Στα μέσα Ιανουαρίου του 2022 αναμένεται να πραγματοποιηθεί το πρώτο δρομολόγιο του τρένου υψηλής ταχύτητας ETR470, που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Αθήνα με μέγιστη ταχύτητα 160 χιλιόμετρα την ώρα, καθώς φαίνεται πως διευθετείται το θέμα που είχε ανακύψει με την έλλειψη συσκευής αμμοδιασποράς στο σύστημα πέδησης των συρμών (βασική προϋπόθεση για την πιστοποίηση και αδειοδότηση της κυκλοφορίας τους στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο).
Η δήλωση από τον πρόεδρο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Την απόφαση να τοποθετηθούν σύντομα στους συρμούς -από την κατασκευάστρια Alstom– οι απαιτούμενοι αμμοδιασπορείς, ώστε τα τρένα να συμμορφώνονται με τους εθνικούς κανόνες για την ασφάλεια του τροχαίου υλικού και να μπορέσουν να λάβουν την απαιτούμενη πιστοποίηση, γνωστοποίησε σήμερα ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Ντάριο Λο Μπόσκο (Dario Lo Bosco), κατά τη διάρκεια συνάντησης με δημοσιογράφους, στο περιθώριο της διεθνούς έκθεσης τεχνολογίας και καινοτομίας BEYOND 4.0, στη Θεσσαλονίκη.
Οι πέντε αυτοκινητάμαξες τύπου ETR470 αναμενόταν να δρομολογηθούν σταδιακά μεταξύ Θεσσαλονίκης και Αθήνας, αρχής γενομένης από τον Μάρτιο του 2021, αλλά στη συνέχεια η έναρξη των δρομολογίων μετατέθηκε για τον Ιούνιο. Έκτοτε -και ελλείψει της απαιτούμενης πιστοποίησης- οι τρεις από τις αυτοκινητάμαξες που είχαν ήδη αφιχθεί στην Ελλάδα, έμεναν ακινητοποιημένες στο αμαξοστάσιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Μενεμένη Θεσσαλονίκης. Πλέον, μια περιπέτεια μηνών τελειώνει, καθώς η τοποθέτηση των αμμοδιασπορέων φαίνεται πως θα καταστήσει επιτέλους δυνατή την έναρξη των δρομολογίων από τις αρχές του 2022.
Ωστόσο, όπως διευκρίνισε ο κ. Λο Μπόσκο, οι αμαξοστοιχίες ΕΤR470 δεν ανήκουν στην οικογένεια των τρένων που χαρακτηρίζονται «Βέλη». Η δρομολόγηση των πρώτων αμαξοστοιχιών αυτής της οικογένειας «θα χρειαστεί πολλά ακόμα χρόνια δουλειάς, με πολύ καλή συνεργασία μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της Ferrovie dello stato (FSI)», επισήμανε ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, διευκρινίζοντας ότι για να μπορούν τα τρένα ν’ αναπτύξουν τέτοιες ταχύτητες στο ελληνικό δίκτυο, θα πρέπει πρώτα να ολοκληρωθούν οι λεγόμενες «γραμμές προτεραιότητας» και η σιδηροδρομική διασύνδεση με τη Σόφια.
Τα μελλοντικά σχέδια
Ταυτόχρονα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορεί μελλοντικά να επωφεληθεί και από το πρόγραμμα ανάπτυξης της τεχνολογίας διαχείρισης σιδηροδρομικής κυκλοφορίας ERTMS (European Rail Traffic Management System), που -σύμφωνα με τον κ. Λο Μπόσκο- βρίσκεται σε εξέλιξη, με κοινοτική χρηματοδότηση, και επιτρέπει την καλύτερη «επικοινωνία» μεταξύ της σιδηροδρομικής γραμμής και του συρμού και άρα και την ανάπτυξη μεγαλύτερων ταχυτήτων.
Κληθείς να αποκαλύψει το ύψος του επενδυτικού προγράμματος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τα επόμενα χρόνια στη Βόρεια Ελλάδα και το σύνολο της χώρας, ο κ.Λο Μπόσκο επισήμανε ότι δεν μπορεί να προβεί σε σχετικές ανακοινώσεις, μέχρις ότου υπογραφεί η σύμβαση Υποχρεωτικής Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ) με το ελληνικό δημόσιο για τις άγονες γραμμές. Ο κ.Λο Μπόσκο επισήμανε, τέλος, ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συζητά με τον υπουργό Μεταφορών, Κώστα Aχ. Καραμανλή, για το ενδεχόμενο χρήσης ιστορικών τρένων (πχ, της πρώην βασιλικής αμαξοστοιχίας), καθώς και «τρένων της γεύσης», που θα προσφέρουν οινογαστρονομικές εμπειρίες, για τουριστικούς σκοπούς.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
*Φωτογραφίες αρχείου
Latest News
Σε ποιο ζαχαροπλαστείο έπεσε το φλουρί… των κερδών
Ανεβασμένοι οι τζίροι και τα κέρδη των γλυκών - Τα μερίσματα που διανέμουν 6 γνωστά ζαχαροπλαστεία
Τα 4 στοιχήματα για το 2025 από τις τράπεζες
Οι τράπεζες έχουν έτοιμα τα σχέδια τους για τη διατήρηση της κερδοφορίας στα πολυετή υψηλά του 2024 κόντρα στη μείωση των επιτοκίων που θα ασκήσει πίεση στα έντοκα έσοδα
Big-bang επενδύσεων σε πληροφορική, data center, τηλεπικοινωνίες το 2025
Το 2025 καθίσταται έτος μεγάλων προσδοκιών καθώς έχουμε από τη μία πλευρά την αγορά που αναδιαμορφώνεται και από την άλλη κονδύλια για έργα που έχουν ορίζοντα απορρόφησης έως το 2027
Οι μαρίνες το next big thing στο shopping – Τι σχεδιάζεται
Οι επενδύσεις που δρομολογούνται στις μαρίνες στην Αττική και σε δημοφιλή νησιά αλλάζουν το τοπίο και στο λιανικό εμπόριο
SATO: Από τα τρίποντα των «χρυσών» 90’s στην εκκαθάριση και πάλι απ’ την αρχή
Τα έπιπλα, τα ακίνητα, το μπάσκετ και το γκολ που δεν μπήκε – Το τέλος και η αρχή της SATO της οικογένειας Θεοδωρίδη
Οριστικό τέλος για τη Tupperware στην Ελλάδα - Παραγγελίες μέχρι τις 8 Ιανουαρίου για τα θρυλικά ταπεράκια
Η (πολύ) δύσκολη επόμενη μέρα της Tupperware μέσω της εταιρείας Party Products LLC - Η κατάρρευση του ελληνικού τζίρου μετά το λουκέτο στο εργοστάσιο της Θήβας
HELLENiQ ENERGY – Motor Oil: Ρίχνουν άλλα 4 δισ. για πράσινο και ψηφιακό μετασχηματισμό
Τα ελληνικά διυλιστήρια των HELLENiQ ENERGY και Motor Oil, συνεχίζουν τον μετασχηματισμό τους με συνολικές επενδύσεις 4 δισ. ευρώ έως το 2030
Η τραπεζική πυξίδα στο Χρηματιστήριο δείχνει τον… Βορρά
Οι τράπεζες, σύμφωνα με αναλυτές, θα συνεχίσουν και το 2025 να δίνουν τον τόνο στο Χρηματιστήριο Αθηνών αλλά και στις οικονομικές επιδόσεις συνολικά της αγοράς
Έλληνας ο κορυφαίος ελαιοπαραγωγός στον κόσμο το 2024
Μεγάλη επιτυχία για το ελληνικό ελαιόλαδο - Νο.1 ελαιοπαραγωγός χώρα διεθνώς η Ελλάδα στα γαστρονομικά ελαιόλαδα
Τζίρος 5,8 δισ. ευρώ από τις 2.000 ελληνικές εταιρείες στη Ρουμανία
Στα 4,2 δισ. το απόθεμα άμεσων ξένων επενδύσεων - Ποιες επιχειρήσεις ξεχωρίζουν