![Οι ελλείψεις 400.000 οδηγών φορτηγών στην Ευρώπη απειλούν να γονατίσουν το εμπόριο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/09/intro.jpg)
Η έλλειψη οδηγών φορτηγών δεν είναι μόνο βρετανικό πρόβλημα αλλά αρχίζει όπως όλα δείχνουν να επηρεάζει ολόκληρη την Ευρώπη προκαλώντας προβλήματα στο εμπόριο και την επάρκεια με αγαθά για τους καταναλωτές. Περίπου 400.000 οδηγοί τέτοιων βαρέων οχημάτων χρειάζονται επιπλέον για να καλύψουν τα κενά που δημιουργούνται στις μεταφορές σε ολόκληρη την Ευρώπη, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών Transport Intelligence και κανείς δεν ξέρει από πού θα βρεθούν.
Εκτός από τη Βρετανία όπου τα σωματεία του κλάδου εκτιμούν ότι οι ελλείψεις φτάνουν έως του 100.000 οδηγούς, οι ίδιες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι η Πολωνία χρειάζεται 120.000 οδηγούς και η Γερμανία και η Γαλλία από 40.000 οδηγούς η κάθε μια, σύμφωνα με το βρετανικό τηλεοπτικό δίκτυο Sky. Άλλες εκτιμήσεις ανεβάζουν τις ελλείψεις τέτοιων οδηγών στη Γερμανία έως τις 60.000.
Το πρόβλημα αυτό δεν είναι νέο, αλλά το έκανε ακόμη χειρότερο η πανδημία. Υπήρχε από το 2019 στη Βρετανία και της υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση με τα στοιχεία να δείχνουν ότι το 2019 στη Βρετανία δεν μπορούσε να καλυφθεί το 24% των θέσεων οδηγών σε φορτηγά, ενώ το ποσοστό αυτό στην Πολωνία έφτανε το 22%. Η Πολωνία είναι ένα από τα μεγαλύτερα διακομιστικά κέντρα της Ευρώπης καθώς εδρεύουν εκεί πολλές εταιρείες του κλάδου. Επίσης στην Τσεχία δεν καλύπτονταν το 21% των θέσεων οδηγών φορτηγών και στην Ισπανία το 20% σύμφωνα με στοιχεία της International Road Transport Organization (IRU)που παρουσίασε το Politico.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/10/thumbnail_14_10_ΟΤ_TRUCK_DRIVERS1-600x474.png)
Παρά την αύξηση του απόλυτου αριθμού οδηγών από χώρες όπως η Ρουμανία και η Πολωνία, όπως δείχνει και ο σχετικός πίνακας που παρουσιάζει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος, οι ελλείψεις παραμένουν για πολλούς λόγους.
Με τους περιορισμούς στις μετακινήσεις λόγω της πανδημίας δημιουργήθηκε και στον κλάδο αυτό χάος, με πολλούς οδηγούς να μένουν από δουλειά και να μην επιστρέφουν στη συνέχεια στο συγκεκριμένο επάγγελμα. Αυτό προκάλεσε τελικά τις πολύ μεγάλα κενά για οδηγούς φορτηγών σε ευρύ φάσμα επιχειρήσεων, από τα λιμάνια μέχρι τις μεταφορικές και τις ίδιες τις βιομηχανίες, καθώς η οικονομία άνοιξε στη συνέχεια και υπήρξε μεταξύ άλλων μεγάλη ανάγκη για τη μεταφορά προϊόντων. Οι προκλήσεις της δουλειάς μάλιστα έχουν κάνει ακόμη πιο δύσκολη την προσέλκυση πιο νέων σε ηλικία οδηγών, με τη μέση ηλικία τους σε όλη την Ευρώπη να έχει φτάσει πλέον τα 44 έτη όπως δείχνουν τα ίδια στοιχεία. Επίσης παράγοντες του κλάδου εκτιμούν ότι μέσα στα επόμενα επτά χρόνια θα έχει βγει στη σύνταξη το 60% των σημερινών οδηγών φορτηγών από την Ευρώπη.
Ο γενικός διευθυντής της αρμόδιας ομοσπονδιακής οργάνωσης για τις μεταφορές στη Γερμανία, της Federal Association for Freight Forwarding and Logistics Germany, Φρανκ Χούστερ, ανέφερε μιλώντας στο CNBC πως τα προβλήματα στην Ευρώπη δεν είναι ακόμη μεγάλα αλλά μπορεί να επιδεινωθούν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Αναφέρθηκε επίσης στην έλλειψη οδηγών που μαστίζει τον κλάδο εδώ και χρόνια και συμπλήρωσε ότι τα προβλήματα στη Βρετανία έχουν επιδεινώσει την κατάσταση για όλη την ΕΕ. Ο ίδιος αναφέρθηκε επίσης σε γενικότερες ελλείψεις σε εργαζόμενος στον τομέα της εφοδιαστικής και των αποθηκευτικών χώρων (logistics) που έχουν αρχίσει να κάνουν την εμφάνισή τους στην ΕΕ.
Ειδικά στη Βρετανία ο κλάδος των μεταφορών βασίστηκε σε χιλιάδες οδηγούς από την ΕΕ, κυρίως από την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, οι οποίοι επέστρεψαν σπίτι τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας και πολλοί δεν μπόρεσαν ή δεν θέλησαν να επιστρέψουν μετά το Brexit. Επίσης οι οδηγοί επικαλούνται και την επιδείνωση των συνθηκών ως λόγο εγκατάλειψης του επαγγέλματος.
Για το λόγο αυτό το τελευταίο διάστημα παρατηρείται μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τέτοιες δουλειές από οδηγούς που προέρχονται από χώρες εκτός ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας, της Ουκρανίας και του Κιργιζιστάν, δήλωσε στο Politico η Κριστίνα Τίλινγκ, πολιτική γραμματέας για την ομοσπονδία ευρωπαίων εργαζομένων στις μεταφορές, της European Transport Workers’ Federation -ETF.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![ΗΠΑ: Δημοκρατικοί και Ρεπουμπλικανοί συμφωνούν σε ένα θέμα – Είναι αυτό που φοβούνται οι αναλυτές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/China-USA-768x432-1-600x338.jpg)
Σε ένα πράγμα συμφωνούν Δημοκρατικοί και Ρεπουμπλικανοί - Τι φοβούνται οι αναλυτές
Και τα δύο κόμματα συγκλίνουν όλο και περισσότερο στη σκληρή γραμμή απέναντι στην Κίνα και στις κινεζικές εταιρείες
![Federal Reserve: Οι αγορές δίνουν 100% πιθανότητες για μείωση των επιτοκίων μέχρι τον Σεπτέμβριο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/powel-600x382.jpg)
Οι αγορές δίνουν 100% πιθανότητες για μείωση των αμερικανικών επιτοκίων μέχρι τον Σεπτέμβριο
Ένα μήνα πριν οι πιθανότητες για μείωση των επιτοκίων τον Σεπτέμβριο ήταν περίπου 70%
![Τραμπ: Μια δεύτερη θητεία του θα τροφοδοτήσει τον πληθωρισμό παγκοσμίως](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/trump-ayti-600x450.jpg)
Μια δεύτερη θητεία Τραμπ θα βλάψει τον παγκόσμιο πληθωρισμό - Τι λένε οι αναλυτές
Οι πολιτικές που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα του Τραμπ αυξάνουν το κόστος διεθνώς
![Βρετανία: Θα ακολουθήσει ΗΠΑ και ΕΕ στους δασμούς για κινεζικά EV;](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-07-06T123655Z_1251059174_RC2OP8A2AKUL_RTRMADP_5_BRITAIN-POLITICS-STARMER-600x400.jpg)
Θα ακολουθήσει ΗΠΑ και ΕΕ στους δασμούς για κινεζικά EV η Βρετανία;
Ο υπουργός Επιχειρήσεων Τζόναθαν Ρέινολντς βρίσκεται σε συνομιλίες με τη βιομηχανία για τα επόμενα βήματα
![Deutsche Bank: Λογιστικές αλχημείες αποκαλύπτουν οι γερμανικές αρχές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/01/Deutsche-600x400.jpeg)
Στο στόχαστρο η Deutsche Bank για λογιστικές «αλχημείες»
Σύμφωνα με τις γερμανικές αρχές, η Deutsche Bank δεν ακολούθησε τα διεθνή λογιστικά πρότυπα όσον αφορά τον ισολογισμό του 2019
![ΗΠΑ – λιανεμπόριο: Ξεπέρασαν τις προσδοκίες οι λιανικές πωλήσεις τον Ιούνιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/retail-usa-600x400.jpg)
Ξεπέρασαν τις προσδοκίες οι λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ τον Ιούνιο
Οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο στις ΗΠΑ, εξαιρουμένων των οχημάτων και του φυσικού αερίου, αυξήθηκαν κατά 0,8%, με εκτιμήσεις +0,2%
![ΔΝΤ: Αυξήθηκαν οι κίνδυνοι για άνοδο του πληθωρισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/imf-768x576-1-600x450.jpg)
«Καμπανάκι» ΔΝΤ για πληθωρισμό - Αυξάνονται οι ανοδικοί κίνδυνοι, επίμονα ψηλά οι υπηρεσίες
Το ΔΝΤ κράτησε σταθερές τις παγκόσμιες προβλέψεις για την άνοδο του ΑΕΠ, στο 3,2% - Οι ευχάριστες και οι δυσάρεστες αναπτυξιακές εκπλήξεις
![Hugo Boss: Πτώση 10% στη μετοχή και μείωση προβλέψεων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/hugo-boss-1-600x337.jpg)
Και η Hugo Boss σε πτώση - Τι ανακοίνωσε ο γερμανικός οίκος μόδας
Η δεύτερη αναθεώρηση της χρονιάς μετριάζει εκ νέου τον στόχο πωλήσεων σε αύξηση 1% έως 4%
![TotalEnergies: H παραγωγή πετρελαίου θα φτάσει στο υψηλότερο επίπεδο του guidance β’ τριμήνου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/04/totalenergies-600x375.jpg)
TotalEnergies: H παραγωγή πετρελαίου θα φτάσει στο υψηλότερο επίπεδο του guidance β’ τριμήνου
Η TotalEnergies αναμένει ότι η παραγωγή ορυκτών καυσίμων θα φτάσει κοντά στα 2,45 χιλιάδες βαρέλια ισοδύναμου πετρελαίου την ημέρα
![Shein: Τι κρύβεται πίσω από την νέα πρωτοβουλία κυκλικής οικονομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/shein-1-600x434.png)
Ενοχές ή επενδύσεις; Τι κρύβεται πίσω από την πρωτοβουλία κυκλικής οικονομίας της Shein
Μήπως η επένδυση ύψους 216 εκατομμυρίων δολαρίων είναι ένα ακόμη τρικ του κολοσσού της γρήγορης μόδας;