Την ανάγκη για μεγαλύτερη διαφάνεια στη διαδικασία της ανακύκλωσης των πλοίων, τόνισε ο κ. Ηλίας Τσακίρης, Διευθύνων Σύμβουλος της American Hellenic Hull κατά τη διάρκεια συνεδρίου που συνδιοργανώθηκε από το International Union of Marine Insurance (IUMI) και την Πρωτοβουλία Ship Recycling Transparency Initiative (SRTI).
Οι μέχρι σήμερα προσπάθειες της διεθνούς κοινότητας, των Ηνωμένων Εθνών και άλλων θεσμών, για τη θέσπιση ενός ενιαίου πλαισίου για την ανακύκλωση πλοίων δεν είναι επαρκείς, σύμφωνα με τον κ. Τσακίρη.
«Ελλείψει ενός ενιαίου διεθνούς κανονισμού για την ανακύκλωση πλοίων, τα ενδιαφερόμενα μέρη καλούνται να βρουν μια ενιαία φόρμουλα για όλα τα ζητήματα», είπε.
Η απουσία κοινού κανονισμού για την προστασία του εργατικού δυναμικού-ακόμη και την καταπολέμηση της παιδικής εργασίας που συναντάται σε διάφορα διαλυτήρια-, οι προκλήσεις για την προστασία του περιβάλλοντος και η απουσία σχεδίου ανακύκλωσης πλοίων από τα διαλυτήρια, δημιουργούν μια βιομηχανία ανακύκλωσης δύο ταχυτήτων μεταξύ εγκαταστάσεων υψηλού και χαμηλού κόστους», υπογράμμισε ο κ. Τσακίρης.
«Πιστεύουμε ότι πρέπει να υιοθετηθεί ένα συμφωνημένο πλαίσιο και μια κοινή στρατηγική διαχείρισης κινδύνου που θα παρέχει έναν κατάλληλο μηχανισμό επιβολής για την ανακύκλωση πλοίων, ενσωματώνοντας απαιτήσεις πιστοποίησης και αναφοράς», συμπλήρωσε.
Πρωτοβουλία
Η AHHIC είναι μέλος του SRTI ήδη από τον Μάιο του 2021. Η πρωτοβουλία η οποία γεννήθηκε το 2018, παρέχει μια καινοτόμο πλατφόρμα στους πλοιοκτήτες για να αναδείξουν τις βιώσιμες πολιτικές ανακύκλωσης πλοίων που έχουν υιοθετήσει. Ελλείψει κοινού διεθνούς νομοθετικού πλαισίου, η πλατφόρμα SRTI λειτουργεί ως ένα one-stop shop για όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς που επιθυμούν να αναδείξουν βιώσιμες πρακτικές, αλλά και να επεξεργαστούν τα δεδομένα που δημοσιοποιούν οι πλοιοκτήτριες εταιρείες.
«Είναι αναγκαίο να αναληφθούν περαιτέρω πρωτοβουλίες, συμπεριλαμβανομένης της εκπόνησης ενός οδικού χάρτη εκτίμησης κινδύνου, που θα βοηθήσει τη ναυτασφαλιστική αγορά να κατανοήσει καλύτερα τους κινδύνους που σχετίζονται με τις μη βιώσιμες πρακτικές ανακύκλωσης πλοίων», είπε ο κ. Τσακίρης.
«Είναι σημαντικό για τους τους ναυτασφαλιστές να συμμετέχουν στην αναβάθμιση των προτύπων βιώσιμης ανακύκλωσης πλοίων και να πιέσουν ώστε να υιοθετηθεί ένα κοινό πλαίσιο κοινά αποδεκτό από όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς της ναυτιλιακής βιομηχανίας».
Βιωσιμότητα
«Για εμάς στην American Hellenic, η βιωσιμότητα δεν αποτελεί μόνο μια σύγχρονη τάση», πρόσθεσε ο κ. Τσακίρης. «Είναι ζήτημα ήθους, ενώ θεωρούμε ότι είναι κι ένας έξυπνος τρόπος επιχειρηματικής δραστηριότητας.»
Εναρμονισμένη με την ατζέντα του ΟΗΕ για το 2030, η εταιρεία έχει υιοθετήσει μια καινοτόμο και βιώσιμη προσέγγιση, συμμετέχοντας σε διεθνείς συνεργασίες με το πρόγραμμα περιβάλλοντος των Ηνωμένων Εθνών UNEPFI Principles for Sustainable Insurance και την πρωτοβουλία Sustainable Blue Economy Finance Initiative, με το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών UN Global Compact, τη συμμαχία για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών Net Zero Insurance Alliance και το Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Πανεπιστήμιο (World Maritime University). Η εταιρεία έχει συμμετάσχει, επίσης, στην ανάπτυξη δύο οδηγών για την αντιμετώπιση των ζητημάτων που σχετίζονται με τους κινδύνους βιωσιμότητας στην ασφαλιστική αγορά και στη βιώσιμη μπλε οικονομία.
Latest News
«Πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΘ
Με τον τρόπο αυτό, δίδεται η δυνατότητα στον ΟΛΘ να ικανοποιήσει, χωρίς καθυστερήσεις, τις υποχρεώσεις της, όπως αυτές προκύπτουν από την σύμβαση παραχώρησης
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets