
Το τέλος του 2023 είναι το μεγάλο ορόσημο για το μετρό της Θεσσαλονίκης. Με τις εργασίες για την απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό της Βενιζέλου να έχουν ξεκινήσει από τις αρχές Αυγούστου, το χρονοδιάγραμμα για την παράδοση του πλέον πολυσυζητημένου έργου της τελευταίας δεκαετίας φτάνει ως τις 31.12.2023.
Όπως είπε εχθές, στο πλαίσιο διαδικτυακής δημοσιογραφικής ενημέρωσης, ο πρόεδρος της ΑΚΤΩΡ, κ. Χρήστος Παναγιωτόπουλος, «σήμερα προχωρούν οι αρχαιολογικές ανασκαφές στη Βενιζέλου και, με βάση το χρονοδιάγραμμα, ο χρόνος περαίωσης του έργου είναι η 31η.12.2023». Ειδικότερα, οι αρχαιολογικές εργασίες που περιλαμβάνουν την απόσπαση και τη μεταφορά των ευρημάτων, σύμφωνα με όσα ορίζονται στο χρονοδιάγραμμα, έχουν διάρκεια 4-6 μηνών, ενώ εν συνεχεία η κατασκευή του σταθμού πρόκειται να διαρκέσει 12-14 μήνες.
Υπενθυμίζεται ότι η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) που άναψε το πράσινο φως για τη λύση της απόσπασης κι επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων βγήκε στα τέλη Ιουνίου και οι σχετικές εργασίες ξεκίνησαν τον Αύγουστο.
Η κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου αποτελεί πάντως ακόμα μια μεγάλη πρόκληση, καθώς οι χρόνοι είναι πια πολύ σφιχτοί, με τον κ. Παναγιωτόπουλο πάντως να τονίζει ότι «είναι εφικτοί». Σε κάθε περίπτωση, αυτό θα εξαρτηθεί και από την αρχαιολογική σκαπάνη, δηλαδή το πόσο θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα των ανασκαφών ή εάν αυτό θα σκοντάψει και πάλι σε νέα ευρήματα. Εντωμεταξύ, οι πολέμιοι της λύσης της απόσπασης συνεχίζουν τον δικαστικό ανένδοτο, όμως η απόφαση του ΣτΕ θεωρείται ότι διασφαλίζει σε κάθε περίπτωση την απρόσκοπτη συνέχιση των εργασιών.
Η κυβερνητική δέσμευση ότι το μετρό θα παραδοθεί επιτέλους στους Θεσσαλονικείς εντός του 2023, με τον σταθμό της Βενιζέλου που είναι και το μεγαλύτερο αγκάθι, επαναβεβαιώθηκε στο πλαίσιο της φετινής ΔΕΘ από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή.
Αναμένεται η υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης
Εντωμεταξύ, όσον αφορά στη συμπληρωματική σύμβαση, ύψους 45,35 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), η οποία αφορά σε αρχαιολογικές εργασίες, αναμένεται να υπογραφεί το επόμενο διάστημα. Στα 15 χρόνια που έχει διαρκέσει, μέχρι σήμερα, η κατασκευή του έργου, έχουν υπογραφεί τέσσερις συμπληρωματικές συμβάσεις που φτάνουν συνολικά στα 130 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
Σημειώνεται ότι το έργο ανατέθηκε στην κοινοπραξία που κατασκευάζει τη βασική γραμμή του μετρό της Θεσσαλονίκης, της οποίας ηγείται η ΑΚΤΩΡ, καθώς οι συμπληρωματικές εργασίες στη Βενιζέλου δεν μπορούν να διαχωριστούν τεχνικά και οικονομικά από αυτές της αρχικής σύμβασης, καθώς θα πρέπει να εκτελούνται παράλληλα και στην ίδια θέση.
Ομοίως, η συνέχιση της φύλαξης και συντήρησης των αρχαιολογικών ευρημάτων του συνόλου του έργου, αλλά και αυτών που θα αποκαλυφθούν από την αρχαιολογική ανασκαφή στον σταθμό «Βενιζέλου, καθώς και η ανάδειξη αυτών, είτε προκύπτει από Αποφάσεις του ΥΠΠΟΑ που δεν έχουν υλοποιηθεί έως σήμερα είτε προκύπτει από την Ομάδα Εργασίας που έχει συσταθεί προς τούτο, δεν δύνανται να διαχωριστούν τεχνικά και οικονομικά από τις εργασίες της αρχικής σύμβασης.


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με τους 40άρηδες Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA