Ετήσια τέλη κυκλοφορίας έως 200 ευρώ για τα αυτοκίνητα ανάλογα με τον κυβισμό και έως 50 ευρώ για τις μοτοσικλέτες θα καταβάλουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος για να μπορούν να κυκλοφορούν.
Αυτό προβλέπεται στο σχέδιο νόμου «Οδηγώντας με ασφάλεια» στο οποίο περιλαμβάνονται ειδικές ρυθμίσεις για τα ιστορικά οχήματα, προκειμένου να εκσυχρονιστεί το πλαίσιο κυκλοφορίας, ιδιοκτησίας, ασφάλειας και καταγραφής των ιστορικών οχημάτων.
Ο χαρακτηρισμός ενός οχήματος ως οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος γίνεται με σχετική βεβαίωση που χορηγείται αποκλειστικά από φορείς που εκπροσωπούν νόμιμα στην Ελλάδα, για οχήματα τουλάχιστον 30 ετών. Χορηγούνται άδειες και ειδικές πινακίδες κυκλοφορίας από τις Διευθύνσεις Μεταφορών των Περιφερειών. Περιορίζεται, δηλαδή, ο ρόλος των νομικών προσώπων που χορηγούσαν μέχρι τώρα πινακίδες. Θα δίνουν απλώς τη βεβαίωση του χαρακτηρισμού.
Η άδεια κυκλοφορίας έχει διάρκεια πέντε έτη.
Όροι κυκλοφορίας και τέλη
Τα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος θα κυκλοφορούν υπό τους όρους να περνούν ΚΤΕΟ σε ετήσια βάση και θα είναι ασφαλισμένα υποχρεωτικά. Επιτρέπεται να κυκλοφορούν στον μικρό δακτύλιο ενώ καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας, με εξαίρεση τα οχήματα άνω των 45 ετών και τα μηχανοκίνητα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος που δεν έχουν κατασκευαστεί για τη μεταφορά επιβατών. Ειδικότερα, τα τέλη κυκλοφορίας διαμορφώνονται ως εξής:
· Επιβατικά αυτοκίνητα έως 999 κυβικά: 50 ευρώ
· Από 1.000 έως 1.999 κυβικά: 100 ευρώ
· Άνω των 2.000 κυβικών: 200 ευρώ
· Μοτοσικλέτες έως 250 κυβικά: 20 ευρώ
· Μοτοσικλέτες πάνω από 250 κυβικά: 50 ευρώ
Καθιερώνεται ένα μεταβατικό στάδιο 18 μηνών ώστε να μην υπάρξει κενό στην κυκλοφορία των ιστορικών αυτοκινήτων. Σε ό,τι αφορά τον παλαιό στόλο οχημάτων των Ταξί, σύμφωνα με το υπουργείο όσα θα έπρεπε να είχαν αντικατασταθεί λόγω παλαιότητας το 2019 και έχουν πάρει ήδη παράταση έως το τέλος του έτους, δεν θα έχουν δικαίωμα σε νέα παράταση άδειας κυκλοφορίας.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσανατολίζεται σε παράταση ενός έτους για όσα με βάση το όριο ηλικίας θα έπρεπε να αντικατασταθούν το 2020 και το 2021.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Κάτι τρέχει με τα κινεζικά ομόλογα
Πώς θέλει η Λαϊκή τράπεζα της Κίνας να στηρίξει το γιουάν
Στους 11 οι νεκροί από την πύρινη κόλαση στο Λος Άντζελες - Στους 13 οι αγνοούμενοι
Το Μεξικό στέλνει βοήθεια - Έξι πυρκαγιές μαίνονται στην κομητεία του Λος Άντζελες από την Τρίτη
Μειωμένο προβάδισμα CDU-CSU βλέπει νέα δημοσκόπηση στη Γερμανία - Άνοδος για το AfD
Την υποψηφιότητά τους ανακοίνωσαν και επίσημα οι Όλαφ Σολτς και Αλίς Βάιντελ για τις εκλογές στη Γερμανία
«Ληστρικά» ασφάλιστρα υγείας καταγγέλει ο Γιάνης Βαρουφάκης - Πώς συνδέονται με το fund CVC
«Τι νομίζανε ότι είναι η CVC; Φιλανθρωπική εταιρεία που ενδιαφέρεται για την υγεία του λαού;», ρωτά ο Γιάνης Βαρουφάκης, εξαπολύοντας «πυρά» τόσο στην κυβέρνηση Μητσοτάκη όσο και στο ΠΑΣΟΚ
Αμερικανοί βουλευτές καλούν τον Τραμπ να αναλάβει δράση για το Κυπριακό
Καταδικάζουν τη συνεχιζόμενη κατοχή της Κύπρου και ζητούν από τον νέο πρόεδρο των ΗΠΑ «να καταστήσει την επίλυση του Κυπριακού κορυφαία προτεραιότητα»
Λάρισα: Συνεχίζεται το θρίλερ με τον 39χρονο Βασίλη – «Είναι η πιο μυστηριώδης εξαφάνιση των τελευταίων ετών»
Η εξαφάνιση του 39χρονου Βασίλη στη Λάρισα συνεχίζει να προκαλεί ανησυχία, καθώς συμπληρώθηκαν ήδη 12 ημέρες από τη στιγμή που χάθηκαν τα ίχνη του.
Η Ρώμη θέλει μερίδιο στη «μοιρασιά» της Συρίας
Ο ΥΠΕΞ από την Ιταλία, Αντόνιο Ταγιάνι επισκέφθηκε Δαμασκό και Βηρυτό, δείχνοντας το ενδιαφέρον της χώρας του για τις εξελίξεις
Διαβάστε στο Βήμα της Κυριακής: Το Κέντρο βγάζει Πρόεδρο
Οι παράμετροι της συναίνεσης για την εκλογή στο ύπατο αξίωμα της χώρας
Έρχονται πυκνές χιονοπτώσεις και πτώση της θερμοκρασίας -Ποιες περιοχές θα χτυπήσει η κακοκαιρία
Αλλάζει ο καιρός από αύριο καθώς έρχονται χιόνια και πτώση της θερμοκρασίας
Λος Άντζελες: Οι λόγοι που οδήγησαν στην καταστροφή - Γιατί επιμένουν στα ξύλινα σπίτια
Οι πυρκαγιές ακόμα καίνε στο Λος Άντζελες που αποδεικνύεται ότι ήταν ανοχύρωτο απέναντι στις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής