Εκτεταμένη κυκλοφοριακή συμφόρηση παρατηρείται το τελευταίο χρονικό διάστημα στους δρόμους της Αθήνας. Η κίνηση έχει επανέλθει στα προ κορωνοϊού επίπεδα ενώ στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς τα στοιχεία δείχνουν ότι το 94% των δρομολογίων έχει πληρότητα κάτω του 50%.
«Επιστρέφουμε στην κινητικότητα του 2019. Σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2020, η αύξηση του φόρτου στον Κηφισό είναι 10% με 15% και στην Κηφισίας ξεπερνά το 30%. Οι καθυστερήσεις κατά τις πρωινές ώρες αιχμής στον Κηφισό ξεπερνούν τα 25 με 30 λεπτά και στην Αττική Οδό φτάνουν τα 10 με 15 λεπτά.
Καθυστερήσεις καταγράφονται και στον Περιφερειακό Υμηττού με αποτέλεσμα να εντείνεται καθημερινά η εκνευρισμός και η κούραση οδηγών και επιβατών», είπε ο συγκοινωνιολόγος και υποψήφιος διδάκτωρ στο ΕΜΠ, Παναγιώτης Τζούρας, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ.
Μέσα Μεταφοράς και ώρες αιχμής
Την ίδια ώρα, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς οι επικυρώσεις εισιτηρίων βρίσκονται περίπου στα 3/4 σε σχέση με το 2019.
«Έχουμε δηλαδή το 1/4 των καθημερινών επικυρώσεων, που λογικά έχει πάει στο αυτοκίνητο. Αυτό, σε συνδυασμό με την αύξηση της κινητικότητας μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων έχει δημιουργήσει την κατάσταση που ζούμε», τόνισε ο κ. Τζούρας.
Τα στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών δείχνουν ότι το 94% των δρομολογίων των αστικών συγκοινωνιών έχει πληρότητα κάτω του 50% και μόνο στο 2% η πληρότητα ξεπερνά το 65%.
«Υπάρχει όμως μια διαφοροποίηση κατά τις ώρες αιχμής. Δηλαδή, τα λεωφορεία περνούν πολύ γεμάτα κατά τις ώρες αιχμής και είναι σχεδόν άδεια τις υπόλοιπες ώρες. Η κινητικότητα δεν έχει μόνο χωρική διάσταση, αλλά και χρονική», σημείωσε ο ίδιος.
Από την μεριά του ο ομότιμος καθηγητής του ΕΜΠ, συγκοινωνιολόγος – πολεοδόμος, Θάνος Βλαστός, είπε ότι «η κατάσταση είναι αδιέξοδη. Η Αθήνα στην οποία έχει επενδύσει κάποιος αγοράζοντας ένα σπίτι, πεθαίνει και το σπίτι αυτό σε λίγα χρόνια θα έχει τη μισή αξία».
Παράλληλα, υπογράμμισε ότι «αυτό που συμβαίνει σήμερα θα μας ταλαιπωρεί σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό τα επόμενο χρόνια. Πάμε προς τα πολύ χειρότερα».
«Δεν πρόκειται από τη μια ημέρα στην άλλη ούτε να εξαφανίσουμε τα αυτοκίνητα από τους δρόμους των πόλεων, ούτε στις ώρες αιχμής να ζούμε στον “παράδεισο”. Υπάρχουν λύσεις και η βασικότερη είναι να μπορέσουμε να στρέψουμε τον κόσμο στις αστικές συγκοινωνίες, κάτι που δεν είναι καθόλου εύκολο», ανέφερε στη συνέχεια ο αναπληρωτής καθηγητής στο ΕΜΠ, Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου.
«Το μεγάλο μας όπλο είναι τα ΜΜΜ»
Εν τω μεταξύ, προβληματισμός επικρατεί για την επαναφορά του δακτυλίου από τις 25 Οκτωβρίου. «Κάποια μορφή δακτυλίου είναι δύσκολο να αποφύγουμε. Το πρόβλημα είναι ότι έχουμε μείνει πολύ πίσω, στο εξωτερικό οι προτεραιότητες έχουν να κάνει με το περιβάλλον και άλλους περιορισμούς, ενώ εδώ έχουμε μείνει στο μονά- ζυγά», σημείωσε ο συγκοινωνιολόγος μηχανικός, Κωνσταντίνος Κουρέτας.
«Το μεγάλο μας όπλο είναι τα ΜΜΜ. Αν δεν εξασφαλίσουμε την ισότιμη και ανθρώπινη πρόσβαση σε όλους, δεν μπορούμε να μιλάμε για απαγορεύσεις. Οι απαγορεύσεις στα κέντρα των πόλεων πρέπει να πηγαίνουν χέρι -χέρι με την βελτίωση της εναλλακτικής»
Χρειάζεται να εξασφαλιστεί ότι θα έχουμε ένα περιφερειακό δίκτυο όσο το δυνατόν βελτιστοποιημένο, που έχει να κάνει και με την σηματοδότηση και με την επιτήρηση της στάθμευσης, την αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας, ώστε το οδικό δίκτυο να λειτουργεί με έναν βιώσιμο τρόπο», κατέληξε.
Latest News
Αποκαθίσταται η πολυκατοικία στους Αμπελοκήπους μετά την έκρηξη βόμβας - Η δωρεά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Με ιδιωτική δωρεά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η αποκατάσταση του κτιρίου που βρίσκεται στους Αμπελοκήπους - Τι ανακοίνωσε ο Μητσοτάκης
Καταφθάνουν στη Θεσσαλονίκη 41 νέα λεωφορεία του ΟΑΣΘ
Ο ΟΑΣΘ θα δρομολογεί από την 1η Ιανουαρίου, σε καθημερινή βάση, 151 καινούρια λεωφορεία, αριθμός που αποτελεί το 50% του στόλου του
Βιβλίο: «Η Πολιτική Οικονομία της Αξιολόγησης στην Ελλάδα»
Το βιβλίο επιμελήθηκαν οι Παναγιώτης Ε. Πετράκης, Παρασκευή Β. Μπουφούνου, Παντελής Χ. Κωστής.
Ισχυρές τραπεζικές πιέσεις στο ΧΑ, αναιρείται και πάλι το θετικό σενάριο
To κλίμα στο χρηματιστήριο Αθηνών έχει αλλάξει άρδην και αυτή την ώρα τπαλεύει να κρατήσει ακόμη και τις 1.390 μονάδες
Στο «κόκκινο» το δημογραφικό στη Ρωσία - Καλεί... μετανάστες για να αναπτυχθεί
Η Ρωσία υιοθέτησε στις 12 Νοεμβρίου νόμο που απαγορεύει την προώθηση ενός τρόπου ζωής χωρίς παιδιά, ως απάντηση στο δημογραφικό
Ο «χορός» των υποψήφιων καγκελάριων και τα στραβοπατήματα του Όλαφ Σολτς
Εσωκομματική φαγωμάρα και δημοσκοπική καθίζηση για τον καγκελάριο Σολτς και τους κυβερνώντες Σοσιαλδημοκράτες στη Γερμανία
Ουκρανία: Ρωσία και ΗΠΑ μάχονται για το πλεονέκτημα ενόψει της επιστροφής του Ντόναλντ Τραμπ
Μάχη χαρακωμάτων στο έδαφος και για το τραπέζι ενδεχόμενων συνομιλιών για την Ουκρανία - Πόσο πραγματική είναι η πυρηνική απειλή του Βλαντίμιρ Πούτιν
Ποια είναι η εκλεκτή του Τραμπ για το υπουργείο Δικαιοσύνης
Αφού εγκατέλειψε τα καθήκοντά της στη Φλόριντα το 2019, η κυρία Μπόντι, 59 ετών, πρώην εισαγγελέας, εντάχθηκε στην ομάδα συνηγόρων του Ντόναλντ Τραμπ
Ισχυροί άνεμοι και βροχές την Παρασκευή – Τσουχτερό κρύο το Σαββατοκύριακο
Ο καιρός το Σαββατοκύριακο θα μας αναγκάσει να βρούμε τα μπουφάν μας – Δείτε αναλυτικά την πρόγνωση της ΕΜΥ
Οι «φουρτούνες» του Μητσοτάκη, ο καημός της Moody’s, το «τυράκι» στα νησιά, η αεικίνητη Σδούκου, υψηλές πτήσεις Τιτάνα, φως στο τούνελ για τις ΑΕΕΑΠ
«Φουρτουνιασμένος» ο Μητσοτάκης