![Η Ελλάδα πάσχει από έλλειψη φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/ilektrika-autokinita-fortisi.jpg)
Με την ηλεκτροκίνηση να κάνει άλματα προόδου τόσο τον τομέα της αυτονομίας και της ασφάλειας αλλά και στις πωλήσεις, το μεγαλύτερο πρόβλημα που πρέπει να λυθεί για να δοθεί η ανάλογη ώθηση είναι η δημιουργία περισσότερων σταθμών φόρτισης.
Σήμερα, από τα 224.237 σημεία φόρτισης που διατίθενται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), σχεδόν το 30% των σταθμών φόρτισης βρίσκεται στην Ολλανδία με 66.665 σταθμούς, στη Γαλλία υπάρχουν 45.751 σταθμοί (20,4%) και στη Γερμανία 44.538 σταθμοί (19,9%). Αυτές οι τρεις πρωτοπόρες χώρες στον τομέα των σημείων φόρτισης καλύπτουν το 23% της συνολικής επιφάνειας της ΕΕ, αλλά αντιπροσωπεύουν το 70% όλων των σημείων φόρτισης ECV στην ΕΕ. Το υπόλοιπο 30% της υποδομής είναι διάσπαρτο στο υπόλοιπο 77% της ΕΕ. Λίγο πιο πίσω βρίσκεται η Ιταλία με 13.073 σταθμούς (5,8%) αλλά με πολύ μεγάλη διαφορά από τη Γερμανία. Την πρώτη πεντάδα των χωρών με τους περισσότερους σταθμούς φόρτισης ολοκληρώνει η Σουηδία (10.370 σταθμούς).
Συγκρίσεις
Από την άλλη πλευρά, μία τεράστια χώρα όπως η Ρουμανία, που είναι περίπου έξι φορές μεγαλύτερη από την Ολλανδία, μετρά μόνο 493 σημεία φόρτισης ή το 0,2% του συνόλου της ΕΕ. Οι χώρες που έχουν τα λιγότερα επίσημα σημεία φόρτισης είναι η Κύπρος με 70 σημεία, η Μάλτα με 96, η Λιθουανία με 174, η Βουλγαρία με 194 και η Ελλάδα με 275 σημεία.
Επισημαίνεται, ότι υπάρχει σοβαρή έλλειψη σημείων ηλεκτρικής φόρτισης κατά μήκος των οδικών δικτύων στα περισσότερα κράτη-μέλη της ΕΕ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA. Τα ευρήματα δείχνουν ότι 10 χώρες δεν διαθέτουν ούτε έναν φορτιστή για κάθε 100 χιλιόμετρα βασικών δρόμων. Συγκεκριμένα, 18 κράτη-μέλη της ΕΕ διαθέτουν κάτω από 5 σημεία φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου.
Οι πέντε χώρες με τους περισσότερους φορτιστές ανά 100 χιλιόμετρα είναι η Ολλανδία με 47,5 φορτιστές, το Λουξεμβούργο με 34,5, η Γερμανία με 19,4, η Πορτογαλία με 14,9 και η Αυστρία με 6,1 φορτιστές στα 100 χιλιόμετρα. Αντίθετα, οι χώρες με τους λιγότερους φορτιστές είναι η Λιθουανία και η Ελλάδα με 0,2 φορτιστές ανά 100 χιλιόμετρα, η Πολωνία με 0,4, η Λετονία και η Ρουμανία με 0,5 φορτιστές ανά 200 χιλιόμετρα.
«Οι καταναλωτές δεν θα είναι σε θέση να αλλάξουν οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων εάν δεν υπάρχουν αρκετοί σταθμοί φόρτισης και ανεφοδιασμού κατά μήκος των δρόμων», προειδοποιεί ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema, ο οποίος τονίζει ότι «θα πρέπει να σημειωθεί τεράστια πρόοδος στην ανάπτυξη υποδομών σε όλη την ΕΕ σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Οι πρόοδοι που σημειώθηκαν σε μερικές χώρες της Δυτικής Ευρώπης είναι ενθαρρυντικές, αλλά το ίδιο θα πρέπει να κάνουν και άλλες χώρες που σήμερα βρίσκονται αρκετά πίσω».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Κομισιόν για δασμούς: Plan B για τα «made in China» Volkswagen και BMW](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/cupra-600x300.jpg)
Plan B της ΕΕ για τους δασμούς στα «κινεζικά» EV των Volkswagen - BMW
Η Κομισιόν φέρεται πρόθυμη να ταξινομήσει τις VW και BMW ως «συνεργαζόμενες εταιρείες» για να μειώσει τους δασμούς
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού