Με τα «μονά-ζυγά» να παραμένουν η κλασική σταθερά, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, εξαιρουμένων των ηλεκτρικών οχημάτων που θα κινούνται ελεύθερα, και με «παράθυρο» να υπάρξουν κι άλλες εξαιρέσεις, επιστρέφει ο Καθαρός Δακτύλιος από τη Δευτέρα, 25 Οκτωβρίου 2021. Σε ευρεία σύσκεψη που έχει ορισθεί για μεθαύριο, Παρασκευή 15 Οκτωβρίου, στο Μέγαρο Μαξίμου, αναμένεται να αποφασιστούν οι λεπτομέρειες, κυρίως δε το εύρος των οχημάτων που θα εξαιρούνται από τον περιορισμό στην κυκλοφορία εντός των ορίων του Δακτυλίου.
Ερωτώμενος σήμερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, κατά τη διάρκεια παρουσίασης του σχεδίου νόμου με τίτλο «Οδηγώντας με Ασφάλεια», παρέμεινε φειδωλός, καθώς οι ανακοινώσεις για τις προδιαγραφές του Καθαρού Δακτυλίου θα ανακοινωθούν την επόμενη εβδομάδα. Όπως εξήγησε, ο τύπος των οχημάτων που σίγουρα θα εξαιρούνται θα είναι τα ηλεκτρικά, ενώ θα παραμείνει το σύστημα των «μονών – ζυγών».
Υπενθυμίζεται ότι όπως είχε πει ο κ. Καραμανλής, ο Καθαρός Δακτύλιος, που μπήκε στον πάγο λόγω της ανάγκης κοινωνικής αποστασιοποίησης που επέβαλε η πανδημία, είναι μέρος ενός ολοκληρωμένου προγράμματος, που ονομάζεται «Ανάσα για την Αθήνα».
Ουσιαστικά, η κυβέρνηση αναζητά μια λύση στο τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα που καθημερινά γιγαντώνεται στους δρόμους της πόλης. Η αποχή των πολιτών από τα μέσα μαζικής μεταφοράς, η κίνηση των οποίων παραμένει μειωμένη κατά τουλάχιστον 30%, έχει φέρει κυκλοφοριακό κομφούζιο που η πόλη είχε να ζήσει από τη δεκαετία του 2000.
Στην καθοριστική σύσκεψη της Παρασκευής, υπό τον υπουργό Επικρατείας, κ. Γιώργο Γεραπετρίτη, τα ζητήματα που θα τεθούν επί τάπητος σχετικά με τον τρόπο που θα επανέλθει ο Δακτύλιος στο κέντρο της πόλης έχουν να κάνουν με τα όρια αυτού, τον όσο το δυνατόν μεγαλύτερο περιορισμό εξαιρέσεων και «παραθύρων» για οχήματα που ρυπαίνουν, καθώς και το ωράριο τροφοδοσίας των καταστημάτων του κέντρου.
Με το υφιστάμενο καθεστώς, ο πράσινος δακτύλιος προσδιορίζεται στα όρια του λεγόμενου μικρού δακτυλίου, δίνοντας τη δυνατότητα ελεύθερης κυκλοφορίας και σε υβριδικά ή και συμβατικά οχήματα με συγκεκριμένα όμως όρια εκπομπών CO2. Μάλιστα, η τροποποιημένη Κοινή Υπουργική Απόφαση για τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας οχημάτων στον δακτύλιο της Αθήνας, που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ στις 30.03.2021, αλλά φαίνεται πως θα ανατραπεί, όριζε ότι επιτρέπεται η ελεύθερη κυκλοφορία χωρίς κανέναν περιορισμό:
- των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και των οχημάτων που πληρούν εκ κατασκευής τις διατάξεις του Κανονισμού 715/2007 (Euro 5 και Euro 6) ή μεταγενέστερου, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου, σύμφωνα με το NEDC), ανεξαρτήτως του καυσίμου που χρησιμοποιούν (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.
- των ηλεκτρικών υβριδικών οχημάτων και των οχημάτων που χρησιμοποιούν για την κίνησή τους αέρια καύσιμα (υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο) και είναι τεχνολογίας Euro 4, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου ή σταθμισμένη συνδυασμένου κύκλου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης, ή συνδυασμένου κύκλου του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα δύο καυσίμων Bi-fuel, σύμφωνα με το NEDC), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.
- των οχημάτων τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της ΕΕ από την 01/01/2021 και εφεξής, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 175 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου ή σταθμισμένου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ή του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα διπλού καυσίμου Bi-fuel, σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων WLTP.
Latest News
Θέρμανση με κλιματιστικό: Συμβουλές για μέγιστη απόδοση και οικονομία!
Επιλέγοντας κλιματιστικά Fujitsu επιλέγετε υψηλή ενεργειακή απόδοση και διευρυμένο εύρος λειτουργίας
nrg: Λύσεις ηλεκτροκίνησης για επιχειρήσεις με το incharge – Η συνεργασία με την Astrazeneca
Η nrg με το incharge παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης για τις επιχειρήσεις
Τίτλοι τέλους για το Gigafactory της Sunlight στη Δ. Μακεδονία – Τα εμπόδια
Η Sunlight Group δεν θα κατασκευάσει το εργοστάσιο μπαταριών λιθίου – Η αποχώρηση Μαντζούφα – Η επιδότηση των 245 εκατ. ευρώ
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Μειώθηκαν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7% στην ΕΕ το 2023
Μεταξύ 2013 και 2023, οι παραγωγοί σε όλες σχεδόν τις οικονομικές δραστηριότητες μείωσαν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»