
Την ανάγκη για μεγαλύτερη διαφάνεια στη διαδικασία της ανακύκλωσης των πλοίων, τόνισε ο κ. Ηλίας Τσακίρης, Διευθύνων Σύμβουλος της American Hellenic Hull κατά τη διάρκεια συνεδρίου που συνδιοργανώθηκε από το International Union of Marine Insurance (IUMI) και την Πρωτοβουλία Ship Recycling Transparency Initiative (SRTI).
Οι μέχρι σήμερα προσπάθειες της διεθνούς κοινότητας, των Ηνωμένων Εθνών και άλλων θεσμών, για τη θέσπιση ενός ενιαίου πλαισίου για την ανακύκλωση πλοίων δεν είναι επαρκείς, σύμφωνα με τον κ. Τσακίρη.
«Ελλείψει ενός ενιαίου διεθνούς κανονισμού για την ανακύκλωση πλοίων, τα ενδιαφερόμενα μέρη καλούνται να βρουν μια ενιαία φόρμουλα για όλα τα ζητήματα», είπε.
Η απουσία κοινού κανονισμού για την προστασία του εργατικού δυναμικού-ακόμη και την καταπολέμηση της παιδικής εργασίας που συναντάται σε διάφορα διαλυτήρια-, οι προκλήσεις για την προστασία του περιβάλλοντος και η απουσία σχεδίου ανακύκλωσης πλοίων από τα διαλυτήρια, δημιουργούν μια βιομηχανία ανακύκλωσης δύο ταχυτήτων μεταξύ εγκαταστάσεων υψηλού και χαμηλού κόστους», υπογράμμισε ο κ. Τσακίρης.
«Πιστεύουμε ότι πρέπει να υιοθετηθεί ένα συμφωνημένο πλαίσιο και μια κοινή στρατηγική διαχείρισης κινδύνου που θα παρέχει έναν κατάλληλο μηχανισμό επιβολής για την ανακύκλωση πλοίων, ενσωματώνοντας απαιτήσεις πιστοποίησης και αναφοράς», συμπλήρωσε.
Πρωτοβουλία
Η AHHIC είναι μέλος του SRTI ήδη από τον Μάιο του 2021. Η πρωτοβουλία η οποία γεννήθηκε το 2018, παρέχει μια καινοτόμο πλατφόρμα στους πλοιοκτήτες για να αναδείξουν τις βιώσιμες πολιτικές ανακύκλωσης πλοίων που έχουν υιοθετήσει. Ελλείψει κοινού διεθνούς νομοθετικού πλαισίου, η πλατφόρμα SRTI λειτουργεί ως ένα one-stop shop για όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς που επιθυμούν να αναδείξουν βιώσιμες πρακτικές, αλλά και να επεξεργαστούν τα δεδομένα που δημοσιοποιούν οι πλοιοκτήτριες εταιρείες.
«Είναι αναγκαίο να αναληφθούν περαιτέρω πρωτοβουλίες, συμπεριλαμβανομένης της εκπόνησης ενός οδικού χάρτη εκτίμησης κινδύνου, που θα βοηθήσει τη ναυτασφαλιστική αγορά να κατανοήσει καλύτερα τους κινδύνους που σχετίζονται με τις μη βιώσιμες πρακτικές ανακύκλωσης πλοίων», είπε ο κ. Τσακίρης.
«Είναι σημαντικό για τους τους ναυτασφαλιστές να συμμετέχουν στην αναβάθμιση των προτύπων βιώσιμης ανακύκλωσης πλοίων και να πιέσουν ώστε να υιοθετηθεί ένα κοινό πλαίσιο κοινά αποδεκτό από όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς της ναυτιλιακής βιομηχανίας».
Βιωσιμότητα
«Για εμάς στην American Hellenic, η βιωσιμότητα δεν αποτελεί μόνο μια σύγχρονη τάση», πρόσθεσε ο κ. Τσακίρης. «Είναι ζήτημα ήθους, ενώ θεωρούμε ότι είναι κι ένας έξυπνος τρόπος επιχειρηματικής δραστηριότητας.»
Εναρμονισμένη με την ατζέντα του ΟΗΕ για το 2030, η εταιρεία έχει υιοθετήσει μια καινοτόμο και βιώσιμη προσέγγιση, συμμετέχοντας σε διεθνείς συνεργασίες με το πρόγραμμα περιβάλλοντος των Ηνωμένων Εθνών UNEPFI Principles for Sustainable Insurance και την πρωτοβουλία Sustainable Blue Economy Finance Initiative, με το Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών UN Global Compact, τη συμμαχία για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών Net Zero Insurance Alliance και το Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Πανεπιστήμιο (World Maritime University). Η εταιρεία έχει συμμετάσχει, επίσης, στην ανάπτυξη δύο οδηγών για την αντιμετώπιση των ζητημάτων που σχετίζονται με τους κινδύνους βιωσιμότητας στην ασφαλιστική αγορά και στη βιώσιμη μπλε οικονομία.


Latest News

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)