Σιδηροδρομικά έργα άνω των 4 δισ. ευρώ προχωρούν με το καινοτόμο μοντέλο Building Information Modelling (ΒΙΜ). Πρωτοπορώντας μεταξύ των ΔΕΚΟ, η ΕΡΓΟΣΕ προχωρά με την υιοθέτηση της καινοτόμου εφαρμογής στα έξι εμβληματικά έργα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ, που θα προκηρυχθούν το επόμενο διάστημα μέσω του Ανταγωνιστικού Διαλόγου και κάνει πράξη επί της ουσίας τον ψηφιακό μετασχηματισμό της κατασκευής των έργων. Συγχρόνως, εισάγει το μοντέλο ΒΙΜ και στα ήδη δημοπρατημένα έργα της τελευταίας διετίας.
Σε αυτό το νέο, πολύτιμο εργαλείο για τις κατασκευές αναφέρθηκε στην ομιλία του στο The BIM Conference, που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή εξεχόντων στελεχών του κλάδου των κατασκευών και της αρχιτεκτονικής, ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης.
Τεχνολογικό εργαλείο
Το BIM είναι ένα τεχνολογικό εργαλείο, η εισαγωγή του οποίου στην κατασκευή έργων, επιτρέπει τη δημιουργία προσομοιώσεων ψηφιακού σχεδιασμού. Δημιουργείται δηλαδή μια ψηφιακή αναπαράσταση ενός έργου και αναπτύσσεται παράλληλα με το πραγματικό έργο κατά το πλήρες χρονοδιάγραμμά του, δηλαδή κατά το σχεδιασμό, την κατασκευή και τη χρήση του.
Η χρήση αυτής της τεχνολογίας στα νέα έργα της ΕΡΓΟΣΕ θα επιτρέψει τον ακριβή σχεδιασμό τους με την εισαγωγή ενός ενιαίου ψηφιακού μοντέλου, πάνω στο οποίο μπορούν να εργαστούν όλοι οι συμμετέχοντας του έργου (αρχιτέκτονες, μηχανικοί, κατασκευαστές, προμηθευτές, επιβλέποντες εργοταξίου κ.α.).
Μείωση συνολικού κόστους
Η εφαρμογή του ΒΙΜ στα νέα σιδηροδρομικά έργα, θα επιτρέψει στην ΕΡΓΟΣΕ πέρα από την ακρίβεια στις μελέτες, να μειώσει το συνολικό κόστος, καθώς η χρήση του αποτρέπει λάθη, υπερβάσεις κόστους και χρονοδιαγράμματος, δίνει μια σαφή εικόνα της ποιότητας του κατασκευασμένου στοιχείου εκ των προτέρων και καθ’ όλη τη διάρκεια της κατασκευαστικής δραστηριότητας.
Επιπλέον, η εφαρμογή της νέας αυτής τεχνολογίας κάνει πιο “πράσινα” τα έργα καθώς θα μειώνει κατά το δυνατόν τις επιπτώσεις στο περιβάλλον.
Ειδικά σε ό,τι αφορά τα έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, τα οποία είναι πολύπλοκα και με πολλαπλές τεχνικές απαιτήσεις, με το ΒΙΜ στοχεύουμε στην μείωση του μη παραγωγικού χρόνου μεταξύ των απαραίτητων διαδικασιών της νομοθεσίας δημοσίων έργων, καθώς, με την ακρίβεια στους υπολογισμούς του BIM ένα έργο μπορεί να αρχίσει να κατασκευάζεται πολύ πριν από την πραγματική έναρξή του στο εργοτάξιο. Μπορεί ακόμη να επεκταθεί η χρήση προκατασκευασμένων στοιχείων και άλλων τεχνολογιών κατασκευής εκτός εργοταξίου.
Η ΕΡΓΟΣΕ σε συνεργασία με την ΠΕΔΜΕΔΕ έχει ήδη προχωρήσει στη διεξαγωγή σεμιναρίων και διαθέτει ήδη πιστοποιημένα στελέχη στην εφαρμογή ΒΙΜ. Επίσης, στις Υπηρεσίες Τεχνικού Συμβούλου για την υποβοήθηση της ΕΡΓΟΣΕ στην παρακολούθηση των εν εξελίξει εργολαβιών που προετοιμάζεται προς δημοπράτηση, υπάρχει η πρόβλεψη για συμμετοχή εξειδικευμένων στελεχών στο ΒΙΜ για την περαιτέρω εμβάθυνση της κουλτούρας του ΒΙΜ στην ΕΡΓΟΣΕ.
«Η χρήση του BIM θα επιφέρει μια τεράστια αλλαγή για το σχεδιασμό και την κατασκευή των μεγάλων σιδηροδρομικών έργων της χώρας. Κρίνουμε πως μπορεί να εκτινάξει την παραγωγικότητα και να βελτιώσει όλα τα στάδια της μελέτης, κατασκευής και λειτουργίας των έργων. Αυτό είναι απολύτως εφικτό, αν γίνουν τα απαραίτητα βήματα και οι αναγκαίοι μετασχηματισμοί. Σε όλα τα έργα που δημοπρατούμε τα τελευταία δύο χρόνια που αναλάβαμε την διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, υπάρχει η απαίτηση του ΒΙΜ από τους αναδόχους. Με την αξιοποίηση της τεχνολογίας BIM μπορούμε να έχουμε περισσότερα έργα, υψηλότερης ποιότητας και με μικρότερο κόστος και σε πολύ συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα» δήλωσε ο κ. Βίνης.
Latest News
Κι άλλα έργα 11,5 εκατ. για το λίφτινγκ στο ΟΑΚΑ – Ο νέος διαγωνισμός
Για το λίφτινγκ στο ΟΑΚΑ το ΤΑΙΠΕΔ προκήρυξε νέο διαγωνισμό που αφορά σε έργα στον περιβάλλοντα χώρο του «Σπύρος Λούης»
Πόσο θωρακισμένη είναι η Θεσσαλία από έναν νέο...Daniel - Πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα
Τι ανέφερε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Δημήτρης Κουρέτας για τα φράγματα σε Πύλη, Μουζάκι και τα έργα στη λίμνη Κάρλα
Το σχέδιο για την ανάκαμψη της Θεσσαλίας - Οι βασικές προτεραιότητες για το 2025
Κουρέτας: Περίπου το 70% των επιχειρήσεων και αγροτικών εκμεταλλεύσεων που επλήγησαν από την κακοκαιρία Daniel έχει λάβει επιχορηγήσεις
Πυρκαγιές και δασμοί - Η διπλή απειλή για τον κλάδο κατασκευών στην Καλιφόρνια
Οι μεγάλες φωτιές που κατακαίνε την Καλιφόρνια και το Λος Αντζελες θέτουν νέα δεδομένα στον κλάδο των κατασκευών
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Το υπουργείο Υποδομών χρηματοδοτεί τις μελέτες για τον κεντρικό οδικό άξονα Βόρειας Εύβοιας,
Η χρηματοδότηση καλυπτει το σύνολο των μελετών για το τμήμα «Παράκαμψη Ψαχνών – Προκόπι (Στροφυλιά)», τις οποίες αναλαμβάνει η Περιφέρεια Στερεά Ελλάδας.
Κηφισός: Έκτακτες συσκέψεις με Περιφέρεια και ΕΥΔΑΠ
Συσκέψεις μετά το «συναγερμό» για πλημμύρες στην Αττική