Σιδηροδρομικά έργα άνω των 4 δισ. ευρώ προχωρούν με το καινοτόμο μοντέλο Building Information Modelling (ΒΙΜ). Πρωτοπορώντας μεταξύ των ΔΕΚΟ, η ΕΡΓΟΣΕ προχωρά με την υιοθέτηση της καινοτόμου εφαρμογής στα έξι εμβληματικά έργα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ, που θα προκηρυχθούν το επόμενο διάστημα μέσω του Ανταγωνιστικού Διαλόγου και κάνει πράξη επί της ουσίας τον ψηφιακό μετασχηματισμό της κατασκευής των έργων. Συγχρόνως, εισάγει το μοντέλο ΒΙΜ και στα ήδη δημοπρατημένα έργα της τελευταίας διετίας.
Σε αυτό το νέο, πολύτιμο εργαλείο για τις κατασκευές αναφέρθηκε στην ομιλία του στο The BIM Conference, που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή εξεχόντων στελεχών του κλάδου των κατασκευών και της αρχιτεκτονικής, ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης.
Τεχνολογικό εργαλείο
Το BIM είναι ένα τεχνολογικό εργαλείο, η εισαγωγή του οποίου στην κατασκευή έργων, επιτρέπει τη δημιουργία προσομοιώσεων ψηφιακού σχεδιασμού. Δημιουργείται δηλαδή μια ψηφιακή αναπαράσταση ενός έργου και αναπτύσσεται παράλληλα με το πραγματικό έργο κατά το πλήρες χρονοδιάγραμμά του, δηλαδή κατά το σχεδιασμό, την κατασκευή και τη χρήση του.
Η χρήση αυτής της τεχνολογίας στα νέα έργα της ΕΡΓΟΣΕ θα επιτρέψει τον ακριβή σχεδιασμό τους με την εισαγωγή ενός ενιαίου ψηφιακού μοντέλου, πάνω στο οποίο μπορούν να εργαστούν όλοι οι συμμετέχοντας του έργου (αρχιτέκτονες, μηχανικοί, κατασκευαστές, προμηθευτές, επιβλέποντες εργοταξίου κ.α.).
Μείωση συνολικού κόστους
Η εφαρμογή του ΒΙΜ στα νέα σιδηροδρομικά έργα, θα επιτρέψει στην ΕΡΓΟΣΕ πέρα από την ακρίβεια στις μελέτες, να μειώσει το συνολικό κόστος, καθώς η χρήση του αποτρέπει λάθη, υπερβάσεις κόστους και χρονοδιαγράμματος, δίνει μια σαφή εικόνα της ποιότητας του κατασκευασμένου στοιχείου εκ των προτέρων και καθ’ όλη τη διάρκεια της κατασκευαστικής δραστηριότητας.
Επιπλέον, η εφαρμογή της νέας αυτής τεχνολογίας κάνει πιο “πράσινα” τα έργα καθώς θα μειώνει κατά το δυνατόν τις επιπτώσεις στο περιβάλλον.
Ειδικά σε ό,τι αφορά τα έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, τα οποία είναι πολύπλοκα και με πολλαπλές τεχνικές απαιτήσεις, με το ΒΙΜ στοχεύουμε στην μείωση του μη παραγωγικού χρόνου μεταξύ των απαραίτητων διαδικασιών της νομοθεσίας δημοσίων έργων, καθώς, με την ακρίβεια στους υπολογισμούς του BIM ένα έργο μπορεί να αρχίσει να κατασκευάζεται πολύ πριν από την πραγματική έναρξή του στο εργοτάξιο. Μπορεί ακόμη να επεκταθεί η χρήση προκατασκευασμένων στοιχείων και άλλων τεχνολογιών κατασκευής εκτός εργοταξίου.
Η ΕΡΓΟΣΕ σε συνεργασία με την ΠΕΔΜΕΔΕ έχει ήδη προχωρήσει στη διεξαγωγή σεμιναρίων και διαθέτει ήδη πιστοποιημένα στελέχη στην εφαρμογή ΒΙΜ. Επίσης, στις Υπηρεσίες Τεχνικού Συμβούλου για την υποβοήθηση της ΕΡΓΟΣΕ στην παρακολούθηση των εν εξελίξει εργολαβιών που προετοιμάζεται προς δημοπράτηση, υπάρχει η πρόβλεψη για συμμετοχή εξειδικευμένων στελεχών στο ΒΙΜ για την περαιτέρω εμβάθυνση της κουλτούρας του ΒΙΜ στην ΕΡΓΟΣΕ.
«Η χρήση του BIM θα επιφέρει μια τεράστια αλλαγή για το σχεδιασμό και την κατασκευή των μεγάλων σιδηροδρομικών έργων της χώρας. Κρίνουμε πως μπορεί να εκτινάξει την παραγωγικότητα και να βελτιώσει όλα τα στάδια της μελέτης, κατασκευής και λειτουργίας των έργων. Αυτό είναι απολύτως εφικτό, αν γίνουν τα απαραίτητα βήματα και οι αναγκαίοι μετασχηματισμοί. Σε όλα τα έργα που δημοπρατούμε τα τελευταία δύο χρόνια που αναλάβαμε την διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, υπάρχει η απαίτηση του ΒΙΜ από τους αναδόχους. Με την αξιοποίηση της τεχνολογίας BIM μπορούμε να έχουμε περισσότερα έργα, υψηλότερης ποιότητας και με μικρότερο κόστος και σε πολύ συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα» δήλωσε ο κ. Βίνης.


Latest News

Εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ το έργο «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών»
Το έργο, την ένταξη του οποίου υπέγραψε ο Νίκος Παπαθανάσης, είναι συνολικού μήκους περίπου 28 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 238.430.480 ευρώ

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.

Έτοιμο το 73% του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος - Το πλάνο παράδοσης του έργου
Τον Ιούλιο παραδίδεται το πρώτο και μεγαλύτερο τμήμα της Πατρών - Πύργου και τον Νοέμβριο το δεύτερο

Η AKTOR υπέγραψε τη σύμβαση για το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ των φοιτητικών εστιών Κρήτης
Θα κατασκευαστούν δωμάτια και διαμερίσματα συνολικών 4.846 κλινών εκ των οποίων 2.710 στο Ρέθυμνο και 2.136 στο Ηράκλειο
![ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε η οικοδομική δραστηριότητα κατά 15,6% το Δεκέμβριο [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/DSC9655-2-1024x569-1-600x333.jpg)
Πόσο αυξήθηκαν οι οικοδομικές άδειες - Οι top περιοχές [πίνακες]
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στη Δυτική Μακεδονία, στη Κρήτη και την Ανατολική Μακεδονία

Όμιλος AKTOR: Παραδόθηκε το έργο αποκατάστασης της γέφυρας του Αξιού
Παραδόθηκε στην Εγνατία Οδό ΑΕ το έργο δομικής επάρκειας και συντήρησης της γέφυρας του Αξιού

Αναβαθμίστηκε η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές
Η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές τροφοδοτεί το 60% του Λεκανοπεδίου της Αττικής με νερό

Σιδηροδρομικοί: Τι πάει λάθος με τα τρένα στην Ελλάδα – Χτυπούν «καμπανάκι» σε κυβέρνηση και Hellenic Train
Ποιες είναι οι δράσεις που ζητούν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος και να λειτουργήσει με ασφάλεια

Υπουργείο Υποδομών για Γραμμή 4: «Κανένα ζήτημα ασφάλειας, καμία λάθος χάραξη»
H ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών μετά την αυτοψία του εργοταξίου της Γραμμής 4 του Μετρό στο ύψος του ΓΝΑ

Ομιλος AKTOR: Δόθηκε σε κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Παλιάς ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου
Ο Ομιλος AKTOR ανέλαβε την αποκατάσταση των ζημιών μετά από σοβαρή πυρκαγιά σε βυτιοφόρο της 8ης Ιουνίου 2024