Τα κορυφαία ερευνητικά ιδρύματα στη Γερμανία προχωρούν σε αναθεώρηση προς τα κάτω των προβλέψεών τους σχετικά με την ανάπτυξη της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής οικονομίας, καθώς τα προβλήματα εφοδιασμού αναβάλλουν την ανάκαμψη για το επόμενο έτος.
Η υποβάθμιση σε αύξηση 2,4% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος, από 3,7% προηγουμένως, αντανακλά σε αδιάκοπη έλλειψη εισαγωγών, απουσία μεταφορικής ικανότητας και – πιο πρόσφατα – σε κατακόρυφη αύξηση του ενεργειακού κόστους που απειλεί την ανάκαμψη σε όλο τον κόσμο. Αντίστοιχα, η πρόβλεψη για το 2022 αναβαθμίστηκε στο 4,8% από το 3,9%.
«Η συμφόρηση στην προμήθεια ενδιάμεσων προϊόντων εμποδίζει την παραγωγή στον μεταποιητικό τομέα – με αποτέλεσμα, μόνο οι βιομηχανίες υπηρεσιών που σχετίζονται με τον καταναλωτή να αναπτύσσονται», αναφέρουν σε κοινό δελτίο Τύπου τα ινστιτούτα ερευνών της Γερμανίας.
Η Γερμανία δυσκολεύεται να διατηρήσει μία δυναμική στην οικονομία της φέτος, με την βαριά βιομηχανία της ειδικότερα να είναι εκτεθειμένη στις ελλείψεις της εφοδιαστικής αλυσίδας. Οι μετρήσεις επιχειρηματικής και επενδυτικής εμπιστοσύνης μειώνονται σταθερά τους τελευταίους μήνες, ενώ οι έρευνες των εταιρειών δείχνουν αδυναμία μετάβασης στον τομέα των υπηρεσιών καθώς οι καταναλωτές γίνονται επιφυλακτικοί λόγω της ταχείας ανόδου των τιμών.
Η νέα εκτίμηση της ανάπτυξης είναι περισσότερο απαισιόδοξη σε σχέση με άλλες προβλέψεις, συμπεριλαμβανομένων αυτών του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείο που εκδόθηκε νωρίτερα, αυτή την εβδομάδα. Τα ινστιτούτα – DIW, Ifo, IfW, IWH και RWI – επίσης απορρίπτουν την προηγούμενη πρόβλεψή τους ότι η παραγωγή θα έφτανε στα επίπεδα πριν από την κρίση μέχρι το τέλος του έτους. Πλέον, προβλέπουν ότι αυτό θα συμβεί «την άνοιξη του 2022».
Επιπλέον, τα ινστιτούτα δεν είναι «σίγουρα» στο πότε τα προβλήματα εφοδιασμού θα υποχωρήσουν την επόμενη χρονιά: τόσο μία πρόωρη όσο και μία καθυστερημένη χαλάρωση της κατάστασης είναι «πιθανές», αναφέρουν.
Η δραστηριότητα στον τομέα των υπηρεσιών «θα παραμείνει κάτω από το συνηθισμένο επίπεδο κατά τη διάρκεια της περιόδου του χειμώνα», σύμφωνα με την έκθεση, η οποία προετοιμάζεται δύο φορές το χρόνο για το υπουργείο Οικονομίας και βοηθά στην καθοδήγηση των προβλέψεων και του προϋπολογισμού της κυβέρνησης.
Latest News
Σύννεφα πάνω από την Ευρωζώνη – Μόλις στο 1% ανάπτυξη το 2025
Οι αναλυτές μείωσαν τις προσδοκίες τους για την Ευρωζώνη το 2026 στο 1,2% από 1,4%
Λαγκάρντ: Η ΕΚΤ πλησιάζει στον στόχο για τον πληθωρισμό – Οι αστερίσκοι
Η Κριστίν Λαγκάρντ προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρακολουθούν την πορεία των μισθών και των εταιρικών κερδών στην ευρωζώνη
Ολοκληρώνεται ο «γάμος» Honda - Nissan - Σήμερα οι ανακοινώσεις
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια
Lactalis: O «γίγαντας» των γαλακτοκομικών παραμένει στην κορυφή
Ο τζίρος των 30 δισ. ευρώ και οι «περιπέτειες» της Lactalis, της μεγαλύτερης εταιρείας γαλακτοκομικών προϊόντων του κόσμου
Πωλητήριο και σε... κάστρα στην Ευρώπη - Πόσο κοστίζει η απόκτησή τους
Από μια έπαυλη βαρονικού στιλ στα Highlands της Σκωτίας με τη δική της λίμνη για ψάρεμα πέστροφας σε μια Πολυτελέστατη έπαυλη στη λίμνη Κόμο της Ιταλίας
Ο ανταγωνισμός αγριεύει στο φαστ φουντ - Τοεξωφρενικό μάρκετινγκ της Pizza Hut
Η προωθητική καμπάνια της Pizza Hut περιελάμβανε δωρεάν συμμετοχές σε παιχνίδια καζίνο χωρίς να γνωρίζει εάν κάποιος πελάτης ήταν εθισμένοι στον τζόγο
Τα KFC κάνουν πειράματα με... σάλτσες - Το νέο concept για το φρένο στην πτώση
Η σάλτσα και τα dips πρωταγωνιστούν στο «Saucy», ένα πρωτότυπο κατάστημα που εγκαινιάζεται την Παρασκευή στις ΗΠΑ από την KFC