Επενδύσεις στο δίκτυο και την τεχνολογία υλοποιεί το 2021 η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος με στόχο να ισχυροποιήσει την παρουσία της στον κλάδο της οργανωμένης λιανικής.
Στη δεύτερη θέση από πλευράς τζίρου –μετά την Σκλαβενίτης- η ΑΒ Βασιλόπουλος κατάφερε το 2020 να «σπάσει» ξανά το όριο των 2 δισ. ευρώ μετά από «διάλειμμα» δύο ετών. Υπενθυμίζεται ότι το 2016 και το 2017, η αλυσίδα, που είναι μέλος του ολλανδοβελγικού ομίλου Ahold Delhaize, είχε ευνοηθεί σημαντικά από την κατάρρευση της Μαρινόπουλος και είχε βρεθεί στην κορυφή του εγχώριου κλάδου των σούπερ μάρκετ.
Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 2,02 δισ. ευρώ το 2020 σε επίπεδο ομίλου (2,018 δισ. ευρώ σε επίπεδο εταιρείας) από Ευρώ 1,94 δισ. το 2019, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης 3,76% σε επίπεδο ομίλου και 3,60% σε επίπεδο εταιρείας. Η άνοδος, σύμφωνα με την οικονομική έκθεση οφείλεται στην αύξηση της κατ’ οίκον κατανάλωσης που οδήγησε σε αυξημένη καταναλωτική δαπάνη λόγω της πανδημίας Covid-19.
Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 174,4 εκατ. ευρώ το 2020 σε επίπεδο ομίλου (172,9 εκατ. ευρώ για την εταιρεία) έναντι 170,4 εκατ. το 2019, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 2,33% σε επίπεδο ομίλου και 1,43% σε επίπεδο εταιρείας σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Τα κέρδη χρήσεως ανήλθαν σε 28 εκατ. ευρώ το 2020 σε επίπεδο ομίλου (27,1 εκατ. για την εταιρεία) έναντι 20 εκατ. ευρώ σε επίπεδο εταιρείας το 2019, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 40,20% για τον όμιλο και 35,45% για την εταιρεία.
Επενδύσεις 54,9 εκατ. ευρώ το 2020
Κατά το 2020, το ύψος των επενδύσεων ανήλθε 54,9 εκατ. ευρώ για την αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος και χρηματοδοτήθηκαν από εισροές προερχόμενες από τις λειτουργικές δραστηριότητες.
Στον τομέα της οργανικής επέκτασης, ο όμιλος, που στο τέλος του 2020 απασχολούσε 15.386 εργαζόμενους από 14.550 στην προηγούμενη χρήση, συνέχισε και το 2020 την αναπτυξιακή του δραστηριότητα αυξάνοντας τόσο τα ιδιόκτητα καταστήματα όσο και αυτά που λειτουργούν με το σύστημα της δικαιόχρησης.
Συγκεκριμένα, πέρσι έθεσε σε λειτουργία 8 νέα καταστήματα σούπερ μάρκετ και τριάντα 36 καταστήματα με το σύστημα της δικαιόχρησης. Στο τέλος της χρήσης, το δίκτυο πωλήσεων του ομίλου αριθμούσε 543 καταστήματα από τα οποία 310 είναι εταιρικά καταστήματα λιανικής πώλησης, 219 ανήκουν στο δίκτυο δικαιόχρησης (Franchising), και 14 καταστήματα είναι καταστήματα χονδρικής πώλησης.
Επιπλέον, το 2020 ο όμιλος δημιούργησε το πρώτο AB Home Shop Center, μια επένδυση άνω των 10 εκατ. ευρώ, προκειμένου να εξυπηρετήσει αποκλειστικά τις ηλεκτρονικές παραγγελίες για την Αττική. Το ΑΒ Ηome Shop Center δημιούργησε άμεσα 260 νέες θέσεις εργασίας. Το AB Home Shop Center διαθέτει μια μεγάλη ποικιλία 11.000 προϊόντων και συγκεντρώνει κάθε μέρα 2.000 παραγγελίες.
Επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού
Στην ενίσχυση της πολύπλευρης αγοραστικής εμπειρίας (omnichannel) συνεχίζει να επενδύει η ΑΒ Βασιλόπουλος και εφέτος. Έτσι, επιταχύνει τις τεχνολογικές επενδύσεις που ήταν ήδη προγραμματισμένες και οι οποίες περιλαμβάνουν την υλοποίηση ηλεκτρονικού συστήματος καταμέτρησης πελατών εντός των φυσικών καταστημάτων μας, την υλοποίηση συστήματος αναμονής και ειδοποίησης στο κινητό για τα διάφορα τμήματα εξυπηρέτησης εντός του καταστήματος (κρεοπωλείο, κ.α.), την υλοποίηση ηλεκτρονικής σηματοδότησης τιμών με σκοπό την αποφυγή συνωστισμού προσωπικού μέσα στο κατάστημα, αλλά κυρίως την υλοποίηση νέων εφαρμογών προσωποποιημένης πληροφόρησης και προσφορών.
Οι προκλήσεις για το 2021
Όπως αναφέρεται από τη διοίκηση της αλυσίδας ΑΒ Βασιλόπουλος, εκείνο που συνεχίζει να απασχολεί τις αγορές είναι η άνοδος των τιμών σε παγκόσμιο επίπεδο, με πληθωριστικές πιέσεις ήδη ορατές, και ταυτόχρονα ο συνεπακόλουθος κίνδυνος μείωσης των παραγγελιών και της ζήτησης. Επομένως στην μετα-πανδημική εποχή, το ζητούμενο είναι να βρεθεί το σημείο ισορροπίας ώστε να αποφευχθούν έντονες διακυμάνσεις και πληθωριστικές πιέσεις, με σκοπό την προστασία της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών.
Επιπρόσθετοι μακροοικονομικοί κίνδυνοι, τους οποίους ενδεχομένως ο όμιλος θα κληθεί να αντιμετωπίσει, είναι η σταθεροποίηση στα χαμηλά του διαθέσιμου κατά κεφαλήν εισοδήματος, καθώς και η αβεβαιότητα από τις επιπτώσεις της πανδημίας. Από τις σημαντικότερες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει το 2021 είναι και η ολοκλήρωση των επενδυτικών σχεδίων του, που αφορούν την αξία στον πελάτη (customer value), το δίκτυο, την ψηφιοποίηση και τις νέες αγοραστικές συνήθειες, το κομμάτι της διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας και ο τομέας του ανθρώπινου δυναμικού.
Latest News
Placement για 21,5 εκατ. μετοχές της Κύπρου - Αποεπενδύει η πρώην Λαϊκή
Όπως γράφει το Reuters, σύμφωνα με τον bookrunner η αξία της συναλλαγής για την Τράπεζα Κύπρου υπολογίζεται στα 98 εκατ. ευρώ
Σιάμισιης: Τις επόμενες εβδομάδες κληρώνει... για Elpedison - Εντός του 2025 αποφάσεις για γεωτρύπανο στην Κρήτη
Ο Ανδρέας Σιάμισιης CEO της Helleniq Energy επιβεβαίωσε το δημοσίευμα του ΟΤ για το θέμα της Elpedison μιλώντας στους αναλυτές
Συμφωνία ΤΧΣ - e-ΕΦΚΑ για τα warrants της Attica Bank
Tο Ταμείο Χρηματοσπιτωτικής Σταθερότητας ανέλαβε την υποχρέωση να ασκήσει το σύνολο των τίτλων κτήσης μετοχών της Attica Bank
Στα 541 εκατ. ευρώ τα έσοδα της Vodafone Ελλάδος κατά το α' οικονομικό εξάμηνο
Η Vodafone επιβεβαίωσε την προσήλωση στο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1 δισ. ευρώ που θα ολοκληρωθεί μέσα στην προσεχή πενταετία, με επέκταση της υποδομής οπτικών ινών και συνέχιση της ανάπτυξης του δικτύου 5G
Austria Card: Εσοδα 298,3 εκατ. και καθαρά κέρδη εννεάμηνου στα 16,3 εκατ. ευρώ
Tα έσοδα της Austria Card αυξήθηκαν κατά 29,6% κατά το γ’ τρίμηνο του 2024, οδηγώντας τα προσαρμοσμένα έσοδα του εννεαμήνου 2024 στα €298,3 εκατ.
Πετρόπουλος: Αύξηση 13,2% σημείωσαν οι πωλήσεις του ομίλου το εννιάμηνο
Ο δείκτης φερεγγυότητας του Ομίλου διαμορφώθηκε στο 42,8%
Απο τις 27 Ιανουαρίου 2025 η διανομή προσωρινού μερίσματος της Helleniq Energy
Το καθαρό προσωρινό μέρισμα της Helleniq Energy ανέρχεται στα 0,19 ευρώ ανα μετοχή
Αύξηση 338,6% στα καθαρά κέρδη 9μήνου της Lavipharm - 16% πάνω οι πωλήσεις
Οι ενοποιημένες πωλήσεις της Lavipharm προ Clawback & Rebates ανήλθαν σε 47,38 εκατ. ευρώ έναντι 40,85 εκατ. ευρώ
Πάνω οι πωλήσεις κάτω τα κέρδη για την Helleniq Energy - Προμέρισμα 0,20 ευρώ ανά μετοχή
Η Helleniq Energy παρουσίασε συγκρίσιμα καθαρά κέρδη γ΄ τριμήνου 49 εκατ. ευρώ ενώ συνολικά για το εννεάμηνο ανέρχονται στα 284 εκατ. ευρώ
Aegean: Ρεκόρ πωλήσεων και διακίνησης επιβατών στο εννεάμηνο – Στα 330 εκατ. τα EBITDA
O ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Aegean το εννεάμηνο του 2024 ανήλθε σε 1,38 δισ. ευρώ