Στα μέσα Ιανουαρίου του 2022 αναμένεται να πραγματοποιηθεί το πρώτο δρομολόγιο του τρένου υψηλής ταχύτητας ETR470, που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Αθήνα με μέγιστη ταχύτητα 160 χιλιόμετρα την ώρα, καθώς φαίνεται πως διευθετείται το θέμα που είχε ανακύψει με την έλλειψη συσκευής αμμοδιασποράς στο σύστημα πέδησης των συρμών (βασική προϋπόθεση για την πιστοποίηση και αδειοδότηση της κυκλοφορίας τους στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο).
Η δήλωση από τον πρόεδρο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Την απόφαση να τοποθετηθούν σύντομα στους συρμούς -από την κατασκευάστρια Alstom– οι απαιτούμενοι αμμοδιασπορείς, ώστε τα τρένα να συμμορφώνονται με τους εθνικούς κανόνες για την ασφάλεια του τροχαίου υλικού και να μπορέσουν να λάβουν την απαιτούμενη πιστοποίηση, γνωστοποίησε σήμερα ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Ντάριο Λο Μπόσκο (Dario Lo Bosco), κατά τη διάρκεια συνάντησης με δημοσιογράφους, στο περιθώριο της διεθνούς έκθεσης τεχνολογίας και καινοτομίας BEYOND 4.0, στη Θεσσαλονίκη.
Οι πέντε αυτοκινητάμαξες τύπου ETR470 αναμενόταν να δρομολογηθούν σταδιακά μεταξύ Θεσσαλονίκης και Αθήνας, αρχής γενομένης από τον Μάρτιο του 2021, αλλά στη συνέχεια η έναρξη των δρομολογίων μετατέθηκε για τον Ιούνιο. Έκτοτε -και ελλείψει της απαιτούμενης πιστοποίησης- οι τρεις από τις αυτοκινητάμαξες που είχαν ήδη αφιχθεί στην Ελλάδα, έμεναν ακινητοποιημένες στο αμαξοστάσιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Μενεμένη Θεσσαλονίκης. Πλέον, μια περιπέτεια μηνών τελειώνει, καθώς η τοποθέτηση των αμμοδιασπορέων φαίνεται πως θα καταστήσει επιτέλους δυνατή την έναρξη των δρομολογίων από τις αρχές του 2022.
Ωστόσο, όπως διευκρίνισε ο κ. Λο Μπόσκο, οι αμαξοστοιχίες ΕΤR470 δεν ανήκουν στην οικογένεια των τρένων που χαρακτηρίζονται «Βέλη». Η δρομολόγηση των πρώτων αμαξοστοιχιών αυτής της οικογένειας «θα χρειαστεί πολλά ακόμα χρόνια δουλειάς, με πολύ καλή συνεργασία μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της Ferrovie dello stato (FSI)», επισήμανε ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, διευκρινίζοντας ότι για να μπορούν τα τρένα ν’ αναπτύξουν τέτοιες ταχύτητες στο ελληνικό δίκτυο, θα πρέπει πρώτα να ολοκληρωθούν οι λεγόμενες «γραμμές προτεραιότητας» και η σιδηροδρομική διασύνδεση με τη Σόφια.
Τα μελλοντικά σχέδια
Ταυτόχρονα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορεί μελλοντικά να επωφεληθεί και από το πρόγραμμα ανάπτυξης της τεχνολογίας διαχείρισης σιδηροδρομικής κυκλοφορίας ERTMS (European Rail Traffic Management System), που -σύμφωνα με τον κ. Λο Μπόσκο- βρίσκεται σε εξέλιξη, με κοινοτική χρηματοδότηση, και επιτρέπει την καλύτερη «επικοινωνία» μεταξύ της σιδηροδρομικής γραμμής και του συρμού και άρα και την ανάπτυξη μεγαλύτερων ταχυτήτων.
Κληθείς να αποκαλύψει το ύψος του επενδυτικού προγράμματος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τα επόμενα χρόνια στη Βόρεια Ελλάδα και το σύνολο της χώρας, ο κ.Λο Μπόσκο επισήμανε ότι δεν μπορεί να προβεί σε σχετικές ανακοινώσεις, μέχρις ότου υπογραφεί η σύμβαση Υποχρεωτικής Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ) με το ελληνικό δημόσιο για τις άγονες γραμμές. Ο κ.Λο Μπόσκο επισήμανε, τέλος, ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συζητά με τον υπουργό Μεταφορών, Κώστα Aχ. Καραμανλή, για το ενδεχόμενο χρήσης ιστορικών τρένων (πχ, της πρώην βασιλικής αμαξοστοιχίας), καθώς και «τρένων της γεύσης», που θα προσφέρουν οινογαστρονομικές εμπειρίες, για τουριστικούς σκοπούς.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
*Φωτογραφίες αρχείου
Latest News
Ποιους τομείς επιλέγουν στην Ελλάδα οι ξένες εταιρείες
Μόλις το 0,6% του συνολικού αριθμού των επιχειρήσεων όλων των κλάδων που δραστηριοποιούνται στη χώρα είναι συνδεδεμένο με ξένες επιχειρήσεις
Πώς έφθασε στο σημείο «μηδέν» η Επίλεκτος - Αγώνας δρόμου για συμφωνία με τράπεζες
Σε εξέλιξη οι συζητήσεις της Επίλεκτος με τις τράπεζες – Απειλείται με λουκέτο εάν δεν βρεθεί λύση - Ο έλεγχος του ορκωτού
Ανεβαίνει και χωρίς τη Reebok η Adidas - Με πόσο «έτρεξαν» οι πωλήσεις στην Ελλάδα
Ανθεκτική αποδείχθηκε η Adidas Hellas στην κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας του 2023 - Πού ποντάρει για το μέλλον
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Σε νέα guidance οι τράπεζες για τα έσοδα - Το σκηνικό μετά τη μείωση των επιτοκίων
Οι τράπεζες καλούνται να ποσοτικοποιήσουν την επίδραση που θα έχει το μειούμενο κόστος χρήματος στα καθαρά έσοδα από τόκους
Παραιτήθηκε ο Π. Καπετανάκος από την Noval Property - Νέος CEO o Μιχαήλ Παναγής
Η νέα σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου της Noval Property - Τι αναφέρει η σχετική ανακοίνωση της εταιρείας
ΑΧΙΑ: Τι περιμένει η αγορά να «ακούσει» από την Εθνική Τράπεζα
Η Εθνική Τράπεζα διαπραγματεύεται με 0,72x σε όρους P/TE με βάση τις εκτιμήσεις του 2025, με 13,6% RoTE. Η ΑΧΙΑ επαναλαμβάνει τη σύσταση buy
Σύμπραξη Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς – ΕΒΕΑ
Στόχος η προώθηση του Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού
Και με τη... βούλα η πώληση του 90,1% της Alpha Bank Romania στην UniCredit - Τι ακολουθεί
Alpha Bank και UniCredit συνεργάζονται ήδη για να εξυπηρετήσουν ελληνικές επιχειρήσεις στις συναλλαγές με 13 αγορές της Ευρώπης
Το Χρηματιστήριο Αθηνών διοργανώνει το ATHEX Small Cap Roadshow 2024
Ποιες εταιρείες θα συμμετάσχουν στο roadshow