
«Η επανεκκίνηση δεν σημαίνει αυτόματα και ανάκαμψη» επεσήμανε ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, κ. Αλέξανδρος Βασιλικός κατά τη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Επιμελητηρίου με προσκεκλημένο τον υπουργό Τουρισμού Βασίλη Κικίλια, σημειώνοντας τις έντονες διαφοροποιήσεις που υπάρχουν κυρίως σε ότι αφορά τα συνεχούς λειτουργίας ξενοδοχεία των πόλεων και του ορεινού όγκου της χώρας. Ο κ. Βασιλικός τόνισε πως με δεδομένες τις αβεβαιότητες που υπάρχουν ακόμη στην παγκόσμια τουριστική αγορά είναι ανάγκη για συνέχιση της στοχευμένης κρατικής στήριξης, εκεί που πραγματικά υπάρχει ανάγκη.
Ο πρόεδρος του ΞΕΕ αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη του μακροπρόθεσμου σχεδιασμού για την ελληνική Φιλοξενία στις κατευθύνσεις της βιωσιμότητας, του ψηφιακού μετασχηματισμού, της ποιότητας, της δημιουργίας νέων υποδομών και της αναβάθμισης των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού. Οι κατευθύνσεις αυτές, όπως τόνισε ο κ. Βασιλικός, συνάδουν απόλυτα με τις προτεραιότητες της ευρωπαϊκής οικονομίας, όπως αποτυπώνονται στους στόχους του Ταμείου Ανάκαμψης και του Εθνικού Σχεδίου «Ελλάδα 2.0».
Τέλος, ο πρόεδρος του ΞΕΕ τόνισε με έμφαση την προσφορά της Φιλοξενίας στην κοινωνία και αναφέρθηκε διεξοδικά σε δύο εμβληματικές πρωτοβουλίες του ΞΕΕ για την επόμενη περίοδο, όπως το νέο πρόγραμμα για τη βιωσιμότητα στα ξενοδοχεία και ο νέος φορέας «HOTELS FOR» που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, με αποκλειστικό αντικείμενο την ανάπτυξη πρωτοβουλιών κοινωνικής ευθύνης, στηρίζοντας αυτούς που έχουν ανάγκη και προωθώντας τους στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης.
Μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης ο κ. Βασιλικός έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Με πολλή χαρά υποδεχθήκαμε το νέο Υπουργό Τουρισμού Βασίλη Κικίλια στη σημερινή συνεδρίαση του Δ.Σ του ΞΕΕ και είχαμε την ευκαιρία μιας εξαιρετικά ενδιαφέρουσας και παραγωγικής συζήτησης. Στο πλαίσιο του ρόλου και της αποστολής του ΞΕΕ ως θεσμικού συμβούλου της Πολιτείας, ενημερώσαμε αναλυτικά τον κ. Κικίλια αναφορικά με τις θέσεις, τις προτάσεις και τις δράσεις μας τόσο σε βραχυπρόθεσμο όσο και σε μακροπρόθεσμο επίπεδο καθώς και για την ειδική έμφαση που δίνει ο κλάδος στις σχέσεις του με την κοινωνία. Ο στόχος είναι κοινός, κοινή είναι και η προσπάθεια. Η βιώσιμη Φιλοξενία να γίνει ο μεγάλος πρωταγωνιστής μιας νέας Ελλάδας».
Ο υπουργός Τουρισμού κ. Βασίλης Κικίλιας έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«O Τουρισμός είναι η ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας αλλά δεν λειτουργεί στον αυτόματο πιλότο. Οι επαγγελματίες του ελληνικού τουρισμού και ειδικά οι Έλληνες Ξενοδόχοι, μεγάλων αλλά και των μικρών μονάδων είναι αυτοί οι οποίοι διαχρονικά δημιουργούν θέσεις εργασίας και εισόδημα, που κινούν την οικονομία και φέρνουν ανάπτυξη στη χώρα.
Η δική μου δουλειά είναι να στηριχθούν όλοι οι επαγγελματίες του κλάδου, να αναβαθμιστούν οι ξενοδοχειακές μονάδες τους, να αναδειχθούν μέσα από δράσεις προβολής, να καταστούν βιώσιμες και φιλικές στο περιβάλλον. Η ελληνική φιλοξενία, η μοναδικότητα του τουριστικού προϊόντος, το ισχυρό μας brand είναι οι βάσεις για να προσελκύσουμε περισσότερο και πιο ποιοτικό τουρισμό καθόλη τη διάρκεια του έτους.
Για αυτό εργαζόμαστε πάνω σε 4 πυλώνες:
Πρώτον την αναβάθμιση των υποδομών.
Δεύτερον τη δημιουργία task force crisis management.
Τρίτον την ψηφιοποίηση του τουριστικού προϊόντος.
Τέταρτον το upskilling και reskilling, δηλαδή την αναμόρφωση και αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
Συμμετείχα στη συνεδρίαση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, στο πλαίσιο της στενής και καθημερινής συνεργασίας με το θεσμικό σύμβουλο της Πολιτείας σε θέματα Ξενοδοχίας. Όπως και στην πρόσφατη συνάντησή μου με τον Πρόεδρο του ΞΕΕ κ. Αλέξανδρο Βασιλικό, έτσι και σήμερα διαπίστωσα τη συναντίληψή μας ώστε να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις της επόμενης μέρας».


Latest News

Ποιοι τουρίστες προτιμούν την Ελλάδα - Πόσα ξόδεψαν πέρυσι
Ακόμη μια χρονιά με υψηλές επιδόσεις κατέγραψε ο ελληνικός τουρισμός - Το 2024 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 5,4% και διαμορφώθηκαν στα 21,7 δισ. ευρώ

Μπαράζ επενδύσεων από την Hilton - Ανοίγει τρία νέα ξενοδοχεία στην Αθήνα
Στο τουριστικό προϊόν της Αθήνας επενδύει η Hilton - Για ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα μίλησε ο επικεφαλής της εταιρείας

Τριπλό ρεκόρ για τον τουρισμό στην Αθήνα - Οι επισκέπτες, οι τιμές στα ξενοδοχεία και οι ξένες αλυσίδες
Άγγιξαν τα 8 εκατομμύρια οι ξένοι επισκέπτες στην Αθήνα, ενώ 11 επιπλέον διεθνή ξενοδοχεία εισήλθαν στην πρωτεύουσα

Ξαναγράφοντας το τουριστικό στόρι της Σαντορίνης - Τα 6 βήματα για να αλλάξει πίστα
Οι προκλήσεις για τη Σαντορίνη και πώς μπορεί να αναβαθμιστεί το τουριστικό προϊόν - Έρευνα του Ινστιτούτου ΕΝΑ

Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ - Μπαλλιάν ανακαινίζει το ξενοδοχείο Athenaeum InterContinental
Στα 43,7 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός της κοινοπραξίας ΑΒΑΞ-ΜΠΑΛΙΑΝ
![Τουρισμός: Τα απανωτά ρεκόρ και ο αστερίσκος της Σαντορίνης – Το στοίχημα της σεζόν [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/tourismos-600x401.jpg)
Τα απανωτά ρεκόρ και ο αστερίσκος της Σαντορίνης – Το στοίχημα του τουρισμού [πινακες]
Αβεβαιότητα προκαλεί η σεισμική δραστηριότητα στη Σαντορίνη - Τι εκτιμούν παράγοντες του τουρισμού για την πορεία της φετινής σεζόν

Στον Προκοπίου περνά ο έλεγχος του Αστέρα Βουλιαγμένης - Το χρονικό του deal
Ο Έλληνας εφοπλιστής εξαγοράζει σύμφωνα με πληροφορίες το υπόλοιπο 77% του Αστέρα Βουλιαγμένης από τους Άραβες μετόχους της Jermyn Street Real Estate Fund
![Αεροδρόμια: «Πέταξε» η επιβατική κίνηση – Άνοδος 12,6% τον Ιανουάριο του 2025 [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_touristas_aerodromio-600x352.png)
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση τον Ιανουάριο [πίνακες]
Τι δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για την κίνηση στα αεροδρόμια

Πόσα κερδίζει η Κέρκυρα από την κρουαζιέρα - Τι βαθμό βάζουν οι τουρίστες στο νησί
Τα οφέλη στην τοπική οικονομία από την κρουαζιέρα αποτυπώνει μελέτη που παρουσιάσθηκε σε συνέδριο του ΟΛΚΕ στην Κέρκυρα

Πόση αύξηση θα πάρουν 150 χιλ. εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία – Τι προβλέπει η νέα συλλογική σύμβαση
H νέα κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας στα ξενοδοχεία έχει διάρκεια 2 έτη - αφορά 10.550 περίπου επιχειρήσεις και σχεδόν 150.000 εργαζομένους