Με τα «μονά-ζυγά» να παραμένουν η κλασική σταθερά, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, εξαιρουμένων των ηλεκτρικών οχημάτων που θα κινούνται ελεύθερα, και με «παράθυρο» να υπάρξουν κι άλλες εξαιρέσεις, επιστρέφει ο Καθαρός Δακτύλιος από τη Δευτέρα, 25 Οκτωβρίου 2021. Σε ευρεία σύσκεψη που έχει ορισθεί για μεθαύριο, Παρασκευή 15 Οκτωβρίου, στο Μέγαρο Μαξίμου, αναμένεται να αποφασιστούν οι λεπτομέρειες, κυρίως δε το εύρος των οχημάτων που θα εξαιρούνται από τον περιορισμό στην κυκλοφορία εντός των ορίων του Δακτυλίου.
Ερωτώμενος σήμερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, κατά τη διάρκεια παρουσίασης του σχεδίου νόμου με τίτλο «Οδηγώντας με Ασφάλεια», παρέμεινε φειδωλός, καθώς οι ανακοινώσεις για τις προδιαγραφές του Καθαρού Δακτυλίου θα ανακοινωθούν την επόμενη εβδομάδα. Όπως εξήγησε, ο τύπος των οχημάτων που σίγουρα θα εξαιρούνται θα είναι τα ηλεκτρικά, ενώ θα παραμείνει το σύστημα των «μονών – ζυγών».
Υπενθυμίζεται ότι όπως είχε πει ο κ. Καραμανλής, ο Καθαρός Δακτύλιος, που μπήκε στον πάγο λόγω της ανάγκης κοινωνικής αποστασιοποίησης που επέβαλε η πανδημία, είναι μέρος ενός ολοκληρωμένου προγράμματος, που ονομάζεται «Ανάσα για την Αθήνα».
Ουσιαστικά, η κυβέρνηση αναζητά μια λύση στο τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα που καθημερινά γιγαντώνεται στους δρόμους της πόλης. Η αποχή των πολιτών από τα μέσα μαζικής μεταφοράς, η κίνηση των οποίων παραμένει μειωμένη κατά τουλάχιστον 30%, έχει φέρει κυκλοφοριακό κομφούζιο που η πόλη είχε να ζήσει από τη δεκαετία του 2000.
Στην καθοριστική σύσκεψη της Παρασκευής, υπό τον υπουργό Επικρατείας, κ. Γιώργο Γεραπετρίτη, τα ζητήματα που θα τεθούν επί τάπητος σχετικά με τον τρόπο που θα επανέλθει ο Δακτύλιος στο κέντρο της πόλης έχουν να κάνουν με τα όρια αυτού, τον όσο το δυνατόν μεγαλύτερο περιορισμό εξαιρέσεων και «παραθύρων» για οχήματα που ρυπαίνουν, καθώς και το ωράριο τροφοδοσίας των καταστημάτων του κέντρου.
Με το υφιστάμενο καθεστώς, ο πράσινος δακτύλιος προσδιορίζεται στα όρια του λεγόμενου μικρού δακτυλίου, δίνοντας τη δυνατότητα ελεύθερης κυκλοφορίας και σε υβριδικά ή και συμβατικά οχήματα με συγκεκριμένα όμως όρια εκπομπών CO2. Μάλιστα, η τροποποιημένη Κοινή Υπουργική Απόφαση για τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας οχημάτων στον δακτύλιο της Αθήνας, που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ στις 30.03.2021, αλλά φαίνεται πως θα ανατραπεί, όριζε ότι επιτρέπεται η ελεύθερη κυκλοφορία χωρίς κανέναν περιορισμό:
- των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και των οχημάτων που πληρούν εκ κατασκευής τις διατάξεις του Κανονισμού 715/2007 (Euro 5 και Euro 6) ή μεταγενέστερου, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου, σύμφωνα με το NEDC), ανεξαρτήτως του καυσίμου που χρησιμοποιούν (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.
- των ηλεκτρικών υβριδικών οχημάτων και των οχημάτων που χρησιμοποιούν για την κίνησή τους αέρια καύσιμα (υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο) και είναι τεχνολογίας Euro 4, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου ή σταθμισμένη συνδυασμένου κύκλου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης, ή συνδυασμένου κύκλου του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα δύο καυσίμων Bi-fuel, σύμφωνα με το NEDC), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.
- των οχημάτων τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της ΕΕ από την 01/01/2021 και εφεξής, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 175 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου ή σταθμισμένου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ή του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα διπλού καυσίμου Bi-fuel, σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων WLTP.
Latest News
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Εως το 2025 η Ευρώπη θα παράγει ετησίως 32 GW από ανεμογεννήτριες
Η Γερμανία ενισχύοντας τα έργα ΑΠΕ, τετραπλασίασε τις αδειοδοτήσεις για νέα χερσαία αιολικά πάρκα
«Μαρσάρει» η F1 με στόχο τις μηδενικές εκπομπές
H Formula 1, που αποτελεί το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου, στρέφει την τεχνογνωσία του στην υπερθέρμανση του πλανήτη
Το deal της AKTOR στην αποθήκευση ενέργειας – H εξαγορά από Enercoplan και οι επενδύσεις 1,5 δισ.
H AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, εξαγόρασε χαρτοφυλάκιο έργων αντλησιοταμίευσης της Enercoplan Energy & Investments
Η Xiaomi παρέδωσε 20.000 EV τον Οκτώβριο - Μήνες μόνο μετά το πρώτο της
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Xiaomi παρέδωσε το πρώτο αυτοκίνητο της πριν λίγους μήνες
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας