
Υπερθέαμα με περίπου 9.000 καλεσμένους κατοίκους των γειτονικών περιοχών παρουσίασε η Tesla και ο Ίλον Μασκ στο πρώτο μεγάλο εργοστάσιο (Gigafactory) της εταιρείας στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στο Grünheide που βρίσκεται λίγα μόλις χιλιόμετρα πιο μακριά από το Βερολίνο. Οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν για μιάμισι ώρα στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις όπου θα κατασκευάζονται τα μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας όπως το Model Y.
Κάθε χρόνο «μπορούμε να παράγουμε εδώ τόσα οχήματα όσα πουλήσαμε συνολικά σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση πέρσι», περίπου 500.000 οχήματα, ενημέρωναν τα στελέχη της Tesla στους επισκέπτες κάθε ηλικίας. Δόθηκαν επίσης υποσχέσεις ότι εκεί θα δημιουργηθούν 10.000 νέες θέσεις εργασίας, ότι το 80% αυτών των θέσεων θα προέλθει από τη Γερμανία και το υπόλοιπο 20% από 50 άλλες χώρες. Επίσης δόθηκαν υποσχέσεις ότι το 80% όλων των εξαρτημάτων που θα χρησιμοποιούνται στο Grünheide θα προέρχεται από ευρωπαίους προμηθευτές.
Η παρουσίαση αυτή από την Tesla όμως δεν ήταν μόνο για να γνωρίσουν οι «γείτονες» το νέο εργοστάσιο. Για να πραγματοποιηθεί το όνειρο το Μασκ και να μπει για τα καλά η Tesla στην αγορά της Ευρώπης, το εργοστάσιο στη Γερμανία θα πρέπει για να πάρει την τελική άδεια λειτουργίας να ξεπεράσει ένα ακόμη τελικό εμπόδιο.
Όσοι αντιτίθενται στην κατασκευή του εργοστασίου έχουν μέχρι τις 14 Οκτωβρίου περιθώριο για να υποβάλλουν επίσημα τις ενστάσεις τους. Στη συνέχεια η αρμόδια υπηρεσία προστασίας του περιβάλλοντος θα εξετάσει τις προσφυγές αυτές, από τις οποίες έχουν ήδη κατατεθεί περισσότερο από 800 σύμφωνα με στοιχεία της Wall Street Journal. Αυτές αφορούν σειρά από διαμαρτυρίες, που αφορούν από το κόψιμο δέντρων μέχρι τις επιπτώσεις στην άγρια ζωή και τον υδροφόρο ορίζοντα από την κατασκευή και λειτουργία του εργοστασίου.

Μέχρι τώρα όλα δείχνουν ότι το πράσινο φως για την τεράστια επένδυση θα δοθεί –αλλιώς ο Μασκ θα πρέπει θεωρητικά τουλάχιστον να γκρεμίσει όλα τα κτίρια και να επιστρέψει την έκταση στην αρχική της μορφή. Να πάψει δηλαδή το εργοστάσιο με την επίσημη ονομασία Tesla Gigafactory Berlin-Brandenburg, ή Gigafactory 4, ή Gigafactory Europe να υπάρχει.
Ο Μασκ δήλωσε από το Grünheide, τη συνομοσπονδία έξι χωριών στο αγροτικό Βραδεμβούργο, ότι στόχος είναι να δοθεί η άδεια και να αρχίσει η εταιρεία να κατασκευάζει οχήματα το Νοέμβριο ή το Δεκέμβριο με τις πρώτες παραδόσεις στα τέλη του έτους. «Φυτέψαμε δέντρα. Και χρησιμοποιούμε πολύ λίγο νερό», είπε μεταξύ άλλων ο επικεφαλής της εταιρείας στους παρευρισκομένους που πριν να ξεκινήσει πάρτι που θύμιζε λίγο από Oktoberfest.
Πιάνει σε πωλήσεις BMW, Audi, Mercedes
Το στοίχημα στη Γερμανία είναι μεγάλο όχι μόνο για την Tesla αλλά και τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας. Audi, BMW και Mercedes ήδη ανησυχούν καθώς η Tesla αρχίζει να τις φτάνει και σε κάποιες περιπτώσεις να τις ξεπερνά σε πωλήσεις σε συγκεκριμένες ειδικές κατηγορίες, ακόμη και μέσα στη Γερμανία.
Δεν είναι τυχαίο ότι η Tesla με το Model 3 πέτυχε το Σεπτέμβριο περισσότερες πωλήσεις (6.800 οχήματα) από όλες τις πωλήσεις μαζί των μοντέλων Audi A4, BMW Σειρά 3 και Mercedes C/CLA-Class οι οποίες ανήλθαν σε 6.100 οχήματα σύμφωνα με την Wirtschafts Woche και τον ιστότοπο CleanTechnica. Επιπλέον οι πωλήσεις του Model 3 ήταν πολύ κοντά σε αυτές του δημοφιλούς Volkswagen Gold για το μήνα αυτό. Κι όλα αυτά πριν καν να αρχίσει να λειτουργεί το εργοστάσιο στο Grünheide που αναμένεται να αποτελέσει την πύλη από την οποία η Tesla θα επιχειρήσεις να κάνει απόβαση σε όλη την Ευρώπη.


Latest News

Οι Big Tobacco πολιορκούν τον Τραμπ - Τι ζητούν για τους κινέζους ανταγωνιστές τους
Οι μεγάλες εταιρείες καπνού και ατμικών ειδών - Big Tobacco- θέλουν η διαδικασία έγκρισης του FDA να είναι ταχύτερη και σαφέστερη

Πόσο μπορεί να εμπιστεύεται η Γερμανία τις ΗΠΑ; - Τα αποθέματα χρυσού στη Ν. Υόρκη
Η ιδέα ότι μπορεί να μην είναι ασφαλείς θα θεωρούνταν γελοία από το 1945... μέχρι πριν από μερικές εβδομάδες

Γιατί η «συμφωνία του αιώνα» για την UBS αρχίζει να...τρίζει
Η ενσωμάτωση της Credit Suisse από την τράπεζα UBS δείχνει να πηγαίνει καλά - Όλα τα υπόλοιπα δείχνουν να αποτελούν το πρόβλημα

Οι ΗΠΑ σαμποτάρουν συστηματικά τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου
Η Ουάσιγκτον χρωστά τις εισφορές της για το 2024 και το 2025 στο διεθνή οργανισμό

Αγοράζουν... καναδικά - Στραπάτσο αμερικανικών εταιρειών μετά τους δασμούς
Το κίνημα «Αγοράστε από τον Καναδά» προκαλεί τριγμούς και μεγάλη ανησυχία στους CEO καταναλωτικών εταιρειών με έδρα τις ΗΠΑ

ΕΚΤ: Στο τραπέζι ο «πάγος» στα επιτόκια στη συνεδρίαση του Απριλίου
Μέλη του δ.σ. που ανήκουν και στα δύο στρατόπεδα, των γερακιών και των περιστεριών φαίνεται να εξετάζουν το ενδεχόμενο να διατηρήσουν αμετάβλητα τα επιτόκια, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Bloomberg

Φεύγει ο επικεφαλής εμβολίων της FDA και οι μετοχές φαρμακοβιομηχανιών γίνονται... συντρίμμια
Ο Μαρκς επέβλεψε την έγκριση των εμβολίων κατά της COVID-19 ως επικεφαλής του Κέντρου Βιολογικής Αξιολόγησης και Έρευνας του FDA
![Goldman Sachs: Μέχρι το τέλος του 2025 το μεγάλο πλήγμα των δασμών Τραμπ στην ΕΕ [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_TRUMP_world_stocks_2025-600x352.png)
Μέχρι το τέλος του 2025 το μεγάλο πλήγμα των δασμών Τραμπ στην ΕΕ - Η ανάλυση της Goldman Sachs [γραφήματα]
Πλέον η Goldman Sachs προβλέπει μικρή ανάπτυξη για το υπόλοιπο του 2025, με ετήσια ανάπτυξη 0,1%, 0% και 0,2% στο δεύτερο, τρίτο και τέταρτο τρίμηνο, αντίστοιχα

Συναγερμός για το οικοσύστημα από τον Εμανουέλ Μακρόν
Την ώρα που το Εφετείο καταδίκαζε τη Μαρίν Λεπέν, ο γάλλος πρόεδρος δημιουργούσε Συμβούλιο Οικολογικού Σχεδιασμού

Στο 2,3% ο πληθωρισμός στη Γερμανία - Προσδοκίες για μείωση επιτοκίων
Τα νέα δεδομένα έρχονται σε κρίσιμο σημείο για την Γερμανία, καθώς οι δασμοί του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ είναι προ των πυλών