούνες» σε κυβέρνηση και αντιπολίτευση. Οι εσωκομματικές «μουρμούρες» αυξάνονται

Σαρωτικοί ταξιδιωτικοί περιορισμοί από τον Τραμπ -Καταργεί τις βίζες για δεκάδες χώρες
Το σημείωμα του Ντόναλντ Τραμπ απαριθμεί συνολικά 41 χώρες χωρισμένες σε τρεις ξεχωριστές ομάδες.

Ποιες είναι οι δύο νέες πλατφόρμες που ανοίγουν για το ευρύ κοινό
Πρόκειται για τον Κόμβο Παρακολούθησης Επιδόσεων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και το Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς

Καιρός: Κύμα αφρικανικής σκόνης και ζέστη την Κυριακή – Πού αναμένονται βροχές και καταιγίδες
Από το απόγευμα της Κυριακής η αφρικανική σκόνη θα περιοριστεί στα νοτιοανατολικά – Ο καιρός έως και την ερχόμενη Πέμπτη σύμφωνα με την πρόγνωση της ΕΜΥ

Ειδικές αποστολές για επτά στελέχη - Η επομένη του ανασχηματισμού
Ο πιο βαθύς ανασχηματισμός από το 2019, που ανακοινώθηκε χθες, συνοδεύτηκε από άγριο παρασκήνιο με καραμπόλες, διλήμματα και… δύσκολες ζυμώσεις έως την τελευταία στιγμή

Διαταγή Τραμπ για επιθέσεις εναντίον των Χούθι στην Υεμένη - «Ο χρόνος σας τελείωσε»
Για τουλάχιστον εννιά νεκρούς αμάχους κάνει λόγο το υπουργείο Υγείας των Χούθι – Μήνυμα του Ντόναλντ Τραμπ και προς το Ιράν

Κικίλιας: «Πρώτος στόχος μου να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια»
Ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας παραλαμβάνοντας από τον Χρήστο Στυλιανίδη ανήγγειλε τέσσερις προτεραιότητες στη ναυτιλία και την ακτοπλοϊα

Ζελένσκι: Ο Πούτιν λέει ψέματα για την «περίπλοκη εκεχειρία»
Ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι μίλησε με τους Ευρωπαίους ηγέτες που συγκεντρώθηκαν με πρωτοβουλία της Βρετανίας

Το Ινστιτούτο για τη Μελέτη του Πολέμου δεν βρήκε αποδείξεις για περικύκλωση Ουκρανών στρατιωτών στο Κουρσκ
Ο Βλαντίμιρ Πούτιν έχει ζητήσει την παράδοση των Ουκρανών στρατιωτών στο Κουρσκ, ενώ δεσμεύτηκε ότι, αν το κάνουν, θα τους χαρίσει τη ζωή.