Το Ευρωβαρόμετρο που παρουσιάστηκε σήμερα στις Βρυξέλλες δείχνει τον δείκτη του Επιχειρηματικού κλίματος των ΜμΕ να φτάνει το 76,1%, αυξανόμενο κατά 16,3 μονάδες, μετά το ασθενές αποτέλεσμα του 59,8% που καταγράφηκε την άνοιξη του 2021.
Όπως αναφέρει το ΕΒΕΠ, η SMEunited επεσήμανε ότι η χαλάρωση των αυστηρών περιοριστικών μέτρων στην Ευρώπη, μαζί με την επιτυχία στα συστήματα εμβολιασμού επέτρεψαν την ταχεία βελτίωση των οικονομικών δραστηριοτήτων των ΜμΕ.
Ωστόσο, ο σχετικός Δείκτης είναι ακόμα πίσω από τον μέσο όρο της ευρωπαϊκής οικονομίας. Στην πραγματικότητα, οι ΜμΕ έχουν επηρεαστεί από την κρίση πιο έντονα από άλλες επιχειρήσεις, λόγω της ισχυρότερης συγκέντρωσής τους στον τομέα των προσωπικών υπηρεσιών, ο οποίος επλήγη κυρίως από τα lockdown. Κατά την παρουσίαση των λεπτομερειών του τελευταίου Βαρομέτρου ΜμΕ που αναπτύχθηκε από τη Μονάδα Μελέτης της SMEunited, τα αποτελέσματα για το τελευταίο εξάμηνο ήταν πολύ καλύτερα από το αναμενόμενο.
Οι ΜμΕ θα μπορούσαν να επωφεληθούν από την επαναλειτουργία, καθώς και από τα συνεχή μέτρα στήριξης και τα ισχυρά προγράμματα ανάκαμψης στα περισσότερα κράτη μέλη. Και οι δύο παράγοντες ώθησαν τον κύκλο εργασιών και επέτρεψαν στις ΜμΕ να συνεχίσουν τις επενδύσεις τους. Ωστόσο, επισημαίνεται μια αυξανόμενη αβεβαιότητα που αντιλαμβάνονται οι ΜμΕ για το μέλλον τους.
Αυτό το συναίσθημα είναι εμφανές από τα αποτελέσματα του Βαρομέτρου και οφείλεται εν μέρει στην τρέχουσα έλλειψη πόρων και τη συνακόλουθη αύξηση των τιμών της ενέργειας και των πρώτων υλών.
Αυτό επηρεάζει ιδιαίτερα τις μεταποιητικές και κατασκευαστικές επιχειρήσεις και όχι τις υπηρεσίες.
Παράλληλα όμως, οι ΜμΕ φαίνονται σίγουροι για τη δική τους επιχείρηση, προβλέποντας ενθαρρυντικές εξελίξεις για τον κύκλο εργασιών, τις επενδύσεις, τις παραγγελίες και την απασχόληση.
Σηματοδοτώντας έτσι τις προθέσεις των ΜμΕ να προσλάβουν περισσότερο προσωπικό τους επόμενους μήνες. Σύμφωνα με την SMEunited, για να ξεπεραστεί η τρέχουσα αβεβαιότητα, το επίκεντρο των πολιτικών σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο θα πρέπει να είναι η σταθεροποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού και η αποκλιμάκωση της αύξησης των τιμών. Αυτό πρέπει να συνοδεύεται από επαρκή ισορροπία αμοιβαία ενισχυμένων επενδύσεων και μεταρρυθμίσεων που αποσκοπούν στην προώθηση της ψηφιακής και πράσινης μετάβασης.
Latest News
H Adidas ξεπέρασε τις προσδοκίες στις πωλήσεις και αναβαθμίζει το guidance για το 2024
Οι πωλήσεις της Adidas για το δεύτερο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, στα 5,82 δισ. ευρώ
Μουζάκης: Έλαβε διαταγή πληρωμής για οφειλή 4,93 εκατ. ευρώ από την Εθνική Τράπεζα – Τι απαντά
Αφορά σε εγγυητική ευθύνη υπέρ της πρωτοφειλέτριας εταιρείας Ήλιος Βιομηχανία Πλεκτικής ΑΒΕΕ
DBRS για Attica Bank: Στα 2,3 δισ. τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα
Η Attica Bank εκτιμά πώς η επιπλέον ζημιά που θα προκύψει από ενδεχόμενη πώληση του εν λόγω χαρτοφυλακίου μέσω τιτλοποίησης υπό το πρόγραμμα κρατικών εγγυήσεων Ηρακλής ΙΙΙ, δεν θα ξεπεράσει το ποσό των 400 εκατ. ευρώ.
Άνοδος 1,5% στον τζίρο των επιχειρήσεων τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής
Νέα Οδός – Κεντρική Οδός: Διπλή διάκριση στα Hellenic Responsible Awards 2024
Η Νέα Οδός - Κεντρική Οδός απέσπασε 2 βραβεία στο πεδίο της Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας
Το roadmap της Attica Bank για τον πέμπτο τραπεζικό πόλο - Τι δήλωσε η Βρεττού
Η CEO της Attica Bank μίλησε για το deal και τη συμφωνία με τους μετόχους στη γενική συνέλευση της τράπεζας
Ανέλαβε την τεχνολογική αναβάθμιση του Ιονίου Πανεπιστημίου η Space Hellas
Το έργο περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό των υποδομών του Ιονίου Πανεπιστημίου και τη λήψη των κατάλληλων τεχνικών μέτρων για τον περιορισμό του κινδύνου παραβίασης ή καταστροφής των πληροφοριακών του συστημάτων
Κλειδώνει το deal για την Attica Bank - Τα βλέμματα στη γενική συνέλευση
Oλοκληρώνονται οι διαδικασίες της Attica Bank για τη δημιουργία του πέμπτου ισχυρότερου πόλου στο εγχώριο τραπεζικό σύστημα
«Τα σπάει» η Chanel στην Ελλάδα
Ώθηση από τις νέες μπουτίκ Chanel σε Βουκουρεστίου και Nammos Vilage στη Μύκονο
Γιατί «θάμπωσαν» τα χρυσά κέρδη της μυκονιάτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ Flora
Πόσο επηρέασε η πτώση του τουρισμού στη Μύκονο την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Flora