
Με τα «μονά-ζυγά» να παραμένουν η κλασική σταθερά, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, εξαιρουμένων των ηλεκτρικών οχημάτων που θα κινούνται ελεύθερα, και με «παράθυρο» να υπάρξουν κι άλλες εξαιρέσεις, επιστρέφει ο Καθαρός Δακτύλιος από τη Δευτέρα, 25 Οκτωβρίου 2021. Σε ευρεία σύσκεψη που έχει ορισθεί για μεθαύριο, Παρασκευή 15 Οκτωβρίου, στο Μέγαρο Μαξίμου, αναμένεται να αποφασιστούν οι λεπτομέρειες, κυρίως δε το εύρος των οχημάτων που θα εξαιρούνται από τον περιορισμό στην κυκλοφορία εντός των ορίων του Δακτυλίου.
Ερωτώμενος σήμερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, κατά τη διάρκεια παρουσίασης του σχεδίου νόμου με τίτλο «Οδηγώντας με Ασφάλεια», παρέμεινε φειδωλός, καθώς οι ανακοινώσεις για τις προδιαγραφές του Καθαρού Δακτυλίου θα ανακοινωθούν την επόμενη εβδομάδα. Όπως εξήγησε, ο τύπος των οχημάτων που σίγουρα θα εξαιρούνται θα είναι τα ηλεκτρικά, ενώ θα παραμείνει το σύστημα των «μονών – ζυγών».
Υπενθυμίζεται ότι όπως είχε πει ο κ. Καραμανλής, ο Καθαρός Δακτύλιος, που μπήκε στον πάγο λόγω της ανάγκης κοινωνικής αποστασιοποίησης που επέβαλε η πανδημία, είναι μέρος ενός ολοκληρωμένου προγράμματος, που ονομάζεται «Ανάσα για την Αθήνα».
Ουσιαστικά, η κυβέρνηση αναζητά μια λύση στο τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα που καθημερινά γιγαντώνεται στους δρόμους της πόλης. Η αποχή των πολιτών από τα μέσα μαζικής μεταφοράς, η κίνηση των οποίων παραμένει μειωμένη κατά τουλάχιστον 30%, έχει φέρει κυκλοφοριακό κομφούζιο που η πόλη είχε να ζήσει από τη δεκαετία του 2000.
Στην καθοριστική σύσκεψη της Παρασκευής, υπό τον υπουργό Επικρατείας, κ. Γιώργο Γεραπετρίτη, τα ζητήματα που θα τεθούν επί τάπητος σχετικά με τον τρόπο που θα επανέλθει ο Δακτύλιος στο κέντρο της πόλης έχουν να κάνουν με τα όρια αυτού, τον όσο το δυνατόν μεγαλύτερο περιορισμό εξαιρέσεων και «παραθύρων» για οχήματα που ρυπαίνουν, καθώς και το ωράριο τροφοδοσίας των καταστημάτων του κέντρου.
Με το υφιστάμενο καθεστώς, ο πράσινος δακτύλιος προσδιορίζεται στα όρια του λεγόμενου μικρού δακτυλίου, δίνοντας τη δυνατότητα ελεύθερης κυκλοφορίας και σε υβριδικά ή και συμβατικά οχήματα με συγκεκριμένα όμως όρια εκπομπών CO2. Μάλιστα, η τροποποιημένη Κοινή Υπουργική Απόφαση για τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας οχημάτων στον δακτύλιο της Αθήνας, που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ στις 30.03.2021, αλλά φαίνεται πως θα ανατραπεί, όριζε ότι επιτρέπεται η ελεύθερη κυκλοφορία χωρίς κανέναν περιορισμό:
- των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και των οχημάτων που πληρούν εκ κατασκευής τις διατάξεις του Κανονισμού 715/2007 (Euro 5 και Euro 6) ή μεταγενέστερου, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου, σύμφωνα με το NEDC), ανεξαρτήτως του καυσίμου που χρησιμοποιούν (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.
- των ηλεκτρικών υβριδικών οχημάτων και των οχημάτων που χρησιμοποιούν για την κίνησή τους αέρια καύσιμα (υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο) και είναι τεχνολογίας Euro 4, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου ή σταθμισμένη συνδυασμένου κύκλου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης, ή συνδυασμένου κύκλου του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα δύο καυσίμων Bi-fuel, σύμφωνα με το NEDC), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.
- των οχημάτων τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της ΕΕ από την 01/01/2021 και εφεξής, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 175 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου ή σταθμισμένου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ή του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα διπλού καυσίμου Bi-fuel, σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων WLTP.


Latest News

Με δέλεαρ άτοκα δάνεια, η Tesla... σπρώχνει το Model Y στην Κίνα
Η αυτοκινητοβιομηχανία του Ιλον Μασκ, Τesla, βρίσκεται αντιμέτωπη με μια μεγάλη πτώση στις πωλήσεις των οχημάτων της στην Κίνα

Συναγερμός για το οικοσύστημα από τον Εμανουέλ Μακρόν
Την ώρα που το Εφετείο καταδίκαζε τη Μαρίν Λεπέν, ο γάλλος πρόεδρος δημιουργούσε Συμβούλιο Οικολογικού Σχεδιασμού

Δύο ταχυφορτιστές εγκατέστησε ο ΗΡΩΝ στην Νέα Οδό
Οι εγκατεστημένοι ταχυφορτιστές είναι ήδη διαθέσιμοι μέσω της εφαρμογής ΗΡΩΝ Pulse
![Τουρκία: Μεγάλες βλέψεις για παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_turkish_autos-600x352.png)
Τουρκικές βλέψεις για παραγωγή EV [γράφημα]
Η Τουρκία επιδιώκει να αξιοποιήσει τη γεωγραφική της θέση προσπαθώντας να γίνει πύλη αυτοκινητοβιομηχανιών, εκτός ΕΕ κυρίως, προς την ευρωπαϊκή αγορά

Οι περικοπές πράσινης ηλεκτροπαραγωγής θα αυξάνονται με τη διείσδυση ΑΠΕ
Βασική ευθύνη του ΑΔΜΗΕ είναι η ασφάλεια του συστήματος και με αυτό το κριτήριο χορηγούνται και θα χορηγούνται προσφορές σύνδεσης στα νέα έργα ΑΠΕ

Μπαίνει ο… ήλιος στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο – Η συμφωνία της UEFA με την SolarPower
Πώς θα «πρασινίσουν» τα γήπεδα - Στα θρανία οι ομάδες για σεμινάρια από τη SolarPower

Σε ιστορικό χαμηλό οι πάγοι της Αρκτικής – Προειδοποίηση για τον καιρό στο Βόρειο Ημισφαίριο
Ο θαλάσσιος πάγος της Αρκτικής βρίσκεται αυτή την περίοδο στη μέγιστη έκτασή του, η οποία όμως έχει πέσει στα χαμηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί ποτέ.
![BYD: Ποιος είναι ο Γουάνγκ Τσουανφού που χτίζει τα όνειρα της Κίνας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_BYD_Ceo_CHUANFU-600x352.png)
Γουάνγκ Τσουανφού: Χτίζει τα Όνειρα της Κίνας με την BYD [γράφημα]
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD του Γουάνγκ Τσουανφού ανακοίνωσε πωλήσεις για όλο το 2024 που ξεπέρασαν αυτές της Tesla

Καμπανάκι IRENA για τις ΑΠΕ - Δεν είναι αρκετές, παρά την αύξηση ρεκόρ το 2024
To συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος τις αύξησης παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ προέρχεται από ηλιακά και αιολικά έργα

Η σουηδική Vattenfall θα κατασκευάσει το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο στη Γερμανία
Το ένα απο τα δύο πάρκα που θα κατασκευάσει στη Βόρεια Θάλασσα η σουηδική Vattenfall θα είναι δυναμικότητας 980 MW